Hirdetés

Honda CIVIC rövid története

A Civic a Honda kompakt kategóriás modellje, amelynek első generációja 1972-ben jelent meg, többféle karosszériával. 1979-ben mutatkozott be a második generáció, elődjénél szögletesebb formatervvel és nagyobb méretekkel. A harmadik generációra további négy évet kellett várni, és ennél újdonságot jelentett Civic Shuttle, valamint a sportkupé CR-X. 1987-ben érkezett a negyedik Civic-sorozat, majd az ötödik generációt 1991-ben leplezték le. A japánosan gyors váltásoknak köszönhetően 1995-ben már a hatodik, Rover kötődésű generáció volt a piacon, amelynél három évvel később, a modellfrissítés során a kínálatot 5 ajós és kombi (Aerodeck) változattal bővítették. Az Aerodeck modellt a Rover kétliteres dízelmotorjával is árulták néhány országban. 2001-2006 között gyártották a hetedik generációt, a típus csúcsváltozata, a Type R kétliteres, 200 lóerős i-VTEC motort kapott. 2004-ben felvarrták a Civic ráncait, 2006-ban pedig a Civic limuzin hibridváltozata debütált, 1,3 literes erőforrással és elektromotorral, valamint fokozatmentes CVT váltóval. Még ebben az évben a kereskedésekbe került a futurisztikus megjelenésű nyolcadik generáció, amelyet 1,4-1,8 literes benzines, és 2,2 literes dízelmotorral kínáltak. A Civicet az európai piac számára Angliában gyártották, kivéve a 2.0 Type-R-t, amely 200 lóerővel villantott. 2009-ben modellfrissítésen esett át a típus, amelynek során apróbb külső módosításokat végeztek, továbbá az új 1,8 i-VTEC motorhoz az iShit automatizált váltó is elérhetővé vált...

Tovább a fórumba.