X-Projekt #002 - Sky Force Anniversary (Wii U)

Wii U-n is szerettem már volna játszani egy jó kis Banshee-féle (magyarosan: vertical scrolling shooter) lövöldével, de ilyen nem nagyon akadt; legközelebbi rokonát, az oldalra szkrollozós lövöldét is csak néhány régi Konami játék képviseli a platformon. A sors azonban úgy hozta, hogy a nyugdíjazott konzol egyszerre két ilyen játékkal is gazdagabb lett, a klasszikus arkád játékmenetű Ghost Blade HD és a lassabb, taktikusabb hangvételű Sky Force Anniversary személyében. Mindkettőt rögtön megvettem, mindkettő nagyon jó is a maga műfajában, de itt és most csak az utóbbi játékról írnék pár sort a kötelező 10 órás végigjátszás után (érdekes mód a magam kényelmes tempójában pont ennyi kellett a vége-főcímhez).

A játék már gyakorlatilag minden más platformra kijött előzőleg, de a Wii U port is igen jó lett. A felállás a klasszikus; komótosan fentről lefelé gördülő - és ellenségtől hemzsegő - helyszíneken kell űrhajónkkal helytállnunk, lehetőleg mindent szétlőve, ami csak mozog, de a lövedékek függönyét ügyesen kikerülve. Amiben eltér az arkád társaktól, hogy a játékmenete lassúnak, taktikusabbnak mondható. Itt ugyanis nem kapunk meg semmit előre, mint a fél óra alatt kipörgethető társaknál, hanem a semmiből kell felépítenünk űrhajónk fegyverzetét és védőeszközeit. A játékban kilenc helyszínen állhatunk helyt, de gyakorlatilag csak nyolcat kell teljesítenünk ahhoz, hogy a fő gonosszal farkasszemet nézhessünk. Sztori mint olyan nincs, de nem is nagyon hiányzik. Legtöbbet az analóg kar és a fő tűzgomb fog kelleni, de idővel a többi gomb is aktivizálódik, ahogy egyre komolyabb lesz a felszerelésünk. Az ellenség kilövésével pontokat és csillagokat kapunk. Utóbbiak a játék fizetőeszköze, a hangárban ezekből fejleszthetjük űrhajónkat. Életerő, ágyú, rakéta, másodlagos ágyú, mágnes, pajzs, lézer, bomba. Tíz fokozatban fejleszthető mind, egyre vaskosabb árcímkékkel. Aki játszott a klasszikus Death Rally játékkal, az alkothat némi fogalmat erről is.

Közben persze az ellenség sem fog a babérjain pihenni. Az egyszerűbb repülőkötelékekkel kezdődően, melyek vissza sem lőnek, az őrtornyokon át a csupa fegyver gépmonstrumokig rengetegen fogják utunkat állni. A kilőtt ellenségekből különféle bónuszok esnek ki, a csillagokon kívül még életerő-kapszulák, illetve a lézerhez, pajzshoz töltetek, bombák. Nagyon ritkán kártyákat is dob, melyekből 22 van a játékban, de a 10 óra alatt csak ötöt tudtam így is megszerezni. Megtartásukhoz az kell, hogy az aktuális pályát túléljük, de utána a kollekciónk részévé válnak, különféle állandó bónuszokat biztosítva (például 10%-kal rövidítve a rakétánk újratöltését). A taktikusságot növeli, hogy tucatnyi földön rekedt társunkat is kimenthetjük, amihez föléjük kell manővereznünk néhány másodpercre. Illetve nem is muszáj őket megmenteni, de plusz pontokat kapunk érte. Aki a pontgyűjtésre akar ráállni, az minél több kombót igyekezzen összehozni, ennek legjobb módja, ha minden szembejövő ellenséget leszed. Ha egy repülőkötelék egy-két tagja valahogy megúszná, a kombókat újra elölről kell gyűjtögetnünk. A helyszínek egyébként nagyon szépek, a hullámzó tenger és a környezeti elemek, objektumok jól ki vannak dolgozva. A zenék is jól illeszkednek a játékhoz, az egyetlen ami nem tetszett annyira, hogy több közepes-nagyobb főnököt újrahasznosítanak a későbbi pályákon, de az alap ellenfelek közt is bőven akad variáció egyazon témára.

Még amiről szót kell ejtsek, az az élmény hosszan tartása. Ebben is remekel a játék, mint írtam fentebb, az űrhajót fokozatosan fejleszthetjük fel a begyűjtött csillagokkal. Ez már magában egy elnyújtottabb, progresszív játékmenetet ígér, de nagyszerűen hozzá is illesztették mindehhez a pályák közt való lavírozást. Minden egyes helyszínt - az elsőt kivéve - az előző pálya teljesítésével, esetlegesen adott számú medál elérésével nyithatunk meg. A medálok lényegében egy belső trófea-rendszerhez hasonlítanak, négyféle módon szerezhetünk:

- ha megöljük az ellenség 70%-át (könnyű)
- ha megöljük az ellenség 100%-át (nehéz)
- ha felszedjük az összes embert (közepesen nehéz)
- ha megússzuk egyetlen találat nélkül a pályát (nehéz)

A kihívásokat fokozza, hogy ha egy pályán megszerezzük a négy medált, akkor megnyílik a következő nehézségi fokozat és ott is megszerezhetjük újra. 3+1 fokozat van, az utolsót a játék főellensége nyitja meg, ha legyőzzük. Minél nehezebb szinten próbálkozunk, annál több csillagot és pontot gyűjthetünk. Ez kapóra jön az űrhajónk minél gyorsabb fejlesztéséhez is. Perverzek azzal is elüthetik a szabadidejüket, hogy megkísérlik a kártyapaklit teljessé tenni, ehhez külön beletolhatnak a játékba még jó pár órát.

Összességében nagyon elégedett vagyok a játékkal, néha egy-egy akadást leszámítva semmi kifogásolnivalóm nincs rajta, talán visszafoghatták volna magukat lengyel barátaink az ellenfelek újrahasznosításával.

Ami tetszik
- hiánypótló a műfajban
- szép grafika
- megfelelő progresszió
- kellemes zene
- hosszan tartó kihívás

Ami nem tetszik
- kicsit repetitív

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Tovább a fórumba.