Steel Legend és Frame rating

Kiváló cím, köszönet érte a Hammerfallnak. (Legend Reborn - 'on wings of steel' )

Legend by Bertoletti 
Acél, Titán, Karbon és a revivAL jelenség részeként alumínyum vázak, olasz kézimunka, dizájn, egyedi méretezés. Teljesen korrekt áron. Ez egy remek lehetőség acélos szabadonfutásra.

Mi a kedvenc cikkem acélváz-csőszett témában? Habanero cycles Magnificent 7  , vakteszt a legalja vízvezeték-gázcső tákolmánytól (ez nyers volt és pökhendi) a prémium-felsőosztályt képviselő cuccig. Különbség? Csekély, gyakorlatilag a súly. Menettulajdonság, "ride feel" nagyjából nem mutat korrelációt. Szerintem egyébként Átlagos János jollyja a Columbus Cromor illetőleg hasonló dimenziókkal megáldott DB-TB csöves vázak: elég anyag, megfelelően vastag cucc, hogy ne legyen érzékeny-sérülékeny, ellenben nem fölöslegesen túlépített. Emberi méretű vázakat (58-59cm felsőcsőhossz) ettől vékonyabb falú csövekből nem feltétlen éri meg építeni (bár, az X-es csövek, SPX, SLX teljesen jók erre a célra, a 'elikális merevítőbordáknak hála. Olyanokat egyébként a Koga is használt, FM1 és FM2 csőszettjeiknél emlékeim szerint voltak "huzagolások".
 
Plusz azért érdemes néha túllépni a megszokáson, márkahűségen, attól, hogy egy csőszetten virít a "Galambos" matrica, még lehet olcsó-kevésbé minőségi. Ld. Aelle, Zeta, Gara. Nincs velük semmi gond amúgy, de a PG csövek területén semmi sem emel ki egy acélvázat a többi közül. Szóval nyitni a világra! Ishiwata (igen, akik a retró Kuwahara Pacer trekkingek 'quadruple butted' csöveit szállították), Tange (elsősorban a Prestige-ről ismert, de voltak igásló-"affordable", "entry level" cuccaik is, ie.: Tange Champion No2, Tange 900 és hasonlók), természetesen a Reynolds, de a sokszor csak lekezelően lenézett Oria is készített jó cuccokat (ML és KK szériás csövek azért nagyon nem Hi-Ten kategória). A True Tempert sem szabad kihagyni!

Platformcserét mindenkinek!

Csak hirtelen felindulásból. A platform jelen esetben a felni, mégis csak azon van a külső gumid, és nem kis mértékben határozza meg, hogy viselkedik a kerékpárod.

Még mindig 15mm-es belső szélességű felniken országútizol? Ha igen, válts szélesebbre. 19mm vagy még testesebb lesz az új társad, szigorúan 23mm-es gumikkal. (ami úgyis ~27mm-re "terül ki" a széles alapon). Nincs "de", "és", "ha", erre szükséged van. Pár valós mért adat, saját tapasztalat pedig: nyomástól függően 27mm pluszmínusz 2 tized lesz a 23mm-esnek írt külsőből 19mm belső szélességű felniken.

Kezdetnek szeretném bemutatni Europa egyik leg(el)ismertebb custom-kerékmesterét. BlackCatWheels-t. Svájci illetőségű, de lengyel gyökerekkel, s mindenképp' az egyik legsegítőkészebb-legközvetlenebb mester a szakmájában.

Nélkülözhetetlen, nem mellőzhető műanyag kacat..

Mivel (teljesen jogosan, helyesen, s támogatandó módon) naponta ~tucatszám látni műanyagok használatát kritizáló posztokat& divathullámát éli a műanyagok elleni kereszteshadjárat, így előveszem a témát, más megközelítésből.

Piatti-platti-cleat-"stopli".

Csak Look Kéo rendszert használtam eddig (pedig tisztában vagyok vele, hogy nem ez az elsődlegesen ajánlott, főleg nem belépő-kategóriában). Ami zavart: a nyekergés-nyöszörgés, amit az új állapotú-nem kopott piattik előszeretettel szoktak. Még 2016 decemberében legomboltam egy "Roto" fantázianevű olasz matricázócég termékét, amit bő 2 szezonban nagy megelégedéssel használtam, de utólag kiokosított róla egy ismerősöm, hogy azok életveszélyes darabok, törnek, és időzített bomba, majd, ha pofára esek, akkor meggondolom, megérte-e spórolni (1800Ft volt a párja, sétálós gumibetétekkel.. Café kompatibilis-közértbe leugrós )

Természetesen semmi gond nem volt a Rotoval . Bárkinek merem ajánlani, bár, tudom, hogy a rivjúk kevertek. A beszerzése egészen romantikus volt: dec 24-én fa öltöztetés közben rezgett a telefon, hogy hamarosan lejár az aukció, licitáljak. Aztán megtettem, és átszámolva ~1800 ft-ért postával lett végül az enyém.

Dekára olcsó...

Mi a teendő, ha van egy prae-2001 9s rendszerrel szerelt Campagnolo szettes bringád, és minimálköltségből szeretnél 10s-re váltani? (tudom, 10 évvel a 11s bemutatása után ez már erősen oldtimer kategória. De van pár előnye még a 10s rendszernek, s a legtöbb embernek vígan elég.)

Mit csinál a nem gondolkodó, nem költségtudatos ember? Sor kuka, átdobó kuka, hátsó váltó kuka, ergopower kuka. (Igazából apróhirdetés gombokért, bár amilyen árakon mennek a 90-es évek átlagos Campag cuccai... Kis túlzással új piatformra építkezni olcsóbb). Létezik azonban jóval egyszerűbb, olcsóbb módja is, mégpedig, az átdobó, hátsó váltó ÉS SOR megtartásával. Csapjuk fel a "kötelező könyvjelzők" közül a "drivetrain compatibility"-vel kapcsolatos linkeket:

Science Behind the Magic tömör, lényegretörő, teljesen jó
Wikibooks Shifting, Cable Pull, Actuation Ratio körülbelül ugyanaz, semmi extra
Valami német radtechnik wiki - kicsit átfogóbb, mélyebb, ajánlott.

Megérteni az olaszokat...

Muszáj megosztanom egy "titkot": Attól, hogy nem mindenki tudja, hogy minden Campagnolo alkatrésznek van pontos típusjelzése, ami körülbelül mindent leír az adott egységről, még ténylegesen létezik. És nem katyvasz-átláthatatlan-chaotikus rendszerről van szó, HA rendelkezel valamiféle PR-képességgel (mintázatfelismerés, na!).

Vegyük példának ezt a szép karaktersort:
FC7 CE593, Csentaur kurbli, az "ős-ultraTorque" szériából, ilyen dobozkám van itthon.

FC: Front Chainset, semmi új, Shimano is így csinálja (FC 6700, FC 6800 FC-R8000, FC 5750 és társai...) Frappánsabb rövidítése a Ribble-ék által használt Cset (ChainSET)
7: ez 2007. Vagyis, 2007-ben BEMUTATOTT modell. De ennek a jelentőségéről KÉSŐBB.
CE - A gruppó/alkatrészcsalád rövidítése. Magát magyarázó: MI-Mirázs, VL-Velocse, CE-Csentaur, AT-Athéné, CH-Kórusz(chorus), RE-rekkord, SR-superrecord (super.. bahh) Az ezredforduló előtti daraboknál ez nem egészen így működött, de azokkal nem foglalkozom, mert, néhány borult idiótán kívül (pl. én...) már nem nagyon használják ezeket.