Hirdetés

Portugália, egy csepp tavasz a télben, negédesen

Évek óta készülünk egy családi repülős-tengerparti nyaralásra. Sokáig gyűjtögettünk rá, hogy egyáltalán sikerüljön egy ilyen út.
Azért 5 embernek megszervezni nem kevés energia és pénz.

Ez miatt több dolgot is figyelembe kellett venni a tervezéskor.
1, Ne legyen hó eleje, mert anyóka benne van a bérszámfejtési körben (mások fizetésével nem játszunk).
2, Kicsi gyerekem ágazati IT vizsgára készül, tehát ne legyen nagyon tavasszal.
3, Egyetlen lányom ne kezdje még el a második félévet az egyetemen.
4, Legnagyobb fiamnak is épp aznap legyen kedve velünk jönni.
5, Nekem mindegy, mert úgyis nyakig úszok a melóhelyen a melóban.

Mindezek figyelembe vételével január közepe/vége a leginkább aktuális.
Az elsődleges úti cél elég képlékeny volt az elején. Szóba jött Georgia (Grúziát még szabad írni?), Törökország.
5-6 nap, max 7.
Aztán valahogy a nyugati, délnyugati part felé sodort minket az áramlat a megbeszélések alatt. Ennek kimenete pedig Portugália lett.
Tehát Portugália, 5-7 nap.

Első olasz út a családdal

50+ vagyok, de első olaszországi út a családdal.

Kicsit furán, mert legnagyobb nem jött velünk. De csak hárman indultunk el, visszafelé már négyen voltunk.
Merthogy volt egy sportesemény, ahova a kisebbik fiamat az egyesület vitte, az esemény végeztével viszont mi felvettük, és 4 napra lementünk Riminibe.

A vezetésről....

Kérdezgettem az autós topkisos srácokat, hogy merre menjünk.
Alapvetően 4 választás volt. Ausztria felé 2 alternatív útvonal, aztán egy Szlovénián keresztül, illetve egy még Horvátországon keresztül.
Azzal számoltunk, hogy kb. 9-10 óra lesz.
Többen az osztrák verzióra szavaztak. Végülis az lett (A2-n, Villach felé), és nem bántuk meg. Ráadásul 10 napra mentünk, így az osztrák verzió előnyben volt mással szemben, hiszen ott van 10 napos matrica, szlovéneknél csak 7 napos vagy 1 havi (11,5 vs 32 €)

Oda
M1 - én
M85/86 - én
A2 - anyóka (feleség)
Olaszország (Trento) - én
~9 óra

Első last-minute utunk, avagy csak úgy a horvátokhoz

"Véletlenül" lementünk a horvátokhoz.
Már úgy értve véletlenül, hogy idén nem volt előre tervezett ilyen külföldi kiruccanás.
Aztán annyira rágták a fülemet a csajok, hogy végül beadtam a derekamat.

Miért is nem terveztük?
Az megint úgy keződött, hogy versenyen voltunk. Mégpedig országos tűzoltóversenyen. A gyerekeink pedig szépen megnyertek mindent, így jogot szereztek arra, hogy a 2024-ben Olaszországban rendezendő ifjúsági tűzoltóolimpián részt vegyenek. Tehát jövőre olaszországi út lesz, ha nem lesz túlkoros a fiam az eseményre.
Igenám, de jövőre kellene mennünk spanyolokhoz is, amit meg 2 éve megígértünk a gyerekeknek; repülős út a terv.
Ez miatt lemondtuk a februárban foglalt HR nyaralásunkat (Cres sziget, 7 nap, 6 éj, 989€).
Tehát idén nem megyünk a horvátokhoz, mondtuk.

Miért is HR lett végül?
Na hát addig-addig mondták a csajok (feleségem és lányom is), hogy jajj, úgy hiányzik a tengerpart. Nem akarunk-e mégis lemenni, meg hiányzik a sós víz, nem akarunk-e lemenni, meg ki tudja mikor lesz megint lehetőség, nem akarunk-e lemenni...
Hetekig... Aztán beadtam a derekamat, hogy najó', legyen, de akkor nem akarom később azt hallgatni, hogy nincs kész a fűnyírás, hogy néz ki a kert, a fatároló nincs kész, sövény sincs levágva... jó?
Persze, hogy megígérték, és akkor rábólintottam.
Kerestünk szállást.

Új családtag: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

Mint azt a fórumban már olvasni lehetett, hosszú nyüglődés, agonizálás után végre vettünk autót.
Ez kb. 2-3 éves sztori, hol elfeledve, hol előkapva. Igen, többször is háttérbe szorult, majd előtérbe került az autóvásárlás.
Ez azért van, mert bár a szándék megvolt arra, hogy lecseréljük Kisöreget (Opel Astra F Classic Sedan Start, 1.6 x16srz, 75LE, 2000 évj.) egy másik autóra, de valahogy a megvalósítás előtt mindig lett valami fontosabb...

Idén januárban pedig úgy gondoltuk, hogy na most komolyan ráfekszünk az autóvásárlásra.

Miért is kell lecserélni Kisöreget?
Hiszen amióta nálunk van (17 éve), azóta annyi van vele, hogy "beül, indít, megy, visszahoz, leállít". Természetesen a kötelező szervizekre odafigyelve.
Így most 23 évesen is ugyanez a szóötös (kvinett) igaz rá.
Azonban a biztonsági kérdés mára már igen hangsúlyos lett, tekintve az utakon lebegő közlekedési morált.
Biztonságosabb autót szerettünk volna, hisz Kisöreg 0, azaz nulla légzsákot tartalmaz. Az üléseit már kiültük (igaz, azért javítottunk rajta, de...)
Amúgy meg korához képest szép állapotban van kívülről, a kasztni 2019-ben kapott lakatolást, festést, fényezést. A belsejében a tetőkápritot kicseréltem, így nem lóg. De azért a gumi és műanyagok viseltesek; talán nem lelakott, csak viseltes.
Sokszor akarják letolni közlekedés közben, mert csak fastra... (Bezzeg amikor az S-Max-szal közlekedünk – stílusban ugyanúgy -, akkor ez az ingerencia alacsonyabb az emberekben...)
De hát januárban elindult az autókeresés.
Na a történet elején tisztázzuk: feleségnek kerestem/kerestünk autót.
Tehát legyen biztonságos, csinos, azért menjen is valamennyire (legalább hozza az Astra szintet) – nyilván nem versenyautót szerettünk volna.
És hogy milyen felhasználásra? Az viszonylag egyszerű: agglomerációs. Na az meg miféle definíció? Hát ilyen: falun lakunk, a legközelebbi nagyváros Tatabánya, 15km. Gyerekeket ide-oda vinni, ha kell. Hivatali ügyek, családi nagybevásárlás, meg ipari parkos munkába járás.
Asszonka' azt mondta, hogy Opelt még egyet már nem akar. (Kisöreg már a második Astra F volt).
Nézegettem neki, mutogattam lelkesen a hahu-t, kérdezgettem a fórumon, és eljutottunk egy szűkített körig:
- Renault Mégane 3
- Hyundai i30
- Kia Cee'd
- Renaul Clio (csak kombi)
- Honda Civic
- Seat Leon

Vízállás-jelentés

Nem, először is nem: nem időjárás jelentés, vagy Kossuth rádió feeling. Nem.
Szimplán arról van szó, hogy Ford EcoBoost motorral szerelt autónk van.
Mielőtt megvettük, olvasgattam - többnyire a PH! oldalon -, hogy azért az EcoBoost nem fenékig tejfel.
Másik befutó a VW 1.5TSi lett volna... arról is hideg-meleg van mindenütt.
Végül Ford S-Max 1.5 EcoBoost lett. Alapvetően nem a motor miatt, hanem a karosszéria és egyebek végett... de most nem ez a lényeg, hanem...
... a hűtőfolyadék szintjének esetleges drasztikus csökkenése, fogyása, ami a motor károsodásához vezethet ...
Na ezért gondoltam azt, hogy a kezdetektől figyelem a hírhedt hűtőfolyadék szintet.

Tehát az autó átvétele 2019.12.11.
Így az első kép a vízállás-jelentésben 2019.12.12.
Épp a minimum felett.

A Lorenzo hurrikán saját képekben

Hát gondoltam megosztom, ne csak azok a média által közölt ronda esetekről legyen kép a neten, hanem arról is, hogy voltak olyan helyek az Azori-szigeteken, ahol szerencsésen megúszták az emberek a vihart.

Kezdeném ott, hogy 20 éves házasságunk alkalmából azt mondtuk idén, hogy márpedig el kell mennünk valahova kettecskén csapatépítésre.
Fél éve le is foglaltuk a szállást, repülőjegyet.

Maga a Lorenzo létezése ugye szept. 23-ikán lett.
Persze ekkor nem is tudtunk ilyenről, nem is gondoltunk rá ez miatt.

Amikor már ott voltunk, és vasárnap beszéltek a reggelinél erős viharról, akkor kezdtük el nyugtalankodni, hogy ez mi is... főleg, amikor a holland Peter mondta, hogy már kérdezik az ismerősei, hogy biztonságban van-e... na ekkor rákérdeztünk, hogy mi is ez vajh'.
Max (szállásadónk) mondta, hogy egy trópusi ciklon közeledik.
Tyűha, ekkor persze neteztünk, és megtaláltuk eme hurrikán nevét: Lorenzo... hát nem mondom, hogy nem kerül a seggünkbe babszem hirtelen... 3 gyerek odahaza... még a hirtelen hazaút is eszünkbe jutott.
Telt, múlt az idő, olvasgattunk, követtük, közben pedig azt néztük, hogy senki sincs pánikban, nincs a boltokban tumultus, szimplán folyik az élet.
Lassan visszaminősítették 5-ről 4-re, 4-ről 3-ra... Max is mondta, hogy ez a sziget általában keveset kap ilyenekből... na és igaza lett, ez a lényeg.

Míg tőlünk nyugatra a szigeteket megviselte, itt alig-alig volt kár. Volt, de a képeken látható, hogy nem annyira durva.
Nagyon megúsztuk...

Milyen 7 személyes autót családi támogatással?

Ahonnan mi elindultunk az az, hogy Anyókának jövőre szeretnénk venni valami mást a 20 éves F Astra helyett. És akkor jött, hogy lehetséges... azonnal el is vetettük, nekünk úgyse' lesz új autónk.
Aztán elkezdtük átvizsgálni, hogy mi hol mozdítható meg...
Egy hónapja vettük a fejünkbe, hogy milyet is... és akkor indult a lavina...
Jogi szabályozások, kérdések, lehetőségek, és persze az autók tömkelege...
Dízel vagy benzin, mekkorához milyet...

1, Jogi szabályozás

. . Tudnivalók a hivatalos oldalon
.. Tudnivalók letöltése
. . Igénylőlap letöltése

Ügyfélkapu regisztráció -> kérjük adja meg felhasználónevét és jelszavát

Gratulálok azoknak akik 22-es csapdáját csináltak ebből.

Szerettem volna regisztrálni az okmányirodába, ami ugye regisztráció köteles.
Eddig logikus is.
Mivel a személyim majd' 10 éves, ezért csak okmányirodai regisztrációval lehet megoldani.
Jó, akkor oldjuk meg így.
No és amikor időpontot akartam foglalni a neten ügyfélkapu létrehozásához, bekérte a felhasználónevet és jelszót... és újra ott a gomb a regisztrációhoz...

10 input A
20 goto 10

kb. ilyen egyszerű...

Lávli lálálálálávli....

Egy régi Onkyo Integra A807 története

Na szóval az úgy kezdődött, hogy lett egy egy a807, és elkezdtem a hibáit feltárni.

A szokásos: bemenetválasztó ugrál egyikről másikra; vagy épp nem. tehát hektikus a működése.
Hangfalkimenet-választó kapcsolása után vagy torz a hang, vagy nem...
Ezek igazi jó kontakthibákra utaltak.

Első legfontosabb a bemenetválasztó.
Szétszedtem, és a kapcsoló és környékén lévő forrasztásokat felújítottam.
Összeraktam.
Helyzet változatlan.
Szétszedtem, és magának a kapcsolónak az érintkezőjénél kapott egy kis kontakt spray-t.
Összeraktam, siker. :)
2 hét után meg nekiállt vacakolni ugyanúgy, mint előtte, csak még nem olyan mértékben. Viszont reprodukálhatónak tűnik a hiba oly módon, hogy ha kicsit lefelé nyomom a gombot (tengely), akkor elkezd váltogatni. Tehát ott lesz valami belül megint. Vagy deformáció, vagy kh... Namost ilyen kapcsolót szerezni...
Vagy még az is lehet, hogy a bemeneti panelen a kapcsolót (amit a motor forgat) kellene meg"kontaktolni".

Philips CD 723 - mod vagy nem mod?

Egyesek szerint jó alap, mások szerint nem...

A thread: [link]

Nem: [link]

Recently I aquired a low-cost Philips CD 723 player. I paid around 40 Euros including shipping.

It is a very low cost device, but it can read CD-RW without problems. My initial plan was to refit a new power supply, clock and internal DAC which would be fed directly by the player's I2S. Going non-OS, I figured it would be a very good sound for little money project.

Here's why it won't work as intended:

The CD 723 uses a one-chip servo/decoder/digital filter solution which belongs to the CD7 family from Philips. This chip features an internal digital filter, oversampling to either 2fs or 4fs. You can chose between those two filters by software, but you cannot disable them. So no non-OS unless you use the chip's biphase-mark output.