Minden egy kis lépéssel kezdődik, na de hogy mi is lesz belőle pontosan az csak a végére derül ki, na de lássuk csak azt a pár lépést
Mivel a méret a lényeg
És legyen mivel lehajtani, ha baj van
Na de azért nem árt ha van ami átalakítja a befektetett energiát is
Na meg persze valami tárcsa amire jól lehet a lapátokat is szerelni
Végül, de nem utolsó sorban a BLDC motor..
Az elképzeléseim elég kuszák, mivel jó lenne így is úgy is amúgy is megoldani... na de nem kellene bonyolulttá sem tenni az egészet... ajjjj csak a baj van velem tudom.
Maga a koncepció az lenne, hogy ezt a 8 lapátot valahogy rávarázsolni erre....
Szarból várat projekt, 2 bringa váz áll rendelkezésre ahhoz, hogy kivitelezzük a dolgot...
Először is egy négyszög-tengelyes hajtókat felfogatását babráltam meg, hát miért is ne
Majd a "középrészt" műtöttem ki... igen jó lesz vertikális, és horizontális mozgáshoz
magyarul... a szélkerék vízszintes forgásához, és a lapátok felfüggesztéséhez
Míg én babráltam a középrésszel apuci szépen körbevarrta...
Majd gyorsan feldobtunk rá 4db "konzolt" azért szögvas, mert ezt hatványozottabban nehezebb elhajlítani mint a laposvasat
Közelebbről...
Konzolok előfúrva. már csak a lapátok hiányoznak
Azt hiszem valahogy így kellene kinéznie....
Ez jelen pillanatban 4 lapáttal a 8 helyett, 211,5 cm fesztávolságot jelent
Ez a MTB középrész nem bizonyult valami jó megoldásnak így inkább beplattyogtam a legközelebbi bringa boltba ahol magamhoz vettem 2500ft-ért egy 2 ipari csapágyas tengelyt:
Már csak bele kellene hajtani ebbe a "patronba"
Ha ezzel is megvagyunk nem ártana csinálni egy vázat a generátornak
2db "háromszög" fogja tartani, sajna tervrajz nincs, épp az adott pillanatban találom ki, hogy mi, hogy nézzen ki...
Még mielőtt fikázódnánk, ezek idén barnult kezel
Hááát valahogy így kellene kinéznie.....
Hupsz.... egy gyors alátétezés mielőtt összepakoljuk, mert nincs meg a távtartó gyűrű a szabadonfutó alatt
Na de térjünk vissza a vázhoz
Az egyik oldalon kis szélesítés, és vagdosás, hogy elférjenek a lánctányérok ...
Majd felkerül a lánctányér és a felfüggesztése:
Felülről:
Oldalról:
Előröl :
Lánckerekek: "lánctányérok... kinek hogy tetszik"
Már nem bírtam magammal és fel került a lapárok rögzítésére szolgáló középrész is:
Oldalról:
Igen vannak csirkék, kacsák, szinte minden ami szem szájnak ingere, neeeem simogatni nem lehet jönni
Körülbelül ekkora is lenne a szerkezet...
Igen elég nehéz.. azért is vágok ilyen fancsali pofát.. ne is mond....... és még így sem elég nehéz mint később kiderült
Nahh akkor oszlop és vízszintes mozgás ugyebár, na kúpos csapágyam az nem volt így a piacon jó drágán megvettem 2000fr-ért egy sima csapágyat ezt alakítjuk most át..
Először is hegesztünk bele egy "tengely-t "
Alul is be kell varrni
Ezt szépen felpóckolva felpakoltam egy tányérra (a póckolás azért kell, mert a csapágy ereszkedni fog,így legyen amortizációs rés ahova bedeformálódhat, de remélem nem fog....)
Így ni....
Vacak meó összevarrni... de lépjünk is túl rajta, gyorsan meg is csináltunk egy "zászlót" amibe be lehet fogatni a horizontális mozgáshoz szükséges csapágyat....
Gyorsan bevarrva, mert már szorít az idő.... és tettünk rá egy "farok rész2 tartó konzolt is eredetileg hegeszteni akartam, de hülye vagyok én? ki fogja azt a nagy súlyt egyben emelni ha valami baj van... hát én nem az is biztos....
Gyorsan pakoljuk árbócra... Áll mint a cövek elméletileg jó munkát végeztünk, gyakorlatileg lehet leszakítja az egészet egy enyhe szellőcske
Négy keréken... öö akarom mondani 4 lapáttal
Na de én a V8-at jobban szeretem így turbózzuk meg egy kicsikét
Eléggé instabilnak bizonyult, a farka túl könnyű így ide oda dobálja a szél, hamarosan ezt a problémát is megoldjuk
Úgy néz ki megoldva, de lehet egy kicsit túlságosan is... farok nehéz lett, de mintha ez jól esne neki, nem ugrál beáll legkisebb szélnél is az adott irányba és tartja pozícióját
Körülbelül 3-4 Méter magasban
Energia... igen ezt valahogy egy csúszócsapágyas módszerrel le kellene vezetni a földig
Maga a csapágyazás már levédve... tudom hamarabb kellett volna megoldanom , és majd később bővítem a képeket is
A cső tetején be, majd az alján ki...
Majd ki... és a földelés....
Maximum terhelésen stabilan 37V 7A volt a huzamosabban mérhető.... ez olyan ~ 200W teljesítménynek felel meg. nem is rossz egy BLDC motortól Mérések később...
Lapátfejlesztés.... Jelenleg 120-140cm-es lapátok vannak fent PVC csőből vágva, a későbbiekben 160-180cm-es hosszra törekszünk 45-60 fokos dőlésszögeket tesztelve.