Hirdetés

Thinkpad T60, T60p - összefoglaló (vázlat, a Thinkpad-topik készülő összefoglalójához szócikk)

Thinkpad T60, T60p - összefoglaló

Útmutatónak: van, ahol Chaser fórumtárs korábbi írására hivatkozom, mert ott egy téma már ki lett jobban fejtve, ezt csillaggal (*) jelölöm, a Megjegyzés szekcióban, írásom vége felé pedig megtalálható a hivatkozás az ő szócikkére.

2006-ban jelent meg, 2007 első felében váltotta le utódja, a T61. Tervei részben még az IBM éra végén, a Lenovo-féle PC/notebook üzletág-felvásárlás idején születtek meg, formatervre

A közhiedelemmel ellentétben a T60 nem az utolsó 4:3 képarányú Thinkpad (a következő generációban volt még 14” T61, T61p, 15” R61 és R61e, valamint X61, X61s, X61 tablet ezzel a 4:3 képaránnyal) és nem is az első olyan Thinkpad, amelyiknél megjelent a 16:10 képarány (ezzel a Z60t, Z60m megelőzte, amelyek a nevük ellenére az előző generációhoz tartoztak).

Alapvetően háromféle T60/T60p létezett, ha a méreteket vesszük:

Konfigváltozások - napló helyett, mert már nem fér ki az adatlapra...

Disclaimer: a bejegyzés csak azért született, mert egyszerűbb itt leírni és egyfajta naplót vezetni az aktuális cuccokról, mint az adatlap megfelelő rovatában nyomorogni. Ezért nem lehet hozzászólni (kb. csak magamnak érdekes infókat tartalmaz - csak azért nyílt a bejegyzés, hogy szükség esetén rá tudjak mutatni a bejegyzésre, hogy "itt van leírva a problémás konfig") és ennek tudatában olvasd, ha már ide tévedtél.

A jelenleg (2019.06.13-án) érvényes állapot:

Desktop:
- Lenovo ThinkCentre M92p (3227-JS2),
- CPU: i5-3470S,
- VGA: Zotac Geforce GT 1030,
- Memória: 16 GB (4 x 4 GB) Kingmax DDR3-1600 RAM,
- Háttértárak: Toshiba THNSFJ256GCSU 256 GB SSD,
- Hálókártya: Fenvi PCI-e/mPCIE adapterrel Azurewave / Broadcom BCM94352HMB,
- ODD: Hitachi-LG GH82N,
- hangkártya: Asus Xonar DG,
- monitor: HP LP2465 monitor (S-PVA, 24", 1920*1200)
- perifériák: Lenovo Fingerprint USB Keyboard (talán szlovák/cseh kiosztással? Hosszú í-nek megfelelő gomb van és vakon szoktam gépelni, szóval teljesen mindegy :) ) billentyűzet és egy régi, spéci IBM egér a perifériák.
- operációs rendszer: jelenleg Windows 10 x64 Pro fut rajta.

Tanmese a "szolidaritásról"

Tegnap (2010.02.27.) késő délután édesapámnál és élettársánál voltam vendégségben. A XIII. kerületben laknak, annak is a boldogabbik felében (Újlipótváros). Elindultam tőlük hazafelé, és séta mellett döntöttem, nem a kézenfekvő Lehel téri metrómegállóig, hanem a Dózsa György útig - a nagy adag ennivalót le kell dolgozni. Általában tőlük elindulva a séta mellett szoktam dönteni. :)

A bejáratott útvonal az volt, hogy leballagok a Visegrádi utcán a Dózsa György útig. Tegnap másképp döntöttem, elérve a Bessenyei utcát, rákanyarodtam, hogy kimenjek a Váci útra. A Bessenyei utcában van egy játszótér, ami ilyenkor - még nem sötétedett be - még jó pár gyerektől hangos, akik szüleik felügyelete alatt hintáznak, csúszdáznak. Meglepetésemre és ijedtségemre a játszótér kerítése és az utcai járda közötti szűk, kutyagumitól pettyezett sávon egy embert láttam összeroskadva.

Odamentem, megnéztem, hogy van. Az oldalán feküdt, hatvanas évei elején járó, piszkos, ámde új, jó minőségű ruhákat viselő emberke volt, félig kopasz, vastag, bepárásodott lencséjű szemüveg volt az arcán. (A piszok pedig származhatott a kutyaürülékkel való érintkezésből is.) Megráztam, próbáltam felébreszteni. Nem reagált, bár alig észrevehetően lélegzett. Gyors helyzetfelmérésem szerint valószínűleg nem részeg lehetett (a részeg alvók általában nem épp csendes alvók: hortyognak, böfögnek, csuklanak, forgolódnak), hanem valami komoly baj történhetett. A mentő száma nem jutott eszembe (évek óta nem kellett használnom), szerencsére jött arra egy fiatal srác az anyjával, ők tudták a számot és azonnal tárcsáztam is.

Tanácsok használt noti vásárlásához..

Bevezető

Elöljáróban: ez nem egy komplett kalauz, csak néhány, csokorba szedett gondolat a témával kapcsolatban.

A téma komplexitása amúgy egy kisebb könyvet érdemelne – ha nem lennének a PH! megfelelő gyűjtőtopikjai, ahonnan mindenki informálódhat a kiszemelt konkrét típussal, márkával kapcsolatban. Az indíttatást az jelentette, hogy egyrészt eddig nem láttam erről átfogó írást a PH!-n (ez is csak egy kísérlet erre, nem váltja meg a világot), másrészt a Milyen notebook-ot vegyek?-topik gyakorlatilag új notebook-okkal kapcsolatos kérdésekre korlátozódik. Régen ugyan volt használt notebook-okkal foglalkozó topik is, ám ez kb. másfél éve moderátori döntés alapján bezárásra került, noha a létjogosultsága a témával foglalkozó topiknak nem vonható kétségbe.

A cikket szerkezetileg igyekeztem tagolni a következő pontok szerint (a könnyebb áttekinthetőség kedvéért):

A Myth-sorozatról

Amiről első logout-os írásomat írom, az a hosszú évek óta kedvenc stratégiai játéksorozatom, a Myth. Nem éppen mai játék – a Myth I. 1997-ben, a III. rész 2000-ben jött ki – de a játékélménynek köszönhetően máig élvezetes. Szigorúan szubjektív ismertetés, nem fogok például részletekbe menően az irányításról, az egységekről stb. mesélni, leginkább kedvcsinálónak szánom. Minden kritikát szívesen fogadok. ;)

Alapvetően a single player küldetések és a világ, no meg a – szerintem – máig utolérhetetlen hangulat fogott meg benne. (Az én multiplayer játékélményeim kimerültek gimnázium ideje alatti Quake II-deathmatch-ekben és jó néhány Heroes Of Might & Magic III-partiban. ;) Így multiplayerről, mint olyan, nem lesz szó az írásban.)

A világ.

A háttérsztoriból nem derül ki a világ pontos neve – még csak a kontinensé sem, amelyiken játszódik. Az alaphelyzet adott: a Fény és a Sötétség korokon átívelő küzdelme, melynek során mind a Fény, mind a Sötétség legfőbb bajnoka újra és újra erre a világra születik, hogy összemérjék erejüket. „Mellesleg” a konfliktus általában az emberiség majdnem teljes kipusztulásával jár együtt.

A Sötétség bajnoka a „The Leveller” névre hallgat (én körülbelül „Pusztítónak” fordítanám, magyarul inkább ez a név állná meg a helyét – a továbbiakban nem fogom fordítani a neveket, bízom az olvasók angoltudásában). Újabb és újabb megtestesülései során szenvedések özönét zúdítja az emberiségre – más világokból idéz meg szörnyeket, vagy éppen élőhalottak seregét vezeti győzelme érdekében. Vele szemben a Fény bajnoka általában egy-egy hősies ember, különleges vezetői képességekkel, melyek segítségével neki és az embereknek – éppen hogy – sikerül legyűrni a Sötétség erőit. Az is előfordulhat, hogy a Fény korábbi bajnoka a Sötétség újabb megtestesüléseként születik újjá…

[kép]

(a világ térképe)

A Myth I. része: The Fallen Lords

A Bungie fejlesztőgárdája 1997-ben bocsátotta útjára a Myth első részét. A játékról címszavakban: real-time stratégia, korlátozott egységkészlettel kell gazdálkodni, a történet az egyszerű katona szemszögéből megy (szokták azt mondani, hogy a Myth történetét a nagyszerű fantasy-szerző, Glen Cook Black Company-sorozata (ld. erre: [link]) inspirálta, amely egy hasonló szemszögből elmesélt dark fantasy-regényfolyam – a sorozat első három kötete olvasható magyarul is!). Az alaphelyzet az, hogy az emberlakta országokat a húsz éve tartó háborúban fokozatosan elpusztították a Sötétség nyomasztó túlerőben lévő, élőhalott seregei, élükön a Leveller aktuális megtestesülésével, Balorral (aki egyébként évszázadokkal korábban pont a Fény bajnoka volt, Connacht néven), valamint négy generálisával: ők volnának Watcher, Deceiver, Shiver és Soulblighter (akiből később a második rész főgonosza lesz). Velük szemben az embereket hét nagyhatalmú varázsló vezeti (az ő megnevezésük a Hetek, amúgy pedig avatarák – hatalmas varázserővel bíró, nem „egyszerű” mágusok), ők sajnos fogyóeszközök: az első rész végére gyakorlatilag a legnagyobb hatalmú, Alric marad meg, feltehetően ő a Fény aktuális bajnoka. Az emberek túlélői egyetlen, nem is túl nagy sereget hoznak létre, ez a Légió (The Legion), szövetségesekként a szülőhazájukból elűzött törpök, valamint – egy küldetés erejéig – erdei óriások csatlakoznak hozzájuk. A narrátor a Légió egyik közkatonája, aki a kezdetektől a végső győzelemig küzdi végig a háborút. Indulásként pedig természetesen éppen úgy tűnik, hogy az utolsó még álló várost éppen most fogják bekeríteni a bűzlő tetemek hordái… Innen szép nyerni!

[kép]

(egy kis ízelítő a játékból)

Ami a Myth-ben kifejezetten újdonság volt: realisztikus, ténylegesen kihasználható terep, az állandó feszültség („Sztálingrád-életérzés” – ahogy annak idején az 576 KByte ismertetőcikkében TJ fogalmazott), amitől az embernek tényleg háború-érzete támadt. Végre egy játék, ami nem arról szólt, hogy legyártasz a kis barakkjaidban x cuki elf íjászt, meg y nagyon tápos lovagot (vagy orkot és trollt, oldaltól függően), aztán ha elég erőforrásod van, meg nagyobb a haderőd, akkor lemosod az ellent a pályáról. (Félre ne értsen senki, szeretem a Warcraft-sorozatot, de nem véletlenül írok most ilyeneket. ;) ) Itt nyomasztó túlerővel szemben kell dolgoznod, ritkán kapsz utánpótlást, korlátozott az ember- (na jó, időnként törp- és óriás-) anyag, nem az a lényeg, hogy hősködj, és mindenkit kiirts, aki csúnya szemmel néz az egységeidre. Meghatározott célt kell elérned – fogolyszabadítás, figyelemelterelés, fontos ember kísérete; varázstárgy megszerzése romvárosból és elsöprés onnan, még mielőtt rád szakad az ellenség túlereje… satöbbi, satöbbi. A nagy csatákat nem feltétlenül Te fogod megvívni, viszont fontos submission-ok sokaságát hajtod végre, ami nélkül a háború nem nyerhető meg. Fröcsög a vér, röpködnek a testrészek – anélkül, hogy ez horror lenne. Nem, ez totális háború, ami ilyen. Még a fantasy-ben is. És igen könnyen kapod azon magad, hogy éppen az utolsó két emberedet kergeti harminc dárdahajigáló és tizenöt felrobbanni készülő élőhalott. Ha nem tanulod meg kezelni az embereidet – formációkba rendezni őket, védeni a gyengébbeket, időnként szükséges áldozatokat hozni – halott vagy.

Hogy mondjak pár példát: van olyan küldetés, ahol annyi a feladatod, hogy eltereld az élőholtak egyik seregének figyelmét, hogy addig a tényleges fősereg rajtaüthessen az ellenséges táboron. Vagy: el kell jutnod egy teleportkörig, amit fel kell robbantanod, ugyanis az ellenség azon át kap utánpótlást. Az én egyik személyes kedvencem az a küldetés, amikor ki kell deríteni, hogy egy hágót őrző csapatnyi katonával mi lett, mert nem válaszolnak a tűzjelzésekre. (Egyébként a csapaton szabályosan átgyalogolt egy ellenséges óriás – Trow, ha ragaszkodom a pontos megnevezéshez.)

Az erőfeszítéseknek köszönhetően végül sikerül elpusztítani Balort – és négy generálisa közül mindössze egyet, Watchert! – és az emberiségre az újjáépítés békés korszaka következik…

… mindaddig, amíg ki nem jött a Myth II: Soulblighter.

Myth II: Soulblighter

Alig egy évvel az első rész után a Bungie már készen is állt a következővel, ami még nagyobb siker volt (noha a cégnek egy nagyon csúnya gyártási malőr miatt gyakorlatilag anyagi bukást hozott – először hibás CD-ket hoztak forgalomba, és a Bungie számára hatalmas költségekbe került a hibás CD-k kicserélése, de erről részletesebben a linken, lent találhattok infókat). Annyira, hogy máig élő fan-made community-oldal létezik az érdeklődőknek, különféle mod-ok készültek hozzá – ugyanis a Bungie financiális okokból gyakorlatilag megszűnt (illetve felvásárolta a Microsoft és annak részeként, de nem az eredeti gárdával létezik tovább), de előtte még felszabadította a Myth-engine forráskódját. De ez az írás igazából nem a Bungie történetével akar foglalkozni.

Hatvan év telt el az előző részben lezajlott küzdelem óta (amire a Nagy Háború néven emlékeznek). A kontinens nyugati felén újjáépültek az emberek államai, Alric, a Hetek túlélő vezetője, akinek köszönhető Balor veresége (persze, szerény személyünkön kívül ), a Tartomány (The Province) névre hallgató királyság uralkodója. De a felszín alatt gonosz erők munkálkodnak… A Tartomány keleti feléből banditatámadásokról érkezik hír, hogy aztán villámgyorsan kiderüljön, Soulblighter, Balor elmenekült jobbkeze hatalmas haderő élén megtámadja és lerohanja a lakott területeket. És ami még rosszabb: a régmúltban már egyszer a világra szabadult szörnyetegeket, a Myrkridia névre hallgató fajt (amelyek nagy, csúnya, gonosz, mellesleg rohadtul tápos, farkasemberre emlékeztető dögök – ennek ellenére arra nem hallgatnak, hogy „bad dog! bad dog!” ;) ) sikerül újra megidéznie és a maga szolgálatába állítania…

A történet mindezzel együtt itt nem annyira reménytelen hangvételű, mint az első részben. Noha a Gonosz már megint olyan sebességgel hatol át az emberi földeken, mint izzított kés a vajon, több esélyünk van, szokatlan szövetségeket kapunk – mint például az első részben Balor oldalán álló Trow-k (az óriások egyik faja), vagy – ami tényleg meglepő! – az egyik korábbi gonosz, Deceiver a mi oldalunkra áll, követőivel, a Fekete Köpenyesek boszorkánymestereivel együtt. És nem utolsó sorban, az utolsó küldetésekben Alric még mindig velünk harcol és noha a varázslóköntöst felcserélte a páncélra és a kardra, ellenállhatatlan, mint mindig. ;) A narrátor itt is a Légió egyik katonája – aki mellesleg az egyik küldetés után megszerzi az első rész narrátorának – a hatvan évvel korábban, szintén a Légióhoz tartozó katonának – a naplóját, csak hogy a folytonosság is meglegyen.

Noha kicsit változott a kezelőfelület (kiraktak néhány funkcionális ikont, ami korábban nem volt jelen), valamint a felbontást is megnövelték: az első rész 640 x 480-as felbontása után a második részt lehetett már akár 1024 x 768-ban játszani, igazából újat szerintem a helyszínekben, pár egységben, valamint a csaták jellegében hozott. Az első részben gyakorlatilag minden küldetés a szabad ég alatt játszódott, itt pedig nem egyszer veszünk részt várostromban, illetve föld alatti, vagy fogolytáborból való kitörésről szóló küldetésekben. Az új egységek jól használhatóak (ha végig lenne tíz Trow-om, nem állhatna meg előttem senki, mert „normál méretű” ellenséges egységeket maximum két rúgással elintéznek és különben igencsak ellenállóak…), az ellenség a Myrkridia megjelenésével hasonlóan korrekt módon megerősödött. Változatosabb taktikák kidolgozását igénylik a megváltozott helyszínek és feladatok, tehát fair nehézség még az első részen edződött kérges lelkű hadvezéreknek is.

[kép]

(a Myth II egyik küldetésében ''a híd túl messze volt'' pár katonának...)

A történet végén Soulblighter természetesen veszít, hadai széthullanak. Mint kiderül, ő nem volt a Leveller megtestesülése (az Balor volt), éppen ezért, mivel megpróbálta a Fény és Sötétség harcának ciklusait a maga ambíciói nevében befolyásolni, lelkére elképzelhetetlen kínok várnak valamiféle, nem részletezett túlvilágon. Kellemetlen vég egy nagystílű gazfickónak.

Később készült még egy küldetéslemez: Myth II: Chimera néven, erről azonban, mivel nincsen a birtokomban, nem tudok semmi konkrétat írni. Tudom, Gugli a barátom.

Myth III: The Wolf Age

A harmadik részről nem tudok ilyen szépeket mesélni, mint az előző kettőről. Egyrészt a Bungie addigra csődbe ment, a folytatás jogai a Take 2-höz kerültek, az ő fejlesztőcsapatuk, a MumboJumbo korrekt munkát végzett – volna, ha nem kellett volna egy nem teljesen elkészült produkciót kiadni a kezükből az állandó sürgetés miatt. Mindezzel együtt, nem rossz a Myth III, de közel sem akkora játékélmény, mint az első két rész. A fanatikusok nagy része nem is fogadja el méltó folytatásnak.

Pár szót azért a történetről: ezúttal a múltba visz minket vissza a játék, amikor a Myrkridia még a Leveller egyik korábbi megtestesülésének, Moagimnak a vezetésével tombolt a világon. A játék folyamán a Fény bajnokának, Connacht-nak (belőle lesz később Balor, az első rész főrosszfiúja) a történetét vihetjük végig (hogyan válik fokhagymazabáló barbárkölökből világverő hadvezérré, barátai segítségével – a barátokból szintén a jövő rosszfiúi, illetve rosszlányai lesznek).

Személyes értékelés

A Myth-sorozattal gyakorlatilag egyetlen komoly gondom van, és az az irányítás. Ami egy picit nehéz, mert a kameraállás néha sokkal inkább megnehezíti a játékmenetet, mintsem megkönnyíti. Ha vesztettél már el küldetést azért, mert miközben bajlódtál a kamera megfelelő irányba való forgatásával, lemészárolták a csapatod kilencven százalékát, akkor tudod, miről beszélek. Persze, ilyenkor nagy segítség, hogy – real-time ide vagy oda – lassítani és gyorsítani is lehet a játéksebességet.

Másik dolog, hogy az animációk – főleg a Blizzard-videókon szocializálódottaknak, mint én is ;) – csöppet viccesek, ugyanis a délelőtti matinék színvonalát idézik. Ebben a harmadik rész mondjuk eltér, de a videók színvonala ott sem nagyon emelkedik…

Mindezzel együtt nagyszerű játéknak tartom a Myth-et – legalábbis a két első részt, és szerintem a harmadik rész is jobb az átlagstratégiáknál. Ajánlom mindenkinek, legalább kipróbálásra. Figyelmeztetés: az elején – úgy értem, az első nehezebb küldetéseknél – a játékmenet nagyon frusztráló tud lenni!

Értékelés:

Myth I: The Fallen Lords: 9/10
Myth II: Soulblighter: 9/10
Myth III: The Wolf Age: 7/10

(Erről annyit, hogy nálam – szigorúan szubjektív lista! – egy darab 10 pontos játék van: az a Planescape Torment. Ha legyőzöm eredendő lustaságomat, arról is írok. Ja, meg ha elég pozitív visszajelzést kapok arról, hogy érdemes. ;) )

Beszerezhetőség, gépigények – személyes tapasztalatok.

Myth I: Pentium I 90 MHz, 16 MB RAM, Win 95/Win NT 4.0, 4x CD-ROM, Direct X 5.0, 32 MB hely a HDD-n, ja igen, már támogatja a 3Dfx-et, ami ugye tíz éve mekkora szám volt. ;)

Myth II: Pentium I 166 MHz, 32 MB RAM – sorry, nem találtam többet Gugli barátom segítségével, de vélhetően nem olyan vészes ez sem. Jelzem, a Myth II-ből van MacOS-re és Linuxra írt verzió is.

Myth III: Pentium II 400 MHz, 96 MB RAM, 3D-s videokártya legalább 8 MB RAM-mal, 250 MB hely a HDD-n.

Mindehhez van egy-két megjegyzésem. A Myth első és harmadik része – némileg neccesen ugyan, de – beszerezhető Magyarországon is, ugyanis évekkel ezelőtt kiadták őket az 576 Kbyte „Ezt Vedd Meg!”-sorozatában. A második részt gyakorlatilag lehetetlen Európában beszerezni – Amerikából elméletben beszerezhető az E-Bay-en keresztül… gyakorlatilag egy eladó sem vállalja az Egyesült Államokon kívüli postázást. Nekem is úgy van meg, hogy egy informatikus barátom a születésnapomra leszedett valahonnan egy feltört ISO-fájlt…

Ami a gépigényekkel kapcsolatos, az az, hogy én három (illetve négy) gépen próbáltam játszani a Myth-sorozat tagjaival (illetve, a Myth II-vel csak egyen). A „próbáltam” szót nem véletlenül használom, ugyanis van pár tapasztalatom, amit ennek köszönhetően összegyűjtöttem és segítséget nyújthat másoknak is, ha valamilyen oknál fogva azt tapasztalják, hogy valamelyik játék nem akar indulni a gépükön.

A családban van két desktop gép:
- egy régi noname Pentium II Celeron 366 MHz, 196 MB RAM-mal, mindössze 4 GB-os Quantum HDD-vel (volt benne egy 30 GB-os Maxtor is, de az elszállt) és 3Dfx Voodoo Banshee 16 Mb-os AGP-s hang/videókártyával (ez a gép valaha az enyém volt, majd átment apám tulajdonába, ami annyit tesz, hogy gyűjti a port ).
- egy NEC PowerMate (Pentium IV Celeron 2,2 GHz, 40 Gb HDD, 512 MB RAM, valami SiS-csipszetes alaplap 8-64 Mb integrált videóval).

Idővel én beszereztem magamnak egy laptopot a halódó P II helyett:
- először egy Compaq Presario 1200: PIII Celeron 700 MHz, 316 Mb RAM-mal (alaplapi 64 + 256), 30 Gb Samsung U-ATA HDD-vel, 2-8 Mb Trident Cyberblade integrált VGA-val)
- majd ezt újabbra váltottam (a jelenlegi konfig: IBM Thinkpad T 40, Pentium M 705 1500 MHz Banias maggal, 80 Gb Samsung PATA HDD, 1 GB DDR RAM, ATI Rage 7500 VGA saját 32 MB memóriával – ebből 512 Infineon 266 MHz-en futó, ez volt az eredetileg benne lévő modul, és ehhez rakattam egy másik 512-es modult, ami 333 MHz-es KingMax. Jelenleg ez a „mindenesgépem”, főleg, mert nem játszom 2003-nál újabb megjelenésű játékokkal.)

Az operációs rendszerek a Pentium II-es gépet leszámítva (Win ME) mindenhol XP-k voltak (Home SP1 a NEC-en, a laptopokon Prof. SP2), bár szerintem ennek igazából nincsen jelentősége, csak a teljesség kedvéért említem.

Nos, a Myth I-et és III-at volt alkalmam mindegyik gépen kipróbálni, a Myth II-vel csak a T40-en játszottam. Ha valakit érdekel, írjon privátot, szívesen kipróbálom a többi gépen is tesztjelleggel.

A Myth I. gond nélkül futott a két desktop-on, valamint a PIII cerka laptopon. A T40-en nem: feltelepítés után egyrészt közölte, hogy neki IE 5.0 kell (IE 6.0 volt a gépen), valamint egy régebbi Adobe Flash Player, majd miután valahogy kiküszöböltem ezeket – felraktam egy Flash Playert – közölte, hogy akkor most neki nem elég a memória. Mármint az az 1 GB RAM, ami a T40-ben van. Szerintem egyszerűen nem szereti, hogy két, eredetileg különböző DDR RAM van a gépben, mással nem tudom magyarázni. Igaz, eléggé láma vagyok.

A Myth III. viszont pont a fordítottját produkálta nekem. A desktop-ok egyikén sem volt hajlandó futni igazán (a Pentium II-n csigasebességgel ugyan, de legalább elindult – kár, hogy játszhatatlan volt; a P IV-en viszont egyáltalán nem). Miután a PIII cerka laptopon sem volt hajlandó futni, rájöttem, hogy a probléma az, hogy nem szereti az integrált videós megoldásokat. (Ha figyelitek, a P II. desktop pedig picivel alatta van a gépigénynek, legalábbis ami a processzorsebességet illeti.) Viszont a T40-en – aminek sajátmemóriás ATI-kártyája van – probléma nélkül fut. Ja igen, a Myth III. pedig a QuickTime valamelyik, legalább 5.0-s verzióját kéri, hogy az animációkat le tudja játszani.

Zárszó

Remélem, a kis írással sikerült valamennyire kedvet csinálnom ahhoz, hogy minél többen vegyék elő/szerezzék meg és játszanak a Myth-sorozat valamelyik tagjával. Szerintem megéri.

Linkek:

Myth a Wikipédián: [link]
Fanoknak: [link]
Szószedet (a játék kifejezéseitől a világ szereplőin át mindenről):
[link]