Ma végre elkészült a csoda, bekerült a Swift első két ajtajába a WRX16s komponens szett, összesen kicsit több, mint nyolc óra munkába került, két nap ment rá, a térképzsebeket le kellett vennem (még gondolkodom, hová tegyem őket). Sajnos az autó korából adódóan elég sok kiegészítő munkám akadt menet közben, az ajtó belső takaró lapja, amin a plüsshuzat van ("kárpit") kemény faros lemez, az idő kikezdte, az aljának egy része már foszlott, kivágtam, pótoltam ugyanolyan lemezzel, pár rögzítődugó kiszakadt a helyéről, furfangos módon rögzítettem őket (hátulról alumínium lapból csináltam neki pótlást, abba rakta bele, és így már beton stabilan tartja, amit kell. A lényeg, hogy kiemelőkeret is kellett, ami 18mm-es lucfenyő lapból vágtam, Barátnőm segítségével (az is egy külön történet, durva volt dekopírfűrész nélkül). A kiemelőkeretet rácsavaroztam az ajtólapra (6 csavarral, tartja, merevíti, tökéletes), majd be a hangszóró. Elég jól néz ki. A kábeleket elvezettem arrafelé, amerre a központi vezetékezése megy (először annak a védőcsövében akartam, de nem tudtam átdugni rajta, így hozzá rögzítve mellett megy be az autóba). A hangváltó a gyári hangszóróhelyen van, a csipogók a műszerfal tetején, két szélen vannak, egy 2es furatot fúrtam, majd abba csavartam a csipogók rögzítőjét, a kábelt még nem vezettem rendesen el, így egy 8 centis részen látszik, hogy megy a műszerfal széle felé (alig látszik, mert a csipogók kábele átlátszó és vékony, bezzeg a hangváltó és a woofer kábelei jó vastagok), a csipogó alatt majd lesz egy furat, és a műszerfalba megy le, így nem fog látszani, de már rám sötétedett, így ez későbbre marad.
Nagyon szépen és tisztán szól, -6 db/otáv vágásra van állítva (a hangváltó szabályozható 0, -3 és -6 db/oktáv vágásszinttel), így jött be a hangzás a legjobban). A csipogók borítását lecseréltem a gyáriról a kapott másik gyárira, szolid, ez csavaros rögzítésre van kitalálva (műszerfalra, tükör takaró háromszögre, A oszlopra), ami gyárilag rajta van, az süllyesztett beépítésre való.
Egyetlen egy probléma van, az ajtó, és a lemez között (vagyis az ajtópanelben) van a vízvető fóliázás, a hangszórót ugye úgy raktam be, hogy feszítette ezt a fóliát, reméltem, hogy nem lesz probléma belőle, de picit feltekerve a hangerőt már rázza a fóliát maga mögött, és ezt hallani is. Így a fóliát a hangszóró mögötti helyen behajtottam az ajtóba. Nem a legjobb megoldás, őszig ki kell találnom valamit, tudni illik a fólia az ablak mellett (és ablakról) lecsöpögő vizet hivatott az ajtó alja felé terelni, ahol kiképzett kifolyónyílások vannak. Ha nincs a fólia, akkor a víz a faros lemezre folyik, és bár rohadni nem fog, mert előbb szárad meg, de ha sokáig éri ilyen hatás, elgyengül és szétporlad a préselt lemez... Bár a fóliát csak egy picit részen hajtottam vissza, de ugye pont ott lóg be a hangszóró, kb. öt centire van az ablak vezetősínje...kitalálok valami masszív és hatásos módszert...
Eredetileg fényképeket is akartam csinálni, majd publikálni a dolgokat, de ez lemaradt, inkább csináltam a dolgom, és mivel egyedül voltam, nem volt senki, aki fényképezzen...Nagy szívás volt, de a cél az volt, hogy ne csak hátulról szóljon a zene, hanem tényleg előtte legyen, és onnan jöjjön (ezt a gyári helyről nem nagyon lehetett kivitelezni). És a célt elértem, rettentő jól szól. Tiszta, a mélyek kellemesek, a magasok nem rikítóak, de természetesek és részletesek. Mindenki szidja-hordja a SAL-t, hogy gagyi, meg olcsó sz@r, de ez a szett nem a legalja, és igencsak szépen szól 12 darab ezredesbe, és elég sok munkaórába került, de megérte. Legközelebb hátul lesz korrektül beépítve a két 3 utas Ground Zero, mert jelenleg csak oda vannak csavarozva, és kalap, kabát. Régebben akartam mélyládát is, de a jelenlegi felállást hallgatva erre nem lesz szükségem, a hátsó 16 centis mélynek olyan kilengése van, hogy csak ámultam, mikor láttam, a csomagtér partnere a hangszóróknak, megadják a láda hatást, de persze elöl sem kell szégyenkeznie a SAL-nak...
Bár fejegységből nem vennék SAL-t, de ez a komponens szett már elég jól sikerült, és persze nem utolsó sorban elég kellemesen néz ki a narancs színű membrán.