Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#251) HSM válasza GML (#250) üzenetére


HSM
félisten

Egy típust kihagytál... Aki megvette a sz@rt, és utána hangosan ecseteli (igazából magát megnyugtatni), hogy az mégis milyen jó. :D (Nem azokra gondolok, akiknek tényleg jó példány jutott.)
Nincs igazad, a "normál" minőség a PRO, talán csak amiatt magasabb picit, hogy az átlagnál tartósabb csipekkel szerelték. Az EVO viszont határozottan a "normál", korábban elfogadott MLC-nél gyengébb minőség a TLC-vel. Ez technikai tény.

A kocsis turbóról nekem csak annyi jutott eszembe, hogy milyen jó is, ha nincs, és nem tud elromlani.... ;)

(#252) GML válasza HSM (#251) üzenetére


GML
őstag

Nem hagytam ki senkit. Az a 3. típusba sorolható, csak maximum azzal a kitétellel, hogy ő az "okos", mert a többi l(j)úzer megveszi drágán, átcímkézve ugyan azt a szart, de ő megmondta. Aki tudja csinálja, aki nem oktatja...

De az a legjobb, hogy gyakorlatilag arról megy a (hit)vita hogy az MLC, ami drágább, vagy a TLC, ami olcsóbb az-e a jobb. Lásd dízel/benzin vita. Teljesen más a kettő, innentől nem lehet egy egzakt összehasonlítást csinálni. Mág úgy sem, hogy a motor 90%-a azonos (blokk, dugók, stb).
Annyit tessenek megvizsgálni a kedves megmondó emberek, hogy az azonos felépítésben (TLC/MLC) melyik gyártó/széria mit tud? Utána lehet ugatni a Holdat.

Azt a puszta "véletlent" hogy azonos széria (840) még teljesen két különböző cucc. Így jelen esetben az összehasonlítás teljesen lehetetlen és műszakilag alaptalan.

Ennyi erővel egy i(diot)Phone-t is összevethetnénk. Pl 5S vs 5C. Mind a 2 5-ös széria, nem? Hát de! Akkor aki az 5c-t vette meg az egy lúzer és ne csodálkozzon, ha kevesebbért sokkal szarabb telefont kapott, aminek a technikai specifikációja merőben eltér. Bár ez utóbbi érdektelen.

Tehát attól a pillanattól, hogy teljesen más a két meghajtó alapja, felesleges bármit is pro vagy evo kontra mondani.

[ Szerkesztve ]

(#253) HSM válasza GML (#252) üzenetére


HSM
félisten

Ez egészen más, mint a dízel/benzin vita. Azon két motor működési elve alapjaiban tér el, míg az MLC és a TLC teljesen azonos technika, azzal az egy különbséggel, hogy a TLC esetén 8 feszültségszint van a cellában megkülönböztetve, míg az MLC esetén csak 4. Ebből nyilvánvalóan és szükségszerűen következik minden hátránya az MLC-hez képest. A kisebb élettartam, a lassabb írás (nehezebb beállítani a pontos feszt), a sokszor lassabb olvashatóság (nehezebb utólag 8 állapotot megkülönböztetni, mint 4-et). Természetesen mindez csak azonos gyártástechnológia mellett érvényes, amikor csak a TLC és MLC működés az eltérés.

Műszakilag is teljesen megalapozott az összehasonlítás, mivel az összes 840-es Samsung ugyanazt a felépítést és működési elvet követi, az egyetlen lényeges különbség a felhasznált flash-csipekben keresendő, és azok is leginkább csak abban térnek el, hogy MLC vagy TLC szervezésűek.

[ Szerkesztve ]

(#254) GML válasza HSM (#253) üzenetére


GML
őstag

Az az egy különbség pont elég ahhoz hogy teljesen más legyen a működés. A TLC/MLC működési elve eltér, mert az egyik 8 feszültségi szinten üzemel, a másik 4-en. Vagy én látom rosszul? BTW más a két chip gyártástecholgiája az eltérő sávszélesség miatt, valamint eltér a két vezérlő is. Akkor hol van itt az azonosság? Megvan, Mind a kettő samsung logóval jött ki a gyárból. Ennyi.

Miért nem sírjátok vissza az SLC-t?

Annyira tetszik, amikor azt mondják egyesek sokak, illetve azon rugóznak, hogy sokkal lassabb írás/olvasás, kevesebb élettartam. Okés. Mihez képest? Nézzél már meg egy egyszerű tányéros vinyót. Qrvagyors hozzá képest. Élettartam? bőven elég a normál használat mellett az egységsugarú felhasználónak.
Mind a két drive 1,5M MTBF rátával rendelkezik.

(#255) HSM válasza GML (#254) üzenetére


HSM
félisten

Rosszul látod. Tökugyanaz a működési elv, csak az adott (ugyanakkora) feszültségtartományt nem kétfelé (SLC), nem négyfelé (MLC), hanem 8 felé (TLC) osztod. Ennek hasznos következménye, hogy míg SLC-nél 1bit volt tárolható cellánként, MLC-nél 2, míg TLC-nél 3. Innen az "olcsósodás".

Épp ez a baj, nem tér el a két NAND csip gyártástechnológiája, nem akarok butaságot írni, mert régen olvastam utána, de talán 19nm. Ezt orvosolták a 850 TLC-jében a ~40nm-es csíkszélességgel, úgy már oké a TLC.
Az, hogy a vezérlőt minimálisan átszervezték (3 kisebb órajelű ARM mag helyett 2 nagyobb órajelű), a meghajtó működésén semmi nem változtat. :N Lehet, egyiken ez lesz kicsit gyorsabb, a másikon az, de a MŰKÖDÉSI ELV változatlan.

Az 1,5M MTBF-el jobb vigyázni, az a teljesen döglött meghajtót jelenti, és SSD-nél alapból nem túl reprezentatív, mivel ez kb. a vezérlő halálát jelenti, a NAND csipek ettől nyugodtan lelassulhatnak, elpukkanhatnak, stb. Nem véletlen van a hosszú garis példányokra TBW is meghatározva, mennyit írhastz rá garin belül.

(#256) tocsa


tocsa
senior tag

A kalvaria meg tovabb folytatodik, Linuxosok vigyazzanak:
http://hup.hu/cikkek/20150510/folytatodik_a_samsung_evo_840_kalvariaja

Errol nem is tudtam, elkepeszto:
http://www.howtogeek.com/176978/ubuntu-doesnt-trim-ssds-by-default-why-not-and-how-to-enable-it-yourself/

Van meg hova fejlodnie a szamitastechnikanak. Ez az eredmenye az Agile metodologianak.

[ Szerkesztve ]

Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz

(#257) executor2


executor2
csendes tag

Sziasztok, tegnap felraktam ezt a firmware frissítést a 840EVO-mra egy Intel processzoros Dell laptopba. Kár volt. Azóta SATA 3 helyett csak SATA 2 üzemmódban működik.

Samsung Magician alól frissítettem és rendben meg is történt a frissítés de aztán kiírta, hogy az SSD csak SATA 2 portra van kötve és a gyorsabb működés érdekében tegyem át egy SATA3-ra. A laptopban nincs hová áttenni, eddig is itt működött. Eddig... A sebessége is csak SATA2. Magiciannal és más tesztelő programmal megmérve is. A laptopon ezután letöröltem és újratelepítettem a chipset drivert de nem segített. A Magiciant is újratelpítetttem ez sem segített. Megpróbáltam DOS alól újra felrakni a firmware-t de ezt nem engedte mert már a legfrissebb van fent. Megpróbáltam egy régebbi firmware-t is felrakni rá szintén DOS alól de ezt sem engedte. A BIOS rendben, SATA portok AHCI üzemmódban. Minden SATA port SATA3, a gépben nincs is SATA2. Ezek után az egész WIN 8.1 újratelepítése nem tudom, hogy bármin is változtatna. Valakinek valami ötlet?

[ Szerkesztve ]

(#258) imibogyo válasza executor2 (#257) üzenetére


imibogyo
veterán

Talán.... Neki BIOS frissítés segített. Írtad, hogy a BIOS rendben, de egyben a legújabb is? ;)

[ Szerkesztve ]

(#259) executor2 válasza imibogyo (#258) üzenetére


executor2
csendes tag

Nagyon szépen köszönöm a tanácsot, a bios frissítés megoldotta a problémámat. Ezer köszönet.

(#260) ueshiba


ueshiba
csendes tag

Hi! Valaki arról is írna, hogy sikerült-e az upgrade?
köszi!

ui.: most látom, hogy azért vannak itt ilyen témájú hszek is. A topic elejét már 15 perce olvasom és csak az volt, hogy nekem ilyen-olyan vinyó teljesít,halott széria blabla... ahh

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.