Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hege8888


hege8888
aktív tag

Szerintem a gyermekeink generációja majd úgy jár, mint a mi szüleink, nekünk: hogy apámnak (azaz az én nagyszüleim generációjának) még volt lovuk. Most ugyanez lesz, csak majd mirólunk mesélik, hogy nagyapádnak még volt saját, igazi benzines/dízel/hibrid autója... Szerintem a saját autó 2-3 évtized múlva egy kiváltság lesz, a népeket meg beterelik az addigra (remélhetőleg) kiforrott 4-8 személyes közösségi kiszolgáló-autók.. Ezt városi világban el is tudom képzelni, de vidéken, ahol falu, tanya, földút, ott nem tudom mi lesz...

https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html

(#2) #89309696


#89309696
törölt tag

Meg lesz oldva nem kell tartani tőle, az emberek mozgásának biztosítottnak kell lennie, különben gazdaságilag rohamos csőd lenne. Persze a popcornra tiltatott hármas Golf adta élvezet megszűnik majd, de az meg nem emiatt, hanem mert addigra 40-50 évesek lesznek és a TDI blokk is elrohad, nem csak a hatszor, egyre trehányabbul küszöbözött kasznija.
Amúgy meg ekkora távlatban simán fejlődhet annyit a technológia is, hogy erre ne legyen szükség.

(#3) D1Rect


D1Rect
félisten

Kb. a válság utáni években lehetett autózni, most már annyian vannak az úton, hogy inkább megyek vonattal.

(#4) Somatom


Somatom
veterán

A globális felmelegedés megmenti a helyzetet. Télen is lehet majd biciklizni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

A dácsia ad neked új autót 3,8 millióért, klímával :)
Annál olcsóbb tényleg nincsen...

(#6) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

" A sztratoszférában akár kétszáz évig is megmaradnak azok a környezetszennyező anyagok, amiket a repülők kibocsátanak. Plusz, hihetetlen mennyiségű levegőt, üzemanyagot zabálnak fel."

Azért a repülőgépek száma jóval alacsonyabb az utakon szennyező autóknál. Az autók szennyezése sem tűnik el, csak szétoszlik a légkörben.
Nyilván mindenki azzal akar a környezetnek jót tenni, amiben személyesen nem vagy csak alig érintett.

Az 1 liter körüli autók esetében 4 hengerrel nem lehet a környezetszennyezési korlátozásokat tartani. De a vezetőnek sem jó, mert három, nagyobb térfogató hengerrel nagyobb nyomatékú a motor.

Az új autók belépőszintje kb hárommillió ötszázezer forint. Dacia, Mitsubishi, Hyundai, ...
Öt év garancia, ami után a következő öt év is még probléma mentes. Mire elhasználod az autót, a belsőégésű motorok ki lesznek tiltva a közutakról.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#7) Eastman válasza Hieronymus (#6) üzenetére


Eastman
őstag

Kivéve a futárok, a pék meg a hentes, ugye. :)

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#8) UnA válasza Hieronymus (#6) üzenetére


UnA
Korrektor

Hogy mennyi szennyezést lehet hátrahagyni, amiről nem tudunk, érdemes elolvasni ezt a cikket: Az ólmozott benzin ideje lejárt ugyan, de a nehézfém generációkat mérgezhet tovább

(#9) Eastman válasza UnA (#8) üzenetére


Eastman
őstag

"Az ólmozott benzint, amelyről az 1920-as évekbeli bevezetése után nem sokkal már tudható volt, hogy súlyosan károsítja az emberi egészséget, a világ gazdaságilag fejlettebb felében az 1980-as évek végétől el kezdték kivezetni a forgalomból."

Ez a mondat "minden pénzt megér". Kemény.

(...)

Nemrég linkeltem az alábbiakat a depresszió kapcsán:

Ólommérgezés
[OFF]Ólom a csapvízben?[/OFF]

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#10) RandomName


RandomName
aktív tag

Jelenleg nincs olyan, hogy globálisan olcsóbb lesz valami. Minden cég a részvényeseit akarja kiszolgálni, és emiatt minden termék ami adott árosztályba tartozik, az generációról, generációra drágább lesz. Itt a fórumon visszanézheted adott telefongyártók árazását. A különböző topicokban láthatod a videókártya, pc alkatrész, mosógép, porszívó, stb árváltozásait. Neked pont az autó esett ki abból a halmazból amelyet követsz.... Igen, ott is ugyanúgy növekedtek az árak, de ha nem figyeled, akkor hasbaakaszt, hogy x év alatt semmit nem kapsz ugyanazért a pénzért....
Érdekes lett amúgy ma az autóvásárlás.
Vannak akik használatra vesznek autót, és nem érdekli őket semmi ami a világban történik. Meg vannak azok, akik befektetésként élik meg az autóvásárlást, és már azért nem vesznek új benzin-dízel autót, mert azt érzik, hogy ahogy közeledik a 2030-as belsőégésű motorral szerelt autók értékesítésének leállítása, úgy fog elértéktelenedni a befektetésük. De az ő hozzáállásuk miatt, és a fenti okok miatt a belsőégésű motorral szerelt autók gyártása is egyre drágább, mert ugyanazt a gépsort kevesebb gyártmány mellett kell üzemeltetni.
Illetve elindult egy olyan szabályozási folyamat ami az önvezetésre készíti fel az autókat. Ha akarod, ha nem benne lesz. Egyik első példa volt a nappali menetfény, majd jött a sávtartó, a dugóban araszoló, a vészfék asszisztens, és társai.... Ezek sok esetben benne vannak minden autóban, és attól függően, hogy mennyit fizetsz, aktiválják a funkciókat. De ezt a hardvert te is kifizeted akkor is ha nem tudod használni a hozzá kapcsolódó funkciókat.

Ráadásul ezt súlyozza az autógyártókat sújtó chiphiány, a COVID, stb....

Szóval összetett a dolog. Viszont szeretném megjegyezni, hogy ez az évek alatt leszűrt magánvéleményem. :)

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

(#11) bkercso


bkercso
nagyúr

Repülő helyett vonattal menten Németo-ba üzleti útra, hogy kíméljem a környezetet. Nagyot nézett mindenki, a csoportvezetőtől az osztályos asszisztensig. De legalább meg lehetett lépni. Az viszont biztos, hogy egyetlen voltam kb. a cégnél. Ahogyan az Auchanban is majdnem egyetlen vagyok, aki maszkot hord. Közben mindenki náthás, fiam osztályában a gyerekek min. fele.

Én már nem várom, hogy normális előírásokat tegyenek vagy normális irányba menjenek a dolgok, mert nem mennek. Szerintem egyetlen út felé mehet a jövő, és ez az, hogy a létszámunk visszaesik. Valószínűleg drasztikusan és nem önszántunkból. Nem hiszem azt sem, hogy +2°C alatt meg fogják fogni a klímaváltozást. Ahhoz ugyanis teljesen más gondolkodás, más "érettségi szint" kellene úgy a vezetőktől, mint a választóktól.

A kapitalizmust, a gazdaságot kellene teljesen új alapokra helyezni a haszonelvűségről (mert a valódi haszon =/= a pénzzel), valamint a politikai hatalmat függetleníteni kéne a gazdasági hatalomtól. Ezek túl nagy változások ahhoz, hogy hirtelen be lehessen vezetni őket, ráadásul akarás sincsen rá.

Apropó, miért is nem vállalkozol inkább?! Akkor lenne pénzed nem csak fapad kocsira, de SUV-ra is. Egy neked, egy az asszonynak, 1-1 meg a gyerekeknek. Meg mellé egy sportkocsi hétvégére..... :U Ez már másik téma.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#12) Somatom válasza bkercso (#11) üzenetére


Somatom
veterán

Attól, hogy vállalkozik, még nem lesz kánaán. De, az tény, hogy ha nem jó a helyzet, akkor változtatni kell, mert a nyafogástól nem lesz jobb.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#13) RandomName válasza bkercso (#11) üzenetére


RandomName
aktív tag

"A kapitalizmust, a gazdaságot kellene teljesen új alapokra helyezni a haszonelvűségről (mert a valódi haszon =/= a pénzzel), valamint a politikai hatalmat függetleníteni kéne a gazdasági hatalomtól. Ezek túl nagy változások ahhoz, hogy hirtelen be lehessen vezetni őket, ráadásul akarás sincsen rá."
Az emberi természeten nem tudsz változtatni.
Ha a pénzt lecseréled egy véka búzára, akkor is valamikor megjelenik a szükségelvűség, hogy én búzát akarok eladni, mert éhen halok a termény mellett, és 0.9 véka áráért megkapod, amikor meg nincs kínálat, akkor meg 1.3 előző áron veheted meg.
Nem a gazdaságot kellene lecserélni ahhoz amit szeretnél, hanem az emberiség 90%-át. :)
Szerk.: Kapitalizmus elengedésével ahogy a környezetem nézem, a hűbérúri rendszerig vissza lehetne esni a mezőgazdaságban, és talán az iparban is.... Irodistákat máshogy érintené a dolog....

[ Szerkesztve ]

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

(#14) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Te egy átlagember vagy. Szerintem én is az vagyok. Az átlagemberek nagyon nagy része ebben az országban levetett nyugati autókkal jár. Úgy érzem, mire itt is érvényes lesz az a sok környezetvédelmi katyvasz, a szebb országokból áramlik még felénk kicsit használt portéka.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#15) bkercso válasza Somatom (#12) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ha az emberek nem a lopásban lelnék örömüket vagy látnának egyedüli boldogulási esélyt 8a vezetőkről és a nagyvállalkozókról beszélek), akkor itt is lehetne egy nagyobb fokú jólét. Nem véletlenül robotolnak ennyien alkalmazásban, kis bérért.
Így értettem. :R

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#16) bkercso válasza RandomName (#13) üzenetére


bkercso
nagyúr

A kapitalizmus az anyagi fejlődéshez egy hatékony berendezkedés, mert a fejlődésről szól. Most már viszont ilyen téren nem kellene tovább fejlődni, mert a bolygónk nem növekszik. Most már az egyenlőbb elosztásra, a hosszútávon hatékony cselekvésre (hatástanulmányok, nem csak haszonkalkulációk a beruházások előtt pl.!) és a "belső megelégedésre" kellene figyelni. Ehhez a gazdaságot és a társadalmat (oktatást stb.) is át kéne alakítani.
Túlságosan bele vagyunk ragadva a dolgok megszokott menetébe, miközben tisztán látszik, hogy már 10-20 éves távlatban is tarthatatlan a helyzet.

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#17) Somatom válasza bkercso (#15) üzenetére


Somatom
veterán

Teljesen jól lehet élni ebben az országban bérből és fizetésből. Csak kinti fizetésből. Sokáig voltam vállalkozó, de nem éreztem azt a nyugodt létbiztonságot, mint most, melósként.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#18) bkercso válasza Somatom (#17) üzenetére


bkercso
nagyúr

Hát ez az! Nincs nyugalom, se anyagilag, se időben, ha vállalkozol itthon.

Teljesen jól lehet élni ebben az országban bérből és fizetésből. Csak kinti fizetésből.
Vagyis nem. Értjük. :)

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#19) RandomName válasza bkercso (#16) üzenetére


RandomName
aktív tag

"Most már az egyenlőbb elosztásra"
Na az nem lesz. Legyél realista.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

(#20) Somatom válasza bkercso (#18) üzenetére


Somatom
veterán

Sztem félreérted. Komolyan gondoltam. Hat éve ingázok. Itthon élek, de kint dolgozok. Teljesen jó. Csak a mediterrán, pálmafás tengerpart hiányzik, de az más téma. :)
Egyébként sztem a nyugati határ közelében élők jelentős hányada Ausztriában dolgozik.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#21) bkercso válasza Somatom (#20) üzenetére


bkercso
nagyúr

Én tudom, mert már írtad máshol is. De a hsz-ed azt jelentette számomra, hogy itthoni fizuból viszont már ezt nem tartod feltétlen ugyan így. :) Nem igaz?

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#22) bkercso válasza RandomName (#19) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ahogy írtam is: szerintem se lesz, de ez kellene ahhoz, hogy ennyien fenntarthatóan éljünk. Realistán úgy tűnik, hogy lesz egy nagy létszámbeli visszaesés.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#23) Somatom válasza bkercso (#21) üzenetére


Somatom
veterán

Igaz. De, a lehetőség adott.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#24) D1Rect válasza bkercso (#11) üzenetére


D1Rect
félisten

"Repülő helyett vonattal menten Németo-ba üzleti útra, hogy kíméljem a környezetet."
Meg ezerszer kényelmesebb és attól függően, hogy hova mész, lehet még gyorsabb is.

(#25) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Én vagyok az a réteg, aki hülye fejjel otthagyta az iskolát és csak a nyolc osztálya van.Továbbtanuláshoz is pénz kéne,plusz autó. Az keserít el, hogy az olcsót ellehetetlenítik, a használt újabbak már kevés kivétellel pénztemetők, mert elérték a tervezett futásteljesítményt, utána meg minden hétvégén lehet szervizbe hordani.Ha most váltanék elektromos autóra, az tíz milláról indul, ami számomra abszurdum és nevetséges.Plusz a hátam közepére nem kell egy olyan fostalicska,ami öt méteres, öt üléses, de a hátsó üléssor csak dísz, plusz tolatókamera nélkül semmit nem látsz vele hátra.Napi szinten pörgetem a Vezesst, Totalcart, Speedzone-t, Alapjáratot, és nagyon idegesít, hogy tíz millió alatt nincs autó.Kivéve a Daciát. Szeretek autózni, de abba mi az élmény, ha csak közel megyek hozzá, már kinyílik, beülsz, fékpedál, rámolsz egy D -t és mész??? Rohadtul el vagyunk kényelmesedve, tisztelet a kivételnek, és azért tömik tele az autókat mindenféle baromsággal, mert egyre több a nemtörődöm, lusta ember.Köszönjük nekik az új világot. :C :(((

[ Szerkesztve ]

(#26) zolikaDB válasza Jack Hunter (#25) üzenetére


zolikaDB
veterán

5m körül már jól felextrázott Hyundai i10 is van :DDD
Jóvan, csak viccelek. 5m forint autóra???

(#27) bkercso válasza Jack Hunter (#25) üzenetére


bkercso
nagyúr

Én 3 éve 900-ért vettem egy 12 éves, 1,4-es Opel Astrát. Kell bele benya, 10-15 ezrenként olaj, 30-40 ezrenként fék és megy 180-at. Igaz, kicseréltettem a vezérműláncot 200 ezernél és az összes lengéscsillapítót, amik 80-80ezerbe fájtak, de semmi több. Egy garnitúra gumi szintén 80k.
Ennyi. Szerintem tökéletesen élhető. Szervó, ABS, elektromos ablak, és jó műszaki állapot.

Ha olcsóbb kell, akkor pl. régi Lada. Kb. munkadíjért javítható.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#28) D1Rect válasza bkercso (#27) üzenetére


D1Rect
félisten

"Ha olcsóbb kell, akkor pl. régi Lada. Kb. munkadíjért javítható."
Ellenségemnek se.
A lada szopni jó, meg meghalni benne.

(#29) #56573440


#56573440
törölt tag

"Folyamatosan emelik a minimálbért, az életszínvonal mégis inkább stagnál, nem emelkedik."

Van ugye infláció is amivel szeretnek nem számolni az emberek, meg aztán ha a melósnak több pénzt kell adni a termék ára is magasabb lesz, amivel megint ugyanúgy adtunk a szrnak egy pofont sok esetben. Nyilván a külföldről származó termékek árában esetleg minimálisan jelentkezik a drágulás, de a piac korrigálja magát elég hamar...

"Nagyon nagyra nyílt az az olló, ami az átlagembereket köti össze az új autókkal."

Az átlagember az elgé tág fogalom, mert borsodban más az átlag mint pesten pl... Marajdunk abban, hogy kispénzből nem veszünk új autót. Dácsiát se. Semmilyet se.

Nyilván volt egy időszak amikor boldog boldogtalan dagonyázott a svájcifrankos nullahuffosbeülős ingyenhiteles újautókban, és egymást ölték a szalonban az utolsó bentragadt vitaráért, de az nem volt normális állapot. Az új autó nem azoknak szól akik 1-2 minimálbér vagy közeli fizetésből élnek. Eleve a fentartása sem lesz olcsó, hiszen garidő alatt kötelező szervizek ugye, casco, adblue, kopófogyó alkatrészek, aztán meg ugye fénysebességgel veszít az értékéből, a sok közlekedő miatt meg várhatóan előbb utóbb itt ott lesz rajta ez az, amitől megint zuhanórepül...

Persze lehet mondani hogy majd jól benne ülök 10+ évig és kész, de pont a kispénzből gazdálkodók azok, akik kénytelenek átülni az olcsóbb alternatívákba amint beüt a szarvihar... Abból meg mostanában volt elég, és az evergrande még nem is látjuk hogy meddig for érni... Akkor meg kiszállni belőle még a békeidőhöz képest is extra bukó... 10 éves távlatban ilyeneken gondolkozni szerintem jelenleg a középosztály számára is minimum rizikós...

Az új autók sem éppen kényeztetik a tüdőnket sajnos úgy btw, több cikk is született az euro 6 óta a pm2.5 és alatta méretű részekcsékről, amik konkrétan úgy mennek át a tüdőn hogy szűrni se tudja. A mennyiségüket meg az alkalmazott mérési ciklusra alapozni nem igazán kéne... Hovatovább felmerül egy olyan kérdés is, hogy mi a zöldebb, egy 10 éves kb helyben kapható, karbantartott használt euro 4-es, vagy a világ minden részén legyártott alkatrészekből japánban összerakott majd hozzánk elszállított euro 6-os új... Mondjuk 10 éves távon... Nem vagyok bisztos abban, hogy az új nyerne...

A felvetéseid jók, csak nem véletlenül kevés helyen látsz pl tömbház tetején napelemparkot. A termőföldre letett parkot vállalkozó csinálja, akinek át kéne vernie a teljes tömbház lakóközösségén hogy oda infrastruktúrát tegyen, a tetőt megfúrják, ha beázik azt is fizetheti, a karbantartás sem épp kellemes ott fent, és fajlagosan olyan bazisok nem fog felrérni mint a mezőn. Több szívás több költség, körülményesebb, nyilván egy vállalkozás számára az egyszerűbb út lesz járható. Egyébként meg a földnek sem akkora tragédia ha egy két évtizedre kivonják a művelésből úgy egyébként... A teherhajók normáit szigorítják általában, de nemzetközi vizeken elég nehéz ezt előírni vagy betartatni, és nyilván ha ott is euro 7 lenne a norma akkor annak ára lenne vagy így vagy úgy, azt meg te fizeted végül. A repülés meg... Ki mondaná meg hogy az én utam elég fontos e ahhoz hogy felülhessek e a gépre? Egy bizottság előtt kéne bizonyítanom hogy nekem ez elengedhetetlen? Ki ellenőrzi hogy valóban azért megyek? Ilyen feltételek mellett senki sem üzemeltetne semmilyen flottát.

(#30) bkercso válasza D1Rect (#28) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ahogyan a 3-as metró is?

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#31) AxBattler


AxBattler
félisten

Szvsz inkább keicar-féle elektromos/hybrid megoldások jelentik a megoldást, mint pl. az i-Miev klónok, csak jobb aksikkal, és hajtással. Vagy extrém esetben a kismotorok árkategóriájában versenyző és fenntartási költségeivel rendelkező elektromos mopedautók, mint a nemrég bemutatott Citroen Ami.

Természetesen ezzel kéz-a-kézben jár az egyes gyártók között a platformok és technológiai fejlesztések megosztása, a gyártástechnológiák észszerűsítése.
Nem hiszem, hogy az emberek feladnák a saját gépjármű luxusát, legfeljebb a gépjárművek alakulnak át.

Ha valamit irigylek a hollandoktól, az nem elsősorban az anyagi jólét, hanem a kerékpáros kultúra és infrastruktúra...

[ Szerkesztve ]

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#32) D1Rect válasza bkercso (#30) üzenetére


D1Rect
félisten

Igen, ladába ülni ~olyan mint kiugrani a 3-as metró elé.

(#33) Somatom válasza D1Rect (#28) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem nem úgy tűnik, hogy pl. a svájci egy öngyilkos hajlamú nép. Ott és Németországban sem ritka látvány a Niva. Van három és öt ajtós, meg platós.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#34) stickermajom válasza Jack Hunter (#25) üzenetére


stickermajom
addikt

Van azért 10 millió alatt is elektromos: Spring, EUp, 500e például. Illetve 5-ig is belefér pár belsőégésű kisautó.

Az árak viszont sajnos elszaladtak valóban, Euro normák, chiphiány, világbajnok forint és áfa. Három éves
autómat legalább 30%-kal drágábban tudnám most megvenni. A többségnek az autó egy közlekedőedény ami elviszi A-ból B-be, ezt a lehető legnagyobb kényelemben szeretnék megtenni és ezt meg tudom érteni. Autózás élményéről közúton amúgy is felesleges beszélni.

(#35) Krugszvele válasza Jack Hunter (#25) üzenetére


Krugszvele
aktív tag

Gyűlölöm a folyamatos gépészkedést, kar-rángatást, indexelést, holttér-figyelést.
Az autó rángat, zúg, hörög, visít, szenved, benne szenvedsz te is, szívod a gázt.

Mi a jó a vezetésben? Mi jó abban hogy orrhangon visít egy motor előtted? Őrület.

Nem lusta vagyok, egyszerűen csak utálok vezetni. Ráadásul az úttestet a sofőrök jóval több, mint fele versenypályának, frusztráció-levezetésnek, farokméregetésnek használja. Ide még beférek, ide befékezek, ide betolom az autó elejét, majd megállnak mások miatt, mert ÉN fontosabb vagyok mindenkinél.

Gyülöletes.

Félek, hogy aki vezetni szeret, az pont azokat a szituációkat kedveli benne, amiket én kilométerekről kerülök. A bevágást mások elé, az ún. "sportos" (valójában se**fej) vezetést, meg a többi veszélyeztető felelőtlenséget.

Ez nem konkrétan rólad szól, de ha magadra találsz benne, amiatt ne engem hibáztass!

(#36) D1Rect válasza stickermajom (#34) üzenetére


D1Rect
félisten

Elektromos autókra el kéne engedni az áfát teljesen és úgy megtámogatni a 10mFt alatti kategóriát 2-vel!

(#37) stickermajom válasza D1Rect (#36) üzenetére


stickermajom
addikt

Egyetértek. Bár az enyém sikeres volt, de ez a pályázatos támogatási forma nem a legjobb, sokaknak nem sikerült. Kérdés, hogy a kedves kereskedések mennyi időn belül emelnék vissza az árakat áfás szintre chiphiányra, árfolyamra, CO2 kvótára hivatkozva.

[ Szerkesztve ]

(#38) Somatom válasza AxBattler (#31) üzenetére


Somatom
veterán

Az a mopedautó sem nyerő ötlet. A németeknél szoktam velük találkozni. Két falu között mennek 30 -as tempóban, én nem tudom megelőzni a rakott kamionnal, mögöttem meg hosszan kígyózik a sor, mert ők meg engem nem tudnak megelőzni. Sztem ez amellett, hogy balesetveszélyes, nem éppen környezetbarát.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#39) Hieronymus válasza Somatom (#33) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ez a Lada, nem az a Lada.

Ahhoz, hogy az EU-ban forgalomba helyezhető legyen meg kell felelnie az érvényes minőségi és biztonsági előírásoknak. Gyakorlatilag csak Niva található az utakon. A legolcsóbb jármű, amivel valóban le lehet hajtani a műútról. De így is kb duplájába kerül mint városi kis autók.

Gondolom a szoci időkben forgalomba került roncsokról volt szó a többi hozzászólásban. Azokat valóban ki kellene már tiltani a forgalomból. Nincs biztonságos utazási sebességük, de legalább erősen környezetszennyezőek.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#40) AxBattler válasza Somatom (#38) üzenetére


AxBattler
félisten

Városi közlekedésre gondoltam elsősorban, egyébként egy ilyen szitu valóban idegölő lehet.

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#41) Somatom válasza AxBattler (#40) üzenetére


Somatom
veterán

El tudod képzelni ezeket a budapesti forgalomban? Életveszély. Akkor már inkább egy bármilyen Zsigulátor. Erőltethetik a villanyautókat, de az legfeljebb a helyi büdösre megoldás, a zsúfoltságra nem. Bringa, vagy BMV.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#42) AxBattler válasza Somatom (#41) üzenetére


AxBattler
félisten

Bringa, vagy BMV.

Akkor nekünk lőttek. :(

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

(#43) aujjobba válasza Somatom (#41) üzenetére


aujjobba
addikt

Egyetertek. Sokan nem ertik, hogy ha mindenhova autoval jarnak az nem lesz akkor sem kornyezetbarat, ha villanyautoval teszik ezt.

Mi szandekosan olyan helyre koltoztunk, ahonnan 1-2 kilometeren belul van az ovoda / iskola / bolt, ahova labbal hajtos rollerrel vagy gyalog el tudok menni, Budapestre konnyen bejutok busszal vagy vonattal, kozel az allomas / buszmegallo.
Varoson belul tavolabbra biciklivel jarunk.
Nem dobom el a 14 eves benzinest amig jarokepes (karbantartom), de szinte kizarolag a kornyezo varosok kozotti vagy autopalyas utakra megyek vele, tobbnyire csaladdal.
Miattam nem kell egy uj villanyos verdat legyartani senkinek.

(#44) bkercso válasza Somatom (#41) üzenetére


bkercso
nagyúr

Vagy közösségi autózás.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#45) Somatom válasza aujjobba (#43) üzenetére


Somatom
veterán

Hónapok óta nem tankoltam itthon. Kint megtankolok és még az az üzemanyag van benne, amikor két hét múlva megint kimegyek. Nincs kedvem a városban autót használni. A bringát sokkal jobban élvezem.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#46) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Nem tudom, hogy a cikkírónak mekkora távokat kell megtennie munkába menet. Ha nem több 10-15 kilométernél, akkor valami kétkerekű motoros jármű lehet a megoldás az év nagy részében. Vannak egész jó fogyasztású négyütemű motorkerékpárok, robogók, amelyekkel nem képez az ember útakadályt. Használtan nem is kell rájuk évtizedeket spórolni. Cserébe sajna A kategóriás jogsi kell rájuk, de van az a 125-ös kategória is, amelyikre B-s jogsi esetén viszonylag gyorsan megszerezhető a jogsi.
Másik alternatíva a nem túl nagy távokra a pedelec, feltéve, hogy van bringával járható út a melóhelyre. Nekem párszor már sikerült a 17 kilométeres táv, és a villany rásegítéssel nem köptem ki a tüdőmet sem. Sima bringával nem vágtam volna bele, ahhoz már öreg vagyok :-)

(#47) DonElvis


DonElvis
tag

Ameddig az ország bevételének egyik leggazdagabb forrása az üzemanyagok adótartalma, addig nem fog változni semmi. Lehet itt beszélni közösségi autózásról, meg villanyautóról, meg alternatív megoldásokról, de egyik ország sem fog lemondani a bevételének jelentős hányadáról, csupán a környezetvédelem okán.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#48) Somatom válasza PDA_FAN (#46) üzenetére


Somatom
veterán

17 Km nem táv egy Pedelec -kel. Szó szerint játszva lenyomom naponta a dupláját, amiben az is benne van, hogy feltekerek a Kissvábhegyre. Pedig egyáltalán nem vagyok sportember és elmúltam 50.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#49) qnadam válasza bkercso (#11) üzenetére


qnadam
veterán

ha valami tgv szintű dologgal lehetne menni, mennék vonattal én is. akár bécsből is, oda meg kiszüttyög a railjet. viszont pár éve kipróbáltam hamburgot vonattal éjjel is, nappal is, most berlint többször repülővel... vonattal nappal 12-13 óra az út, az azért nagyon hosszú, a repülő nettó 70 perc, ha két órával előbb kimész a reptérre és számolsz félórát a belvárosba jutásra,v még mindig csak harmad időnél járunk.
a vonat berlinig legolcsóbb esetben 60€ oda-vissza, ha jókor veszel jegyet, fapados repülőn 6-7e forint. oké, annyiból nem jogos az összehasonlítás, hogy vonatra alapáron is kb annyi cuccot vihetsz fel, amennyit nem szégyellsz :D
az éjszaka alvós vonat tök jó, nem vesz el egy napot, viszont kellemesen elringat :) viszont már nem is 30€.

szóval értem én, hogy környezetkímélőbb, meg kevésbé zsúfult, mint a wizz meg ryan (bár arra a bő egy órára kb mindegy), de sokkal drágább és sokkal lassabb. amíg ezek nem változnak, sokkal kevesebben fognak repülni. oké, dolgoztam együtt két arccal, akik londonból vonatoztak bp-re, de azok ráérős hippi filmrendezők voltak :DDD

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#50) plömplöm


plömplöm
őstag

voltmár?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.