2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Alkoholizáltam a robogómmal

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szokás szerint kezdett üres lenni a tank, és hát drága a benzin. Utánanéztem, és láttam, hogy a kétütemű motorok probléma nélkül üzemelnek etanollal, ha a többletüzemanyagot sikerül bejuttatni. Na gondoltam, akkor tegyünk ezt bele. Mivel így is sokat eszik, agyon van tuningolva, de hogy 20as karburátor hogy került rá...lényeg, gondoltam, elég az a többlet, amit benzinből is megeszik. Elmentem a kúthoz és z üres tankot telenyomtam E85 üzemanyaggal. Többet ilyet nem csinálok, ha nem eszik kevesebbet. A teli tankon spóroltam 300 forintot a benzinhez képest. Indultam, addig nem is volt baj, amíg volt a karburátorban benzin. De ahogy hígult, egy perc sem kellett, kezdett hirtelen gyengülni, de borzasztóan. Le nem állt, de menni nem tudtam vele. Kézi szívatós, tökig húztam, így a benzines üzem erejét elértem, de ahogy picit vissza engedtem, egyből gyengült...de alapjárat szinte nincs teljesen behúzott szívatóval (borzalmasan lassan pöfög), ha kiengedem, akkor pedig felpörög (szegényedig a keverék), majd leáll az üzemanyag hiánya miatt. Cserébe nem büdös. Ablaktisztító illata van (nem vicc). Az indítás is poénos, melegen tökig húzott szívató és fullgáz mellett egy-két rúgással indul (benzinnel melegen elsőre, minden nélkül), de ahogy elkapta gázt el kell engedni. Ha meg nem húzom, el sem kapja...szóval mindenféle átalakítás nélkül nem megy. Bár a keverék el van szegényítve, alapból is (még így is köpi a benzint, nem bírja elégetni, ekkora karburátort egy 50es hengerre...), a súbertű legalacsonyabb álláson (télen is...) van, szóval meglepő, hogy egyáltalán megy. Kellene nagyobb alapjárati és főfúvóka, akkor biztos jó lenne. De szerintem maradok a benzinnél. Leszívok kicsit, elkeverem és elhasználom.

Hozzászólások

(#1) Dluinet


Dluinet
nagyúr

50%-50% tökéletes, de kipróbálhatod 25% benzin 75% E85

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#2) Lauda


Lauda
félisten

Olcso husnak hig a leve. Azert ennyi az ara, mert azt is kapod erte, amit megfizetsz.

(#3) Neil Watts válasza Lauda (#2) üzenetére


Neil Watts
veterán

Szia!

Én nem ezt tapasztaltam, de minden véleményre nyitott vagyok, így kérlek meséld el, hogy te mit tapasztaltál! :) Érdekes módon addig míg benzineztem tiszta fekete gané volt a kocsi kipufogója, aztán utána kitisztult, "enni" lehetett volna róla :D

(#1) Dluinet: Hát azmár necces szvsz, én nem próbálkoznék ilyen arányokkal. :)

Üdv. core2

(#4) Lauda válasza Neil Watts (#3) üzenetére


Lauda
félisten

Most a kipufogo szine a lenyeges, vagy az ar/ertek arany? A benzin motorok benzin uzemre vannak fejlesztve egyebkent is, nem az alkoholra.

[ Szerkesztve ]

(#5) Neil Watts válasza Lauda (#4) üzenetére


Neil Watts
veterán

Hm, nem is tudom, nekem nem volt vele gondom, sőt.
De ahogy latom nem is kellett volna hogy legyen.

(#6) Lauda válasza Neil Watts (#5) üzenetére


Lauda
félisten

Akkor hasznald tovabbra is. 80 forinttal olcsobb literenkent es atlagosan 20-30 %-al eszik belole tobbet az auto. Ez igencsak gazdasagos, ahogy nezem.

[ Szerkesztve ]

(#7) Ptech


Ptech
őstag

Most komolyan meg vagy lepődve, hogy csak etanollal nem megy normálisan? :U

(#8) Samus


Samus
addikt

Visszaálltam benzines üzemre. Túl sok átalakítást igényelt volna az etanolos üzem. Amit észrevettem, az csak annyi, hogy nem volt "büdös" benzinfüst szaga, hanem furcsa, majdnem cefreszagú volt a végtermék. A lerakódás nálam is jelen volt, de kipufogót cseréltem, most jó. Szar volt a kipuff, nem égett el rendesen a keverék, nem volt rezonátor effektus, elég sok anyag kijött a kipufogón ahelyett, hogy elégett volna.

Egyszerűen nem éri meg az átalakítás most már, annyira felment az E85 ára...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.