Mass Effect 2 teaser

Záros határidőn belül beindulni látszik a Mass Effect 2 gépezet. A jelen konzolgeneráció szerepjáték kínálatából toronymagasan kiemelkedő űropera másfél éve várja a folytatást, jövő január / február magasságában viszont végre meg is kapja. De hogy milyen lesz? Gyaníthatóan legalább annyira masszív és mély, mint az első rész volt, de az biztos, hogy a történet új fordulatot vesz. Alig egy perces teaser a folytatásban, NAGYON meglepő dolgokkal.

TEASER

Belehúz a Sony

Mindent letaroló kínálattal kívánja megszilárdítani pozícióját a Sony a PS3 szoftverfelhozatalát látva. A hivatalosan is 21 millió eladott gépnél tartó újgenerációs konzol a tél végi Killzone 2-vel csupán ízelítőt nyújtott a várható címekből - az elmúlt hetek során tartott nagy vállalati és sajtótalálkozó alatt biztossá vált, hogy az idén márciustól jövő márciusig tartó üzleti évben piacra kerül a God of War III, az Uncharted 2, a Heavy Rain és az inFamous, vagyis gyakorlatilag minden olyan platform exkluzív fejlesztés, melyről a publikum is tud.

Forrás

Szerző: Wilson

Codemasters: 2009-es kínálat

Végleges közeli dátumokkal vázolta fel 2009-es terveit a Codemasters: a mostanság leginkább az EIDOS szerepét betöltő kiadó júniusban nyit, rögtön egy masszív Overlord adaggal. A második, nagygépes (PS3 / X360) epizód júniusban startol, párhuzamosan a Wii-s és a DS-es speciális verzióval. Ezt a lövöldözés szerelmeseinek kiszolgálása követi, az Operation Flashpoint II nem csak PC-re, de konzolokra is ellátogat, piszkosul látványos és erősen taktikus kommandózást helyezve előtérbe. A száguldást favorizálók sem maradnak ki a jóból, a Codemasters programok többségét hajtó EGO motor a DiRT 2-ben is kiteszi a magáét, könnyed hangvételű benzinégetéssel adózva az offroad- és egyéb száguldásnak - igaz, felvezetésnek még ott lesz a Fuel is, amely aztán tényleg nem ismer határokat, ha a kötetlen rivalizálásról van szó.

Szerző: Wilson

Ensemble Studios: a bezárásig vezető út

Melankólikus hangulatú, de annál tanulságosabb előadással zárta le végleg az Ensemble Studios történetét a DICE-on Bruce Shelley, a Sid Meierrel a stratégia műfaját kikövező legendás fejlesztő. Shelley csöppet sem rövid prezentációja során az Ensemble bezárásának okait feszegette - a majd' másfél évtizedig működő stúdió elsősorban a túlzott növekedés áldozata lett. Az Ensemble mindig is stratégiákat gyártott, ám azok piacképessége az évek során folyamatosan csökkent, az Ensemble ennek ellenére a kezdeti 20-30 fős stábot közel száz főre bővítette. Amely indokolt volt két projekt esetében (a Halo MMORPG és egy ismeretlen cím), ám azok törlése után a szükséges leépítés nem történt meg. Vagyis az Ensemble fenntartása piszkosul drága volt, így a végkifejlet elkerülhetetlen volt. Az Ensemble tehetsége nem vész kárba hiszen már két stúdió is alakult az egykori tagokból, így a jövőben továbbra is remek stratégai játékokra számíthat a nagyközönség, állítja Shelley.

Interactive Achievements Awards 2009

Jelentős mennyiségű, több mint fél tucat díjjal távozott a LittleBigPlanet a 2009-es Interactive Achievement Awardsról. A 12. díjkiosztó gála zsűrije az iparág 300 képviselőjéből tevődik össze, vagyis a Las Vegasban megrendezett előadás jó képet ad arról, hogy a szakma mit tartott 2008 legjobb játékainak. A legjobb stratégia címét a Command & Conquer: Red Alert 3 kapta, az animációs díjat a Prince of Persia cipelte haza, de a legnagyobb örömöt talán a Braid és a World of Goo díjazása hozta - pont ez a két játék az, amely a nagyobb gálákon rendre a háttérbe szorult.

Forrás

Szerző: Wilson

DICE / A recesszió áldás

Meglepő kijelentés egy manapság nem túlságosan boldog felsővezetőtől: John Riccitiello szerint "A recesszió áldás". Az Electronic Arts kormányosa szerint a gazdasági válság miatti megszorítások sokakat észhez fognak téríteni, ráébresztve őket a piaci realitásokra, elzárva a csapokat és meggátolva a felesleges pénzszórást. Az EA ezt már a gyakorlatban is érzékeli, a masszív leépítés elsődleges célja a jelenlegi rendszer átszervezése volt, azt jóval hatékonyabb munkamenetre állítva át. "Kezdésnek döntsék el, mi a fontos, aztán fektessenek ezekbe a programokba. A maradéktól szabaduljanak meg". Az EA-nek ebben nagy gyakorlata van, hiszen a vállalat kilenc stúdiót zárt be a közelmúltban. Riccitiello szerint ebből elsőroban a játékosok profitálnak majd, mivel azon fejlesztések maradnak majd talpon melyek ténylegesen előremozdítják a játékipart és annak fejlődését: látva az EA Partner hatalmas kapcsolati hálóját (jelenleg olyan legendák dolgoznak a kezeik alatt, mint John Romero, Shinji Mikami, Suda 51 vagy Gabe Newell) ebben van ráció, de a mérleg másik nyelvén ott van a négy új folytatást kapó NFS széria is.

Prince of Persia: Epilogue trailer

Masszív tartalommal és epikusra hangszerelt hangulattal vágn eki február 26-tól a romlás által elnyelt világnak Elika és a Herceg. A Prince of Persia: Epilogue újabb hosszú órányi ugrándozással kecsegtet az elmúlt évek egyik legnagyszabásúbb platformerében, eddig nem látott képességekkel bővítve Elika és a Herceg repertoárját.

TRAILER

Szerző: Wilson

The Return of American McGee's Alice (PS3, X360)

Rendben van, ezt egyszer már elsütöttük és remélhetőleg még sokszor fogjuk, de akkor is muszáj: megszületett az év híre, folytatást kap minden idők egyik legelborultabb akció-platformere. A kreativitást idén erőteljesen forszírozó Electronic Arts ismét kitesz magáért, az egyelőre munkacímként felfogható The Return of American McGee's Alice a hatalmas sikert aratott de azóta hibát hibára halmozó McGee úr nagy visszatérése lehet és remélhetőleg lesz is. A jelenleg preprodukciós fázisban lévő, vagyis még több éves fejlesztésre szoruló project a "rajongók kitartásának köszönhető" állítja McGee. A fejlesztést a Spicy Horse vezényli le, immáron erőteljes konzolos támogatással, PS3-at és X360-at is megcélozva.

Forrás

Szerző: Wilson

Fallout 3: The Pitt (X360)

Egy hónapos csúszás után teljesen hivatalos debütálás: készül a The Pitt, a második Fallout 3 expanzió. A márciusra belőtt és konzolon egyelőre kizárólag X360-on elérhető (800 pontért vesztegetett) DLC a rombadöntött Pittsburgh városába kalauzol, ahol egy kósza rádióüzenet tudatja a világgal, hogy megvan a gyógyír a mutációra. Csakhogy azt valahogy el kellene hozni a városkából. A The Pitt több morális kérdést feszeget és választási lehetőségek elé állít, hiszen a közösséget elsősorban rabszolgatartók irányítják, így nem mindegy, hogy mikor, hol és mit cselekszel.

Killzone 2: új TV reklám

A végletekig fejlesztett motorból minden egyes négyzetcentiméternyi erőforrást kisajtoló reklámspottal népszerűsíti márciusban a Killzone 2-t a Sony. A harminc másodperces spot pontosan arra fókuszál, amire a játék - az akcióra, egyetlen golyó szemszögéből, olyan hangulat és megvalósítás mellett, melyre eddig példa csak ritkán akadt. Iskolapélda a folytatásban.

Video

Forrás

Szerző: Wilson