2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Simson szakmai kérdés

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ciripel a blokkom. Csak bizonyos fordulatokon csinálja, és a hengerből jön a hang. Megfigyeltük a hengert levéve, hogy a főtengely játéka nulla, tehát nem ebből származik a hang, hanem a dugattyú vagy billen a hengerben, vagy a gyűrű adhat hangot.

Azt megelőzendő, hogy Gertrúd egy reccsenéssel otthonról távol valahol cserben hagyjon, be is szereztem egy gyári hengert (ami talán alapméretes?). Azon tanakodok, hogy milyen dugattyút vegyek bele ahhoz, hogy egy tartós eredményt kapjak, aminek nem lesznek rendellenes zörejei. A következő típusok jöhetnek számításba:

Berta

Magyar gyártó, aki egyedileg is készít dugattyút különböző belső égésű motorokba. Tibor mester ilyet használ.

Ambika

Indiai, csupa rosszat hallottam róla

Keystone

Különleges gyűrűkialakítású dugattyú, amit Sajtos Szűcs János készít. Króm gyűrűkkel, amik trapéz alakúak. A hangja sokkal finomabb az elbeszélések szerint.

MZA

Német-kínai, a németek nem szeretik.

... (biztosan van egyéb is)

Nem tudok dönteni. Annyi fajta van, és már majdnem mindegyikről találtam fotót a neten, ahogy ripityára törnek. A keystone csábító, de nem találkoztam még olyannal, akinek ilyen lene a motorjában, és legalább 15-20 ezer km-t ment volna vele, vagy akár csak 5-ezret is.

Valaki... Akárki...?

Hozzászólások

(#1) Doze


Doze
aktív tag

Nem a tűgörgő adta a hangot? Az szokott csörögni :), egyébként ha tartós eredményt akarsz felfúrni a hengert, és ahhoz túlméretes illesztett dugó kell... elmész egy gépmuhelybe megcsinálják...

(#2) TheLázs válasza Doze (#1) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Az előző alkalommal a tűgöresz volt, de az nagyon rossz összeállítás volt, detonáció is volt, szétesett, elmúlt.

A tűgöresz most tökéletes, nem kottyan, kiválóan fut. Persze, túlméret lesz, csak nem tudom, milyen dugót vegyek hozzá. Az a célom, hogy tartós legyen és jó.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) gerii válasza TheLázs (#2) üzenetére


gerii
addikt

A legjobb a gyári dugó. Börzéken is lehet kapni.
Őket ajánlom

(#4) Szoszo94


Szoszo94
őstag

Gyári, vagy Keystone. Utóbbit inkább tuning blokkokban alkalmazzák, minőségére nem hallottam panaszt, pedig ott 10+ezres fordulaton kínozzák őket. Ezzel a kettővel nem nyúlsz mellé :N

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#5) zolee5016 válasza Doze (#1) üzenetére


zolee5016
őstag

Ez a tuti mrgoldás
(ha meg erő is több kell sebesség nem annyira fontos(((100+ kilós teher rendszeresen a simón))))
akkor 3. gyűrű a dugóra....attól megbikul egy cseppet)

Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

(#6) Zolaash


Zolaash
aktív tag

Ciripelni is fog, mindegy mit raksz bele. Ezeket a motorokat ólmozott benzinre tervezték. Csak ólommentes benzint tudsz venni mindenhol. Az ólom felelt részben a kenésért. Vannak ólompótló adalékok, de nem sokat érnek.

Rip and tear

(#7) szipipeti válasza TheLázs (#2) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Ha a hajtókar dugattyú felőli végét nem "igazították" az előző tűgörgő törése után, annak a következménye is lehet....
5-8000 km-nél már normál körülmények között is jelentkezik a zaj...
Az 1:50-es keverék is lehet kicsit dúsabb... És jó!!!! 2T olajat!

(#8) TheLázs válasza Zolaash (#6) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Vegyészmérnök hallgatóként az üzemanyagokkal valamilyen mélységben megismerkedhettem. Az ólom a kompressziótűrésért került a benzinbe tetraetil plumbát formájában. Az oktánszám, ami a kompressziótűrést jellemzi, régen csak alacsonyabb volt. Tehát, most a benzin kevésbé hajlamos öngyulladásra, mint a békebeli motorok idején?

Miért is fontos ez, hogyha nem dízel a motorkerékpár, és az a célunk, hogy a gyújtás a gyertya által menjen végbe? Mi köze van az ólomnak mindenhez, ha már nélküle is elérhető ugyanaz a kompressziótűrés? Optimális esetben sem a régi, sem az új üzemanyag nem kopogva égett.

Nem értem a gondolatmeneted, kérlek, fejtsd ki bővebben.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) TheLázs válasza szipipeti (#7) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Másik főtengely van benne (gyári), szakszerűen felújítva, illesztve. A keverékem mindig inkább éppen egy hangyányit dúsabb szokott lenni, és csak szintetikus olajjal tankolok.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#10) zotyesz66 válasza TheLázs (#8) üzenetére


zotyesz66
őstag

Hadd ciripeljen, ettől nem fog szétesni. Ez sosem lesz japán motor, de nem is baj. A régi 125-ös MZ-k is mindig csörögtek, aztán mégis kimentek a világból. Annyit megtehetsz, hogy a gyűrűk élét reszelővel legömbölyíted, kevésbé akad meg úgy a felömlőkben. A kompressziós nem változtat, olajlehúzó funkció itt ugye nincs. Szerintem ahogy használod, a csörgés csökkenni fog, ahogy az olajokat kezd majd lerakódni.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.