2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Központi zár beszerelése...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

...egy nagy szívás.

Megjött a jó kis kínai univerzális központi szettem (Thunder CCL01), és hozzá egy távirányítós vezérlő (Mlogic MM-079). Mivel nagy buherátor vagyok, szeretek mindent magam csinálni, és nem vittem el szervizbe (egyébként sem akadt fölös 10 rugóm, konkrétan ennyi volt a szett, és ennyi lett volna a beszerelés, megkérdeztem a helyi Suzuki szervizet).

Eddig is univerzális szett volt bent (bár el sem tudom képzelni milyen, mivel a motorokon az volt: Made in Hungary, úgy látszik, régen még tudtunk...), de aki beszerelte, olyan ügyes volt, hogy elfelejtett biztosítékot kötni a vezérlő elé (hogy miért nem volt rajta gyárilag, az is rejtély). Na szóval, a vezérlő zárlatos lett, így ki kellett iktatnom (vagy lemondtam volna a "rádió" és belső világítás társaságáról). Egyébként is akartam egy távirányítós szettet, mert a zárak nem a legjobbak, kulccsal nyitva-zárva a központi 10/9.9 alkalommal nem csinál semmit. Viszont szereti magától bezárni az ajtókat (néha elég becsapni az első ajtót, néha menet közben csinálja, és néha ki is nyitja magától). Valószínű az első kettő vezérlőmotor sincs a legjobb állapotban. Tehát megjött a szett, 4 univerzális motor (2 vezérlő, 2 követő, ahogy illik), saját vezérlő, és az említett távirányítós egység, ami maga is tudta volna vezérelni a cuccost, de akkor buktam volna a kézzel zárást-nyitást.

Nosza, ugorjunk neki. Először néztem, mint Rozi a moziban, hogy most akkor mit-hogyan. Végül is úgy döntöttem, újrakábelezem (ez volt az eredeti elképzelés is, de mikor láttam, mekkora meló lesz...). Elkezdtem, és haladtam vele. Mivel már volt bent szett, be voltak állítva a segédrudak is, bár ezeken kicsit kellett finomhangolni, mert az új motorok picit hosszabb úton tudtak mozogni, de az egyik relé (a kettő közül a motorban) már félúton kapcsolt, gondolva azokra a zárakra, amik nem járnak be hatalmas utat működés közben, az enyém jó hosszú úton jár, be is húzza is ki is nyújtja a nyakát működés közben a motor). Szóval beszórtam a motorokat, kibogoztam a a fél mérföldnyi kábelszettet (végül persze a jobb első ajtóhoz rövid lett két szál, meg kellett toldani...), elvezettem a szőnyeg alatt őket, összedugtam a színkódos kábeleket, adtam pozitívot és testet a vezérlőnek, és zártam egyet kézzel. És működött. Beállítottam a rudakat, és visszaraktam a kárpitot. Holnap majd rákötjük a távirányítós cuccot is.

Cselekedjük is meg. A központi szett saját vezérlőjéből jött még kettő vezeték, ami segítségével lehet kívülről is vezérelni a szettet. Persze a leírás nem segít, mert elfelejti megemlíteni, hogy a szett milyen vezérlést használ a három lehetőség közül. A net segítségével felkutattam, és arra jutottam, hogy negatív rendszerű. (persze, nem volt gyanús, hogy a három vezérszál közül egy test...). Megkerestem a távirányítós cucc papírjában az erre vonatkozó részt. Hmm. Azt mondta, hogy: nem használt-záró jel-föld-nem használt-föld és nyitó jel (így, együtt). Na ez így nem jó, mert a relé kiakadna...ki sem próbáltam. Megnéztem a mellette lévő rajzot, pozitív vezérlés, nekem nem jó, de a leírás: nem használt-záró jel- +12V - nem használt-nyitó jel-. Gyanús, a vége nem egyezik. Így a negatívot továbbgondolva az utolsó vezetéket nem testeltem, hanem jelként használtam. És láss csodát, működött (persze előtt próbáltam másik vezetéket rákötni, de nem ment). Csak épp fordítva, zárás gombra nyitott, nyitásra zárt. Igen, a régebbi Swiftek zárrendszere fordítva működik a legtöbb autóhoz képest. Megcseréltem a két kábelt, és megoldottam a problémát.

Tehát ott tartok, hogy a két vezérlő nem kevés vezeték társaságában volt a vezető ülése előtt, és a rendszer működött. Vettem sorkapcsot, hogy nem kelljen gányolni, és elkezdtem gondolkodni, hogy hová kerüljön a két doboz...persze közben elkezdett szakadni az eső, jó két óráig nem hagyott dolgozni...végül úgy döntöttem, a szőnyeg alatt van elég hely, így a kuplung mellett bal oldalt csavaroztam fel a távirányító vezérlőjét, a kábelszett pedig a szőnyeg alatt kígyózik, ahol senkinek nem akadál, és semmi sem látszik. Visszaraktam a burkolatokat, bekötöttem az élesítést jelző LED-et, szépen felragasztottam az esztétikus tartót a szélvédő sarkába, a kábelt elvezettem, és örültem, mint majom a farkának, főleg, mert már lámpával dolgoztam a sötétben...már csak a két indexvezérlést kell bekötnöm az indexrelé után (megjegyzendő, még erre is tettek biztosítékokat), ami lesz egy szép művelet. Az autó kézikönyve ugyan elárulta, hogy mely kettő vezeték kell nekem, de a kormány alatt két köteg, és vagy 50 szál vezeték fut...

Viszont örülök, hogy eddig eljutottam, és magam csináltam. Mivel az autó még a régebbi, légzsák és fedélzeti számítógép nélküli darab (jó, egy egyszerű vezérlő van valahol), az újabban már nem mertem volna így gányolni...

Hozzászólások

(#1) Thunderzolee

Képzeld el, a legújabb szériás Suzuki Swiftben még mindig nem széria a központi zár. Inkább terveztek az 5. ajtóra egy lyukat a zárhoz, és kétféle ajtót gyártanak.. (lyukkal vagy anélkül)

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#2) eddie17 válasza Thunderzolee (#1) üzenetére


eddie17
addikt

Ja ezen lepődtem meg, hogy a 7 légzsák meg a klíma alap, de a központi zár nem... Először azt hittem elírták, de rá kellett jönnöm, hogy nem. Ezen spórolni?...

(#3) Samus


Samus
addikt

Vicces...viszont ezeket az univerzálisokat nem lehet az új swiftekbe beszerelni, oda konkrétan típushoz való kell, ami jó 2.5x annyiba kerül...

Én végeztem a sajátommal, remekül szuperál, jó nagy "hatótávval" (így van értelme az irányjelző villogtatásos autókeresés funkciónak). A kézikönyv segítségével megtaláltam az indexvezetékeket, és minden kötést sorkapoccsal oldottam meg (egyszerűbb volt, mint mindent forrasztgatni), ami jó néhány helyen nem is lett volna lehetséges.

Egész barátságos autó lett már belőle, mióta megvettem. Lefújtam a felniket is matt feketére, tényleg jobban néz ki, mint bármilyen dísztárcsa (csak hiányzik az egyik kis "kalapocska, amit a felni közepére kell rádugni, és márkajelzés van rajta, a jobb elsőn nincs...). Van már pótféklámpám, a következő az üléshuzat, kormányvédő, alu pedálszett (ezek nagyon tetszenek), és valamiféle óra/hőmérő beszerelése lesz, idegesítő, hogy menet közben nem tudom mennyi idő. A kínai fejegységeken külön gomb van az órának, hogy bármikor könnyen meg lehessen nézni, a JVC erre nem gondolt. Kikapcsolva egy gombnyomás az idő, de bekapcsolva 5, és akkor elvesztem az ID3 tag kijelzést is (ennek helyén lesz az aktuális szám játékideje és az óra...).

Szívem szerint színre fújatnám a lökhárítókat is, de az elég komoly össze lenne, ha magam csinálnám, akkor az anyag sem lenne olcsó, és igencsak pepecs meló (a szín felvitele pedig szakértelmet is igényel...). Gondolkodtam, hogy szórógittel és alapozóval én is le tudom fújni, szépen felcsiszolva pedig elviszem egy szakihoz, aki olcsón lefényezi...

Majd kiderül, mire lesz keret, idő és kedv...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#4) polgaripeti


polgaripeti
csendes tag

Szia.
Miért nem lehet beszerelni az újabb swiftekbe az univerzáls központi zárat?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.