0x80070035 win10 hálózati probléma

Egy ideje kisebb problémába ütköztem. A NAS-om eltűnt a hálózatról, vagyis inkább az smb (samba szerver) nem működött megfelelően. Láttam a win10-en a hálózaton mint eszközt, de 0x8007035 hibakóddal nem tudtam csatlakoztatni. Annyira nem volt vészes, mivel twonky szerver ment, így a tartalmakat elértem.Próbáltam rákeresni és minden leírt trükköt elvégezni. Semmi nem vezetett sikerre. Aztán időnként újra és újra neki veselkedtem, de nem lett pozitív eredmény.

Aztán elkezdtem gondolkodni mi okozhatja a problémát.
Ugye ez két dolog lehet:
1. A NAS-on elszállt az smb szolgáltatás valamilyen okból.
2. A win10 egyik frissítése tett nekem keresztbe(cirka két évig semmi problémám nem volt).

A NAS hibát segítséggel sikerült kizárnom, az smb szerver megfelelően futott, mondom ezt úgy, hogy a többi hálózaton lévő eszköz is valahol időközben nem látta az smb-n a NAS-t. Egy reset-el, sikerült a hálózaton újra elérhetővé tenne a NAS-t mint smb szervert.
Ez megoldva, de továbbra sem értem el, bár láttam a win10-ről hálózaton smb szerverként a NAS-t.

Itt jött a gondolkodás mi okozhatja a problémát. A NAS látható, most már bizonyítottan is a hálózaton.
Az jutott az eszembe, hogy lehet leellenőrizni a win10-en futó smb szerverek támogatottságát.
Így ha megmondom, mi a probléma forrása, akkor már könnyű. Rátaláltam erre a bejegyzésre [https://support.microsoft.com/hu-hu/help/2696547/how-to-detect-enable-and-disable-smbv1-smbv2-and-smbv3-in-windows-and] (Utolsó frissítés dátuma: 2018. szept. 28.).

Ezeket szépen végre hajtottam, de a helyzet változatlan maradt. Így már biztos voltam, hogy a smb1 és az smb2 bekapcsolt, támogatott a win10 gépen. De akkor mégis mi lehet a probléma? A hálózatot okoltam továbbra is érte, vagyis valami hiba van a hálózat kiszolgálással. Több tucat hálózati beállítás kipróbálásával sem tudtam zöld ágra vergődni sehogyan. Azt mindig is sejtettem, hogy valamiért, mintha azonosítási probléma lenne. De ezt, hogy tudom befolyásolni, azt továbbra is homály fedte.
A vezérlőpultban a Hálózati és megosztási központot oda-vissza átállítottam amit csak lehetett. Gépházban is amit értem oda-vissza állítgattam. Lenulláztam a hálózati beállításokat is hátha, mégsem.
Aztán nem kis szerencsémre valahogy sikerült rákeresnem és rálelnem a Hitelesítő adatok kezelésére és BUMM. Azt pedig többször láttam megoldásként, hogy valamit bűvöltek és állítottak, aztán ennek folyamányaként, a csatlakozás előtt, felhasználói azonosító/jelszavas belépéssel sikerült belépni a hálózati eszközre.De ha megfeszítenek sem tudnám megmondani, hogyan léptem be addig a pontig, míg nem lett elérhetetlen, e nélkül! Innen már egyszerű volt! A hitelesítő adatok kezelése alatt, találunk egy vagy két menü pontot, Helyi és Windows hitelesítő adatokkal.Itt hozzáadunk egy Windows hitelesítő adat-ot, itt ip-t, url-t, internet vagy hálózati címet, hálózati nevet és a hitelesítő adatokat.
Így ha egy belső hálózaton lévő gépről, nem szeretnénk, hogy hozzáférjen a user minden mappához. A NAS-on használt, saját hitelesítő adataival tud hozzáférni az általa használt tartalomhoz.
A fent leírtak, a hasonló jellegű elérési problémákra is, megoldást adhatnak!

Képekben:

Az esetleges hibákat privátban kérem jelezni!

Tovább a fórumba.