Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23201) Bozso68


Bozso68
senior tag

Vadi új Antara 2.4 benzines AWD!! - elől-hátul parkolás rásegítővel 18"-os alufelnisen, bc-vel, tempomattal (ezek egy csomagban voltak) - 8 helyett 4,9 millás árajánlatot kaptam. Agyam eldobom, a család költségvetését át kell variálnunk :W . Még a nejem is odavan érte. Gyári rendelés, ősszel jönne meg, 10%-ot kell most befizetni.

(#23202) Jim Tonic válasza Bozso68 (#23201) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Ja, egyetek kevesebbet, hogy legyen új Opel...

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23203) Bozso68 válasza Jim Tonic (#23202) üzenetére


Bozso68
senior tag

Azért messze nem ez a helyzet :) . Most még kapnánk értelmes összeget a jelenleg kombiért, meg úgyis részletre menne a többi. Inkább az a szitu, hogy életem első új kocsija lenne, és ezt a gondolatot kell emésztenem. 1-2 éven belül akartunk egy hasonlót, de ez az akció előrehozná a döntést.

(#23204) Jim Tonic válasza Bozso68 (#23203) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Autót olyat, és akkor kell venni, ha nem kell hozzá megváltoztatnod az életed. Ez az én meglátásom.
Itthon nem ez a menő, hanem nyakig ülni az adósságba. Persze a jelenlévők mindig kivételek, de megmosolyogtat, hogy a költségvetést kell átalakítanotok.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23205) Bozso68 válasza Jim Tonic (#23204) üzenetére


Bozso68
senior tag

Rosszul fogalmaztam, és ezzel adtam fel a magas labdát. A poénból beírt mondatot megbántnak minősítem.

MOD: OFF vége.

[ Szerkesztve ]

(#23206) bambano válasza Bozso68 (#23201) üzenetére


bambano
titán

azt ugye tudod, hogy az awd-től lomha is lesz az autó, meg zabálni is fogja a benzint? awd-t akkor kell venni, ha tényleg jársz olyan helyen, ahova kell.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23207) Bozso68 válasza bambano (#23206) üzenetére


Bozso68
senior tag

Az AWD-ről úgy tudom, hogy kétkerekesként működik, és szükség esetén kapcsolódik be a hátsó kettő a hajtásba, tehát nem fix 4 kerekes.
Itt van egy leírás az Opel oldalon, meg személyesen is a 4 kerékről ezt mondták.

[ Szerkesztve ]

(#23208) bambano válasza Bozso68 (#23207) üzenetére


bambano
titán

teljesen mindegy, a vasakat forgatni kell a futóműben, és több van belőle. az egy részletkérdés, hogy közvetlenül a motor forgatja az erőátvitelen keresztül, vagy a motor forgatja az erőátvitelen, gumikon, úton, gumikon keresztül. ez akkor nincs így, ha valami automatikus, racsnis cucc van a kerékagyban, hogy a kerék ne hajtson vissza a féltengelyekre, de a hosszdifi akkor is megeszi az energiát.

szerk: bár racsnis cuccnál meg a tolatás a kérdés...

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23209) helkis


helkis
addikt

érdekes jelenség van nálam pár napja..

az alapállapot az ugyebár, hogy hidegindításnál, a fordulat 1100-1200-ig felmegy, majd szépen visszacsökken 800-körülire, de pár napja az van, hogy pont fordítva működik a dolog.. :F hidegindításnál 700-800körül indul a verda, majd ahogy melegszik a motor, megy felfelé 1000-1200-1500-re is akár..
tipp? :F milyen irányba kéne kutakodnom?
előre is köszi!

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#23210) Pitu válasza helkis (#23209) üzenetére


Pitu
aktív tag

Laikusként: alapjárati motor?

(#23211) helkis válasza Pitu (#23210) üzenetére


helkis
addikt

pár hónapja cseréltem egy új után-gyártottra.. szvsz, ha nem lenne jó, akkor nem is működne (nem szabályozna), inkább hőmérséklet-jeladóra tippelek..
a kérdés az hogy volt-e már hasonló valakinek az életében.. :)

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#23212) helkis válasza helkis (#23211) üzenetére


helkis
addikt

most kb 80-85fok a moci, rámértem a hőgombára 330ohm, ami elvileg jó a 80fokhoz passzol.. [link]

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#23213) DanTeee_


DanTeee_
csendes tag

Üdv!

Énis Opel gazda vagyok, február óta hivatalosan is :)

1995 Opel Astra F 1.7D
X17DTL motor, picit tekert adagolóval :)

[ Szerkesztve ]

(#23214) fero02 válasza DanTeee_ (#23213) üzenetére


fero02
veterán

Üdv!

"X17DTL motor, picit tekert adagolóval"

Alig megy érezhetően jobban, de legalább többet eszik., meg kormol, mint egy traktor. Ezek a motorok nem erre valóak, hamar szét fogod baszarintani. ;)

(#23215) cellpeti


cellpeti
veterán

üdv

na itt vagyok újra! :) számolgattam, és arra jutottam, hogy benzines Vectra C lesz majd. Évente talán 10e km-t megyünk, talán...

Mindenképp vagy ferdehátú kell, mert a sedánokon nincs hátul ablaktörlő és a Meganeból kiindulva(mivel azon sincs, nekem nem kell olyan kocsi).

2.2 mennyivel eszik többet az 1.8asnál?

hülye kérdés, de a multikormányt nem lehet kicserélni az újabbra, illetve simára?

[ Szerkesztve ]

Tigris, tigris, csóvafény...

(#23216) hdman válasza DanTeee_ (#23213) üzenetére


hdman
őstag

Látszik :))

Sopron city :)

(#23217) KonzolKartel válasza cellpeti (#23215) üzenetére

Én arra tippelnék, hogy nem eszik sokkal többet, de csak tipp, valaki úgyis megmondja.
A kormányt pedig ki lehet cserélni simára is, illetve C/2 multira is. Nekem van is egy eladó C/2 Multim jó állapotú. Astraba vettem, de kiderült, hogy más a csatija a Vectranak.

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#23218) Calogero


Calogero
addikt

[link]

Azért kimaradt egy-két dolog.....

CIM modul hibája, ami szinte az összes H-ban cserés volt....
belső/külső levegőt szabályozó lapát törése..... (fogyó eszköznek minősül, lutri hogy meddig lesz jó az új)
5 ajtós változat esetén kábel szakadások hátsó ajtókban.
első lengéscsillapító felső házában lévő rozsda (az enyém már 1 hónaposan elkezdett rozsdásodni ott, házilag megoldva)
A tetőcsomagtartó felfogatásánál a takarók könnyen törnek.
1.9 motornál örvényszeleprudazat leugrása. (drótozni kell)

(#23219) bzoley válasza Calogero (#23218) üzenetére


bzoley
veterán

Azért cserés nem volt. A miénk is csak jobban lett rögzítve. Legalábbis nekünk azt mondták, hogy a rossz rögzítés miatt lehetnek később problémák.

(#23220) cellpeti válasza KonzolKartel (#23217) üzenetére


cellpeti
veterán

értem, köszi

Tigris, tigris, csóvafény...

(#23221) Calogero válasza bzoley (#23219) üzenetére


Calogero
addikt

Az enyémbe 3szor cserélték a CIM-et, utána jött a visszahívás.... és odaszorították egy műanyag bilinccsel.

Azóta ritkábban jönnek elő a CIM modul problémák, nem szűntek meg 100%-ban...

(#23222) bzoley válasza Calogero (#23221) üzenetére


bzoley
veterán

Akkor ezek szerint nálad hamarabb volt a gond, mint a visszahívás. A mi Astránkkal egyelőre semmi gond, bár nem én vezetem, nem látom. Valamint, ha jól emlékszem, nem túl öreg, 2008?-as. De még én vittem el anno Tóth-ékhoz kötegelésre.

(#23223) helkis válasza helkis (#23209) üzenetére


helkis
addikt

erre valaki? Jim Tonic-ban bízok.. :)

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#23224) hdman


hdman
őstag

Ma megneztem egy h astra kombit, ugy nez ki, hogy nemsokara ketszeres opel tulaj leszek :)

Sopron city :)

(#23225) Calogero válasza bzoley (#23222) üzenetére


Calogero
addikt

Az enyém 2007-I. félév be gördült le a gyártósorról, és én vagyok az első tulaja.
És 1 hónapon belül jelenkezet nálam a CIM modul és megjelent a lengéscsillapító felső házában a rozsda.

És nem csak az enyémbe ......

[link]
[link]

A CIM modult garanciába cserélgették.
De erre rozsdára nem ér az átrozsdásodás garancia, így Magyarországon nem csináltak vele semmit.
Márka társam kivitte Németországba, ott garanciába cserélték a rozsdás részt, és kapott új fedelet
De hiába pár hónap múlva újra megjelent a rozsda.. (tervezési hiba)
Alul-felül ázik.....
A felső kivédésre az új széria már olyan fedőt kapott amelyiken nincsen lyuk, de alulról a futómű ugyanúgy beveri a vizet, és bent is marad.

Így házi megoldásként a következőt csináltam.
Kiszárítottam, lecsiszoltam a rozsdás felületet, majd gépzsírt neki a fedőre megraktam alufóliát.
[link]

A gépzsírt 2 havonta pótolni kell, mert eltűnik.

(#23226) japy


japy
őstag

Sziasztok. Erre szeretnék valami tanácsot tőletek.Az antenna alatt elszakadt a gumi tömítés.Meg ne kérdezzétek hogyan és mitől mert nem tudom.Valaki cserélt már G-ASTRÁN antennát? Vagy valami tipp a javításra?

(#23227) deicide válasza hdman (#23224) üzenetére


deicide
veterán

No, Neked sem elég az egy Opel? :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#23228) Jim Tonic válasza japy (#23226) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Javítsd ki. A csere az tetőkárpit-bontást jelent. Van egy fajta szilikonos tömítő. Fekete. Sosem szilárdul meg. Azzal ki tudod javítani.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23229) japy válasza Jim Tonic (#23228) üzenetére


japy
őstag

Köszi! :R

(#23230) Jim Tonic válasza helkis (#23223) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Elég sok dolog okozhatja. :(
Amivel futnék egy kört: Lambda, levegőmennyiség-mérő, fojtószelep, vákuumcsövek. A magas alapjárat gyakori oka, hogy valahol fals levegőt szív a rendszer, és ezt próbálja kompenzálni az elektronika.
Elsőre ezek a tippjeim.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23231) helkis válasza Jim Tonic (#23230) üzenetére


helkis
addikt

köszi! :R ezt a valahol-t, hogy lehet kideríteni?

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#23232) hdman válasza deicide (#23227) üzenetére


hdman
őstag

Hat, latod, nem :))

Sopron city :)

(#23233) hdman


hdman
őstag

Az létezik, hogy 2005-ös Astrában (1,9 DTH 150LE) nincs DPF? :Y

Sopron city :)

(#23234) KonzolKartel válasza hdman (#23233) üzenetére

Enyémben sincs:).

Az miért, illetve hogy lehet, hogy alvázszám alapján Z19DTJ az autóm, forgiban meg DTH van. Diagok is DTJ-nek ismerik fel.

[ Szerkesztve ]

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#23235) gabipaci válasza cellpeti (#23215) üzenetére


gabipaci
addikt

Nekem eddig két 1.8-as és két 2.2-es benzines vectrám volt. Most is a 2.2-essel nyomom, és remélem marad is. Az 1.8-as nem rossz, de elgondolkodtató, hogy vajon egy 1.6-os mi a fenét csinálhat egy ekkora kocsiban...
A 2.2-es mindkettő automata, és kb 1 literrel eszik többet úgy, hogy ki is használom az erőtöbbletet, bár nem eszeveszett módon.
Ha a 2.2-es érdekel, szerintem ne tartson vissza az az egy liter. Erősebb, és nem utolsó sorban vezérműláncos. Nem kell agyalni, hogy vajon kicserélték e a szíjat, vagy nem :)
A multi kormány nem megoldható, illetve nem egyszerű. Maga a kormány igen, és én a helyedben ki is cserélném, de a gombok nem fognak működni.
Ahhoz a kijelzőt, és a fejegységet, kábelköteget meg kitudja még mit kell cserélni.
2005-ben volt a váltás, sajna ez van.
De mondom, mindenképp esztétikusabb és kényelmesebb, még akkor is, ha nem működnek a gombok.
A legjobban akkor jársz, ha megveszed mondjuk a fórumtárs kormányát, és elviszed egy tökös műszerészhez, hogy a kábelköteget cserélje ki a kormányon. Nem fog minden funkció működni, de a dudát, hangerőt meg a +/- gombokat szerintem meg tudja csinálni.
Kell neki a régi kormányod bele, meg a komplett új kormány, és abból forrasztgat egy kicsit.
Kicsit falusi ezermester józsi megoldás, de ebben az esetben ez a legjobb. Nincs nagy bontás, és nem nagy a költség. Leméri az eredeti ellenállást, meg az újban lévőt, és korrigálja. Megoldható simán.

Logitech hardware tester

(#23236) hdman


hdman
őstag

Megvan az új családtag! :)

2005.06 havi Opel Astra H Caravan

1,9 CDTI (DTH), 150 LE + gyári OPC chip, ~170LE

Műszaki: 2015.04-ig

6-os kézi váltó

146k km, 2. tulajtól ( az első tulaj egy pesti opel szalon volt, a fönöké volt)

Nyári gumi, 17" gyári alufelnin 225/45 R 17 (Pirelli, 2 szezonos)

Téli gumi, 16" gyári alufelnin 205/55 R 16 (Goodyear, 1 szezonos)

Komplett vezérlés márciusban cserélve, márkaszervízben vezetett szervizkönyv van hozzá. ( egy része Opel, egy része Warm UP KFT.)

Szombaton voltunk átvizsgáláson: 4 tárcsa és 4 betét gatya, de ezeket belealkudtam. A bal oldali ajtó volt fényezve (207mikron), az eladó nem tudott róla, a többi helyen gyári 140-160mikron. A fényszórókat is políroztatni kell, mert megette a fene, azaz az UV :), a két xenon is más színben világít. (ez mitől van? Izzócserélvel megjavul?)

Mivel 2005-ös az autó, 1-2 karc van rajta, de ennyi szerintem belefér, a belseje hibátlan, ülések gyönyörűek, egyedül a tetőablak gombjai vannak megkopva. Azt sem értem, hogy 9 hangszórós rendszer van benne, de a fejegység csak audió cd-t tud, mp3-at nem. Mondjuk 8ezerért lehet bele szerezni cd 30 mp3 fejet, tanítással együtt. :) A corsába is utólag cseréltem kazettásról.

Dinamika rendben volt, kuplung váltó ok, kettőstömegű hallgat, mint a sír. Elvileg DPF sincs ebben a motorban, és ez még Németországi összeszerelésű. Nem is benne nyöszörgött semmi, pedig szar úton is mentünk.

Legfontosabb Extrák: Panoráma bukó és nyíló tetőablak, gyári bixenon lámpa kanyarkövető funkcióval, IDS+ sport futómű csomag (egy gombnyomással direktebb kormányzás, gyorsabb gázreakció és feszesebb futómű), kormányról vezérelhető CDC40 Opera gyári 6-os cd cserélő Hifi, bőr-szövet kárpit, ülésfűtés, 2 db gyári bicskakulcs, 6 sebességes váltó, Opel flex térelválasztó rendszer és csomagtérháló. Elektromosan behajló, fűthető OPC tükrök. Fényérzékelő asszisztens, hangulatvilágítás, OPC kipufogó és OPC gyári csomagtérajtó szpoiler, B oszloptól hátra az összes ablak körbe végig fóliázott engedéllyel, 8 légzsák

További felszereltség:

2 DIN
– 9 hangszóró
– ABS (blokkolásgátló)
– ASR (kipörgésgátló)
– automatikusan sötétedő belső tükör
– állítható felfüggesztés
– állítható hátsó ülések
– állítható kormány
– bi-xenon fényszóró, kanyarkövetéssel
– félbőr belső
– CD tár
– centrálzár
– digitális klíma
– dönthető utasülések
– EDC (elektronikus lengéscsillapítás vezérlés)
– elektromos ablak elöl
– elektromos ablak hátul
– elektromos tolótető
– elektromos tükör
– elektromosan behajtható külső tükrök
– esőszenzor
– ESP (menetstabilizátor)
– fedélzeti komputer
– fényszórómosó
– függönylégzsák
– fűthető tükör
– fűthető ülés – hátsó fejtámlák
– hűthető kesztyűtartó
– indításgátló (immobiliser)
– ISOFIX rendszer
– kanyarkövető fényszóró
– ködlámpa
– könnyűfém felni
– középső kartámasz
– manuális (6 fokozatú) sebességváltó
– multifunkciós kormánykerék
– oldallégzsák
– panoráma tető
– pótkerék
– riasztó
– sportfutómű
– szervokormány
– színezett üveg
– távirányító
– tempomat
– tolótető (napfénytető)
– ülésmagasság állítás
– ülésfűtés

Sopron city :)

(#23237) bambano válasza hdman (#23236) üzenetére


bambano
titán

majd küzdhetsz a vizsgáztatással a fekete üveg miatt... szerintem ez estére már túl sötét.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23238) hdman válasza bambano (#23237) üzenetére


hdman
őstag

van mubizonylat, amugy is csak 2 ev mulva lesz muszaki.

Sopron city :)

(#23239) TasiA válasza hdman (#23236) üzenetére


TasiA
senior tag

Ejjjjj, de mocskos jóó! Nagyon szeretnék én is valami ilyesmit. :R

(#23240) bambano válasza hdman (#23238) üzenetére


bambano
titán

minden ablakra? szerintem csak a két hátsó ajtóra kaphattál műbizonylatot, mert az elsőkre lehetetlen.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23241) zolikaDB válasza hdman (#23238) üzenetére


zolikaDB
veterán

Kipuffot meglested? Tényleg Irmscher?

(#23242) _seth_ válasza hdman (#23238) üzenetére


_seth_
veterán

Első kettőre és a szélvédőre nem létezik műbizonylat, ha mégis van ami arra vonatkozik az nem ér semmit sem, a hátsókra pedig azért nem ér semmit sem mert oda akár műanyag lapot is berakhatsz :)

Enyémen is volt fólia de 1 hónapja leszedtem mindet, sajnos most már ott tart a dolog, hogy ha elkapnak vele akkor nem bünti van hanem forgalmi elvétel pedig az enyém messze nem volt olyan sötét mint neked.

[link] Elsőn van fólia de a hátsón már nincs. Nem volt nagyon feltűnő de azért érezhetően világosabb az autó.
A xenonokat is kidobáltam, sőt az egyik bemattult és sérült fényszórót is lecseréltem és elmentem beállíttatni is kemény 1500 forintért... amíg xenon volt senki sem villogott, most meg többen is csak tudnám, hogy miért... sima halogén izzó még csak nem is kékes vagy ilyesmi és saját szememmel láttam, hogy mindét lámpánál tökéletes a vetített kép. A bemattult és rozsdás foncsorú ködlámpákat is újra cseréltem bár azokat még nem teszteltem de legalább szebbek :)

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#23243) zolikaDB válasza _seth_ (#23242) üzenetére


zolikaDB
veterán

Nekem is Night Breaker-em van, de sosem villogtak még. Éjjel jók neked? Nálam a távolságiban is az van. Én szeretem őket. Bár őszre/télre keresek sárgát is.

(#23244) Calogero válasza hdman (#23236) üzenetére


Calogero
addikt

Az eltérő xenonra két magyarázat van.

- már cserélve volt, és nem egyformára.
- az egyik a végét járja,

Párba cseréled mindkettőt,s probléma megoldva.
Eddig két különböző K számú izzó-val szerelt H Astrával találkoztam.

3800K (az autó 2004-es volt első széria) illetve 4300K (az autó 2005 II. félév)

Az enyémbe nem tudom milyen van, még nem néztem meg

[ Szerkesztve ]

(#23245) Jim Tonic válasza hdman (#23238) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Első üléssor ablakaira nem lesz műbizonylat, mivel nem adható. :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23246) _seth_ válasza zolikaDB (#23243) üzenetére


_seth_
veterán

Night Breaker Plus, mind egyszerre vásárolt teljesen új, a refiben is ilyen van. Nekem a fénye tetszik csak nem értem ezt a villogást, akárhogy nézem rendben lévőnek találom, de ami fontosabb a "műszer" is úgy látta ezért nem tudom hova tenni.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#23247) hdman válasza bambano (#23240) üzenetére


hdman
őstag

Az elsőn nincs fólia, a B oszloptól van. A szélvédő és a vezető ablak gyárilag ilyen, 04. hóban volt műszaki, simán átment.

ZolikaDB: passz, az eladó zserint OPC. Majd utánanézek, de most nem sok időm volt.

Sopron city :)

(#23248) hdman válasza Calogero (#23244) üzenetére


hdman
őstag

Árban mennyi? Be tudnád linkelni a pontos tipust?

Sopron city :)

(#23249) Jim Tonic válasza hdman (#23236) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nagyon szép, nagyon tetszik. A 207mikro szerintem nem feltétlenül jelent fényezést. Javításhoz kevés, első fújásnak meg vékonyabb szokott lenni. 300mikro körül szokott lenni a javított fényezés.
Valamikor erre gurulhatnál vele. :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#23250) Calogero válasza hdman (#23248) üzenetére


Calogero
addikt

Ár változó K számtól illetve márkától is függ.

Philips: [link]

Hella: [link]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.