Kiváló cím, köszönet érte a Hammerfallnak. (Legend Reborn - 'on wings of steel' )
Legend by Bertoletti
Acél, Titán, Karbon és a revivAL jelenség részeként alumínyum vázak, olasz kézimunka, dizájn, egyedi méretezés. Teljesen korrekt áron. Ez egy remek lehetőség acélos szabadonfutásra.
Mi a kedvenc cikkem acélváz-csőszett témában? Habanero cycles Magnificent 7 , vakteszt a legalja vízvezeték-gázcső tákolmánytól (ez nyers volt és pökhendi) a prémium-felsőosztályt képviselő cuccig. Különbség? Csekély, gyakorlatilag a súly. Menettulajdonság, "ride feel" nagyjából nem mutat korrelációt. Szerintem egyébként Átlagos János jollyja a Columbus Cromor illetőleg hasonló dimenziókkal megáldott DB-TB csöves vázak: elég anyag, megfelelően vastag cucc, hogy ne legyen érzékeny-sérülékeny, ellenben nem fölöslegesen túlépített. Emberi méretű vázakat (58-59cm felsőcsőhossz) ettől vékonyabb falú csövekből nem feltétlen éri meg építeni (bár, az X-es csövek, SPX, SLX teljesen jók erre a célra, a 'elikális merevítőbordáknak hála. Olyanokat egyébként a Koga is használt, FM1 és FM2 csőszettjeiknél emlékeim szerint voltak "huzagolások".
Plusz azért érdemes néha túllépni a megszokáson, márkahűségen, attól, hogy egy csőszetten virít a "Galambos" matrica, még lehet olcsó-kevésbé minőségi. Ld. Aelle, Zeta, Gara. Nincs velük semmi gond amúgy, de a PG csövek területén semmi sem emel ki egy acélvázat a többi közül. Szóval nyitni a világra! Ishiwata (igen, akik a retró Kuwahara Pacer trekkingek 'quadruple butted' csöveit szállították), Tange (elsősorban a Prestige-ről ismert, de voltak igásló-"affordable", "entry level" cuccaik is, ie.: Tange Champion No2, Tange 900 és hasonlók), természetesen a Reynolds, de a sokszor csak lekezelően lenézett Oria is készített jó cuccokat (ML és KK szériás csövek azért nagyon nem Hi-Ten kategória). A True Tempert sem szabad kihagyni!