Hirdetés

Samsung Galaxy A52s 5G tapasztalatok

Mielőtt jönnének a kommentek, jelzem, hogy nem teszt jön, hanem szubjektív vélemény. Aki műszaki paraméterekre és hasonlókra kíváncsi, számtalan ilyet talál az Interneten cikk, kép és videó formájában. Itt az elmúlt hónapok használata során ért benyomásaimat, tapasztalataimat írom le.

Tavaly írtam egy Ulefone strapatelóról, és azt is megírtam, hogy végül milyen okokból nem lett a szívem csücske. Azóta az a telefon már új gazdánál van, én pedig visszatértem a mindentudó Xiaomi telómra.

Illetve hát akkor még azt hittem, hogy mindentudó... Ez a tévképzetem azóta szertefoszlott, ugyanis valamikor januárban, a nagy leárazásokat látva felmerült bennem, hogy azért nem lenne baj, ha egy korszerű tartalék teló itthon figyelne arra az esetre, ha netán a Xiaomi egyik nap kicselezne. Kiszúrtam, hogya címben szereplő Samu viszonylag baráti árszintre (120 ezer környékére) süllyedt, és a tesztek, fórumok is alapvetően dicsérték. Bár az aksija csak 4500-as, és nem 5000-es, meg a háttértár is csak 128 GB, gondoltam, hogy tartalék telónak meg fog felelni. A vízállóságát illetően is jókat olvastam róla, így gondoltam, hogy strandolós telónak is megteszi majd. Ez ugyebár nem egy strapateló, de igazából nincs is szükségem betonkemény készülékre, hiszen egy jófajta tokkal meg képernyőfóliával a vészhelyezetek többsége megúszható.

Az gépjárművek tartásáról Magyarhonban...

Olvastam pár autós cikket itt a portálon, és gondoltam, szaporítom eggyel a számukat :-) Lehet, hogy a véleményemmel sokan nem fognak egyetérteni, de azért leírom, hogy borzoljam a kedélyeket :-)

Az elmúlt közel 40 évnyi tapasztalatom, hogy Magyarországon a drága és komplikált autótípusokat csak az engedheti meg magának, akinek nagyon sok felesleges pénze van. Elsősorban nem az újonnan vett autókra gondolok, hanem a tizenéves, új korukban pompázatos, akár prémium kategóriás típusokra.

Miért?

Egyrészt mert rosszak az utak, sóherek a tulajok. Másrészt mert a gyártónak nem érdeke az örök életű autó, és szeretné, ha valahol a 200 ezer kilométer környékén bontóba kerülne, te pedig új autót vennél. Harmadrészt mert a szervizek is olyanok, amilyenek. Garanciaidő alatt a legtöbb új autótulaj lelkiismeretesen elviszi a márkaszervizbe a verdát, ahol lehet, hogy lelkiismeretesen el is végzik a karbantartást. Van rá azonban esély, hogy nem cserélik a cserélni valókat, mondván, hogy jólvanazúgy, kibírja még, hiszen új autó. Persze kiszámlázzák, aztán megy az alkatrész vagy az olaj a saját autóba. Vagy netán a nem garanciális autóba, ahol a másik ügyfél még egyszer kifizeti. Tiszta haszon.

Ulefone Armor 8 Pro

Volt már nekem mindenféle strapatelóm, olcsó is, drága is. Igazából egyik sem lett az elsődleges telefonom, bár lehet, hogy csak nekem nagyok az igényeim... Tavaly például vettem egy Samsung Galaxy Xcover 4s-t, de már csak másodlagos telónak, azokra az esetekre, amikor strandolunk vagy kirándulunk, bringázunk. A Samu természetesen nem bírta a strandolást, hamar beázott. Ezután vízálló tokba tettem, de ezzel az erővel bármilyen telefont vehettem volna, hiszen vízálló tokban bármelyik bírja a vizet. Az üzemideje is karcsú volt, de legalább cserélhető volt az aksija. Teljesítmény terén sem jeleskedett, cserébe viszont jócskán melegedett, szóval hozta a szokásos Samsung szintet.

Idén aztán elpasszoltam a Samut, és hosszasan barátkoztam a gondolattal, hogy megvegyem-e a Motorola Defy 2021 néven augusztusban debütált strapatelót. Mivel az ígért szállítási idők egyre csak nyúltak, mint a rétestészta, ráadásul a kiskereskedelmi ár is bőven a 100 ezres fájdalomhatár fölé ugrott, így végül lemondtam az előrendelést, és hirtelen felindulásból megrendeltem az Ulefone Armor 8 Pro csodamasinát, kevesebb, mint 60 ezresért az egyik webáruházból. Szerencsére nem kellett hónapokig várni, két nap múlva meg is érkezett a telefon.