Hirdetés

Magánvélemény Swift2.

Mindannyian jól ismerjük a Suzuki Swift2 generációját (ami egyébként csak Magyarországon második valójában a harmadik)
Sok kergeti egymást az utakon, nem igazán tűnik már fel ha szembejön egy hozzászoktunk hogy vannak.
A megítélése is pozitívabb a közvéleményben, mint az elődnek volt. Ami köszönhető a tetszetős karosszériának, és a 4 csillagos töréstesztnek.

Nos esetemben a 2-es Swift valóban kettes mert ez életem második autója, második Swiftje, az előző 9 évet húzott le nálam. Komolyabb törés nélkül, sok sok kellemes élményt hagyva maga után. Szinte szétverhetetlen autó volt egyszerű mint az 1x1, mindig pöccre indult, élvezte ha megforgatják, tipikus japán motor volt (van) benne.
De 11 év nem kevés, ráadásul egyre több nyűg jött elő, tavaly túl voltam egy nagy generálon 100e ft-ot toltam bele. Már tavaly nyáron fogant bennem a gondolat le kellene cserélni. Nézelődtünk is a használtautó.hu-n szemrevételeztem is egy párat személyesen. Viszont nem érett meg az elhatározás így maradt az autó.
Csakhogy most, tavasszal, változtak kicsit az anyagi feltételeim. Így rászántam magam és elkezdtem(tünk) autót nézegetni. Szerencsére nem kellett messze mennem mivel debreceni vagyok, és találtam párat a Limuzin autóházban. Csak a városon kellett átautózni és megnézhettem a neten kiszemelt áldozatot. A választ egy ezüstszürkére esett. 6 éves 60e km-rel. (Mint kiderült bal oldala sérült volt szépen javítva).
A limuzinnál korrektek voltak, elsőre csak körbe néztem majd mondtam nekem mim van. Megnézték az enyémet szemrevételezték majd kibökték hogy 400e ft. Hopp ez nem is rossz. Kis megbeszélés otthon majd másnap megkértem hogy nézzük meg az autót komolyabban, elvittük egy körre. Az igazat megvallva nem ment valami vadul kicsit lusta volt, pedig most hozták le Pestről. Egyébként úgy éreztem egyben van.
Leültünk és megbeszéltük a részleteket. Elindítottuk a procedúrát. Meg kell jegyeznem majd egy hétig tartott mire mindent sikerült elintézni. Pappírok rendben lettek. Végre átvehettem az autót.

Jelenleg 500km-t tettem bele így ez alapján tudok vélekedni, véleményt alkotni.

Hirdetés

Kasztni: Nekem tetszik a formavilága, ez természetesen erősen szubjektív. Így ha valakinek nem tetszik azt is megértem, csak ő is tartsa tiszteletben az én véleményemet.

Beltér: Mit is mondjak. Szerintem nem rossz bár beletellett egy kis időbe mire megtaláltam a jó üléspozíciót. Az autó GLX felszereltségű (Ülésmagasság állítás, kormány magasság állítás). Van benne gyári "HiFi" ami egész szépen szól, de az mp3-at nem kezeli. Usb-t pedig hírből sem ismeri. Igaz egy 2005-ös autótól nem is igazán elvárható még.
A beltérre jellemzőek a kopogós műanyagok. A formavilág nekem tetszik, és a színre fújt betétek azért ellensúlyozzák valamelyest a nagy feketeséget. Ültem GC felszereltségűben is ott nagyon rossz volt a helyzet. Tiszta fekete minden, kiábrándító volt. De ezen a felszereltségen már elfogadható, szerethető.
Az ülés kárpitja is kapott valami kis mintát. Viszont az oldaltartás az autó karaktere miatt lehetne nagyobb is. Egyébként se nem túl kemény se nem túl puhák az ülések számomra megfelelőek.
Ha magamnak beállítom az ülést (én olyan 175cm-es magasságokba török) Pont beférek magam mögé igaz elég szűkösen. Az más kérdés hogy szeretek úgy vezetni hogy az átlagnál kicsit hátrébb van tolva az ülés.
Szerintem elég jól kilátni az autóból. Főleg hogy kicsit magasabban foglalok helyet mint az átlag autókban. Viszont a lámpánál hátrébb kell megállnom, mert nem látom mikor kell startolni.
Műszerfal, tetszetős. Lehet a műszerfal világítását szabályozni ez jó dolog.
Csomagtartó, khm nem nagy azért egy komolyabb bevásárlást bele lehet szuszakolni. Szerencsére belefért a keretbe még a egy vonóhorog.
"Nyílászárók" :) Szépen nyílik, csukódik, tompán de határozottan záródik. Jól eltalálták. Elektromos ablakok elég gyorsak, a vezetőülés felőli automata. Elektromos tükrök is jól beállíthatóak. Alapból elég jók a tükrök. Jól lehet tájékozódni velük.
Viszont itt megjegyezném hogy a tolatás érdekes, mivel elég szűk a hátsó ablak, vastag a C oszlop forgatni kell az embernek a fejét ha biztonsággal akarja végrehajtani a tolatást.

Váltó, kuplung: Pontos, ilyen "klattyogó" szépen veszi határozottan a sebességeket. Lehet vele sportosan gyorsan is váltani, nem makacskodik, vagy akadozik. Kuplung, tyűha nem voltam vele nagy barátságban de csak azért mert lényegesen fentebb fog mint az előzőnek. Így pont rossz helyen csúsztattam meg így vagy lefulladtam vele vagy visítozásba kezdett a guma. Egyébként a jelenleg alatta lévő 165/70 r14-es gumi amúgy sem ellenfele a motornak.
Most már kezdek hozzászokni a kuplunghoz.

Kormányzás, futómű: Nos igen elektromos szervóval van megáldva az autó. Nekem teljesen idegenül hatott eleinte. Szinte semmi visszajelzés sincs a kormányon hogy sok e neki vagy kevés a kormánymozdulat. De jelentem kezdünk megbarátkozni.
Ami a futóművet illeti lényegesen finomabb mint az előzőnek, súlya is nagyobb hiszen 820kg volt, az 1es míg ez 990kg. Így nyugodtabb az autó nem pattog el. A kátyúkat is jobban simítja, az egész autó komfortosabb, kulturáltabb az előzőnél más kategória.
Stabilitása? Szerintem jó bár elsőre érdekes volt ahogy rászúrtam egy kanyarra és megdőlt kicsit. Nagy tempónál sem érzek sodródást, nem akar lemászni az útról.
Erre egy példa: 90-100 közötti tempóval tettem rá egy komolyabb kanyarra. Hozzá voltam szokva az előzőnél hogy ilyenkor elkezdi kicsit kitolni az ormányát ha nem adok neki gázt, így ötödikben hagyva nyomtam neki, szépen bent tartotta az orrát végig, nyugodt maradt az autó nem sodródott nem csavarodott. Pedig a kanyarból kifele jövet már száz felett jártunk.
Ja igen kicsit dőlt a kasztni de nem volt vészes.

Motor: Csalós zsivány motor van benne. Igazán 4000rpm-ig nem történik semmi teljesen átlagosan megy. Majd négyezer környékétől barátságosan hátba lök, (kellemes érzés :) ) és megjön a kedve 5.5-6e környékétől hangos ordítozásba fog de tovább tol egyre nagyobb vehemenciával mindezt tiltásig produkálja. Hogy jó e? Jó! :B
De mint már említettem is a 165mm széles gumik nem hatják meg, így ha komolyan végigpörgetjük 1estől kezdve, váltás után is visítozásba fog a gumi.
De ha normálisan, nem "hülyegyerek" módjára vezeti a delikvens ahhoz is partner a motor. Szépen duruzsol és még itt is van benne erő. Természetesen a fogyasztása is ekkor igazán kedvező. 4.ben 50-60 között 4-5 liter közötti fogyasztást mutat a fogyasztásmérő.
5.ben 100 környékén hasonló adatokat láttam.
Egy kövérebb gázadásra persze egyből nyílik a torka.
Ami zavar hogy kicsit kormos a kipuffom, és kicsit csattogósabb a motor mint az átlag 2es Swiftek. Nem nem hangos, és már jeleztem is a szervíz felé azt mondták majd ránéznek a motorra is.

Bővebb műszaki adatok: [link]

Hibalista: Ajjaj sajnos ilyen is van, de eddig mindent megcsinált rajta a Limuzin autóház ingyen bérmentve. Ezt pedig külön kiemelném. Nem minden autókereskedő teszi ezt meg.
Szóval az első hiba biztonsági öv. Anyós ülés felőli makacskodott majd beadta a kulcsot. Nem lehetett kihúzni. Csere megtörtént.
Még aznap mikor elhoztam elég sokat mentem vele. Körülbelül 10km után hangos surrogásra lettem figyelmes, de nem az autó elejéből hanem hátulról jött a hang. Füleltük autószerelő ismerősömmel is, sajnos a benzinszivattyúnak jött meg a hangja. Már másnap visszavittem. Ők azt mondták jövőhéten hozzam vissza hagyjam ott náluk és megnézik mi a gond. Megnézték. Kicserélték. Azóta jó.
Nagyobb tempónál hangosabb zúgásra lettem figyelmes, ha rosszabb úton mentem valami dübögés jött az elejéből. Visszavittem megnézték a toronycsapágy lehelte ki a lelkét. Azt mondták berendelik és cserélik majd jövőhéten telefonálnak, mikor vigyem

Itt tartunk most!

Amit még hozzátennék az az hogy, ha nem cserélték volna a hibás alkatrészeket, vagy nagyobb rábeszélésre csinálták volna meg a javítást valószínűleg nem egy pozitív hangvételű bejegyzést olvasnátok. Viszont így hogy szó nélkül csinálták eddig, a dolgokat rajta, sőt ajándékba kaptam egy olaj, olajszűrő levegőszűrő cserét így csendben maradok. :)
Amit ki tudtam következtetni még az autó előéletéből. Valószínűnek tartom hogy városi autó lehetett. A biztonsági övek hibája, és az hogy kimerülőben volt az elem a kulcsban erre utal. Sokat volt használva.
Cseréltem természetesen azt is azóta gond nélkül működik.
Érdekes hogy az előző gazdájának nem jutott eszébe a kulcsban lévő elem cseréje és körömmel csúnyán szétnyomkodta a gombokat rajta. Pedig hallható egy apró kis kattanás hogy mikor érintkezik maga a gomb vagyis hiába nyomja jobban az attól még nem fog működni.
Itt még számításba veszem azt is, ugyancsak a körömmel való nyomkodás miatt, hogy hölgyről van szó.

Tuning: Csak semmi komoly. Van egy két dolog tervben. Jelnélküli hűtőrács , típusspecifikus sportszűrő, Néztem bele gyertyákat is, de ha valóban ilyen gyertyával szerelik a gyárban is akkor nem nyúlok hozzá: [link]
Esetleg még alufelni, és vagy ültetés de ezt majd meglátjuk nem ez a legfontosabb. Bár jövőre úgyis gumit kell cserélnem az autón. :)

Még annyit a végére hogy remélem beválik annyira mint az elődje. Az 9 évig szolgált szó nélkül.

Még van hozzászólás! Tovább