2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Megelőztek...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ma haladtam hazafelé asszonytól, este fél hat volt, alkonyat (lassan sötét). A 6os főúton haladtam, Pécs felől (ez azért fontos információ, mert aki sűrűn jár errefelé, tudja, hogy ezen a vonalon sokan sietnek). Haladtam volna a szokásos 100km/h sebességgel, de előttem egy kolléga megelégedett a 80as tempóval. Vártam az alkalomra, hogy előzhessek, közben láttam (belső visszapillantó), hogy egy "kolléga" nagyon siet, vagy három kocsit előzött mögöttem, majd bevágódott mögém, mert szemből jöttek. Közben tiszta lett a helyzet, megindultam, előztem, majd tovább padlóztam, hogy azért sikerüljön távolodni a delikvenstől (legyen értelme az előzésnek). Látom, hogy a "kolléga" is előz (mi mást tenne, hisz siet), majd bal oldalon marad, és meg szeretne előzni. Végül is olyan 10 másodperc múlva sikerült is neki, közben haverja bőszen integetett és vágott pofákat az anyósülésről (ránézésre 15 volt). Ekkor láttam, hogy egy körülbelül 10-12 éves ferdehátú Swift (a rendszám G-vel kezdődött). Ekkor már 140nél jártunk. Megelőzött, de eltávolodni már nem tudott, egy rövid ideig mentem utána, majd hagytam a fenébe, visszaálltam a tempómra.

Kérdem én: most erre veri magát, hogy megelőzött egy olyan Swift-et, ami másfélszer annyi idős, mint az övé, és papír szerint 11 paripával gyengébb is. Ez menő? Majdnem sötétben ekkora tempóval előzni, több autót ilyen sebesség mellett?
Én sem vagyok szent, de azért főúton 110 fölé nem megyek, még ha előzni kell, akkor sem, Ha valaki ennyivel megy az nekem is elég, bőven. (Bár Mohács felé az 57-es főúton, mikor én siettem (~110-120), szintén megelőztek vagy 140es tempóval (körülbelül ennyivel mehetett, mert felbukkant hátul, és már el is ment mellettem), egy új Swift-el. Csak néztem, mint a moziban...

Kicsit eszembe is jutott .bableWes is...

Megyek is kicsit gurulni az NFS: U2-ben, ahol "biztonságos", egy EVO VIII-al :)

Hozzászólások

(#1) myteve


myteve
csendes tag

Azért bableves nem egy suzukival csinálta ezt. Az ilyen srácok meg hagy rohanjanak a halálukba, ha annyira sietnek.

(#2) Lauda


Lauda
félisten

Olyat nem tanultal, hogy az elozendo jarmunek elo kell segiteni az elozest es tilos kozben gyorsitani?

(#3) #39306496


#39306496
törölt tag

picit zavaros, hogy "Én sem vagyok szent, de azért főúton 110 fölé nem megyek", előtte meg írod, hogy 140nel mentél, miközben előztek. vegyél motort, kettesével lehet előzgetni a lassúakat :Y
a kölköt meg jól nyakonb@sznám :DDD

[ Szerkesztve ]

(#4) aero. válasza Lauda (#2) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

ahol 90 a megengedett és valaki annyival is megy, azt nem lehet megelőzni, ha már szabály, bár ebben az esetben semmit sem ér, ugyanis eleve 100-ról volt szó

[ Szerkesztve ]

(#5) k.


k.
őstag

Ha a rendszám G-s akkor a kocsi max 99es lehet. Nekünk 2000ben a Daewoo-nk már H-s volt.
Tehát megnyugodhatsz, a motor pontosan ugyan olyan erős volt mint a tied, pontosan ezért szenvedett eddig.
Szánalmas....

(#6) Samus válasza k. (#5) üzenetére


Samus
addikt

Nem volt semmi zavar. Körülbelül 140-el előzhetett meg, én nem annyival mentem, igencsak nehéz lenne, Suzi nem megy annyira (vagyis megy, de azt a motorhangot nem akarja senki hallani). Az én gépem D-s rendszámú, annak a vége (XX), és '94-es, Swiftnél '97 elején volt egy generációváltás, ekkor kaptak 16 szelepes motort, és nőtt a teljesítmény 50kW-ról 60 fölé egy kicsivel.

Tudom jól, hogy elő kell segíteni az előzésben az előző járművet, ahogy azt is, hogy meg kell várni, még az előttünk lévő jármű befejezi az előzést, és csak utána lehet kezdeni a manővert, nem jöhetett volna utánam előzés közben. 90 a sebességhatár, de egy olyan főutat mondj nekem, ahol ezt tartósan be is tartják. 105 felett van büntetés, így a 100 még a tűréshatárban van.

Gondoltam, hogy jönnek az osztások, én csak leírtam egy történést. Arra minden estre jó volt ez az egész, hogy tudjam, 130 felé is megy a mutató, de ekkor már kezd életveszély lenni a dolog (hangos a motor, és a stabilitás nagyban csökken).

Mostanában nem is nagyon megyek 100 fölé, mert így gyorsan is odaérek, és a fogyasztás is 5 liter alatt marad egy picivel. Ennyi előnye van az aránylag gyenge motornak.

Azért öröm számomra, hogy egy ennyi idős motor, ami most épp 95000 kilométer alatt van picivel, még így teljesít.

[ Szerkesztve ]

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#7) Raucher válasza aero. (#4) üzenetére


Raucher
tag

Azért mert egy közlekedési szabályt már (közösen) megszegtek, az előzés szabályai - illetve a KRESZ többi szabálya - még mértékadóak.

Amúgy is egyszerűbb visszaengedni egy picit a gázpedált, had menjen útjára a siető vezető. Ha már távol van, legalább engem nem veszélyeztet.

Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!

(#8) k. válasza Samus (#6) üzenetére


k.
őstag

Jah, értem. Én azt hittem, hogy LE-ben érted azt a növekedést, vagyis te az utcsó szériásról beszélsz ami azthiszem 80le körül lehetett. Arra gondoltam, hogy az nem lehet.

(#9) Lauda válasza aero. (#4) üzenetére


Lauda
félisten

Tevedes. Teljesen mindegy mennyivel mesz, ha Teged meg akar valaki elozni, azt nem szabad ebben megneheziteni gyorsitassal.

34. §

(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

[ Szerkesztve ]

(#10) keIdor


keIdor
titán

Ha előzöl nyugodtan nyomjad neki, majd utána visszalassulsz. Azért ne mond már, hogy ha látod, hogy jönnek szembe megtartod a 110-et. :D

#3: Hát mondjuk ja. :DDD

#6: Elég kevés az a 95000km. Majd ha már 400.000 lesz benne és így megy az lenne a jó. Ez a minimum 95k-nál, azért az nem sok, régebben 2 év alatt mentem annyit.

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.