Szereplők
Arra kerestem a választ, mire képesek 3DFX Voodoo 2 és társai mai viszonyok között. Ezért újabb driverek, patch-ek, textúra pack-ok kerültek bevetésre.
Használt rendszer:
– Abit BX133Raid
– Pentium 2 Celeron 400 MHz, P3 933 MHz (Coppermine T @7 x 100=700 MHz)
– 640 MB RAM (3-3-3-6) @ (2-2-2-5)
– Nvidia TNT2 Vanta 16 MB AGP (noname, de jó 2D-s képe van)
– Asus V3800 TNT2 32 MB SGR RAM ("VR" alkatrészek helyei be vannak drótozva a PCB-n)
– Inno 3DFX Voodoo2 12 MB
– Ati Rage IIC 8 MB
Windows XP (lgfx voodoomage2 2.2.0 driver-el), Me (a legújabb Win95 -el is próbálkoztam, de nem szereti a magyar ékezetes könyvtárneveket, így maradt a 98SE és a ME, valamint itt volt a legjobb képminőség)
A P3-as azért ezen a 100 MHz-es FSB-s beállításon megy mert méréseim szerint így leggyorsabb. Ide tartozik még, az S370 fogadni képes a Via műhelyében készült Cyrix C3 processzorokat is akár. A tesztek mindenhol alapbeállítással futottak, és 800/600-on. Valamint 16 bites színmélységen (ha lehetett ezt választani). Metabyte féle WickedGL Letöltés
A MesaGL a FastVoodoo 4.6-ból származott. Windows Me-hez a TNT2 -höz a 30.82-es meghajtót használtam, valamint még a Rendszer--> Teljesítmény--> Fájlrendszernél át lett állítva hálózati kiszolgálóra.
Rage II C
Viszonyítási alapnak belekerült a Ati Rage IIC is, mint az első DX, OpenGL (utóbbi nálam nem ment) kompatibilis 3D „gyorsító”.
– Tranzisztor: 5 millió
– GPU: 500 nm (1 pipe x 1 TMU) 60 MHz
– Memoria: SDR 83 MHz 64-bit
– DirectX: 5.0 OpenGL: (nem működött)
Voodoo 2
FBI (framebuffer) 2D képért felelős, +2 textúrázó TMU, mindegyikhez 4 MB Ram társul.
– Tranzisztor: 4 millió
– GPU: 350 nm (1 pipe x 2 TMU) 90 MHz
– Memória: EDO RAM 4-4-4 MB, (3 × 64 bit) 90 MHz
– DirectX 6.0, GLide, (Mesa OpenGL, WickedGL, MiniGL)
Kedveltebb gyártók: Quantum 3D, Hercules, Diamond, Metabyte. Teljesítményben hasonló mint a Voodoo 1 (2 millió tranzisztor, 50 MHz, 500 nm, 1 TMU, DirectX 5.0, Glide, MiniGL) 640/480-ban.
Riva TNT 2
– Tranzisztor: 15 millió
– GPU: 250 nm (2 pipe x 1 TMU) 125 MHz
– Memória: SGRAM 150 MHz 128 bit
– DirectX: 6.0, OpenGL
Ezeken már találkozhatunk az anisotropic filter-el is.
Riva TNT2 M64
Így beállítva jól reprezentálja az akkori középkategória origóját (amúgy 110 MHz-es mag és memória órajellel rendelkezne), aminek a csúcsa kb az Ati Rage 128 GL/TNT az alja pedig Ati Rage Pro/Riva 128 volt.
– Tranzisztor: 15 millió
– GPU: 250 nm (2 pipe x 1 TMU) @ 95 MHz
– Memória: SDR @100 MHz 64 bit
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!