Hirdetés

költői kérdés a sorbanállásról

Magyarországon miért felfoghatatlan sokak számára, hogy egy ügyfeleket kiszolgáló üzletben (pl. boltban) létezhet olyan felállás, hogy egy sor tartozik több ügyintézési/kiszolgálási ponthoz (pénztárhoz)?
Nem arról van szó, hogy hatékonyabb-e mint a "minden pénztárhoz külön sor" (info - video 1:24-től, ill. google a témára - waiting line models), hanem, hogy létezik ilyen egyáltalán.

Internetes ingó értékesítés (Hardverapró) vs. NAV

Első bejegyzésem.

Rövid lesz, az érdemi része tulajdonképpen csak az alábbi link, ami sokak számára hasznos lehet, egyben gondolatébresztő, hogy utánajárjanak a hirdetésfeladók, hogy esetleg mire számíthatnak.
az adóhatóság egyre nagyobb figyelmet fordít az internetes ingó értékesítések ellenőrzésére

SZERK

Na akkor inkább be is emelek a cikkből valamennyit, mert vagy mindenki egyetért vele, vagy senki sem olvasta el, mert hosszú.

Idézetek dőlt betűvel szedve:

Január elsejétől módosult az szja-törvény, amely egyértelműen kimondja, hogy 2012-től már önálló tevékenységből származó jövedelemnek minősül az ingó vagyontárgy eladása. A törvénymódosítás azért is érdekes, mert az előterjesztő Nemzetgazdasági Minisztérium tavaly ősszel, a parlament elé terjesztett indítványt azzal indokolta, hogy "az önálló tevékenységre vonatkozó szabályokat jelenleg nem lehet alkalmazni akkor, ha az értékesítő nem jelentkezik be áfa-alanyként, vagy, ha bejelentkezik ugyan, de alanyi mentességet választ, függetlenül attól, hogy az értékesítés az eset összes körülménye alapján kimeríti a hétköznapi és az általános forgalmi adó szerinti üzletszerűség fogalmát".