2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Százezres V6-os - Utómorgás

    Még meg sincs hirdetve az autó, de már négyen érdeklődtek. Ami alapvetően jó dolog, és azt mutatja, hogy el fogom tudni adni Wilsont.
    De már az érdeklődők 50%-a (négyből két érdeklődő) után is valami nagyon mély pokolban érzem magam...
    1: 600.000 forintot adna érte, ment vele próbakört, imádja, ha összejön a pénz jelentkezik.
    2:
    - Hálóó! Hallottam eladó az autó! Adok érte háromszázat!
    - Mármint melyikért? A vectráért? (ismerős F Astrája is nálunk pihen, az is eladó, de hatvanezerért)
    - Hát persze! Amúgy mit lehet tudni róla?
    - Szóval semmit nem tudsz az autóról, de már háromszáz... Na, neked nem eladó.
    - Akrvnyádmagyarkutyaabeledkitaposom!!! (igen, így szó szerint)
    3:
    - Szia, versenyen láttam az autót, mit tudsz róla mondani?
    - *Minden szépen elmond amit fontosnak vélek*
    - És milyen árra gondoltál?
    - Figyelj még nem eladó, csak szólok.
    - Akkor miért húzod az időmet??
    - Asszony nem mondta, hogy még nem eladó, csak az lesz?
    - Hámondta, de annak két hete!
    - És kaptál ellenkező infót?
    4: Ez egész normális volt, csak az árban nem fogunk tudni megegyezni :D

    Bakker... Mi lesz amikor elkezdem hirdetni? Ugyanitt olcsó nyugtató érdekel :D :D

    Diabolis 12 hónapja 20

  • Százezres V6-os - Búcsú a hengerektől

    A Halálos Iramban sokadik részében Paul Walker nagyban rákészül a gyorsulásra, majd gurul öt métert a családi kombival. Valami hasonló történik nálunk is:
    Túl sok projektet indítottunk el egyszerre. Nem fejteném ki a hogyanokat és a miérteket, de a logikázás vége az lett, hogy Wilsonnak mennie kell.
    A lényeg : kinőttük a sedant. Pontosabban ki fogjuk. Gyermekemnek már most sem túl kényelmes hátul a kutyával, két gyerekkel és két kutyával pedig már teljesen esélytelen egy családi kirándulás.
    Az utolsó rész óta Wilsonnal szinte semmi probléma nem volt. Oké, volt egy lambda-szonda csere (végre valami amihez nem kell szétszedni a fél autót), kapott új középső dobot, plusz megszólalt az egyik hidrotőke (rohadjon meg, van még 23), de jött, ment, tette a dolgát : örömet szerzett. Párom autóversenyeken versenybíró, ott is mindig megnézték, rákérdeztek a motorra, és leesett az álluk. Osztatlan sikert aratott, na. Az úton sem hagyott minket cserben soha, akár csak hazahozni, akár előzni kellett. Minden percét élveztem, főleg az éjszakai utakat, amikor szépen tartottam a sebességhatárt, és csak a hat henger duruzsolt a fülembe.

    Folytatás...

    Diabolis 1 éve 7

  • Százezres V6os - Sokszázezres műtét

    130 kilométer egy 170 lóerős autóval, pályára fel sem mész, marad a 6-os főút, előzni nem akarsz mivel ahhoz vissza kellene váltani a szembejövő forgalom sűrűsége miatt, de pörgetni nem szabad. Marad végig a 80-90. Ilyen unalmas utam még egyetlen autómmal sem volt. És mindezt a szerelőtől hazafelé. A kész autóval.
    Az in medias res után folytassuk a történetet ott, ahol legutóbb abbamaradt. Wilson műszakin gyönyörűen, minden stikli nélkül átment. Ezen felbuzdulva egy Opel találkozó alkalmával felmerészkedtem vele a Kakucs Ringre. Persze sok esélyem nem volt a c20ne F astrák ellen, de nem is erről szólt az a nap. Jó volt, élmény volt, Wilson becsülettel tolta magát, de ez az autó nem egy ilyen kicsi pályára való. Főleg nem gyári állapotban. Ellenben jó pár kor után sem az olajat, sem a vizet nem csipegette el, pedig kettesben kapta a padlógázt végig.
    Pár hét múlva Debrecenbe menet megadta magát a generátor. Hazavitt, szavam nem volt, másnap a cégessel mentünk. Mágusom feljött érte, lekocsikázott vele, kicserélte. De akkor feltámadt bennem az igény, hogy blokkot kellene cserélni. Éppen elég jó volt a piac, volt V6 3.0, patika i500 blokk, okosított 3.2. Mondjuk az utóbbinál az asszony már az asztalra csapott. Valami fogyasztást emlegetett, de a banánt nem fogadta el válaszul.

    Folytatás...

    Diabolis 1 éve 6

  • Százezres V6-os - Műszakilag feltámadt

    Alakul ez mint púpos Vectra a prés alatt.
    Az utolsó etap ott ért véget, hogy Wilson megy szépítkezni, lefaragja róla a rozsdát az erre képzett szakembör. Nagyobb események nélkül ez meg is történt, Szenteste előtt három nappal ment érte életem értelme. A Kecskemét-Bp táv után még meleg motorral indultunk kutyát örökbefogadni, egy rövid ( ~ 300km) túra Ózd mellé. Persze, most sem ment egyszerűen. Utoljára Drágám vitte gumishoz az autót, téli papucsok ürügyén, szegényt jól át is vágták. Erről ózdra induláskor szereztünk tudomást, amikor kiderült, hogy 10 éves gumikat kapott, amik azért ráznak mert fel vannak keményedve. Könnyes búcsút vettem a GAstra lökösének festésétől, az új airsoft pisztolyomtól, és instant vettünk új 4 téligumit. Nem márkásat, de idén jó lesz (asszonyt nem csesztettem, az én dolgom lett volna, de pont aznap bent kellett maradnom melóban).
    Szóval Wilson nagyon szépen jött-ment, csak éppen nem ott ment a feneke ahová az elejét tettem. Másnap alálestem, integettem a 230.000km-t futott gyári gátlóknak, és konstatáltam, hogy biza cserések lesznek.Félreértés ne essék, 20 év rutinjával éreztem, az autó még teljesen biztonságos volt.
    Ha már alánéztem a motortetőt is felcsaptam. Ugyebár augusztusban volt hűtőcsere. Azóta egy csepp víz nem fogyott. Hát most üres volt a tartály. El is gondolkodtam, hogy ha kevesebb víz van benne, jobban ég?

    Folytatás...

    Diabolis 2 éve 3

  • Százezres V6-os - Feltámad! Előbb vagy utóbb

    Alakul. Lassan, nem sietve, de alakul. És megy. És imádjuk. És nem, ez nem egy objektív blogbejegyzés, ahogy az előzőek sem.
    Szóval ott fejeztük be a történetet, hogy szeptemberre Mr. Wilson Fisk elkészül. Milyen meglepő, de nem így történt :D
    Először is kiderült nagy nehezen, hol fogy el a víz. Én még életemben nem örültem ennyire egy hűtőcserének mint most. Sokkal olcsóbb mint két hengerfejet felújítani. A hűtő oldalán szivárgott a víz, de persze csak nyomás alatt. És ott is hektikusan, volt amikor 40km-en egy liter, volt amikor 500km alatt két deci. Mikor milyen kedve volt a gonosz lelkének. És persze a vizet is forralgatta. De végül meglett a hiba, Fallout előtti este irány Paks mellé, ott hűtő és kiegyenlítőtartály csere. Másnap egy kis kerülővel irány Kunmadaras, agyonpakolt autó, reggel nyolc órás budapesti dugó két órán keresztül, a víz hőmérője meg sem mozdult. Hiba megoldva, pipa. Az M3-ason gondoltam kicsit elengedem a vadállatot, de ott rendszeres a balratartás, szóval elengedtem a dolgot. 4 nap után jöttünk haza, 9,5 litert sikerült ennie, agyonpakolva, jó sebességgel.
    Az új rugó is cserésre sikerült, köszönjük Kecskeméti Repülőnap, piros parkoló. Csörgött hazafelé mint a vesztés, otthon kerék le, és kivettem egy fél spirált a tányérból. Régi gólyaláb egyben ment vissza.

    Folytatás...

    Diabolis 2 éve 4

  • Fallout "Élőben" - Mi a fene az a LARP?

    Előre jelzem, hogy nem reklám, nem toborzás, csak egy élménybeszámoló következik, egy olyan hobbiról, amit még a kockák között sem sokan ismernek.
    Ez pedig a LARP, az élő szerepjáték. Annak is egy specifikus, a Fallout PC játék világában zajló szelete.

    Kezdjük az elején: Mi a fene az a LARP? Magyar néven "Élő Szerepjáték". Hát az egy jó dolog. Anno még a csikkekkel megpakolt felmosóvödrök között, többszázoldalas szabálykönyveket bújva (hellóóó D&D), kockákat dobálva "játszottuk el", hogy mit tennénk egy sci-fi vagy fantasy világban. Vérmesebb játékmesterek nem csak dobattak, valóban eljátszatták veled a párbeszédet, vagy az imát. Vagy nyertél, vagy nem, de a való élet is ilyen. De nekem ez valamiért kevés volt. Úgy kalandozni, hogy ülök a seggemen.... Élveztem, de valami hiányzott.
    És itt jön be a LARP. Nem csak úgy beszélsz mint ha egy csapos lennél, úgy is öltözöl, úgy is élsz a játék alatt. De lehetsz bármi. Kovács, bandita, fejvadász, szupermutáns.... Jó a lopakodás skilled? Apám, próbáld ki élőben, hogy mennyire "könnyű" egy erdőben odalopózni valaki mögé, és elvágni a torkát. A Skyrimben valahogy jobban ment... Alkudozni akarsz, vagy csak kidumálni a rendőrfőnököt? Jaaaa, hogy ez a te késed? Ezzel öltek meg négy embert az erőműben éjszaka. Jó hogy jöttél.

    Folytatás...

    Diabolis 3 éve 20

  • Százezres V6-os! - Túlélte!

    Előzmény 1: https://logout.hu/bejegyzes/diabolis/szazezres_v6-os.html
    Előzmény 2: https://logout.hu/bejegyzes/diabolis/szazezres_v6-os_vajon_tuleli.html

    - Drágám, nem volt elég nekünk a GAstra??? Miért kellett nekünk két olyan autó, aminek lelke van?

    Hangzott el ez a mondat többször is a hétvégén, de Mr. Fisk után a "felgyújtom", "eladom a g**ibe", "ledobom az új MOL felhőkarcoló tetejéről", valamint ezek kombinálása is elhangzott. De hogy is jutottunk ide?

    Az előző blog végére Mr. Wilson Fisk járó- és üzemképes, valamint üzembiztos lett. Gond nélkül pótolta az egy hónapot amit húga, Fióna a kasztnisnál töltött (persze, hogy a fényező koronás lett.... Nem is én lettem volna ha nem...). Mr. Fisk jön-megy-megáll-kanyarog, és az egyre több hiba mellett egyre több élvezetet is okoz.
    Jelen állás szerint az, hogy az autó az enyém, és gyenge közepes állapotnak örvend, cca. 460.000 forintunkba került. Ebben benne van az autó árától a biztosításon át, az új motorig a tréleren át minden. Az üzemanyagot kivéve ennyi van költve az autóra. Szerintünk ez nem egy rossz üzlet. Költözéskor a két autó és a hatalmas csomagtér nem kis segítség volt. Mert persze a lelakott autó mellé lelakott albérlet is dukál. De én szeretek küzdeni!!!! (Fenét, csak kis pénzből próbálok előre lépni :D ).

    Folytatás...

    Diabolis 3 éve 84

  • Százezres V6-os! - Vajon túléli?

    Ha én még egyszer ilyen autót veszek, a pokol összes tüzén égjek el, és Bill Gates legyen az üst-társam, az idők végezetéig....

    Az előzmények: Százezres V6-os!

    A történetet ott hagytam abba, hogy autó a szerelőnél, csörög/csattog/folyik, és meglátjuk mi lesz a sorsa.

    Miután beszélgettem az Astrám szerelőjével, nem voltam boldog. Csapágyak alul, felül, minden elment. Ugyanis az olajpumpa is hazament. Vakartam a fejem erősen, de hát megvétel előtt láttam az olajat a beöntőn át, kavarta szépen. A tippünk az, hogy mielőtt odaértem töltött rá a kedves tulaj, kicsit járatta, a szétesett csapágyakat pedig valamivel megtámasztotta. Így bírta ki a tesztkört majd a 130 kilométert.
    De ez már rajtam nem segített, állt a szerelőnél egy autó, amit minimális keretből kellett működőképessé tenni. Vagy legalább a sorsát eldönteni, mielőtt átiratom (az átírás egy külön történetet megérne, maradjunk annyiban, hogy 20 napra sikerült, és vidékre sem kellett utaznom miatta).

    Folytatás...

    Diabolis 3 éve 16

  • Százezres V6-os!

    Avagy hogyan ne vegyél autót?

    Huhh... Hát most fogok kapni hideget, meleget, hülyézni lehet nyugodtan. A történet szerintem tanulságos, eddig igazi mintája a "hogyan ne vegyél autót" kategóriának.
    Van nekünk "A" G Astránk, Fióna névre hallgat (zöld, hisztis, de imádnivaló). De hát szegénykénk kicsit fapad, se klíma, se tempomat, motor is csak 1.6, de az autó mégis hibátlan, szerelőhöz nem nagyon hordjuk, mivel nem igényli. Egyben van, családi darab, örök szerelem, pörög bele a kilométer, mi kell még? Bármikor el merem vinni műszakira, rozsda sehol, műszakilag egyben. Pár ismeretlenek áltat okozott parkolási sebzés, most egy baleset nyoma bal hátul, ennyi az összes baja. Pedig 21 év, 260.000km.
    Hát kellene egy Vectra. C nem, az túl drága, legyen egy B. Egy idősek ugyan az Astrával (1999), de nagyok, kényelmesek, és ésszerű áron ésszerű darabokat lehet venni. Ráadásul tetszik. De ez szubjektív.
    Minap pihentemben böngészve találtam is egy ritka darabot, egy I500-ast. Aki érti az tudja, 1500db készült belőle, gyári optikai tuning, 170 helyett 193 lóerő, örök életű XE motorral. 380.000 forint. Azaz 380.000 forint. Szemöldök megszalad, páromnak megmutat, mindketten instant orgazmus. Nekem kettő is.

    Folytatás...

    Diabolis 3 éve 72

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.