2019. november 13., szerda

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Steel Legend és Frame rating

    Kiváló cím, köszönet érte a Hammerfallnak. (Legend Reborn - 'on wings of steel' )

    Legend by Bertoletti 
    Acél, Titán, Karbon és a revivAL jelenség részeként alumínyum vázak, olasz kézimunka, dizájn, egyedi méretezés. Teljesen korrekt áron. Ez egy remek lehetőség acélos szabadonfutásra.

    Mi a kedvenc cikkem acélváz-csőszett témában? Habanero cycles Magnificent 7  , vakteszt a legalja vízvezeték-gázcső tákolmánytól (ez nyers volt és pökhendi) a prémium-felsőosztályt képviselő cuccig. Különbség? Csekély, gyakorlatilag a súly. Menettulajdonság, "ride feel" nagyjából nem mutat korrelációt. Szerintem egyébként Átlagos János jollyja a Columbus Cromor illetőleg hasonló dimenziókkal megáldott DB-TB csöves vázak: elég anyag, megfelelően vastag cucc, hogy ne legyen érzékeny-sérülékeny, ellenben nem fölöslegesen túlépített. Emberi méretű vázakat (58-59cm felsőcsőhossz) ettől vékonyabb falú csövekből nem feltétlen éri meg építeni (bár, az X-es csövek, SPX, SLX teljesen jók erre a célra, a 'elikális merevítőbordáknak hála. Olyanokat egyébként a Koga is használt, FM1 és FM2 csőszettjeiknél emlékeim szerint voltak "huzagolások".
     

    Folytatás...

    Paxker315 2 hete 0

  • Platformcserét mindenkinek!

    Csak hirtelen felindulásból. A platform jelen esetben a felni, mégis csak azon van a külső gumid, és nem kis mértékben határozza meg, hogy viselkedik a kerékpárod.

    Még mindig 15mm-es belső szélességű felniken országútizol? Ha igen, válts szélesebbre. 19mm vagy még testesebb lesz az új társad, szigorúan 23mm-es gumikkal. (ami úgyis ~27mm-re "terül ki" a széles alapon). Nincs "de", "és", "ha", erre szükséged van. Pár valós mért adat, saját tapasztalat pedig: nyomástól függően 27mm pluszmínusz 2 tized lesz a 23mm-esnek írt külsőből 19mm belső szélességű felniken.

    Kezdetnek szeretném bemutatni Europa egyik leg(el)ismertebb custom-kerékmesterét. BlackCatWheels-t. Svájci illetőségű, de lengyel gyökerekkel, s mindenképp' az egyik legsegítőkészebb-legközvetlenebb mester a szakmájában.

    Folytatás...

    Paxker315 3 hete 3

  • Nélkülözhetetlen, nem mellőzhető műanyag kacat..

    Mivel (teljesen jogosan, helyesen, s támogatandó módon) naponta ~tucatszám látni műanyagok használatát kritizáló posztokat& divathullámát éli a műanyagok elleni kereszteshadjárat, így előveszem a témát, más megközelítésből.

    Piatti-platti-cleat-"stopli".

    Csak Look Kéo rendszert használtam eddig (pedig tisztában vagyok vele, hogy nem ez az elsődlegesen ajánlott, főleg nem belépő-kategóriában). Ami zavart: a nyekergés-nyöszörgés, amit az új állapotú-nem kopott piattik előszeretettel szoktak. Még 2016 decemberében legomboltam egy "Roto" fantázianevű olasz matricázócég termékét, amit bő 2 szezonban nagy megelégedéssel használtam, de utólag kiokosított róla egy ismerősöm, hogy azok életveszélyes darabok, törnek, és időzített bomba, majd, ha pofára esek, akkor meggondolom, megérte-e spórolni (1800Ft volt a párja, sétálós gumibetétekkel.. Café kompatibilis-közértbe leugrós )

    Természetesen semmi gond nem volt a Rotoval . Bárkinek merem ajánlani, bár, tudom, hogy a rivjúk kevertek. A beszerzése egészen romantikus volt: dec 24-én fa öltöztetés közben rezgett a telefon, hogy hamarosan lejár az aukció, licitáljak. Aztán megtettem, és átszámolva ~1800 ft-ért postával lett végül az enyém.

    Folytatás...

    Paxker315 2 hónapja 10

  • Dekára olcsó...

    Mi a teendő, ha van egy prae-2001 9s rendszerrel szerelt Campagnolo szettes bringád, és minimálköltségből szeretnél 10s-re váltani? (tudom, 10 évvel a 11s bemutatása után ez már erősen oldtimer kategória. De van pár előnye még a 10s rendszernek, s a legtöbb embernek vígan elég.)

    Mit csinál a nem gondolkodó, nem költségtudatos ember? Sor kuka, átdobó kuka, hátsó váltó kuka, ergopower kuka. (Igazából apróhirdetés gombokért, bár amilyen árakon mennek a 90-es évek átlagos Campag cuccai... Kis túlzással új piatformra építkezni olcsóbb). Létezik azonban jóval egyszerűbb, olcsóbb módja is, mégpedig, az átdobó, hátsó váltó ÉS SOR megtartásával. Csapjuk fel a "kötelező könyvjelzők" közül a "drivetrain compatibility"-vel kapcsolatos linkeket:

    Science Behind the Magic tömör, lényegretörő, teljesen jó
    Wikibooks Shifting, Cable Pull, Actuation Ratio körülbelül ugyanaz, semmi extra
    Valami német radtechnik wiki - kicsit átfogóbb, mélyebb, ajánlott.

    Folytatás...

    Paxker315 3 hónapja 9

  • Megérteni az olaszokat...

    Muszáj megosztanom egy "titkot": Attól, hogy nem mindenki tudja, hogy minden Campagnolo alkatrésznek van pontos típusjelzése, ami körülbelül mindent leír az adott egységről, még ténylegesen létezik. És nem katyvasz-átláthatatlan-chaotikus rendszerről van szó, HA rendelkezel valamiféle PR-képességgel (mintázatfelismerés, na!).

    Vegyük példának ezt a szép karaktersort:
    FC7 CE593, Csentaur kurbli, az "ős-ultraTorque" szériából, ilyen dobozkám van itthon.

    FC: Front Chainset, semmi új, Shimano is így csinálja (FC 6700, FC 6800 FC-R8000, FC 5750 és társai...) Frappánsabb rövidítése a Ribble-ék által használt Cset (ChainSET)
    7: ez 2007. Vagyis, 2007-ben BEMUTATOTT modell. De ennek a jelentőségéről KÉSŐBB.
    CE - A gruppó/alkatrészcsalád rövidítése. Magát magyarázó: MI-Mirázs, VL-Velocse, CE-Csentaur, AT-Athéné, CH-Kórusz(chorus), RE-rekkord, SR-superrecord (super.. bahh) Az ezredforduló előtti daraboknál ez nem egészen így működött, de azokkal nem foglalkozom, mert, néhány borult idiótán kívül (pl. én...) már nem nagyon használják ezeket.

    És a mágikus három szám, amit MINDENKI kérdez, ha hajtókart vásárol (mást is szoktunk, de ez a 3 adat kötelező apróhirdetésekben is, úgyis meg fogják kérdezni...)

    Folytatás...

    Paxker315 3 hónapja 11

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.