Hirdetés

Chevrolet Lacetti-ről őszintén

Három éve lesz idén, hogy megvettem életem első autóját, egy Chevrolet Lacetti 1.4 16v Elite AC-t, azóta sem bántam meg a döntésem, de kezdjük az elején.

A jogosítvány megszerzése után elkezdtem nézegetni a használt autó piacot, kereskedésekbe járkáltunk a barátnőmmel hétvégente, de valahogy egyik autó sem fogott meg igazán. Elvittem néhányat próbakörre, egyik sem volt kényelmes számomra, egyikben sem éreztem jól magam. Aztán egyszer csak késő délután elmentünk egy helyi kereskedésbe, ahol kiválaszottam a címben szereplő autót. Kívülről nem volt hibátlan, a kilincseknél le volt pattogva a festék, illetve a díszlécek is elég gyatrán néztek ki. Nem telt el pár perc és már próbakörre is vittük a kocsit. Az utastér nagyon tág, kényelmes és eléggé rendezett. A könyöklőért persze plusz pont járt. :)
Nem kellett több azonnal meg is vettem az autót, ~ 1,5 év műszakival., 3 nap múlva vihettem is el. Novemberben a kereskedőben dolgozó csávó lefújatta a kilincseket :)

Megvétel után elvittem átnézetni az autót, szerencsére semmi gondot nem találtak. Mentünk vele össze- vissza, próbálgattuk, örültünk nagyon megbízható autót választottunk.

Kb. 2 éven keresztül semmi gond nem volt az autóval, csak a kötelező olajcsere / szűrőcsere idejére volt szerelőnél. Ez volt kb. 40.000Ft, ebben benne van az olaj, szűrők, szerelés, autó átnézés, illetve egy hátsó ablaktörlő cső tisztítás is. (El volt dugulva.) Illetve téli – nyári gumicsere a gumisnál, ami 8000 Ft / évszak, így 16.000 egy évben. Volt még azt hiszem izzócsere a második hónapban az volt kb. 3000 Ft.

A problémák idén kezdődtek.

Márciusban ahogy álltam ki a garázsból, felvillant a check engine lámpa. Azonnal megijedtem, na mondom ennek vége. Próbálgattam az autót, pöccre indult, nem volt furcsa hangja. Elvittem egy próbakörre gyorsult, húzott, ment rendesen. Másnap elvittem a szerelőhöz, később felhívtak, hogy kiolvasták a hibát: EGR szelep hiba. 80.000Ft lenne szereléssel együtt, ha nem kérem, akkor kiütik a hibát, de bármikor előjöhet. Ami érdekesség, hogy le volt „fedve” , hogy ne mérjen. A tag kérdezte is, hogy tudtam-e erről, persze erről nem tudtam. Mindegy is, ki lett cserélve, öröm és boldogság.

Mentem a gumishoz a téli gumikat nyárira cseréltetni és ott hívta fel a figyelmemet az egyik szerelő, hogy jó lenne ha megnézetném a küszöböket, mert az emelési ponton már nem merte megemelni a kocsit. Én is láttam már a küszöbökön a rozsdát, illetve a kezdődő rohadást így irány a karosszériás. Utángyártott küszöb nincs ehhez a szériához, így munkadíjjal,gyártással, festéssel, mindennel együtt 180.000 Ft-ra jönne ki. Tanakodtam pár órát, majd belementem, nehogy rosszabb legyen a helyzet és hazafelé szétessen a szekér. :) 2 hét múlva hibátlan küszöbökkel gurultam ki a karosszériástól, meg is fogadtam, hogy még veszek új téligumikat a Chevire, megkapja a kötelező szervizt és idénre befejeztük.

Most pénteken (július 12) jöttünk haza, semmi előjel nélkül kivillant a check engine lámpa, majd az autó gondolt egyet és leállt, szerencsére senki nem jött mögöttünk. Próbáltam indítgatni, alapjáraton azonnal lefulladt. Na itt már kezdett gyanús lenni. Megállt mellettünk az egyik ismerősünk, aki szerelő és elkezdte a motort pörgetni, aminek az lett az eredménye, hogy a kipufogóból hatalmas füst lövelt ki, onnantól kezdve vígan ment az autó. Nem volt rossz hangja, kb. 20 percig járattuk és semmi hibát nem tapasztaltunk. Na, akkor indulás haza, nagy baj nem lehet, ha ilyen szépen megy. Minden gond nélkül haza is értünk, majd ma elvittem az egyik szerelőhöz kiolvastatni a hibakódot. Hát mi lett? EGR szelep… Töröltettem a hibát és azóta köszöni az autó nagyon is jól van.

Az a nagyon furcsa számomra, hogy ugyan annál a kútnál tankoltam, mint ahol az előző EGR hiba előtt. Olvasgattam Lacettis fórumokat és írták, hogy a motor nagyon érzékeny a benzin minőségére. Lehet, hogy nincs összefüggés csak véletlen, viszont az tuti, hogy megpróbálom a 95-ös helyett inkább a 100-as benzint.

Úgyhogy itt tartunk most. Nagyon szeretem még mindig ezt az autót, a hibái ellenére is. :)

Összesítve az elmúlt három évet:

- Izzócsere: 3000 Ft
- Olajcsere, szűrőcsere, átnézéssel, hátsó ablaktörlő javítással: 40.000 Ft
- EGR szelepcsere: 80.000 Ft
- Új küszöbök: 180.000 Ft
- Szezonális gumicsere 16.000 Ft / év.
- Műszaki vizsga: 20.000 Ft

Eddig kb. 370.000 Ft-ra jön ki, ami szerintem eléggé baráti.

Negatívumok:
- A gyári festés elég gagyi. Többen jelezték, hogy a kilincseknél, csomagtartónál pattogzik a festék.
- EGR szelep hiba másnál is előjött
- páran panaszkodtak, hogy a hátsó ablaktörlő csöve hajlamos ereszteni, ami az elektronikára folyik, ezért az autó furcsa dolgokat művelhet.
- Csomagtérajtó gégecsövében eltörik a szélvédőmosó folyadék csöve. Eleinte csak kisebb nyomással, később egyáltalán nem spriccel, mindeközben a folyadék a csomagtérajtóba jut, ahonnan nem tud távozni egykönnyen. A trükk most jön: Olyan zárlatot okoz (kapaszkodj) hogy amennyiben a kocsi ajtajai csukva vannak ráteszi a gyújtást(!). Ez többízben is meg tud viccelni, de a legrosszab nyilvánvalóan az, hogy egy éjszaka alatt nullázza az akksit. - razorbenke92
- sokan írták a nagy fogyasztást ( 8 - 10l), ezt én nem tapasztaltam
- a küszöb hajlamos a rohadásra (tapasztaltam)
- Tapasztalataim szerint ritka gyári alkatrészt szerezni
- Eléggé lomha, lassan gyorsul

Az írást próbálom mindig frissíteni, ha bármi előjön, illetve ha bármi új dologgal tudok szolgálni. :)

2019.11.08.: Na megvolt az alvázvédelem, olajcsere, szűrők cseréje. 92.000Ft-ba került az egész.
Tettem a kocsiba még 10.000 km-t, de szerencsére semmi nem jött elő, a múltkori check engine óta.

2020.02.24.: Check engine megint előjött. Kormosodás miatt nem zárt vissza az EGR. Diagnosztika + EGR tisztítás + gyertyák cseréje. - 30.000 Ft

2020.05.19: Kapott új nyári gumikat a járgány, 85.000 Ft volt szereléssel együtt. ;)

Még van hozzászólás! Tovább