- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- gerner1
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
Új hozzászólás Aktív témák
-
A tegnapi napon műszaki vizsga pipa. ✅
Két éve nálunk van, igazából hibamentes.
Most kicsit kipufogó zörgése van, de hamarosan megy doktorbácsihoz.
Na meg 3 nappal ezelőtt jobb első H7-es izzót kellett cserélni.
Eddig bejött. -
1 éve cseréltünk motorolajat.
Most ismét aktuális, mert 10k km-t mentünk vele 1 év alatt.
Kicsit több, mint amire számítottunk, de érthető: léggé megkedveltük.
20 hónapja van nálunk.
Ezzel megyünk kisebb távokra, Kék-túrás kirándulásokra (kettecskén), na meg persze agglomerációs közlekedés is sokszor.
Már 207k km van benne. -
DEJVID
őstag
Holnap ismet Alfa Romeo Club Mo. Selenia Rally, ezúttal Bükfürdőn. Mi már lehoztuk a Giuliettát
-
Meglett a 200k.
Színházból hazafelé jövet asszonykát megkértem, hogy lőjön egy képet erről. -
Egy év.
Még most is nagyon szeretem vezetni.
Integetek az Alfásoknak, ha épp megengedi anyóka, hogy menjek vele.Amikor megyünk Kék túrázni, akkor Giulietta-val megyünk.
Fura, de lehet, hogy én többet megyek vele, mint ő.Szóval jó.
-
Elérkeztek az első "komolyabb"* hideg napok. -8 °C és tártsai.
Eddig problémamentesen pöcc-röff, ahogy szokták mondani.
Az eddigi 11 hónap kellemesen telt.
Maradjon is így.*Azért 20 éve ilyenkor kb. -15-20 °C volt... Tudom, mert ekkor szült 12 kiskutyát .20°C--ban első saját kutyánk; egy magyar vizsla.
-
Sikeresen túl vagyunk az első hazai olajcserén.
11k km ment bele a legutóvvi olajcsere óta.
Talán minimális mennyiségű olaj hiányzott belőle, szerintem nem számottevő (olyan nívópálca min/max tartományán belül a 3/4-ről a fél állapotig).
Szerelő azt mondta, hogy akkor légszűrő és pollenszűrő is legyen cserés. Legyen; lett.
A turbó olajozó csavart is kicseréltettem vele (csak gyári volt, 11k). Hm... azt mondta, hogy jókor, mert a benne lévő szűrő a cseréltben már elfordult.
Selenia olajat kapott, had örüljön.
Összességében nem mondom, hogy vészes volt a kiadás; 60k, munkadíjjal együtt.
Papírjai alapján az előző olajcsere még Ausztriában volt, 2022. szeptemberében. Így szerintem optimálisan jókor tettük meg a karbantartást.A bal első csapágy is hangosodik, az lesz a következő.
Még mindig úgy gondolom, hogy ár/állapot arányban megfelelő választás volt ez.
-
Mondjuk egy 300LE-s változat nekem is tetszene!
De anyókának jó a másik véglet, a 105LE is.Múltkor mesélte kollégám, hogy Komáromból Tata felé jövet (munkahelyre) látott egy fehér Giulietta-t.
Épp egy valami Audi-féle próbálta meg lenyomni. A Giulietta meg csak távolodott, az Audis meg nézett.
Szerintem az is valami hasonló húzott verzió lehetett. -
Egyszerűen nem lehet megunni.
Sajnos a spórolós vezetés egy kínszenvedés ennél az autónál.
A sportosabb vezetés... na az már jobban passzol hozzá.
Szeretjük.Ha lányom befejezi az autóvezetői tanfolyamot, és lesz jogsija, akkor majd mehet vele.
Reméljük, hogy már csak pár hónap.
-
Még olyanról is volt szó az elmúlt hetekben, hogy lecseréljük, bár nem ennyire kicsire, hanem valamivel kisebbre (jött az ötlet, hogy Prius+... aztán elhalt ez a szál
)
mondom ezt egy franciából, amely Ausztriai nyaralás felé motorhiba és adblue hiba ikont dobott - adblue tartály csere ...
Olvastam másik topikban; elég vacak érzés lehetett.Egyébkéne meglepően stabil a "csaj" (Giulietta). 7k km alatt semmi extra hiba (kopóalkatrészes kötelező szervizeket nem számítom ide).
Fogyasztása sem vészes, mert most kicsit több hosszú távolt megyünk. a 7.2-ről olyan 6.6-ra ment le.
(Ha én vezetek, akkor 6.3-ra is le tudom vinni) -
DEJVID
őstag
Mi újság a géppel?
-
Megtaláltam az obd csatlakozót, és lekérdeztem: nincs hibakód.
A Torque-kal (Lite) hoztam össze az autót, és majd lehet nézelődni menet közen élő adatokat; olajhőmérséklet adatot nem találtam. -
-
1,4 Terrabyte; az nem tréfa
-
Ekkora autóba 300LE... nagyon durva, és nagyon bejönne. Persze kezelni is meg kell tanulni a teljesítményt, és az autó viselkedését.Nekem még 1998-ban egy 1984-es (83-as?) Toyota Corolla Gti 16v TwinCam volt nagyon megnyerő, a maga akkor technikájával, teljesítmény/LE arányával. 980kg, 130LE. Abban az időben jó volt. Turbó nélkül tudott ilyet.
90km/h-nál 3000-es volt a fordulat. -
DEJVID
őstag
-
Első hosszabb út is megvolt. Tbánya-Győr. Vegyesen, mert csak KEM éves autópálya matricánk van. Így Gönyű felé kanyarodtunk le a pályáról.
Az első (induló) szakaszon végre anyóka ment vele (Tbánya-Ács), majd átvettem. Ő mondta, hogy inkább a "maradékot" vezessem én, Győrben úgyis jobban eligazodok.
Az a kis maradék autópálya, ami nekem jutott, kifejezetten kellemesen telt. 3500 Giri (RPM) = 132km/h a GPS szerint. Ez teljesen rendben. És ha itt rálépek a gázra, akkor még egészen jól indul is. És ez ugye még a 105LE-s változat. (Egy húzott QV 260LE/400Nm... huh... inkább nem álmodozok.) Forgalom nem volt vészes (M1-hez képest).
Visszafelé én vezettem végig, mert ebéd után kedveském elálmosodott, olyankor nem szeret igazán vezetni.
Na és a visszaút, az Komárno felé lett. Mégpedig (és ez már azért off) azért, mert sokat hallottam arról, hogy Kaufland így, meg úgy, olcsó.
Hát azt kell mondanom, hogy rosszul esett, hogy egy tej 240Ft; a Staropramen sör 222Ft (370-es árfolyamon számolva) adóval együtt.
10 és 20%-os ÁFÁ-k vannak. A Gyermelyi tészta 440Ft.
Szóval egy kisebb családi bevásárlásnál is már olyan 5k spórolást könyvelhet el az ember.
Persze van olyan, ami sokkal drágább, mint idehaza. Pl. a kávé.
Miután hazaértünk, apósékhoz kanyarodtunk, vittünk nekik vásárfiát (1 karton tej :D ).
Mondtam neki, hogy próbálja már ki Giulietta-t. Mivel még nem ivott sört, ráállt.
Csak egy tízest ment vele, de ő is mosolyogva szállt ki. Azt mondta, hogy nagyon jó, nagyon tetszik neki, és nagyon jól megy!
Asszonyka is csak somolygott, jólesett neki is ez a kis dicséret.
A többi autónknál is akkor kezdett a bizalmi faktorom növekedni, amikor egy hosszabb utazás alatt semmi említésre méltó nem történt. Jellemzően családi nyaralás (HR, A, SLO) adott erre alkalmat. Ez még visszavan Julcsikánál, de 3-nál több fő nem igazán fér el cuccokkal együtt.
Persze 4 személy egy rövidebb belföldi nyaralásnál okés, olyan 200km-es távig, bepakolt kaja nélkül /csak ruhák/, Tbánya-Pécs (250km) már azért hátul necces lehet a gyerekeimnek (na jó, lányom még oké, de a két fiam már magasabb, mint én).
Nem mondom, hogy Alfaszerelem van már, de erősödik a barátság, bizalom. -
Köszi, látom van fent több videó is, ma este úgyis pénteki kiengedés lesz, majd a tervezett 2 sör iszogatása közben megnézek párat.
Amúgy azért még mindig nézegetem a különböző teszteket erről az autóról.
Nagyon sok a "meglepően jó, ahhoz képes, hogy Alfa" megjegyzés.
Holnap végre kiszaladunk vele az autópályára. Igaz, csak olyan 40km-t, és nem én fogok vezetni, de végre kikormoljuk (remélem). -
DEJVID
őstag
[link]
Alfa Romeo Club Magyarország XXII. Selénia Rally -
Megnéztem, hogy hogyan lehet cserélni a rendszámtábla megvilágítást.
Voltam először jútúb akadémián, és aztán megnéztem élőben a miénken.
Hát a magyar rendszámtábla belfogatás bizony gátolja, hogy ki tudjam szedni.
Elvileg w5w van benne, szóval az van tartalékban az autóban. -
Ma töltöttem eddigi legtöbb időmet hátul.
Anyóka vezetett, kisfiam (182cm) előttem ült.
Nem is olyan vészes hátul a lábtér.
Persze sok függ az ember előtt ülő embertől.
Nem mondom, hogy a horvátokig kibírnám hátul, de a Balatonig simán vállalható a hátsó ülés. Persze ha csak ez lenne, akkor igen, de ha csak ez lenne, akkor nem ezt választottuk volna, tehát nem lenne... -
-
Én meg csinálhatnék Quadrifoglio Verdét a MiTóból MultiAir nélkül
Kezdd a logóval, mint első lépés. (Tudom, írtad, hogy nem fogod megtenni) Költséghatékony első lépésKiváncsi leszek, hogy belevágsz-e végül.
Amúgy meg mit keres egy fordos rendszámkeret a digón?
De jó szemed van!
Szerintem lehet ismerőse az eladónak ott, ezért lehet ilyen. Maj' megfújom neolux-szal. -
tboldi
nagyúr
-
-
-
j.bravo
addikt
Autós topikban lehet hogy pontosítják a pongyola megfogalmazást, de a motor maximális teljesítménye inkább a végsebességet határozza meg; a forgatónyomatéknak van direktebb köze a gyorsuláshoz.
Ha a Toledo szívómotoros, akkor pedig ugyanakkora nyomaték nagyobb fordulatszámnál áll elő, azaz ott több idő telik el mire megindul az autó. Ha az is turbós, akkor is lehet így persze, ha az máshol/máshogy kezd el tölteni. Érdekes lehet összevetni a két motor nyomatékgörbéjét. -
Nem tudom, hogy valójában hány lóerős lehet ez az autó, de pl. apósnak van egy 105LE-s autója, és az nem megy úgy, mint ez a kicsike...
Azt látom, hogy annál a nyomaték csak 148Nm, ennél meg 206.
Ez ennyit számíthat?
A fajlagos LE viszont egy picit jobb, mert a Toledo az könnyebb.Szimplán jól megy.
Tegnap megint kikönyörögte a kisfiam, hogy Julcsikával menjünk. Nem kellett nagyon rábeszélni. 👍
-
Köszi a tippet az oktánszámra vonatkozóan!
Nehogy úgy járjak, mint az F Astra-val (kopogásérzékelő szenzor hiba...)
Ha kicsit egyenesbe jövünk anyagilag, akkor olyan középutat válaszva lehet, hogy 132LE-s verzióra beszélem rá anyókát.
Hátha a fogyasztás is csökkenhet. (Ha más kisasszonyka rányomott a klímára egyszer, és úgy is hagyta, aztán csodálkoztam a 8.11-es fogyin')
Nagyon nem szeretném túlhúzatni, elkerülve a lehetséges károsodások kockázatát.
Tudom, "no risk, no fun". De ugye nem az enyém, hanem anyóé.@#75DEJVID
Oroszlány itt van a szomszédban, így nem kell túl sokat utazgatni pluszban. Gondolom az eredmény u.a. lehet a végére - ha lesz merszem hozzá, és engedélyt is kapok rá a pénzügyminisztertől. -
-
Igen, követtem az okfejtést.
Kicsit sajnálom, mert tényleg megölnek mindent a suvok, na meg aztán jön az erőltetett e-autó, e-suv.
(Nem vagyok az e-autó ellen, csak az infrastruktúrát hiányolom mögötte. Ha menni kell 1200km-t mondjuk Dortumndba, akkor ne kelljen 3x2 órát tölétssel bajlódni a 2x10 perc helyett...) -
-
Ma végre megint mehettem vele, mert tankolni kell, és anyóka még nem tudja reset-telni a számlálókat... nem mechanikus, mint az Astra esetén...
De apránként azért majd megtanulja.Nyári gumikon is jól megy a csaj'.
Két hónap alatt alig értül el az 1800km-es futásteljesítményt. -
DEJVID
őstag
Ja, azt nem láttam, hogy lakott terület, ott mindenki hülye
-
Igazából én gyorsan... főleg autópályán. De pont az volt a leírás lényege, hogy lakott területen belül. Ott erősebb a szabálykövetésem, mint azon kívül.
Engem sosem zavart, ha megelőznek. Én azt rühellem, ha toligálnának lefelé, mikor nem lehet menni; aztán meg lemaradnak, amikor már tényleg lehet menni.
-
j.bravo
addikt
Nem, nem haladok 90-nel a sztráda-, vagy 50-nel a Soroksári/Hungária krt belső sávjában
Ez jellemzően a fővárosra vonatkozik. A jobbkéz-, vagy akár macisajttal jelzett elsőbbség meg nem adása mindennapos, mint ahogy az is hogy ha hagysz valahol normális követési távolságot, akkor bejönnek eléd.
Sávváltásnál ha jelzem a szándékot, ritkán engednek be, inkább gázt adnak. A 156-tal ez jobb volt.
Az m5 bevezetőn (m0 és soroksári Auchan között) délután befelé ha előzök egy buszt vagy kamiont, általában nagyon hamar érkezik valaki a belsőben hogy márpedig ő menne - pedig nyomom szegény Jazznek a rendszámtábláig (illetve nyomnám de nem gyorsul olyan hamar).
Vagy már a felhajtón nem bírja kivárni amíg kis piros hondicsekes tötymörög (90-nel, a 80-as táblánál) és inkább jobbról megelőz, azon az áron is ha ezt a manővert már a leállósávon fejezi be.
A 156-tal inkább vagy a “hülye alfás” prekoncepció miatt kekeckedtek, vagy azt hitték h akarok versenyezni (nem akartam/akarok). -
Nyáriasítva... [link]
-
j.bravo
addikt
Honda Jazzt méginkább le akarják tolni, mint az Alfa 156-ost...
legalábbis én ezt tapasztaltam.Oké, az szarfosolasz volt, de ez meg kicsi piros...
Az igazán rossz hír, hogy sógor is panaszkodik a Nissan Navarában, aminek még pár éve szinte minden tiszteletet megadtak, ma már annak sem. -
-
-
Nyugtasd meg Magad, ez az olasz autonak szol (merazbiztosszar). 20 eves Punto II-est hajtok tobbnyire foutvonalon es a 90-es korlatot betartva kb csak a kamionok nem eloznek meg... Varosban 50 es mindenki tolong a seggemben.
Gondmentes eveket Julissal, csak nehogy Anyo megcsaljon vele
-
Na megpróbáltam a rugós verziót is, de csak "light" formában. Merthogy anyóka nem engedi megfúrni kicsi autókáját. ❤
Kétoldalú kínai "magic tape"-pel próbáltam odatapasztani a rugót. De nem volt igazán sikeres, nagy volt a rugó átmérője, és könnyen "megbicsaklott".
Maradt a gumis módszer, de majd szerzek olyan gumit, ami jobban bírja a hőingadozást, mint a sima befőttes. (még az is lehet, hogy van otthon valami vieóba szánt ékszíj).
De állítólag a postás-gumi az igazni (nem a postá bácsi egyszer használatos cserélhető izéjéről voltna itt szó...) -
Köszi!
Családinak marad a S-Max, ez amolyan 4 személyes futkosós.
Picit hosszabb távra már mentünk vele (Tatabánya-Kismaros) ketten, kifejezetten jó, csak a magyar utak minőségét valahogy nem szereti.Nagyon igyekszem az ilyen apróságokat megcsinálni, és igen jó érzés, amikor "megszereltem az autót".
-
Típushiba, hogy a középső tárolórekesz az első szélvédő alatt megmakkan, eltörik.
Valaki vette a fáradtságot, hogy házilag javítsa. (YT alert!)Én is kiszereltem, megnéztem, hogy a miénkben hogyan törött el.
Nálam másképp törött, majd' minden darabját megtaláltam. Így visszaragasztottam a hiányzó részeket.
Amíg megszárad, addig gondolkodtam azon, hogy hogyan lehetne pótolni azt a rugót, merthogy rugó az nem nagyon van idehaza.
Így eljutottam egy olyan budget verzióhoz (helyettesítő megoldás), hogy befőttes gumi. Na ez pár hónap után majd szétporlik, és addig tényleg kitalálok valami normális megoldást.
De ettől még működik a jelenlegi állapotában.
Videjó (gugli fotók link) -
Nem értem, miért akarnak állandóan letolni az útról.
Normális módon szokásom vezetni (szerintem), persze néha gyorsan.
De amikor megyek kb. 52-vel (gps szerint, ami olyan 58 az óra alapján), akkor tolonganak mögöttem az autók.
Komolyan, nem értem.
Aztán lakott terület vége tábla után meg lemaradnak. Vattafakk?
Mondjuk leszarom, bár figyelem az autók mozgását, nehogy valami gixer legyen, ettől még "városon" belül nem fogok többel menni, mint a megengedett (+ a max. tolerancia határ).
Nem gondolnám, hogy ezzel bárkit is feltartok (mert ugye az is büntethető), vagy indokolatlanul lassan mennék.
(amikor meg valamit szállítok, és nehéz, vagy nagyon törékeny, akkor jelzem, hogy mennyé' pajtás, én nem megyek gyorsabban úccse').Ténlyeg... ma kiértem az egyik faluból(olyan részem, ahol csak 1 autó volt mögöttem), aztán gondoltam D-ben megkergetem Julcsit. Jólesett...
-
-
3 hét alatt 700km... azért ez elég kevés...
És ebben benne va, hogy lábon hoztuk haza.
Várjuk a jó időt (most még süt a nap), hétvégén tervezem lemosni, meg egy kis vakszolás... -
Ha nálunk is ennyi lesz pár éven belül, akkor elégedett leszek.
(Természetesen a kopóalkatrészek, mint pl. fék és társai azok nem a megbízhatósági kérdéshez tartoznak.
Amúgy szerintem a fék pont cserés lesz; vagy valamelyik csapágy. Mert én hallok valamit - ez persze nálam normális, a hangok is megmondták. Mások nem hallanak meg ilyeneket. Aztán előbb-utóbb mindig igazam lesz.) -
Köszi szépen!
K Astra már nem fért volna bele a keretbe, bármennyire is csinos.
Abban bízom, hogy eddig sosem dönötttünk elhamarkodottan, a használt autóinkkal elégedettek voltunk, a kopóalkatrész és kötelező szerviz mellé nem járult egyéb extra költség)
(Astra F, Galaxy, S-Max, és most Giulietta) -
j.bravo
addikt
Ha a leendő nap vezetője, főleg ha hölgy, azt mondja, hogy Opelt többet nem szeretne, akkor azt el kell fogadni
)
mindemellett azért kotnyeleskedve beszúrom, hogy egy K Astrába beleülve lehet hogy mégis beleegyezett volna hogy ismét Opelje legyenNálunk asszony imádja, szerintem is kifejezetten kellemes meglepetés, (szerintem) nem nagyon hasonlít a korábbi Opelekre a beltér. Kívülről is jól néz ki. Az 1.4t motorral kifejezetten jól is megy (akár a 125, akár a 150 lovassal).
Mindemellett, főleg (sajnos csak hajdani) Alfa 156 tulajként, szinte bizonyos, hogy a Giuliettát választottam volna
Legkisebb fiaddal egyetértek az első lámpával kapcsolatban. Ettől még nagy duzzogva elvezetgetném a Giuliettát.Sok-sok balesetmentest!
-
all-weatherben is megmarad
Na ezt majd megnézem. A-t még nem állítottam be, a D jobban érdekel@#30DEJVID
Lehetnek sw-es különbségek. Nekünk szerencsére a start-stop úgy marad, ahogy hagytam leállításkor. Nem úgy, mint az újabbaknál. Ha igaz, akkor valahol 2013-ban változott meg ennek a működése (lehet, hogy EU-s szabályzás miatt; nem néztem utána). -
Na.... kéremszépen... na!
Nem, dobozos nem lesz. Anyóka a design-ért felelős miniszter, ami nem megy át a vizuális vizsgán, az nem jöhet szóba (Lancia például). És már a naccsaládos' résznél is kizárt volt a dobozos.
Persze igazad van abban is, hogy akkor "olasz, francia kizárt" felkiáltással indultunk. Mondjuk azon a vonalon csak a pug 5008 lett volna számára elfogadható, már 7 üléses nem volt kinézetre elfogadható. -
vince
őstag
Nocsak, egy olasz autó, elindultatok a lejtőn? Mi lesz a következő, egy dobozos???
-
tboldi
nagyúr
Leld kedved benne! Toffifee
"A normálon indul minden esetben, onnan kell eldönteni, hogy milyen módot választasz."
Ez így ebben a formában nem igaz, mert all-weatherben is megmarad, ha utoljára azt használtad, csak a dynamic áll vissza normálra, legalábbis az általam használt MiTo ilyen. Ja, és 110 km/h felett már nem is engedi kapcsolni.
Amúgy innen le tudod tölteni az összes útmutatót magyarul, csak egy regisztráció szükséges.
-
Na most már anyó is érzi, hogy valami más az úton maradása ennek az autónak.
Egyre jobban tetszik neki. -
Köszi!
A garázsajtó feletti rész (még az utolsó deszka hiányzik) egy fake csűr. Azt a hatást akartuk elérni, mintha egy régi csűr hatalmas ajtajának megmarad része lenne a régi megmaradt házból (páran már bevették
)
A térkő mintáját én találtam ki - szidtak is érte, amikor le kellett rakni. -
zoo8800
veterán
Grat!
Nekem a kocsibeálló is tetszik...A garázsajtó felett mi az a deszka?
-
Jaaaa... hát az biztos. Még nem ment le a parafaktorom.
Ahogy az előzőeknél is csak egy horvátországi út után mondtam, hogy na akkor ez okés lesz.
Bár ezzel nem tervezünk oda menni, azért kisebb kiruccanásokra (Győr, Sopron, Márta) biztosan bevetjük a közeljövőben.
Pénteken megy vezérlés cserére, aztán majd kiváncsi leszek, hogy a szerelőbácsi mit mond, mi lesz még.Mivel 2.5M volt, a társai meg (hahu-n) olyan 3M körül vannak, ezért nem lennék meglepve, ha kellene még locsolni rá valamennyit.
-
dj79
senior tag
és amikor azt hiszed, véget ért a tánc, még jön finálé
jó kis írás lett -
Ed3r_X_
nagyúr
Az Ufo Civic-nél kevés túlértékeltebb autó van. Nekem is volt, igaz dízel, de 1 év alatt 1.2 milliót locsoltam rá, és még lett volna mit tenni vele.
A 80% külföldi, rohad a hátsó híd, rosszabb esetben eltörik. Kényes az első futómű és hála égnek drága is mint a piszok. Apróbb bajok-gondok is mindig adódnak, tükör, rádió, stb. Én nekem rettenetes csalódás volt.
Sok sikert az új autóhoz!
-
RudY
addikt
"Minden új autót (mármint a családnak új, ideértve a használt autókat is) fenntartásokkal fogadok. Hogy miért, azt nem tudom."
Szerintem ez teljesen természetes, legalábbis én is pontosan így voltam/vagyok/leszek vele.
Olaszfóbiaára fittyet hányva (orosz, német, japán után) 17 évvel ezelőtt megtetszett egy Punto II. Kicsit ugyan öregecske volt, de pár gondmentes év után ismét erre váltottam (Punto II/B), csak éppen egy alig használt, befulladt hiteles 3 évesre. Napi munkautak (2x30 km), évente 2-3 belföldi nyaralgatás. 12 év használat után szó szerint és valóban hibátlan állapotban meg se kellett hirdetnem, mert rokonság vette ki alólam. Sehol semmi rohadás, 0 rozsda.
Mindig pörgősen és dinamikusan hajtottam, szerette és meg is hálálta a 1.2 8V motor. A futómű nagyon utálta az úthibákat, így ezek az alkatrészek lettek leginkább cserélgetve. Ahogy éreztem vagy hallottam valami gebaszt már vittem is a szerelőhöz, filléres árak, faék egyszerű és könnyen hozzáférhető, jól és gyorsan szerelhető. Hengerfej tömítés és minden más kopó időben cserélve, plusz a két lambadszonda és a teljes kuplung 110 ezer környékén. Ezeken kívül soha, semmi probléma nem volt vele, valahogy elkerülték a tipikus Punto betegségek, se a kormányszervó elektronikája, se más. Ettől függetlenül később még előjöhet - 17-18 évesen és 200 ezer fölött -, de ugye az már más gondja lesz.
Egyetlen zavaró tényező volt, a hosszabb utakon nagyon nem éreztem kényelmesen magam úgy kb. fél óra után. Hiába volt minden állítható (ülés- és kormánymagasság+deréktámasz), valahogy soha nem sikerült olyan pozíciót eltalálni, ami hosszú is távra megfelelő lett volna. Jó, nyilván kis autó, nem feltétlenül a 182 cm-hez van optimalizálva. Jórészt főleg ezért lett lecserélve, illetve más változás miatt is. Otthoni munka éve óta, idősödő szülők szállítgatása (akik már nem tudnak tudnak vezetni), így inkább egy magasabb, jóval kényelmesebb és főleg hétvégi utazgatós SUV lett (KIA Sportage).Mindig piszkosul tetszettek az Alfák, főleg az utánozhatatlan vezetési élményük, a Punto eladása után még anyagilag is simán belefért volna egy fiatal darab, de mégsem vállaltam be (az előzőleg felsorolt okok miatt). Ettől függetlenül képlékeny a jövő, remélem pár éven belül "bezuhannak" a Tonale árak.
-
Oké, szép, meg megvettük... na de ki mit szól hozzá a családban?
Anyóka, az üzembentartó:
Amikor először látta, azt mondta, hogy "nem túl puccos nekünk egy Alfa Romeo?"
Most, hogy megvan, azt mondja, nagyon szép, tetszik.
Persze az első útra úgy kellett rábeszélni – már hogy vezesse ő. Csak egy 10km kis kört ment vele. Na de amikor kiszállt, akkor mosolygott. 👍
Ez nagyon fontos reakció volt, és nagyon örültem neki.
Aztán amikor már önállóan ment vele, akkor mesélte, hogy a szokásos emelkedőn a szokásos módon indult el vele, ahogyan az Astra-val szokott. Na itt elkezdek lemaradni a mögötte lévők. 😁
Nincs kihangosító, nincs bonyolult műszerfal, a kormányról csak a zenét lehet vezérelni.
A start-stop rendszert egyszer kikapcsoltam, és úgy is maradt. Úgy is marad, anyóka útálja.
A váltóban semmi meglepetés nincs, Ugyanaz a szisztéma, mint az Asrta esetén (rükvercre gondolok), csak épp 6 sebességes.XMDD, avagy a legnagyobb fiam:
Az 196cm-es srácnak az benne a legjobb, hogy a hosszú lába is jól elfér az első üléseknél.
Aztán vezette. Na ő is mosollyal az arcán szállt ki belőle. "Anya! Ezt azért majd néha elkérhetem, ugye?"
Neki is gondot okoz egy bonyolultabb műszerfal, így ő is örül az egyszerűségének.Macska, a lányom:
Anya, nagyon vagány és csajos autód van! Nagyon menő! Majd én is akarom vezetni!Legkisebb fiam:
Apa, nekem az első lámpája nem tetszik. Egyébként szép.Na és Cappa, a tulaj:
A kezdeti görcsösség, ideg lassan lecseng. Minden új autót (mármint a családnak új, ideértve a használt autókat is) fenntartásokkal fogadok. Hogy miért, azt nem tudom. Minden zajt meghallok. Ilyenkor néha inkább hangerőt adok még az épp szóló zenére.
Aztán ha beválik, látszik, hogy megbízható, akkor persze szoros kapcsolat alakul ki. És az jó érzés.
Én vezettem eddig a legtöbbet, hiszen egyrészt én hoztam haza, másrészt vittem eredetvizsgára, meg én beszéltem mindenkit rá, hogy vezesse, de előtte bemelegítettem nekik a motort. Kb. 300km-t mentem vele.
Az elején furcsa volt, mert a pedálról lelépve mindig magasra emeltem a lábamat, és beakadt az alacsonyra tervezett kárpitozásnál. Ez a jelenség az S-Max-ból ragadhatott rám. Aztán már jobban figyeltem, és teljesen megszokható.
Mínuszokban is pöcc-röff indul.
Olaj szép áttetsző, de kb. 2000km lehet benne az utolsó bejegyzés szerint, szóval legyen is szép, és áttetsző.
Vízszint rendben, olajfoltok nincsenek a hűtőfolyadékban.
A motor és környéke rozsdás kicsit, tehát nincs fröcskölő olaj.
Ablaktörlő gyönyörűen töröl.
Az első lámpa tényleg furcsa nekem is (design sezmpontból), ahogy legkisebb kölkömnek is. De az összekép akkor is egy megnyerő külsővel bíró autó. A fara meg nagyon szép – nekem.
Járt hozzá külön szett nyári gumi, feljavított alufelnin. A (nyári) gumiknál sajna az egyik egy szöget tartalmaz, na azt majd meg kell nézetni, hogy lehet-e javítani. Egy másiknál már volt javítás. Szóval lehet, hogy egy-két szezont még elmehetnek, de aztán csere. A téli viszont még 4-5 évig jó lesz, tekintve a leendő futásteljesítményt.
Nagyon kemények az ülések. Ennek azért örülök, mert akkor vélhetően még nincs kiülve. Illetve nem rogy be derekam hosszú távon sem, és ez bizony szempont. A hátsó üléseken itt-ott lehetet gyerekülés, de csak 1 oldalon. Szerintem nem nagyon ültek hátul túl sokat. Ha őszinte akarok lenni, egyszer találtam el jól az üléspozíciót, azóta nem találtam meg újra.
Az első szélvédő alatt középen a tárolórekesznek a tartója ennél is törött, ami ennél jellemző szokott lenni.
Kuplung nekem jó helyen fog, igaz kicsit feljebb, mint az S-Max-nál, de oké.
Jól fekszi az utat, de nem szereti a rázós kátyús szakaszokat. Kanyarban nagyon jól megmarad, előző autóinkhoz képest ez nagyon feltűnt. Teccik'
DNA: ez érdekes dolog, erről kellett olvasnom, vajh mi is ez. Oké, hogy kaptam leírást róla az autó doksijaival, de házt a német. Én meg nem sprecchelek dojcsul. D – dynamic (amúgy lehetne Dumb, azaz hülyegyerek mód is :DDD), N – normal, A – all wheather. A normálon indul minden esetben, onnan kell eldönteni, hogy milyen módot választasz.
Ami feltűnt, hogy a D-ben a gázadásra hamarabb reagál, kormányzás meg kissé keményebb lesz. Kicsit sportosabb élményt nyújt. Ja, és nem szól 4.-ben ötvennél, hogy váltsak fel (amúgy nem is értem, hogy miért kell ezt a nagyon alacsony fordulatszámon tartást erőltetni – persze tudom... kevesebb károsanyagkibocsátás a cél)
A normál olyan, hogy normál, az all-wheather-t nem próbáltam még.
Szerencsére tud mp3-as CD-t lejátszani, ez nagy mák. Nagyjából 70 szám felfér a mi kedvenc zenéinkből egy CD-re. Rádiót nem hallgatunk, mert ami onnan dől kifelé, azt mi rühelljük. A jobb első hangszóró alacsony hangerőn erőtlen, kicsit mintha recsegne. Most elsőre nem érdekel, ha lesz kedvem, akkor kicserélem, van otthon autó-hangszaróm (pár).
Klíma oké, fűtés oké (ideértve a fűtéselosztó/mozgató motort).
Alja úgy tűnk, hogy oké, remélem nem csak "úgy" lefújták az alját, eltakarva az esetleges erősebb korrodálást. Majd möglátjuk'.
A kezelőszervek persze teljesen másképp vannak, mint a többi autón. Már a reflektor is. Az ablaktörlős rész meg aztán pláne. Engem nem zavar, tudok alkalmazkodni; persze logikus is, hiszen az autó nem tud.
Méretben nem túl nagy, a Civic-kel ellentétben a hátsó ülésnél a lábtér már egész kicsi, ha a nagyobbik fiam ül elől. Pakolásnál sem olyan praktikus, mint amaz.Kicsit sajnálom, hogy rövidtávos autó lesz; de már bejelentettem, hogy 2-3 hetente azért kicsit ki kell kormolni.
Megnéztem, hogy a karakterisztika milyen.
Ezek alapján 2000-től már lehet gyorsítani, érzésre pedig olyan 3200-as fordulattól már lehet tiporni, kb. 5500-ig. De szerintem én 5000-nél majd váltok, ott találkozik a P-M (teljesítmény-nyomaték) görbe.A sebességmérő olyan 5-6 km/h-t csal, és persze nem lineáris. Majd pályán bemérem a 130 körüli értékeket is. (+az ezekhez tartozó fordulatszámot is, és feljegyzem BBD – BigBlackDog által készített táblázatba)
Az a párszáz km vezetett út után azt mondom, hogy nekünk jó lesz.
Ha pedig a megbízhatósága tényleg olyan lesz, hogy a kötelező szervizeket kivéve nem állandó pátyolgatást kívánó autó lesz, akkor hosszútávú kapcsolat szövődik.Felhívták a fórumon a figyelmemet, hogy leszek szíves visszainteni az Alfásoknak. :D Mivel rendes fiú vagyok, ezért megteszem.
Már az első napon megtörtént ez, de még gyakorolni kell -
-
#72042496
törölt tag
Néztem, hogy Alfa és 1,4 terás, ez mi? Lehet, hogy néha aludni is kéne azért.
-
DEJVID
őstag
Gratulálok!
Első Alfa? Nálunk van egy Mito 1,4 170LE egész jól mozgatja. -
Azé' ez gondosz volt na!
(szerencsére látom a szmájlit is).Nem csak a vásárlás előtt, hanem miután megvettük, olvastam a teszteket, véleményeket.
Először ugye amikor ajánlották a Giuliettát, az ugrott be, ami beégett egy 147 twin spark alapján: kollégámé, 3 hónap után 1 hó szerviz (oké, hogy kicsit talán eltúlozva)...
Ennél meg pont azt olvastam, hogy meglepő, de ez most egy jó Alfa.
Ha nem vettük volna meg, akkor már másnap Civic-et vettünk volna (azóta már az is elkelt)
Kolléganőm 3 éve vette, azóta csak a kötelező szerviz volt neki.
Másik kolléga MiTo-t vett, ú 4 éve, és neki is csak a kötelező szervizek voltak.
Ez miatt bizakodó vagyok. -
Igen, asszem' 2001-ig volt gyártásban.
Félig lengyel, félig magyar autó.
A miénk Start felszereltségű. Ha lehet felszereltségről beszélni. Inkább leszereltség.
Az oldalán nincs gumicsík.
A kesztyűtartóban nincs világítás.
Szervó az a kenyérszervót jelenti.Viszont semmi nem romlik el az extrák közül benne. Mert nincs extra.
Akkor, amikor megvettük, pont ezért választottam ezt.
Nekünk sedan van, az csendesebb a kombinál és 5 ajtósnál.És Giulietta is olyan, hogy a legalapabb kivitel. Remélem ennél sem lesz sokkal több a hiba.
-
albiosz
őstag
Gratula, sok balesetmentest!
Oh igen, a jó öreg F Astra Sedan. 2000-ben még lehetett kapni? Nekünk is van egy 98-as a családban, mikor kihoztuk a szalonból már az utolsók egyike volt, mert jött a G. Mai napig tökéletes egyébként, rohadás se vészes (ezen a garázs sokat segít). Ja és csak tavaly lépte el a 100k-t. Csak hát hangos és fapad, még szervo sincs...
-
Ha nekem valaki azt mondja januárban, hogy olasz autót veszek, ráadásul Alfa Romeo-t, akkor kiröhögöm.
Ma meg ott áll az udvarban, a féltető alatt...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Mint azt a fórumban már olvasni lehetett, hosszú nyüglődés, agonizálás után végre vettünk autót.Ez kb. 2-3 éves sztori,...
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen processzort vegyek?
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Battlefield 7
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Microsoft Excel topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2022 2024 M2 M4 Chip 11 és 12,9 128-2000 Deák Térnél Azonnal ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook AIR M2 , M3 , M4 Legújabb magyar billentyűzet 1 év Garancia Deák Térnél.
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Air 13,6 M4 10CPU/10GPU 16GB/512GB SSD TOUCH ID - Magyar Azonnal Deák tér
- BONTATLAN Új Magyar Magic Keyboard és Smart Keyboard iPad Pro 12.9 Azonnal Átvehető DEÁK Térnél Átve
- Így lehet neked Teljes Magyar Logitech Craft Billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest