2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Automata váltó felújítás

Írta: | Kulcsszavak: Automata váltó . BMW . Szerviz . Hiba

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nem szakmai blog lesz. Nem ezzel foglalkozom ,de mostanában sajnos kénytelen vagyok. Ez az én szerencsém ezekkel a b*zi automata váltókkal. Nincs mit tenni, fel kell újítani. Az alany egy GM váltós E39 530D. Nos a lényegi kérdés, hogy van-e okunk félni egy ilyen felújításól? Ez szerintem pénztárca kérdése, illetve szakemberé. Sokszor hallom ,hogy az már nem lesz olyan, mint a gyári stb. Valóban. Ma Magyarországon van lehetőség JOBBRA! megcsinálni, mint ahogy a General Motors-tól kiesett. Egyszer kell vele foglalkozni és egy nagy valag pénzt belelocsolni, de utána nem lesz vele problémád, ameddig az autó nálad van ez biztos. Sőt, a következő tulajnak se lesz gondja valószínűleg. Mégis mennyibe kerül mindez? BMW esetében a ZF automata megoldásaival találkozunk zömében, de egy ilyen öreglány, mint az enyém sajnos még a GM váltójával szerelt ballépése a gyártónak. Egyébként az előbbi is megmakkanhat és meg is makkan előbb vagy utóbb. Érdemes csak alkatrészeket megcsináltatni a váltóban, vagy akkor már durr bele mindent? Ez attól függ mennyi rá a keret, vagy esetleg eladásra megy a dolog. Ha meg akarod tartani még hosszú ideig, akkor az én javaslatom a teljes, mindenre kiterjedő felújítás. Ez a mulatság viszont rohadtul nem olcsó. Helytől, szakitól függően 7-900.000 jó magyar forintig is elmegy. Utána viszont gondtalan lesz az életed remélhetőleg. Tehát, aki automata BMW-n töri a fejét az mindig számoljon egy ilyennel. A rendszeres váltószerviz (olajcsere, átmosás, szűrőcsere) meghosszabbítja az élettartamot, de előbb vagy utóbb tönkre fog menni. A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet.

Hozzászólások

(#1) norbx


norbx
aktív tag

Milyen váltó az amit meg lehet akkor venni több százezres ráfordítás nélkül?

(#2) Carlytoo válasza norbx (#1) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Manuál, illetve az, aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként. Illetve az új autó. Ott túl sok kérdés nincs.

Még egy nagy gond van. Hiába van a váltófelújításról számla, nagyon sok esetben kiderül, hogy az nem egészen úgy van, ahogy gondoljuk. Tehát a számla hivatalos helyről származzon és utána is kell érdeklődni, hogy mit cseréltek benne. Azt ugye dokumentálniuk kell.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#3) 8th


8th
addikt

"A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet."

Így születnek a városi legendák. Nem tudom ez hol és kitől hallottad de biztosan nem igaz. Hat kilóból itthon nulláról újjáépítik és felprogramozzák az amúgy teljesen kuka állapotú keresztmotoros olajos hatos dsg-t. Kétmillióért a gyártó is ad neked zsír új váltót a polcról és abban benne van a márkaszervizben történő beépítés díja is.

"aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként."

Az sem jelent semmit. [link] Német import autó volt. Nesze neked német precizitás. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#4) ncc1701


ncc1701
veterán

Insigniám alatt egy japán aisin af-40 6 gangos tiptronik van, épp gyűjtöm a lelkierőt, mert asszem ott is érik egy automata váltó felújítás. És hát igen, kis hiba esetén megáll 400e-ből, de ha full felújítás kell, akkor 8-900e a történet vége szereléssel, mindennel.

(#5) Carlytoo válasza 8th (#3) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Van váltós ismerősöm, mint írtam. Rengeteg DSG-t csinálnak. Mondták, hogy örüljek, hogy nem az van, mert dupla ennyi lenne. Szóval érdekelne, hol csinálnak 600-ért egy koppra felújítást egy DSG-n!

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#6) Carlytoo válasza ncc1701 (#4) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Te legalább tudtál gyűjteni lelkierőt. ;] ;] Nekem időm se volt.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#7) addamka válasza ncc1701 (#4) üzenetére


addamka
őstag

C5 alatt nekem is ilyen van. Milyen tünetei vannak nálad?
Az enyémbe 280ezernél lett először olaj cserélve, kb. 60ezrenként lenne ajánlott. Most 370ezernél vagyok, volt azóta 2 teljes átmosás, még bírja.
Jelek vannak, hogy lassan ráfér a felújítás, néha ránt P-ből kivéve, 5-ből 4-be nem a legszebben vált.

Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.

(#8) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

DSG nem is rossz, ha Powershifttel hasonlitod ossze. :DDD
Amugy ez kb minden osszetetteb extraval igy van. Nem fer bele a keretbe egy felujitas, ne vedd meg, ahogy irtad is. Aki megis megteszi ugy, hogy nem a zsebehez merte a lehetseges koltsegeket es elromlik alatta, az ugyis frocsogni fog es epp ebbol indulnak a varosi legendak es a fotelben edzett autoszerelok mivel sokan rosszul merik fel a lehetosegeiket.
En nem valto alapjan valasztottam, egy adott autot akartam, tudtam, hogy a Powershift nyugos de nem erdekelt, bele volt kalkulalva, nem is szidtam soha. DSG-vel sokkal kevesebbet szivtam (szinte semmit).

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#9) Luck Dragon

GM tudott valaha is váltott készíteni ? Gondolok itt a manuális M32-es bakijára is. (Fiat-Opel-stb)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#10) bitpork válasza Carlytoo (#5) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

De a váltós ismerősöd csak az eredménnyel foglalkozik - a váltó nem rossz de itthon ha olajat kell benne cserélni akkor mindenki átmegy Fazekas Mihályba és kígyónyelven szidja mert költeni kell rá. No meg használni is tudni kellene. De értjük mi, a váltó a szar.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.