Részleteket nem ismerek, csak annyit, amennyi a tv-ben, interneten láttam, olvastam. Ebből nekem annyi jött le, hogy
- egységes kinézet
- gépjárműre vonatkozó szigorú megkötések (évjárat)
- egységes díjtábla.
Ez ugye valószinüleg kevesebb, mint ami tényleg benne van a rendeletben. De ha csak ennyit nézünk, akkor 2 csoportra kehet osztani a társaságot.
1: akinek komoly költséget jelent az új rendelet szerint tovább szolgáltatni (új autó beszerzése, új matricázás, fényezés)
2: aki komolyabb költsg nélkül megússza az átállást.
Gondolom most azok vonultak az utcára, akik az első csoportba tartoznak, hiszen (jogosan) veszéjeztetve érzik a saját munkájukat. Leginkább a mezítlábasak akik saját vállalkozóival, a nagyobb flotta biztonsága nélkül kell szembenézni az elkövetkezendőkkel.
Viszont én úgy gondolom, hogy az egységes díjtábla (kötelező kartel? ) bőven vissza tudná hozni ezeket a költségeket. Természetesen itt is a nagyobb taxis társaságok járnak a legjobban.
Mindezt figyelembe véve szerintem más módon kellene/lehetne a taxis kérdést optimálisan megoldani. Lehetne példálul egy olyan egyesületet/támogatási alapot létrehozni, ami a mezítlábasokat és a kissebb taxis társaságoat segíti az új rendszerhez való alkalmazkodásban, pl az új gépjárműveket nem egyedül kellene megvenni, hanem flottakedvezménnyel lehetne őket megvenni/lízingelni.
Persze egyszerűbb tiltakozni és szivatni az egész várost, mint elkezdeni kidolgozni egy olyan tervet, ami megvalósítható és közép/hosszú távon mindenkinek megfelel.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás.