Bevezető
Repülő és autó szimulátoros körökben valószínűleg nem kell sok embernek elmagyarázni mi is az a TrackIR, és miért is jó az, ha az emberke gombok helyett a feje mozgatásával tud szétnézni …
Aki nem szimulátorozik, annak itt egy kis áttekintés:
A TrackIR elődje eredetileg arra lett kifejlesztve, hogy a mozgásban korlátozott embereknek segítsen a számítógép kéz nélküli vezérlésében. Az eszköz arra volt jó, hogy a felhasználó a fejének mozgatásával irányíthassa a cursor-t pl. …
Ebben persze okos emberek azonnal meglátták a fantáziát, ezért kifejlesztettek belőle egy kifejezetten játékosoknak szánt eszközt, amivel jelentősen megkönnyítették az otthoni pilóták, autóversenyzők, és FPS-szimuláció rajongók életét.
A működéséről pár szó: A monitorra helyezett vevőegység (ami gyakorlatilag egy gyors infrakamera és egy pár infraled …) érzékeli a fejre, sapkára, fejhallgatóra erősített “adóegység” (Nevezzük el ezt Point Model-nek … később lesz még róla szó!) mozgását, és egy SW-en keresztül a játékok által kezelhető információvá alakítja.
Azért van az adóegység idézőjelben, ugyanis ez lehet egy fényvisszaverő felületekből álló keret (Vector Expansion) is, amit csak fel kell csíptetni a sapkára, és visszaveri a TrackIR által kibocsájtott Infra fényt … Később viszont jelent meg egy olyan megoldás, ami már LED-ekkel dolgozik, és ezek fényét veszi a kamera … ez a TrackClip Pro.