Egy 1994es Suzuki Swift 1.3 GLX Sedan típusú személygépkocsi.
Persze nem tökéletes, de ez szerencsére csak "csak" pár apró dolgon érezhető. A motor, váltó, kormány, futómű, kiváló állapotú, alváz is jó állapotú, nemsokára kap kezelést is. A bal fényszóró szétesett, alig világít (beázott is), a jobb tükör lifeg (eltört belül). Ezen kívül úgy megy, mint egy állat. 110-120at simán, és még van benne tartalék, majd egyszer pályán megnézem). A fogyasztását még nem számoltam, de 180 kilométert elment 4000 pénzből (MOL-nál tankoltam), elég dinamikus vezetés mellett (110 átlagsebesség városon kívül). Azóta kisakkoztam, de alig hiszek a szememnek (szerencsére a pénztárcámnak igen), mert ilyen tempó mellett 5.5 körül van a fogyasztás. Ez több, mint barátságos. Van centrálzár, de csak belülről működik, kintről nem (valami rossz, mert jobbról néha nyit, de ott sem mindig, belül viszont bármelyik ajtót zárva mindet zárja.). Idegesítő, hogy nincs a tompított világításnak visszajelzése (Barátnőmék '97-es (újabb típusú) modelljén sincs), és nem is jelez, ha leállított motor mellett megy a világítás.
Persze volt előtte egy Trabantom, de azt inkább használtam, mert Anyám fizetett mindent, és leginkább Ők használták, én csak hétvégén, ha kellett). Ezt viszont én fogom fenntartani, egymagam. Remélem jól megy majd. Oh igen, 300 000 pénzt hagytunk ott érte (amit szintén kamatmentes hitel formájában törlesztek vissza Anyámnak). Amit tudok, szét lassan megcsináltatok rajta, egyenlőre a fontosabb dolgokat intézzük (Eredetvizsga megvan, bemérettem a fagyállót is (jön a tél), -40 fokig jó, szóval mehetek Szibériába is, csütörtökön átírás és biztosítás (minden megvolt, cakk-pakk 51500 az átírás eredetvizsgával, a biztosítás 44 lesz/év (egyenlőre, aztán ahogy haladok előre, úgy csökken majd), olaj, szűrőcserék, generátorékszíj és vezérműszíj görgővel, bal első fényszóró komplett cseréje (elázott, belül szét volt esve) 37000 pénz (ebből 7 a fényszóró), lakatosmunkák (kipufogódob csövének elhelyezkedésének módosítása (a két dob között), mert a cső hozzáért az alvázhoz... , jobb ajtózárbetét javítása), egy kisebb hegesztés és erősítés egy helyen (tenyérnyi rozsdamarás), 12000. Egyenlőre ennyi. Alvázvédelem van még vissza, az 12000 lesz, ha lesz rá pénz. Maga az alváz a korához képest kiváló, nem rohad, nem rozsdás.
Érdekes, régen rühelltem a Suzukikat, de végül nagy szerelmem lett.
Képek (csak lekaptam róla a ponyvát, az első és hátsó lökhárítón vízfoltok vannak. Ha valaki ügyes, talán még az autón is lát párat.)
A következő terv meg is van. Veszek fehér indexbúrákat az indexre, és át lesz kötve a helyzetjelző az index helyére, az eredeti helyzetjelző pedig kap sárga izzókat, és voilá, olyan lesz, mint az újabb Swiftekben. Index a fényszóró mellett.