Hirdetés

Ph értékrend

A történet 2010-01-12 19:00, azaz 909 napja kezdődött.
A Fiam és Öcsém már akkor egy ideje Ph tag volt. Csak hallgattam az ezzel járó előnyöket, kis üzleteket, szabályokat. Tetszett a dolog, így a fent leírt időpontban regisztráltam magam és megkezdődött a Prohardver - es életem. Jó néhány sikeres kisebb - nagyobb üzleten vagyok túl. Igyekeztem a közösségi és a szakmai topikokban is jelen lenni. Azt hiszem, hogy egy kicsit "függő" is lettem.... Véleményem szerint van olyan, hogy Ph függő!
Aztán jó 9 hónappal ezelőtt átértékelődött a Ph nyújtotta lehetőségek tárháza, mert nyitottam egy használt műszaki cikk kereskedést, ahol szinte mindent forgalmazok, amit itt, az online piacon kínálnak. Egészen pontosan az árazásban segít! Azt már jó ideje tudom, hogy a használt GSM boltokban és félzug árusoknál pl. jelentősen drágábban lehet hozzájutni egy mobiltelefonhoz. Általában ( és akinek nem inge, ne vegye magára ) negyed áron veszik be a készülékeket és szinte új áron árulják őket, sokszor leplezve kisebb hibákat, hiányosságokat, sérüléseket.
Na itt jön nálam képbe a Ph! Itt van tól - ig ár, fel vannak sorolva a hibák, hiányosságok stb. Ha egy kedves ügyfél felkínál egy készüléket, akkor kikeresek egy átlagárat és valamivel az alatt vásárolom fel, a felkínált terméket, így ( Ph ) átlag áron tudom árusítani, ami még így is kiváló árszint. Ezt maximum az árucikk észlelt, vagy elismert hibái módosítják. Természetesen, az idők folyamán már ragad az ember fiára némi rutin, így a becslés viszonylag hamar megy, akár emlékezetből is.
Meggyőződésem, hogy bizonyos keretek között így kordában tarthatóak az árak.
Köszönjük Prohardver! :R

Kiszolgáltatva a szolgáltatónak

XXI. - század, 2010. Március 11. Magyarország. Egy „mindenre kiterjedő”, előre telefonon és írásban is leegyeztetett internetes szolgáltató váltás kálváriája:
Mivel kis hazánkban már csak a bűnözőknek vannak jogaik, így cégneveket, ingyen reklámot mellőzve teszem közzé történetem. Tehát, a fennen említett dátum délutánján, épp Net – használat közben, az aktuális oldal nem töltött újra. „Kiszolgáló nem található” felirattal elbúcsúzott. Nem estem kétségbe, (még ekkor) mert ezt előre beígérte az új szolgáltatóm, mivel a régi ekkor elköszönt. Rögvest elővettem a korábban, csak saját előrelátásomnak köszönhetően előre kinyomtatott két papírlapot, rajta a szükséges adatokkal, az új regisztrációhoz. Hiszen, ha nincs Net, akkor az email címemre küldött adatokat, ugyan honnan tudjam felhasználni? Szerintem, „ők” azt hitték, hogy már ez megállít, mert miután órás próbálkozás után sem sikerült felregisztrálni, felhívtuk az ügyfélszolgálatot, illetve hibabejelentőt, hogy segítsenek. Először heteltek – hatoltak, aztán mikor már rájöttek, hogy nem veszem be, a „hiba az ön készülékében van” szöveget, akkor kijelentették: „72 órájuk van a hiba elhárítására!”
Másnap, újra és újra olvasva a szöveget a nyomtatványon, feltűnt egy „apróság”.
„Ingyen, futárral kiküldik, előre a háromszor gyorsabbnak kért Net-hez a járó modemet”….
Hoppá! Elő a telefont, hívom őket, újabb másfél óra….. Közben újabb mellé beszéd, pedig az elején tisztáztuk, hogy ne vacakoljunk az én technikai hibáimmal, hisz nem világít az „ADSL” lámpa, így a világháló biztos, hogy messze elkerüli otthonomat!
Hosszú – hosszú idő után kiderítették, hogy be sem vagyok kötve hozzájuk, az új nagyobb sebességű hálózatba. Azt persze most is hiába taglaltam, hogy én a Neten dolgozom is, mert egy nemrég kezdett vállalkozásom, csak ott működtethető, ez senkit nem érdekelt. De azonnal közölték, hogy nekik 72 órájuk van megjavítani a cuccost……
Mondom – „már csak 48, mert tegnap is ezt mondták, hogy lerázzanak!
Na ekkor jött, a következő trükk: 5 percen belül jött egy SMS meg egy email, hogy mostantól 72 óra! De rájöhettek, hogy ez sem elég, hogy a számat befogják, mert még Szombat délután jött egy telefon, nem az előre elkért mobil számomra, á dehogy, a házira, hogy a nejem rávegyék, hogy szóban mondjon le a 72 órás hibajavításról, mert az – az ünnep miatt nehézkes.
Ja, majd elfeledem, az egyik első előtti trükköt! Még a reklamáció elején, egy úgynevezett „gyors szervizet” akartak rám tukmálni, természetesen, a saját költségemen, hogy azzal háríttassam el a műszaki problémát, a saját költségemen! Ez, több ezer Ft – ra rúgott volna, ami ugyan azt az eredményt hozta volna, amit magam kiderítettem.
A javítás elhalasztásáról és újrakezdéséről, időről időre jött egy – egy SMS, még őrzöm őket.
Az utolsó ígéretek szerint Szerdán, Március 16.-án lesz bekötve a Világháló! Tehát az előző kikötéstől számított, ötödik napon. Igaz, senki nem tud otthon lenni, hogy várja őket és a kiesett öt napot sem fogják visszapótolni, de nem is szóltak még ide, délelőtt negyed tizenegy, hogy minden ok.
Ennek a „piacvezető” cégnek ráadásul saját műszaki állománya van Városunkban, akiket természetesen szintén hiába próbáltam személyesen és telefonon is elérni. Ez annál is inkább bosszantó, mert mint az ügyfélszolgálat elmondta, van ügyelet. Kommentálni a történteket nem akarom. A kiszolgáltatottságunk, mint ügyfelek, tisztán látható. Felmerül bennem, hogy vajon ezt egyszer a víz, villany és gáz kiszolgáló (kizsákmányoló) is meg fogja (meri) tenni?
Miért kellet az előző szolgáltatómat kikapcsolni, hisz én azt akármeddig fizettem volna, míg az új nem üzemel….. bár azt ígérték, ők helyettem elintéznek mindent, csak menjek át.
Most már csak két kérdés maradt meg bennem: Mikor lesz Net - em, illetve ki fogja kifizetni a kiesett napokat? Én nem, az biztos!
Végezetül, már csak egyre kérem a sorsot: Életem alkonya ne egy lélegeztető gép társasága legyen! Nem szeretném, ha egy „szolgáltató” kezében lenne az életem és áramszünet lenne...