Magyarországon miért felfoghatatlan sokak számára, hogy egy ügyfeleket kiszolgáló üzletben (pl. boltban) létezhet olyan felállás, hogy egy sor tartozik több ügyintézési/kiszolgálási ponthoz (pénztárhoz)?
Nem arról van szó, hogy hatékonyabb-e mint a "minden pénztárhoz külön sor" (info - video 1:24-től, ill. google a témára - waiting line models), hanem, hogy létezik ilyen egyáltalán.
Hirdetés
költői kérdés a sorbanállásról
Internetes ingó értékesítés (Hardverapró) vs. NAV
Első bejegyzésem.
Rövid lesz, az érdemi része tulajdonképpen csak az alábbi link, ami sokak számára hasznos lehet, egyben gondolatébresztő, hogy utánajárjanak a hirdetésfeladók, hogy esetleg mire számíthatnak.
az adóhatóság egyre nagyobb figyelmet fordít az internetes ingó értékesítések ellenőrzésére
SZERK
Na akkor inkább be is emelek a cikkből valamennyit, mert vagy mindenki egyetért vele, vagy senki sem olvasta el, mert hosszú.
Idézetek dőlt betűvel szedve:
Január elsejétől módosult az szja-törvény, amely egyértelműen kimondja, hogy 2012-től már önálló tevékenységből származó jövedelemnek minősül az ingó vagyontárgy eladása. A törvénymódosítás azért is érdekes, mert az előterjesztő Nemzetgazdasági Minisztérium tavaly ősszel, a parlament elé terjesztett indítványt azzal indokolta, hogy "az önálló tevékenységre vonatkozó szabályokat jelenleg nem lehet alkalmazni akkor, ha az értékesítő nem jelentkezik be áfa-alanyként, vagy, ha bejelentkezik ugyan, de alanyi mentességet választ, függetlenül attól, hogy az értékesítés az eset összes körülménye alapján kimeríti a hétköznapi és az általános forgalmi adó szerinti üzletszerűség fogalmát".
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
8