Hirdetés

PGT blog vol1.

Üdv Kedves Olvasó!

Kezdjük a blogot a legidőszerűbb témával, a nyári gumi/kerék témával.
Mivel az elmúlt pár napban beteg voltam és így szabadságon vagyok van egy kis időm foglalkozni a bloggal.

Szóval a nyári szett. Mikor az autót megvettem ahhoz járt a gyári 14" alufelni szett 4db. nyári gumival. De az egyik pár gumi 2003-as, még a fiatalabb pár 2004-es volt. Mivel nem Trabantról beszélünk így mondhatjuk a tapadás elég fontos pláne tempónál. A 2003-as Barum Bravurisok ráadásul már elég csúnyán repedtek voltak.

Mivel idén így is úgy is gumizni kellett volna a gyári alufelnit inkább úgy döntöttem eladom gumistól (jó helyre került, itt a PH! lapcsaládon is ismert GT-s cartárshoz :R ) és veszek valami mutatósabbat. Így esett a választás egy szett Zender Sport 15" alufelnire.

Ez nagyjából így nézett ki megvételkor.

Illetve itt egy kép az eredetiről (a későbbi összehasonlítás miatt):

A Zenderekkel rettenetes sok munka van. Beleragasztott csavarok aminek egy része beleszakadt kiszedés közben, az egyiket mindenképp görgőzni kell illetve az eredeti terv az volt, hogy teljesen polír lesz amit én illetve egy barátom csinál meg költséghatékonyan. Viszont kezdünk kifutni az időből így marad az, hogy profira bízom a dolgot.

Az eddigi költségek egyébként: Zender Sport felni: 28000Ft, 4db használt Kumho nyári gumi: 175/50 R15 méretben: 22000Ft (ebből levonandó az eladott gyári szett amiért 25k forintot adott a vevő)

Ja igen, merthogy abroncsot is vettem. 2007 év végi Kumho abroncsok nagyon jó állapotban, azért használtan mivel ez a méret a 7J széles Zendereken elvileg feszülni fog, ami szép, de ha mégse tetszene ez a méret könnyen eladható mivel relatíve ritka. Illetve mivel van azért power is a kocsiban a 185/55 r14 méretet is eltekerte gyakran, ha 175-el használhatatlan lesz akkor is mennie kell persze.
Kb valami ilyesmire számítok egyébként:

Aztán majd meglátjuk. Itt járunk most, összegezve egy kerék szervízben, festés/polír a fasorba se, és persze még fel is kell majd gumizni. Tanulság: aki nem szeret a f**z rossz végén állni az maradjon a gyári kerekeknél, vagy ha már mindenképp ilyesmivel akarja feldobni a kocsi kinézetét vegyen komplett szettet. :D

Most az van, hogy vagy teljesen fehér lesz a felni, vagy fehér küllők és polír perem, ez mindkét esetben körülbelül 20k forintba fog fájni. A gumizás költsége meg majd kiderül, persze ha felrakva nagyot fog mutatni akkor megérte a szenvedést. Egy későbbi update-ben ezt is meglátjuk.

A költségek feltüntetése folyamatos lesz mivel a blog egyik célja bemutatni mennyibe kerül egy 90-es évek közepi hothatch fenntartása beleértve a kötelező dolgokat és az egyéni autóbuzériát.

UPDATE 1: kész a hibás felni görgőzése, 5k magyar forint

Tovább a fórumba.