Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  The Elder Scrolls V: Skyrim (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:00:15

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#27201) MasterDeeJay válasza PeL (#27200) üzenetére

Azzal van a gond hogy ENB-nél valahogy soha nem találom el a fényeket, nem egyforma a két gépen sem ugyan azon beállásokkal. Illetve van egy gyengébb gépem ami nem bírja az ENB-t viszont kikapcsolva meg túl világos vagy túl sötét. (Intel, Nvidia kártyákon)
Arról nem beszélve hogy kell hozzá egy rakás más mod hogy működjön normálisan, enb light, enb helper, enb particle patch, agyámkinja enb patch. Meg persze döglassan indul tőle a játék.
Az erősebbik gépen fix 60fps-em van, se fel se le azzal teljesen jó de hogy ne vinnyogjon a mentés betöltésekor másik gépen ezért ott is fel kellet raknom az összes enb-s patchet akkor is ha nem is használom.
felrakosgattam community shadert az összes dolgával felrakva.
Amethyst - Weathers and Reshade preset for Community Shaders
Vanilla HDR
Tree LOD Lighting
Grass Lighting
Grass Collision
Screen-Space Shadows
Complex Parallax Materials
Water Blending
Light Limit Fix
Water Parallax
Water Caustics
Subsurface Scattering
Dynamic Cubemaps
Twilight
LLF Particle Lights instead of Fake Glow
Wetness Effects (ez szerintem szebb mint az ENB féle wetness)

A community meg közel ugyan úgy néz ki mindegyik gépemen. De a lényeg hogy a gyengébb gépet nem fogja annyira.
Igazából össze lehet rakni rendesen. Majd beszámolok róla.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27202) ®abstract® válasza MasterDeeJay (#27199) üzenetére


®abstract®
őstag

alapvetően ugy hogy kilépek a játékból :K
ilyesmi vízfelület modokat kerestem [link] meg [link] meg [link]
ez pedig egy privát vízparti kishaz [link] :)

[ Szerkesztve ]

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

(#27203) MasterDeeJay válasza ®abstract® (#27202) üzenetére

Félreértettél. Játék közben azaz új játék kezdése nélkül, régi mentéssel. Régen nem minden mod volt eltávolítható a mentésből és elcsesződtek a mentések.
Nem úgy hogy fut a játék. Bár enb konfigot lehet futó játékon is.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27204) MasterDeeJay válasza PeL (#27200) üzenetére

Eddigi tapasztalatom community shaders + összes kiegje vs ENB témában.
Intel kártyán is megy, hivatalosan nvidia only. (majd ha megérkezik az nv kártyám kipróbálom látok-e más minőséget)
FPS az ég és föld lenne, azaz próbának elengedtem és whiterun 100-200 fps között szalad (4k+16K texturákkal), enb-vel 100 alatt bár ez nem szempont nálam mert fix 60-al játszom. (fizikai bug nem lenne engine fixes miatt de fölöslegesen nem hajtom a gépet 60 fölé)
Gyengébb gépet ugyan úgy megfogja, azaz nem annyira mint az ENB de érethetően lassul tőle, nem érdemes mindent bekapcsolva hagyni gyenge gépen továbbra sem. (750ti)
Színeknél lehetne még több szaturáció, de ez még konfigurálható. Sharpen nincs de eleve jó éles minden, nincs is rá szükség. Tehát színekből van mit javítvani viszont ez elvileg orvosolható, utánna kell néznem.
Belső terekre nekem nem működik normálisan, kell majd valami mod hogy totál off legyen minden fake light és ambient light. Belső tereken világítson az aminek kell de ne a semmi.
Wetness nem mindenhol működik, complex paralax szerintem messze jobb mint az ENB féle de néhol túl erős is (csúcsosak az apró kövek a parton)
Soft shadows szerintem szép, kifejezetten kellemes. De van valami frucsa shaderezés ami fut elöttem, kinyomozom mi lehet az bugos.
Vízzel nincs gond, ahol partot ér az is rendben van.
Fű deformálódik ahogy haladok benne, ez is oké, fű áranyása is rendben van. Távoli fák Lodja is árnyalt.
Összességében jelen állapotában kell vele foglalkozni.
Eddigi előnyök, kb dupla fps. (bár ez enb függő), játék betöltése instant történik, nem kell várni shader complie-re mint az ENB-nél. (csak egyszer)
Gyengébb gépen kicsit jobb de kell optimalizálni és nem mindent bekapcsolni hozá
Színekkel kezdeni kell valamit, fake lightra meg keresek modokat.

Tehát most jelenleg csak a képi minőséget nézem rosszabb mint az ENB, viszont alig vesz le Fps-t.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27205) PeL válasza MasterDeeJay (#27204) üzenetére


PeL
addikt

Nagyban függ az fps attól is hogy milyen modokat használsz pluszban.

Én is elég sokat kísérleteztem Community Shaders-el, amúgy nálam a Light Limit Fix ette meg főleg az fps-emet mikor azt is használtam, kikapcsolva nem esett be nagyon 60 alá sehol, kivéve Whiterun várának lépcsőjén, lenézve a városra ott 40 alá ment mindig :D . Sajna csak egy szálat használ ugye a játék és nincs tuningolva a processzorom. Hozzáteszem hogy nálam ~860 kisebb nagyobb mod volt fent a játékon mindezen idő alatt, beleértve 2K-4K textúrák, magasabb polygon mindenhol, töménytelen játékmechanika / script / animáció, extra területek, extra quest modokat is, gyakorlatilag egy teljes overhaul volt rajta, a városok is teljesen felpimpelve, tele fákkal, növényekkel, 4K felbontású textúrákkal, rengeteg extra objectekkel amik rendesen meg tudták enni a gépet. Whiterun egyes részei pl. kb így néztek ki nálam, nem tudom itt mennyire látszik a különbség, ezek pont Community Shaders mellett készültek, a jobb képek már sajna nincsenek meg azóta ahol látszanak jobban a részletek. A játékon kb 150-160GB -nyi mod volt összesen :DDD

Valszeg ha leszedtem volna mindent és csak a nagyobb textúra modokat hagytam volna fent akkor több fps-em lett volna nekem is jóval. Mikor kicseréltem a CS-t ENB-re semmit nem változott az fps-em, valszeg pont amiatt hogy a rengeteg plusz mod ami rajta volt eléggé leterhelte már alapból a játékot :)

(#27206) MasterDeeJay válasza PeL (#27205) üzenetére

Én jelentősen csökkentettem a modokat, igazából a fő textura modok csak a pfuscher AIO 16k és upscale 4K, meg pár ilyen egybe 4K mod de nem kezdtem el aprózgatni. Így is megvan 100Gb. JK AIO van városokra. Amit lehet azt csak pár ilyen AIO moddal oldom meg.
A képeid igen jók, hasonló lenne nekem is a cél. CPU használatot megnézem mert szerintem több magot már támogat a játék. Egy szálon az enyém is gyenge mai viszonylatban. (skylake)

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27207) Lendova válasza MasterDeeJay (#27206) üzenetére


Lendova
őstag

2 magot használ a játék,de draw calls, scriptek, single core ami limitál a procinál. Az elöbbivel nem lehet mit kezdeni, az utóbbi kettőn viszont segít egy gyorsabb proci.

Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!

(#27208) MasterDeeJay válasza Lendova (#27207) üzenetére

Igazad van. Megnéztem, nálam be van állítva hogy alt tabnál is aktív a játék, ablakos módban 4-8% prociterheltség van kb 2-3 mag megy max órajelen a többi legózik. Kár hogy ez ilyen. Bár elég neki ami most van azaz nem lassú így sem.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27209) MasterDeeJay válasza PeL (#27205) üzenetére

A nagyobb gépen kísérleteztem a community shaderrel. A nagyrésze az effekteknek nem is működik Inteles videókártyán. (valahol le is van írva hogy nvidia only) Ez még nem lenne nagy gond mert érkezik másik kártyám is.
A gyengébb gépen működik de utánna kellett állítani. Parallax túl volt húzva. Meg olyan színtelen az egész, reshade-t nem akarok használni de valahogy növelni kellene a szaturációt.
Amit még felfedeztem hogy szerintem az ini fileokat a nexusról töltött modok befolyásolják maguktól. Törtöltem minden ini filet (skyrimprefs és társai) mert úgy el volt cseszve már minden hogy kiégette a szememet.
Bethini tweakel csináltam újat így már élhető. Viszont az istenért nem tudom levinni a fényerőt semmivel.
Van egy olyan érzésem hogy a community shader ablakos módban nem kezeli a fényerőt (mivel a játék sem tudja ilyen módban).
Szóval cseszhetem az egészet mert nem lehet befolyásolni a fényerőt azaz a csúszkák sem működnek, kénytelen vagyok visszatérni enb-re.
Tehát várom hogy legyen optimalizálás intelre.

Szóval kezdem előről mit ajánlatok weather, enb, lightning-nak? De legjobb lenne valami automata telepítő ezekre mert gáz összebogarászni mi mihez illik a legjobban.

Most csak ezek vannak fent, a totál minimum.

Illetve az erősebb gépen ugyan ezek plusz Pfschuser 16K AIO és 4K upscale midnenre ami fentvan.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27210) MasterDeeJay

Kipróbálom a NAT III ENB-t igaz ehhez is kell egy rakás dolog de van performance mód a régi gépemhez és high quality az újhoz.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27211) MasterDeeJay válasza MasterDeeJay (#27210) üzenetére

Kezdtem örülni hogy mindent jól megcsináltam leírás szerint de az eredmény nem lett jó. Nem tudom mi okozza. Most uninstall minden majd kézzel kitörlök mindent ami nem gyári aztán újra az egészet.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27212) MasterDeeJay

Na megvan, a régi mentésekben van valami ami okozza, új játékot kezdve már jó. Valószínű a better vampires lesz, keresek valami save cleanert és megcsinálom. Így néz ki a gyenge gépen (med grafika, rakás minden visszaszedve de még bőven visszább kell vennem)

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27213) ®abstract® válasza MasterDeeJay (#27211) üzenetére


®abstract®
őstag

ezeket tudom neked javasolni :K teszteld [link] meg [link]

az nem tudom hogy ertitek a proci 2-3 magot hasznal-igaz nekem 4/8 as de pereg rendesen..

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

(#27214) PeL válasza MasterDeeJay (#27209) üzenetére


PeL
addikt

Meg olyan színtelen az egész, reshade-t nem akarok használni de valahogy növelni kellene a szaturációt.

Ezeket lehet ENB-n belül is állítani ha jól tudom. Egyébként ha nem akarsz ReShade-t is használni, akkor még ott van lehetőségnek az Imaginator mod.

Weather modnak Obsidian Weathers vagy Azurite Weathers modot ajánlom, ezeket próbáltam ki. Előbbinek szebbek a naplementéi és napfelkeltéi, jóval kontrasztosabb az utóbbinál, utóbbinak viszont szerintem összességében jobb a színvilága, hátránya hogy ha jobban látható napsugarakat is akarsz, azt külön állítani kell benne SSEEdit-el.

[ Szerkesztve ]

(#27215) MasterDeeJay válasza PeL (#27214) üzenetére

Pont az volt a lényeg hogy enb és reshade nélkül legyen jobb a szaturáció de mindegy már mert community shader nem működik az intel kártyámon normálisan így most visszatértem ENB-re, ezt a NAT III és annak ENB-jét használom, eddig jónak tűnik leszámítva hogy a régi mentéseimmel grafikai hibás de azt szerintem meg tudom javítani.
Obsidiant használtam régen az bejött, csak most próbálgatok újrakat.

abstract
2-3 mag van terhelve jobban a több 0% közeli. Nálam 18/36 van, azért ír ilyen 4-6-8%-ot csak.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27216) PeL válasza PeL (#27214) üzenetére


PeL
addikt

Ha ezek közül választasz weather modot, érdemes hozzájuk való ENB-t nézni. Javaslom próbáld ki azt amit én használtam: Silent Horizons 2 - Universal Core

Le van írva az install szekciójában a leírásnak miket kell még hozzá feltenni. Ez az ENB elég jól fut, lényegében semmi komolyabb, felesleges effekt nincs benne. Én ezzel Azurite Weathers modot használtam (nincs írva, de teljesen jól működik vele együtt, meg direkt ehhez való profilt használtam amit linkelek), itt látsz pár képet hogy festett nálam: #27092

Itt van maga az Azurite Horizons ENB Profil is.

Összességében annyira elégedett voltam a látvánnyal, hogy még a saját ReShade profilomat is eldobtam miatta :)

[ Szerkesztve ]

(#27217) Lendova válasza ®abstract® (#27213) üzenetére


Lendova
őstag

Ebben a CPU használatban benne van minden, a teljes rendszer. Plussz a magonkénti terhelés simán lehet false információ, ha az OS dobálja ide oda a folyamatokat.
De akárhogy is nézzük, nem az limitál, hogy hány magos a CPU, hanem az, hogy túl sok-e a draw call vagy a single core performance nem elég. Ezt még meg lehet fejelni azzal, hogy AMD VGA-val játszik az ember Nvidia helyett. AMD-n hamarabb fut CPU limitbe a játék.

Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!

(#27218) MasterDeeJay

Pár infó:
Pfuscher 16K AIO pár napja nem elérhető nexusos, viszont a 202X verziót frissítette. Áttérek rá mert a 16K AIO bugos. Illetve megtámogatom complex terrain parallax-al is. Skyrim 202X Complex Terrain Parallax

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27219) ®abstract® válasza Lendova (#27217) üzenetére


®abstract®
őstag

Gondoltam hogy benne van látod én is a afterburner l monitorozok meg a hardver infót nézegetem de hát ugye játékok esetében az előbbi aktuális :K
Tudom is ajánlani neked mindkettőt hanem használod véletlenül.
Hidd el én előbb fogok venni ryzen procit meg radeon kártyát mint nvidia t vagy intelt.
A másik az úgyis a driveren múlik sok minden hogyha szerencséd van akkor jó lesz ha nem akkor szívsz vele tök mindegy hogy melyiked van :F
Ja,látom a gondod [link]

MasterDeejay

Amiket linkeltem megnézted?
ja hát akinek 36 szálon fut a szerver proci az nem is nagyon fog semmin behugyozni :D

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

(#27220) Lendova válasza ®abstract® (#27219) üzenetére


Lendova
őstag

Speciális igényektől eltekintve nem szolgálnak érdemi információval. Értsd, még finomhangolod a CPU-t hardcore módon, X hőfokot nem akarod elérni, kiváncsi vagy a pontos órajelre, amit terhelés alatt elér etc.
A CPU teljes vagy magonkénti/szálankénti terhelés helyett sokkal pontosabb a VGA terhelése, mint CPU indikátor, hogy elég-e vagy sem. Ha nem sikerül ~95% környékén terhelni a VGA-t, akkor ott lesz valami engine limit vagy CPU limit.
Persze ha te jobban szereted ezeket használni vagy túlzottan megszoktad, teljesen rendben van.
MSI AB-ról én régen leszoktam, mert az AMD driver OSD-je tudja azt, amire nekem szükségem van, hotkey kombóra be-kikapcsolható vagy indul a játékkal együtt, ki hogy szeretné.
HWinfo fent van, mert volt a bios-ban hangolás, de tesztelés óta fölösleges elindítani.

Ezek a kalkulátorok nekem konkrétan a vérnyomásom növelik. Arra jók, hogy félrevezessék a vásárlókat.
Ugye az én esetemben ezt látod: "AMD Ryzen 7 5800X3D is too weak for AMD Radeon RX 6950 XT on 1920 × 1080 pixels screen resolution for General Tasks."
CPU-t kellene cserélnem, igaz?
7800X3D vagy 14700K mellett, 1440p-ben is lenne CPU limitem ki tudja hogy mennyi játékban...de ha megnézzük, hogyan fut 1-1 limites játék...sok panaszom nem lehet.
A 6700XT már kevéske lehet helyenként 1080p-ben 1-1 újabb címnél, de a kalkulátor szerint egy 7800X3D még mindig kevés hozzá. :DDD [link]
Valami mindig kevés egy játékban, de annyira széles a spektrum, hogy nincs olyan build, ami mindent letudna fedni, mindig van kompromisszum. Meg nem is kell midnent lefedni. Az igényeknek tegyen eleget.

Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!

(#27221) ®abstract® válasza Lendova (#27220) üzenetére


®abstract®
őstag

Hát érdekes amit művelnek ezek a kalkulátoros oldalak 🤔
a másik az hogy biztos benne van a pakliban is hogy szponzorok mit meg mennyit fizetnek és akkor úgy hozzák ki a végeredményt nyilván az oldalon..
Radeon driver osd-t be szoktam kapcsolni faxa de a msi a.b. a hozzá integrált bekapcsolt hardver infóval sokoldalú=jóbb egyértelműen, hardver infó megmutat mindent azért szeretem :K
De mindegy is nekem ilyen limit probléma nincs az integrált hardveremmel szóval a gpu az esetemben apu 95 vagy 100 % ketyeg mindig úgyhogy nagyszerű 😎
Ugye itt kimondottan a skyrim esetében szükség lenne 8 gb vramra vagy inkább többre a többi játékkal elvagyok :)

[ Szerkesztve ]

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

(#27222) MasterDeeJay válasza ®abstract® (#27219) üzenetére

Megnéztem és inkább maradtam a NAT III-nél de Rudy ENB-vel, bár rakás másik is jó hozzá szerencsére.
Felraktam a Pfuscher féle 202X modot ugyan az a bug hogy egyik csalánszerű növény vibrál össze vissza, nem értem hogy ez nem sikerült kijavítania már lassan egy éve.

Nem szerverproci ez, sima asztali, a legelső i9 procija intelnek Skylake. Ma már egy Ryzen 5600X egy szálon erősebb nála.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27223) ®abstract® válasza MasterDeeJay (#27222) üzenetére


®abstract®
őstag

azok ha jobbak neked akkor ennyi- azért mutattam amit mert remek időjárást kapsz- plusz a színekkel és a fényviszonyokkal is tudsz babralni.
ja még ezt is kedvelem wonders of weather [link]
afterburner + a hw info egyszerű,jobb, részletesebb, sokoldalúbb, mint a feladatkezelő,de te tudod..
ja, látom [link] igaz engem sose érdekelt az egymagos proci teljesítmény ez az intel marketing rizsa régóta :F volt intel 2/4 laptopom de utaltam!
amikor aranyárba adták a 2 meg a 4 magos procikat akkor volt jelentősége..ha nem tért volna vissza az amd megújult formában az intel most is csak a 2 meg 4 magos maradékokat szorna a lakosságnak nem olcsón :F

[ Szerkesztve ]

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

(#27224) PeL válasza MasterDeeJay (#27222) üzenetére


PeL
addikt

Felraktam a Pfuscher féle 202X modot ugyan az a bug hogy egyik csalánszerű növény vibrál össze vissza

https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/87427 :)
Sztem még szebb is mint ami a packban van.

(#27225) MasterDeeJay válasza PeL (#27224) üzenetére

Megoldotta!! Köszi!
Annyi hogy nem mozgatja a szél de nem vészes.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#27226) ®abstract® válasza MasterDeeJay (#27225) üzenetére


®abstract®
őstag

szerinted van megoldás a cölöp vagy oszlopok tetejére teljes körivet rakni? 🤔
vagyis legyen lekerekitett.. =rounded.. csak riftenhez van ilyen mod-erre gondolok= [link]

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

(#27227) dunc


dunc
nagyúr

Sziasztok PS5 re , hogy találom meg a tartalmak között a Magyar feliratot?

(#27228) creedszl


creedszl
aktív tag

Sziasztok!

Skyrim veteránnak mondanám magam, jó pár évvel ezelőtt, még az Anniversary meg SE verziók előtt voltam nagyon ráfüggve és akkoriban szétmoddoltam, órákig finomhangoltam az ENB presetet.Azóta eltelt jó pár év és most megint kezd beütni ez a Skyrim cucc, elkezdtem elölről.Tény hogy alapból sokat javult a grafika azóta de nyilván még sokkal jobb is lehet manapság is egy kis moddinggal. Viszont én már nem akarok hosszú órákat bíbelődni a dologgal és itt jön a kérdésem: léteznek komplett összeállítások vizuál modding terén amit csak egy sima installal fel lehet pakolni?Vagy még mindig kell külön mókoni az ini-kel, illetve adott ENB presethez még felpakolni vagy 10 másik modot stb...?
Tudtok e ajánlani olyan pár lépéses moddingot amivel az alap vizuált elég jelentősen lehet javítani (gondolok itt textúrákra, fényekre, színekre)?

Köszönöm a figyelmet!

Hulligaaan

(#27229) ®abstract® válasza creedszl (#27228) üzenetére


®abstract®
őstag

szia! visszafele olvasol akkor látni fogod,hogy sok hasznos dologgal szolgál az egész topik :K
200 db ra kapcsold a véleményeket, sokat fogsz tudni olvasni.

[ Szerkesztve ]

Szavahihetőség manapság ritka kincs.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  The Elder Scrolls V: Skyrim (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.