Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23251) hdman válasza Jim Tonic (#23249) üzenetére


hdman
őstag

A héten elintézem a szükséges dolgokat, és a hét közepe felé Rádcsörgök, aztán megbeszélünk egy talit!

Calogero: Melyik K számnál látsz jobban? Melyik márkát ajánlod?

Sopron city :)

(#23252) Calogero válasza hdman (#23251) üzenetére


Calogero
addikt

Már írtam hogy jött ki Astra 3800K és 4300K (állítólag)
Az enyémbe nem tudom hogy milyen, de azzal én jól látok [link] (felszereltség)

Mivel a gyári lámpát a Hella gyártja így gondolom az izzó is Hella

4300K vagy 5000K ami még megfelelő szerintem, ennél nagyobb K számú izzó már kékes színű.

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]

(#23253) Calogero válasza hdman (#23251) üzenetére


Calogero
addikt

Típus: Xenarc 66240 CBI Cool Blue Intense

Színhőmérséklet: 5000K
Fényerő: 3400 Lumen

Részletek: Kék fényű Osram D2S izzó. Ez az izzó nem csak egyéni stílust ad az autónak kékes színének köszönhetően, de fényereje is valamivel magasabb (3400 Lumen) annak ellenére sem, hogy a színhőmérséklete 5000K. Ez az új gyártási technológia határozottan az Osram erős innovációs képességét bizonyítja. Európában és Amerikában is engedélyezett közúti használatra. Az izzókat párban ajánlott cserélni.

[link]

Típus: Xenarc 66240 SVS SilverStar

Színhőmérséklet: 4300K
Fényerő: 3400 Lumen

Részletek: Új fejlesztésű, 4300K-es Osram D2S izzó. Fényereje valamivel magasabb (3400 Lumen). Ez az új gyártási technológia határozottan az Osram erős innovációs képességét bizonyítja. Európában és Amerikában is engedélyezett közúti használatra. Az izzókat párban ajánlott cserélni.

[link]

Típus: Xenarc 66240

Színhőmérséklet: 4300K
Fényerő: 3200 Lumen

[link]

ezek közül nekem az első kettő a szimpatikus.

[ Szerkesztve ]

(#23254) bambano válasza hdman (#23247) üzenetére


bambano
titán

nézd meg alaposabban, a vezetőoldalin ugyanolyan fólia van, mint a többin. ez nem gyári, nagyon nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23255) hdman válasza bambano (#23254) üzenetére


hdman
őstag

Direkt lementem megnézni, előben tök más, holnap megpróbálom nagyobb felbontásban lefotozni, hátha jobban látszik a különbség!

Sopron city :)

(#23256) _seth_ válasza hdman (#23255) üzenetére


_seth_
veterán

Nincs az a gyári üveg ami így nézne ki :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#23257) deicide


deicide
veterán

A CD30 MP3 fejegység hány hangszórót kezel? Van a kalaptartóban 2 hangszóró, ami látszólag nincs bekötve, nem megy oda madzag, de akkor minek van? Ha viszont kezel 6 hangszórót a fej, akkor beköttetem azt a kettőt is...

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#23258) Jim Tonic válasza deicide (#23257) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nem kell ennyire felfújni a hangszórók számát. Gyakorlatilag ma minden autó legalább 8 hangszóróval van, a 9. általában egy "mélynyomó". Ajtónként kettőt kell számolni, de ahhoz csak egyetlen érpár megy, csak a magashoz egy kondenzátoron, a mélyközéphez pedig egy tekercsen át (jobb esetben). Azaz négy csatornád van összesen, amit a fejegységek már nagyon-nagyon régóta tudnak.
Kalaptartóban levőt hangszórót kidobni kell, nem bekötni. :)

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23259) deicide válasza Jim Tonic (#23258) üzenetére


deicide
veterán

Akkor marad dísz :)
Viszont akkor a gyári hangszórókat fogom valami értelmesebbre cserélni, mert a régi astra után elég gagyin szól. Mondjuk abban JBL láda és hangszórók vannak, erősítővel.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#23260) Jim Tonic válasza deicide (#23259) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Milyen fejegységed van? Azt cseréld le! :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23261) deicide válasza Jim Tonic (#23260) üzenetére


deicide
veterán

CD30 MP3, az is cserélhető bármilyen másikra? Mármint akármelyik ugyanúgy ki tudja írni a kijelzőre a számcímet, mint a gyári?

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#23262) Jim Tonic válasza deicide (#23261) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Arról le kell mondanod. De az a fejegység egy ólommentes hulladék. Egy túlméretes levélnehezék.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23263) deicide válasza Jim Tonic (#23262) üzenetére


deicide
veterán

:DDD köszönöm az infokat.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#23264) amargo


amargo
addikt

Megnéztem a gumikon a DOT számot és 2003 jött ki rá még az eredeti Continental.. kicsit a gumi oldala repedezett a minta környékén. Azt gondoltam érdemes lenne lecserélni ilyenre Continental Ecocontact5 vélemény?

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23265) bambano válasza amargo (#23264) üzenetére


bambano
titán

10 éves gumival a gumison kívül máshova ne menj, életveszélyes.
hogy pont mire lenne érdemes neked cserélni, ahhoz tudni kellene, hogy mit vársz el egy gumitól, mert a gumival szemben támasztott igények ütni szokták egymást.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23266) Jim Tonic válasza amargo (#23264) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Bizony. Ahogy Bambano is írta, pl. az első komoly esőzésben ténylegesen életveszélyes lehet.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23267) bambano válasza Jim Tonic (#23266) üzenetére


bambano
titán

első komoly fékezéskor...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23268) hdman válasza hdman (#23255) üzenetére


hdman
őstag

Voltam ma az opel kereskedesben, 38k a gyari xenonizzo, 14k az utangyartott.

Az ablakokat megnezettem, elol es az anyosnal GYARI ablak van, ha elkezded kapargatni nincs szele a folianak, mig hatul van...

Fenyszoropolirt megcsinaljak, 6k a par.

Radiotanitas 3-5k.

Kertem ajanlatot komplett elso hatso fektarcsara es betetre, szerelessel egyutt kb 130 k lenne, de mar megvan mas forrasbol. :)

Sopron city :)

(#23269) Calogero válasza hdman (#23268) üzenetére


Calogero
addikt

Az nem kérdezted véletlenül hogy K-s a gyári izzó?

(#23270) hdman válasza Calogero (#23269) üzenetére


hdman
őstag

Elfelejtettem :( utkozben jutott eszembe.

De a napokban ugyis megyek meg...

Sopron city :)

(#23271) Jim Tonic válasza hdman (#23268) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Rádión mit akarsz tanítani?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23272) hdman válasza Jim Tonic (#23271) üzenetére


hdman
őstag

Lehet Te is meg tudod csinálni. :)

Annó a corsában kazettás rádió volt, és vettem bele egy cd 30 mp3-at. Már ugy vettem, hogy ki volt ütve szállitási állapotra. Beraktam a kocsimba, és 10mp-ként pittyent egyet. A srác mondta, meg a neten is olvastam, hogy tech2-vel (vagy opcom, nem tudom, már rég volt), rá kell "tanitani" az autó nemtommijére.

Győrben megcsináltattam, azt hiszem talán 3k volt, irtam itt a fórumon is róla, de lusta vagyok visszakeresni.

Most ezt a cd30mp3-at akarom átrakni az astrába, az astra 6-os cd táras rádióját meg átrakatni a corsába. Asszonynak elég a class fm, én meg néha mp3 aznék.

Sopron city :)

(#23273) hdman


hdman
őstag

Ma voltam átiratni a kocsit, meg apróságokat intézni.

Jövő héttől kezdek el dolgozni járni vele, kiváncsi leszek mennyit fog enni (ténylegesen) 90% 140 tempomattal pályán, 10% város kombóval :)

Sopron city :)

(#23274) amargo válasza bambano (#23265) üzenetére


amargo
addikt

Azért csináltam vele pár fékezési tesztet és nem volt probléma vele.
Az elvárásaim, Ecocontact5 és a Premiumcontact5 keveréke, leginkább a biztonság lenne a főszempont, de az sem ártana, ha benzint lehet vele spórolni - ez inkább környezet tudatossági érv. Viszont jó lenne a jó fékezési tulajdonság.

A kettőt lehet keverni, azaz 2-2? Hogy a jó tapadás is megmaradjon, de még is legyen valami ECO vagy hülyeség?

Jim Tonic: Leginkább azért is akarom cserélni, mert pályán megyek leginkább, eddig ugye városban használták.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23275) bambano válasza amargo (#23274) üzenetére


bambano
titán

kétségeim vannak a keverést illetően. egyrészt garnitúra vásárláskor szoktak rendes árengedményt adni, ami lehet, több, mint amit spórolnál két ecocontatctal. Azoknál a gumiknál, amiket én nézek az enyémre, 110-120k között van a listaár, de valahogy mindig ideadják 55-60k között. Ez két guminál akár 100 rugó spór is lehet, amit elbuksz, ha nem garnitúrát veszel.

Másrészt meg a fékezést és a gyorsítást is jobbára az első tengely végzi, ott van a nagyobb tengelyterhelés is, oda rendesebb gumit raknék. (ez az állítás nem tévesztendő össze az átlag embernek adott két téli gumis válasszal!) A hátsóra meg hiába tennél spórolósabbat, ott nem fog annyit spórolni szerintem.

szóval én nem keverném. nem hiszem, hogy az ecocontact biztonság terén bármi negatívat produkálna, viszont fékezés terén elvileg a premium jobb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23276) TasiA válasza hdman (#23251) üzenetére


TasiA
senior tag

Hali! Ha bele szabad kotyognom én a 4300K-ra szavazok. Én nagyon sokat kínlódtam ezzel a xenonozással annak idején és szerintem a 4300 a legtutibb. Ami e fölötti az kékes és talán 1 picit csalóka tud lenni, hogy a fényvisszaverős dolgok, mint pl közlekedési táblák jobban rikítanak ezért azt hiheted, hogy , tyűű de világít, de valójában a többi tárgy a kékes fényben kevésbé látszik. ;)

(#23277) 8th


8th
addikt

Üdv. Van itt valakinek "D" Kadettje?

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#23278) amargo válasza bambano (#23275) üzenetére


amargo
addikt

A biztonság egy főszempont, üti az ECO énem :) így marad a Premiumcontact5 vagy érdemes más márkát is nézni Michelin Energy Saver+, Michelin Energy Saver

Elindítanék még egy kérdést, egy Oepel Astra G-ről van szó van benne gyújtás és benzinpumpa megszakítás elrejtve, de ezek kintről nem látszanak, mit érdemes bele rakni, amivel meggondolják magukat? Váltó - kormányzár?
Köszönöm a segítséget!

[ Szerkesztve ]

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23279) Jim Tonic válasza hdman (#23272) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Megcsinálom, csak azt ne felejtsd el, hogy előtte törölni kell, de azt meg az eredeti autóban tudod megtenni. :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23280) HWSW válasza amargo (#23278) üzenetére


HWSW
tag

Ez talán segít a döntésben: [link]

[ Szerkesztve ]

(#23281) amargo válasza HWSW (#23280) üzenetére


amargo
addikt

Hi!

Köszönöm, én a kopás oltárán inkább a jobb teljesítményt nézem ebben jobb a Premiumcontact5 a kettő közül. Ellenben a Dunlop SP BlueResponse egész jónak hozták ki viszont csak 195-ben találtam - eddig 185/65/15 néztem. Olvasgatom még kicsit ezt a tyrereviews.co.uk.
Ugyanakkor ezen a teszt oldalon ez elég jól szerepel:
Goodyear EfficientGrip Performance

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23282) Jim Tonic válasza amargo (#23281) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

gumiteszt.com

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23283) amargo válasza Jim Tonic (#23282) üzenetére


amargo
addikt

Ez alapján is a BlueResponse tűnik jónak, gondolom az nem baj, hogy 195-ös a méret.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23284) bambano válasza amargo (#23278) üzenetére


bambano
titán

nekem a michelin saver gumijai nem jöttek be, igaz, régebben volt olyanom az astrán.
ha biztonságos gumi kell, amivel jóóóó nagyokat lehet fékezni meg kanyarodni, akkor pirelli pzero nero. nem olcsó, hajlamos a kopásra, fogyasztást sem pártolja, viszont tapad, mint a ragasztó.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23285) nzozz


nzozz
aktív tag

Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni néhány dologgal kapcsolatban. Egy 2007 -es Astra G -ről van szó, Z14XEP motorral.

1. kérdés: milyen gyertyát érdemes bele venni? A többpólusúval egy kicsit jobban szimpatizálok, de nem találok olyat, ami tuti jó lenne és érdekelne a véleményetek.

2. kérdés: ha "tünetmentes" az autó, nem tapasztalok semmi hibát, érdemes-e az EGR szelepet, fojtószelepet, légtömegmérőt alaposabban kitisztítani?

3. kérdés: bár elméletileg "élettartam töltésű" (vagy mi) a váltóolaj, de ettől függetlenül érdemes lehet kb. 150e km körül kicserélni?

4. kérdés: nem tud valaki jó állapotú első padlókárpitot olcsón? Mert eddig csak a márkakereskedésben mondták, hogy van, ott meg 90e Ft, annyit meg eszem ágába nincs fizetni érte....

Köszi :R

(#23286) hdman válasza TasiA (#23276) üzenetére


hdman
őstag

Most azon agyalok, hogy csak a "rosszat" cseréljem, és azt mire: gyári opel (38 kicsit k sok), opelos utángyártottra (14k), vagy dobjam ki a másikat is, aztán cseréljem le osramra( 21k).

Ugyis le kell venni a lököst, meg ki kell venni a lámpatestet is, az lenne a legcélszerűbb, ha egy füst alatt meglenne. :(

Köszi a tippet, már biztos, hogy a 4300-as lesz. Van 3200-3400 lumenig.

Jim Tonic: Szerintem holnap 5-6 körül felhivlak, ha Neked is jó, összefuthatunk...

Szerk: most olvasom, amit irtál: akkor viszem mind2 kocsit, mert az astráét meg a corsába kell tenni. Csere bere fogadom :)

Remélem a cd30mp3 kezeli a BC-t meg a 9 hangszórót. Elvileg igen, mert Astra is jött ki gyárilag ezzel a rádióval.

[ Szerkesztve ]

Sopron city :)

(#23287) amargo válasza bambano (#23284) üzenetére


amargo
addikt

Én 185/65 R15-ben nézek, de a Dunlop is csak 195-ben van a pirelli-ből meg ilyen nincs is.. a Michelin-t nem ajánlod, akkor marad a Conti. Még emberi áron lehet kapni a Premium 5-t.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23288) bambano válasza amargo (#23287) üzenetére


bambano
titán

én nem mondtam olyat, hogy a michelint nem ajánlom, olyat mondtam, hogy a michelinből az energiatakarékos verziókkal bajom volt régen. primacy hp-t vagy pilot primacy-t ajánlom, most is primacy hp van a szekéren.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23289) amargo válasza bambano (#23288) üzenetére


amargo
addikt

Oks, ezt értelmeztem úgy, hogy nem ajánlod. A többi meg gondolom csak más méretben létezik így kiesik nálam.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#23290) zolikaDB válasza nzozz (#23285) üzenetére


zolikaDB
veterán

1: gyárit vegyél. Erre a motorra van tervezve, kész. Nem versenyautó, jobb nem lesz vele, max árban van diffi...
2: ránézni nem árt, bajod nem lesz belőle, max megspórolod a jövőbeni kellemetlenségeket. Sőt. EGR-t érdemes le is falazni, igaz, akkor villamosságisnak tiltania kell, h ne dobjon hibát.
3: igen, érdemes váltóolajat cserélni, vicces ez az élettartam dolog.
4: bontóban nem nézted? Opel Csergő, Cromax, Bárdi/Láng és társai?

[ Szerkesztve ]

(#23291) nzozz válasza zolikaDB (#23290) üzenetére


nzozz
aktív tag

Köszi a választ!
A GM gyertyával egyáltalán nem szimpatizálok, de mondjuk egy Bosch (super plus) gyertya, ami kompatibilis a Z14XEP Astra G motorral, az jó választás lehet? (árban jó, 1055Ft/db)

A kárpitot néztem a helyi bontóban meg a neten, de nem volt sikeres.

[ Szerkesztve ]

(#23292) _seth_ válasza nzozz (#23291) üzenetére


_seth_
veterán

GM vagy ha másik akkor is GM. Miért nem szimpatizálsz vele?

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#23293) nzozz válasza _seth_ (#23292) üzenetére


nzozz
aktív tag

Gyertyát, olajat, stb. nem az Opel gyárt. Valaki, csak nem tudjuk ki. Az GM olaj is megfelel elméletileg az előírásoknak, mégis szinte csak rosszat lehet róla olvasni, szinte mindenhol és ez nem túl biztató. A Bosch gyertyákkal már bizonyítottak az előző autóban, árban is jó, azért gondoltam arra.

(#23294) _seth_ válasza nzozz (#23293) üzenetére


_seth_
veterán

A gm olajjal pedig nincs semmi baj, a többi olajnak is max a reklámja jobb, ellenben a gyertya kifejezetten jó ha gm, boscht semmi pénzért nem raknék bele, meg úgy egyáltalán semmilyen bosch terméket sem, már rég nem a régi megbízható márka. Egyébként kifejezetten nem szokták ajánlani a boscht, viszont pl b vectrába a két pólusú gm gyertyánál nincs jobb (benzinesnél).

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#23295) nzozz válasza _seth_ (#23294) üzenetére


nzozz
aktív tag

Hát jó, utánajárok, teszek egy próbát! Köszi a tanácsot!

(#23296) bambano válasza nzozz (#23293) üzenetére


bambano
titán

én pl. még sehol nem olvastam rosszat a gm olajokról, ezzel szemben a bosch cuccairól igen.
gyertyából meg gyárit.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23297) nzozz válasza bambano (#23296) üzenetére


nzozz
aktív tag

Azt a GM olajat azért továbbra is mellőzném, de a gyertya tanácsot megfogadom. EZ jó lesz, ugye?

:R

(#23298) bambano válasza nzozz (#23297) üzenetére


bambano
titán

az enyémben négy érintkezős van...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23299) nzozz válasza bambano (#23298) üzenetére


nzozz
aktív tag

2007 -es, 16 szelepes Z14XEP motorral?

[ Szerkesztve ]

(#23300) bambano válasza nzozz (#23299) üzenetére


bambano
titán

nem, de ez számít?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.