Idén (2015. január utolsó hetében) vettem meg rég vágyott motoromat, egy MZ-t! Egy jóbarátomé volt a motor, aki sajnos már nincs köztünk
1,5 évig állt a motor az eset óta, így én megvettem.
Egy 1989-es MZ ETZ 251-esről lenne szó. Sokan összvérnek mondják, ami lényegében igaz is rá: nagyvonalakban a 250-es és a 125/150-es ETZ-t gyúrták össze egy motorrá. Minimális eltérés van a blokkban az eredeti 250-es-hez képest, de teljesítményben ez nem mutatkozik meg.
Amit tudni illik, hogy ebből a típusből igen keveset gyártottak (a 250-es ETZ-hez viszonyítva), mindössze kb 68.000 példány készült belőle.
Akkor az én motoromról pár szót:
A motoron eredeti DDR 250-es ETZ dob van, mivel az első gazdája olyan ügyesen kiégette a 251-es saját dobját, hogy elcsöppent a belseje....
Csomagtartó nélkül vettem a motort, de mivel viszonylag sokat motorozok, nyáron pedig megjárom majd vele Erdélyt, így kell felület, ahová pakolom a cuccokat. így hát vettem rá egy Krausert, és hátsó dobozt rá... Ám mivel ez nem egy 250-es ETZ, a hátulja rövidebb annál, az irányjelzőket át kellett alakítani, konkrétan lecserélni kisebbekre, mert nem fért volna el a csomagtartó az eredeti indexektől...
Hátsó dobozt is dobtam rá, így el tudom zárni a bukómat, kesztyűmet és még pár apróságot (elsősegélycsomag, láthatósági mellény, gyertya + gyertyakulcs)
És akkor jöjjenek a képek!
Ahogy vettem a motort:
És ahogy most kinéz:
Tudom, a kipufogókönyök...
Eredeti gyárit egyenlőre nem találok, utángyártottról pedig nem sok jót olvastam
Télen, mikor majd áll a motor, leveszem és lehomokszórom, aztán látom majd, hogy érdemes-e újrakrómoztatni, mennyire ette meg a korrózió.
A csomagtartóra szerelt irányjelzőt nem olyan soká cserélni fogom egy picit klasszikusabb kinézetűre, ezt azért tettem rá, mert éppen ez kéznél volt, nem kellett rendelni...
2015.június 07. Update
Hátsó, csomagtartós irányjelzők lecserélve:
Valamint kipufogókönyök cserélve, gyári lámpaidom 1990-ből beszerezve
És a végén egy "Ilyen volt - ilyen lett" kép