2024. május 28., kedd

Gyorskeresés

Nyakán a kés az olcsóautósoknak

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok.

Jön a szép új világ. Bizonyára már ti is tudtok róla. Egyfelől egyre jobban nyomják a környezetvédelmet, ami bizonyos oldalról jó. Mert az mindannyiunk érdeke is, hogy az unokánk, gyermekünk egy olyan világban nőjön fel, éljen, ahol tiszta a levegő, nem kell maszkot viselni. Ezt úgy tudják elérni, hogy elsősorban a közlekedés feltételeit szigorítják mindjobban. Euro sok normák, katalizátorok, varázsfolyadékok segítik meghágni a fizikát, csak nemigen sikerül, mert ami elég, abból füst lesz.
Ezért próbálnak alternatívákat keresni, erőltetik a tömegközlekedést, a kerékpárutakat, autók motorját csökkentik, kifacsarva belőlük mindent, úgy, hogy nem is olyan hosszútávon dobós lesz a technika. Itt vannak közöttünk a villanyautók, ilyen-olyan hibridek, ami megint fából vaskarika, egyelőre sárnehezek, a töltőhálózat finoman szólva nincs rendesen kiépítve, plusz rendesen elszálltak az áraik is. Átlagjózsi, ez legyek én, nehogy más szájával beszéljek, él a megszokott kis világában, távol a fővárostól, és egyre jobban csodálkozik azon, ami ebben a kibecseszett őrült világban történik.
Mi történik? Az történik, hogy állítólag 440 ezer Forintot keresünk átlagban, amin legalábbis jót röhögök, örülnék a felének is. Közben itt a rekorder áfánk is, amellett 400 Forint egy kiló kenyér, nem baj, lesz az még több is. Közben járnék a húszéves szocskámmal dolgozni, ami ugye erősen szennyezi a környezetet, de nem sokáig.
Elsősorban megemelték az alkoholszintet az üzemanyagban, ezzel jópár régi autót kinyírtak, tetszik vagy sem. Amelyik még húzza a belét, azt meg én nem fogom tudni lassan fenntartani, mert azért hajmeresztő, hogy a sima 95-ös elérte a 469 Forintot literenként.
De ez sem elég, kitiltották a régi dízeleket a nagyvárosokból, még ezt is meg tudom érteni. De rendben, beadom a derekam, veszek egy új autót, vigyázzunk a környezetre, egymásra, az én érdekem is. Ja, bmeg, hatmilliótól kezdődik egy új autó.
Tekintsünk most el a fapados, új autóktól, mert én IS kényelmes vagyok, igénylem a villanyablakot, az ülés, kormányállítást. Az összes többi hülyeségre immúnis vagyok, egész pontosan 137 859 balesetmentes kilométert tudok a hátam mögött(ordenáré büszke vagyok ám rá, mi??? ) mindezt úgy, hogy volt olyan autóm, amiben sem szervó, sem légzsák nem volt.Uramatyám. Tadamm, mégis élek, mégsem nyomorítottam meg senkit, semmit. Szóval vennék egy új autót, de kitörölhetem a több évnyi munkaszerződésemmel, adóstárs, hitel nélkül felejtsük el az egészet. Spóroljak rá, az is jó megoldás, húsz évig száraz kenyér, áram, víz, gáz nélkül és lesz új autóm. Szóval egyedül lehetetlen, ketten rohadt nehéz.
Adjanak végre egy olyan autót, ami fapad, de azon a szinten van, mint a mostani húszévesek. Nem kell tévé a kilométeróra helyett, nem kell többzónás klíma, százhangszórós hifi, azt sem bánom, ha kopogós műanyagok vesznek körül. Nem kell led fényszóró, metálfény, tolatókamera. Adjanak egy százlovas szívó négyhengeres motort, akár még öntöltős hibrid is lehet.
Nagyon nagyra nyílt az az olló, ami az átlagembereket köti össze az új autókkal. Folyamatosan emelik a minimálbért, az életszínvonal mégis inkább stagnál, nem emelkedik.
Szívesen letenném az autót, ha lenne helyben munkahelyem. Szívesen tömegközlekednék, ha nem kellene ezért plusz három kilométert gyalogolnom. Jelenleg azonban a város közelében érthetetlen szintre emelkedtek az ingatlanárak, munkahely meg kevés, ahogy a pénz is.
Ha annyira tenni akarnék a környezetért, minden tízemeletes oldalára, tetejére napelemet raknék. Nem pedig több hektár termőföldet foglalnék el ezzel. Szigorítanám a nagy teherhajók károsanyagkibocsátási normáit. Végül, legutolsósorban, ezért kövezzetek meg, szigorítanám a repülőhasználatot. Csak olyanoknak, akiknek tényleg fontos. Legalábbis rohadtul megadóztatnám. A sztratoszférában akár kétszáz évig is megmaradnak azok a környezetszennyező anyagok, amiket a repülők kibocsátanak. Plusz, hihetetlen mennyiségű levegőt, üzemanyagot zabálnak fel.
Ti hogy vagytok ezzel? Van valamilyen ötletetek a jövőre nézve?

Hozzászólások

(#1) hege8888


hege8888
aktív tag

Szerintem a gyermekeink generációja majd úgy jár, mint a mi szüleink, nekünk: hogy apámnak (azaz az én nagyszüleim generációjának) még volt lovuk. Most ugyanez lesz, csak majd mirólunk mesélik, hogy nagyapádnak még volt saját, igazi benzines/dízel/hibrid autója... Szerintem a saját autó 2-3 évtized múlva egy kiváltság lesz, a népeket meg beterelik az addigra (remélhetőleg) kiforrott 4-8 személyes közösségi kiszolgáló-autók.. Ezt városi világban el is tudom képzelni, de vidéken, ahol falu, tanya, földút, ott nem tudom mi lesz...

https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html

(#2) #89309696


#89309696
törölt tag

Meg lesz oldva nem kell tartani tőle, az emberek mozgásának biztosítottnak kell lennie, különben gazdaságilag rohamos csőd lenne. Persze a popcornra tiltatott hármas Golf adta élvezet megszűnik majd, de az meg nem emiatt, hanem mert addigra 40-50 évesek lesznek és a TDI blokk is elrohad, nem csak a hatszor, egyre trehányabbul küszöbözött kasznija.
Amúgy meg ekkora távlatban simán fejlődhet annyit a technológia is, hogy erre ne legyen szükség.

(#3) D1Rect


D1Rect
félisten

Kb. a válság utáni években lehetett autózni, most már annyian vannak az úton, hogy inkább megyek vonattal.

"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

(#4) Somatom


Somatom
veterán

A globális felmelegedés megmenti a helyzetet. Télen is lehet majd biciklizni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5) Krugszvele


Krugszvele
senior tag

A dácsia ad neked új autót 3,8 millióért, klímával :)
Annál olcsóbb tényleg nincsen...

(#6) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog (1)

" A sztratoszférában akár kétszáz évig is megmaradnak azok a környezetszennyező anyagok, amiket a repülők kibocsátanak. Plusz, hihetetlen mennyiségű levegőt, üzemanyagot zabálnak fel."

Azért a repülőgépek száma jóval alacsonyabb az utakon szennyező autóknál. Az autók szennyezése sem tűnik el, csak szétoszlik a légkörben.
Nyilván mindenki azzal akar a környezetnek jót tenni, amiben személyesen nem vagy csak alig érintett.

Az 1 liter körüli autók esetében 4 hengerrel nem lehet a környezetszennyezési korlátozásokat tartani. De a vezetőnek sem jó, mert három, nagyobb térfogató hengerrel nagyobb nyomatékú a motor.

Az új autók belépőszintje kb hárommillió ötszázezer forint. Dacia, Mitsubishi, Hyundai, ...
Öt év garancia, ami után a következő öt év is még probléma mentes. Mire elhasználod az autót, a belsőégésű motorok ki lesznek tiltva a közutakról.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#7) Eastman válasza Hieronymus (#6) üzenetére


Eastman
őstag

Kivéve a futárok, a pék meg a hentes, ugye. :)

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#8) UnA válasza Hieronymus (#6) üzenetére


UnA
Korrektor

Hogy mennyi szennyezést lehet hátrahagyni, amiről nem tudunk, érdemes elolvasni ezt a cikket: Az ólmozott benzin ideje lejárt ugyan, de a nehézfém generációkat mérgezhet tovább

(#9) Eastman válasza UnA (#8) üzenetére


Eastman
őstag

"Az ólmozott benzint, amelyről az 1920-as évekbeli bevezetése után nem sokkal már tudható volt, hogy súlyosan károsítja az emberi egészséget, a világ gazdaságilag fejlettebb felében az 1980-as évek végétől el kezdték kivezetni a forgalomból."

Ez a mondat "minden pénzt megér". Kemény.

(...)

Nemrég linkeltem az alábbiakat a depresszió kapcsán:

Ólommérgezés
[OFF]Ólom a csapvízben?[/OFF]

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#10) RandomName


RandomName
aktív tag

Jelenleg nincs olyan, hogy globálisan olcsóbb lesz valami. Minden cég a részvényeseit akarja kiszolgálni, és emiatt minden termék ami adott árosztályba tartozik, az generációról, generációra drágább lesz. Itt a fórumon visszanézheted adott telefongyártók árazását. A különböző topicokban láthatod a videókártya, pc alkatrész, mosógép, porszívó, stb árváltozásait. Neked pont az autó esett ki abból a halmazból amelyet követsz.... Igen, ott is ugyanúgy növekedtek az árak, de ha nem figyeled, akkor hasbaakaszt, hogy x év alatt semmit nem kapsz ugyanazért a pénzért....
Érdekes lett amúgy ma az autóvásárlás.
Vannak akik használatra vesznek autót, és nem érdekli őket semmi ami a világban történik. Meg vannak azok, akik befektetésként élik meg az autóvásárlást, és már azért nem vesznek új benzin-dízel autót, mert azt érzik, hogy ahogy közeledik a 2030-as belsőégésű motorral szerelt autók értékesítésének leállítása, úgy fog elértéktelenedni a befektetésük. De az ő hozzáállásuk miatt, és a fenti okok miatt a belsőégésű motorral szerelt autók gyártása is egyre drágább, mert ugyanazt a gépsort kevesebb gyártmány mellett kell üzemeltetni.
Illetve elindult egy olyan szabályozási folyamat ami az önvezetésre készíti fel az autókat. Ha akarod, ha nem benne lesz. Egyik első példa volt a nappali menetfény, majd jött a sávtartó, a dugóban araszoló, a vészfék asszisztens, és társai.... Ezek sok esetben benne vannak minden autóban, és attól függően, hogy mennyit fizetsz, aktiválják a funkciókat. De ezt a hardvert te is kifizeted akkor is ha nem tudod használni a hozzá kapcsolódó funkciókat.

Ráadásul ezt súlyozza az autógyártókat sújtó chiphiány, a COVID, stb....

Szóval összetett a dolog. Viszont szeretném megjegyezni, hogy ez az évek alatt leszűrt magánvéleményem. :)

"A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.