2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Van veszélyesebb a büntetőfékezésnél? Van.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Halihó.
Írhattam volna címként azt is, hogy ne ölj meg! de nem akartam hatásvadászkodni.
Néha motorral járok, néha kocsival. Most az utóbbival jöttem épp hazafelé, vettem pár cuccot, ami sehogy sem fért volna el a robeszon. Fél három magassága, az időjárás tökéletes, az út minősége pocsék, jó magyar szokás szerint. Nem volt hova sietni, nyolcvan körül kacskaringóztam dombnak felfelé, amikor a kanyar után utolértem a menetrend szerinti járatot.
Valami nagyigmándi brikettel működött, olyan szépen füstölt, és amúgy sem szoktam, meg ezért sem mentem a seggébe. Ismertem az utat, hosszú kaptató, tetején kanyar, utána le egyenesen, ott meg tudom előzni. Mögöttem sem volt senki, úgyhogy türelmesen poroszkáktam utána hatvannal.
Úgy néz ki, észrevett a buszos bácsi, mert előzékenyen kicsapta az irányjelzőt jobbra, hogy mehetek.
Te tudod komám, elvégre hivatásos sofőr, adott esetben akár ötven ember életéért is felel, meg amúgy is magasabb mint én, biztos jobban belátja az utat. Ezeket gondoltam én, miközben szúrtam a Meginnek egy rettenetest, hogy akkor gyí.
Teljes mellszélességgel áttértem a szembe sávba indexxel, ahogy illik, és elkezdtem a manővert. A b oszlop már a busz hátsó kerekénél, amikor mit ad az ég, jön velem szembe egy t4 transzi. Ja, lejtőn lefelé még a kecskeszar is gurul, a tempóját látva esélyem sem volt befejezni az előzést, még ha az egynégy helyett sugárhajtómű is lett volna a gépház alatt.
Úgyhogy páros lábbal ráugrottam a fékre, és elmormoltam egy Miatyánkot. Persze a furgonos jól berágott a francia fostalicskámra, cukikat mutogatott és még rám is húzta a kormányt. Pechje volt, csak a tükrömet csukta be. Köszönetképpen kinyilvánítottam a nemtetszésemet az anyukája felé egy új munkahelyet javasolva neki.
Igazából nem csak dühös lettem, de alaposan meg is lepődtem. Tényleg itt tartunk? Roadkill mindhalálig? Mi jön még, tetőgéppuska és tolólap? Miért kell utat engedni, ha nem látom/nem vagyok biztos benne hogy senki nem jön szembe? Egy csücskös manővernél miért kell rögtön vérbosszút állni? Tényleg nem értem.
A lejtőn lefelé végre megelőztem a buszt. Igaz, hogy előtte még kétszer jelzett, hogy mehetek, úgy látszik mindenáron ki akart nyuvasztani. Nem hittem neki, csak a saját szememnek, így nem is történt semmi, csak simán megelőztem
Azért viszkedett a talpam a fék felett egy alapos leckéztetésre, de erőt vettem magamon. Nem most fogom elkezdeni, és nem vagyok hajlandó lesüllyedni erre a szintre. Inkább udvariasan megköszöntem a vészvillogóval az előzékenységét. Kösz, hogy majdnem megöltél. :(((

Hozzászólások

(#1) alcsa


alcsa
senior tag

Ne bizz senkiben, csak sajat magadban (persze magadban is csak mertekkel :P ), es csak olyan manoverbe kezdj, amit tudod, hogy betudsz fejezni!

(#2) szabonagyur válasza alcsa (#1) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ez így van, esetleges balesetnél is az előző a kizárólagos felelős, neki kell meggyőződnie mit tud. :K

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#3) dugo_


dugo_
veterán

Nem találok hirtelen forrást rá, de mintha 2013-tól az ilyen indexelve előzésre csalogatás tilos is lenne.

Amúgy a sztorit a transporteres szemszögéből nem igazán értem, sikerült elkerülni a frontális balesetet, ezért bosszúból neked ment? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#4) nemlehet válasza szabonagyur (#2) üzenetére


nemlehet
őstag

Ez egyáltalán nincs így. Ha valaki kielőz köteles vagy segíteni, hogy minél hamarabb vissza tudjon sorolni. A rendőr simán megbüntet ha látja, hogy rágyorsítasz vagy szándékosan nem engedsz be valakit és ezzel veszélyhelyzetet teremtesz.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#5) bkercso


bkercso
nagyúr

Azért viszkedett a talpam a fék felett egy alapos leckéztetésre, de erőt vettem magamon.
A furgonos meg nem vett. Ennyi.

Én beláttam, hogy lassan el kell kezdenem meglátni az emberek valódi állapotát, mert a feltételezéseim egyre többször nem működnek. Nem elég magadból, az elvárásaidból kiindulni. Ami neked triviális, másnak nem feltétlen az.

Nekem pl. nehéz a lábam: megmondani sem tudom, mekkora arányban gyorsítanak mellettem, miután elkezdem előzni a töttyögős valagukat, de nagy arányban. Minden hétre jut több is. Pályán, főúton, városban, mindegy. Olyankor folyamatos duda. Ha viszont jönnek szembe, akkor vissza mögé. Leckéztetni nem érdemes, mert sérülés lehet belőle.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#6) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Alapvetően tisztában vagyok az autóm menettulajdonságával, tudomásul vettem mit tud,ha neccesnek érzem, nem megyek bele szituációkba. Csak magamra mutogathatok hibásként, mert megelőlegeztem a másik félnek a bizalmat. Jó tanulópénz volt,csak ijesztő. A Transporterest viszont én sem értem igazából: ha az elrontott manővert próbálom korrigálni, miért kell pluszban veszélyhelyzetet előidézni? Szerintem mindenki előzött már neccesen,de ezt a viselkedésformát amit a szembe jövő tanúsított,nem értem. Persze,megijedt,dühös lett,de ezt így kell elintézni,hogy akkor jól összetöröm a másikat? :F

(#7) szabonagyur válasza nemlehet (#4) üzenetére


szabonagyur
félisten

De ez nem ugyanaz a helyzet. Sehol nincs leirva, higy a jobbra index azt jelenti nyomhataod mint a hulye korultekintes nelkul :U

Ennyi erovel alljak felre ha elozni akar ugy, hogy amugy nem tudna csak mert segiteni kell.

Abban egyet ertek, hogy nem gyorsitok ra, ha ugy alakul visszabb veszek, hogy beferjen, de tovabbra sem lehet elvaras, sot elozesi alap, hogy van egy jobbra index es akkor lehet menni korultekintes nelkul.

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#8) sonar


sonar
addikt

Hasonló eset miatt két motorost gyalult le a kamion. [link]
Az elhunytat meg ismertem

A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!

(#9) fererencz89


fererencz89
őstag
LOGOUT blog

Egyszer melóból indultam haza. Ipari park, onnan kifelé akartam balra fordulni a főútra. Közben balról, a felém lekanyarodó sávból közelített egy busz, hát megálltam, ránézésre elég nagy teret hagyva. Nyilván kitakarta a busz a balról jövő forgalmat. Közben mögém megérkezett szorosan egy baszom teherautó, aki nyilván 10cm-re áll meg tőlem. A buszos meg sem kezdett befordulni, mert úgy ítélte, nem fér el. Mögöttem a teherautó kürtöl, de nem megy hátrébb, a buszos temeti a fejét a kormányba. Állunk mind, feszülök. A buszos kínjában int, hogy haladjak már ki onnan. Balra nem láttam tőle, de gondoltam ő igen, ezért hesseget. Elindultam óvatosan. A busz túloldalán, balról jött egy autó... Satufékezett. Mindketten majdnem befostunk, mert a két másik sofőr nagyobb járművel volt, és egyik sem engedett. :W

Nem szotkam hibázni.

(#10) CounterBoci válasza szabonagyur (#7) üzenetére


CounterBoci
senior tag

Ez afféle íratlan "szabály". Hegyvidéken lakom, sok az emelkedő, a rövid egyenes. Hasznos tud lenni ha segítenek az előzésben, persze nem így.
Sokan nem mernek előzni még ha beférnének sem, mert a sok ökör nem nézi a tükröt és gyorsít mint a barom. Vagy azért mert nézi és nehogy megelőzd... Aztán gyorsan jön a kanyar.
Én is szoktam jelezni, mert így tudja a mögöttem lévő, hogy látom és nem is akarom megölni. Meg is szokták köszönni.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.