Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#45981) reks válasza Zselés (#45902) üzenetére


reks
csendes tag

Hello,

nekünk egy Samsung B7000-esünk volt. 3 hónap eredményeként választottuk ki. Utolsó ellenfele egy Samsung B650-es volt, de végül ő maradt. Miért? Fantasztikus mély fekete, színek, fényerő és kontraszt, a nagyon jó dizájn döntött mellette. Ez tapasztaltuk a választáskor.
Ma viszont már nincs meg, és egy B750-es van helyette. Hogy miért?
Mert eljött az este, lekapcsoltuk a villanyt és úgy is akartunk tévét nézni. Sajnos én nem tudtam elfogadni egy 400e Ft-os tévénél, hogy kompromisszumról beszéljünk. Pedig aki a Samsung LED LCD sorozatból választ, annak arra fel kell készülnie az edge technológia miatt....
1. "Felhősödés", foltosodás: a legnagyobb betegsége, a Kiemelt üzemmódot (az áruházakban úgy megy) kikapcsolva mind szenved tőle. Normál 16:9-es adásnál (teliképernyő) nem veszed észre (ott van más betegség), de amint ettől eltérő szélesvásznú(bb) filmet nézel (ma már mind "szélesebb") és alul-felül fekete sáv van, végig "élvezheted" a foltokat film közben a fekete sávban, holdként világítanak. Ha más nem, a sarki (jól látható) bevilágítások tudnak a homlokodon is felhősödést okozni.
2. Karniseffekt: mivel a ledek a tévé élén vann kb. 1-2 ujjnyira egymástól és úgy világítja be a panelt, teliképernyős adásnál alul és felül az éleknél a karnisnál összehúzott függönyre hasonlító fekete bevilágítatlan területek vannak.
3. Pásztázási függöny: nagy területek kamerás vízszintes bepásztázásánál (pl: futballpálya) mintha egy függöny mögött "gördülne" a kép.
4. Szkennelés: mivel egy digitális előfeldolgozón jön be a kép, képtelen felismerni a képarányokat, hiába a digitális adás, adástól függően állandóan nekem kellett beállítani azt.
5. Műkép: szintén a digitális előfeldolgozó miatt mire kiteszi a képet, már nem az eredeti képet adja. Így hiába 21:9-es filmet nézel, ha fényerőt adsz a filmnek, az alsó-felső fekete sávok is világosodni kezdenek, mert onnantól azok is a kép részei...
6. Autodimming: ez volt legkevésbé fájó, mert ezt tudtam és vártam, de a vártnál idegesítőbb és zavaróbb volt, hogy a filmek kezdeténél (cím felirat), a végén (stáblista) ahol alig van mit megjeleníteni a sötét háttéren, vagy sötét jelenteknél levette a fényerőt, és a fehér onnantól már csak szürke volt, és a további részletek pedig eltűntek a homályban.
7. Belátási szög: A Kiemelt üzemmódot kivéve oldalról a fekete kék. Ez megint alul-felül feketesávos filmeknél zavaró.

Mielőtt valaki megvádolna hogy a mi tévénk volt rossz, elmondom cseréltünk tévét de az új(abb) is ugyanezeket produkálta...
Az általam felsoroltak szerintem egyébként az "engedékenyebbeket" nem zavarják és ajánlom is nekik akkor ezt a tévét, mert tényleg szuper USB-én keresztül akár mkv-ét nézni (nappal!) és valóban szinte 3D hatást ad a fekete mélysége. De a maximalisták csalódni fognak...

Most a B750-es 95%-ban utoléri a feketében, a kontrasztban és élességben szerintem gyengébb, de fényerőben sokkal jobb. És ami a legfontosabb, a fent felsorolt hibák egyikét sem produkálja. Szép, egységes képe van. Majdnem feleannyiért... Sajnáltuk lecserélni a 7000-est, de most ha filmet nézünk, nem azon szenvedek és bosszankodok hogy eltüntessem a hibákat különböző kalibrálással, hanem élvezem a filmet...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.