Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  Invitel (TV, internet, telefon) (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:55:13

LOGOUT.hu

Invitel (Telefon, IPTV, kábel TV, DSL, kábelnet, optikai)


Az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. a magyar tele- és infokommunikációs piac egyik meghatározó szereplője. Az Invitel – jogelőd vállalatai révén – 1995 óta működik Magyarországon. A cégcsoport 2002 óta használja az Invitel elnevezést. A távközlési cég lakossági- és üzleti ügyfelek, valamint nagykereskedelmi partnerek számára egyaránt nyújt szolgáltatásokat. Az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. 2023. január 1-én beolvadt a Digi Távközlési Szolgáltató Kft-be.

Székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
Levelezési cím: 1385 Budapest, Pf.: 832.
Központi telefonszám: +36-1-707-1000
Belföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám*: 1272
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36-1-707-0707
Éjjel-nappal hívható hibabejelentő*: 1272
Külföldről éjjel-nappal hívható hibabejelentő: +36-1-707-0707
Fax szám: +36-1-707-6700
Számhordozási információs telefonszám: +36-80-820-051
e-mail: ugyfelszolgálat@digi.hu
hibabejelentés e-mail: hibabejelentes@digi.hu
elmaradt befizetések igazolása: befizetesigazolas@digi.hu
Facebook**: https://www.facebook.com/digi.hu/?locale=hu_HU
Twitter**: https://twitter.com/DIGI_Hu
Youtube: https://www.youtube.com/@DIGIHU
Személyes kapcsolatfelvételi pontok: https://digi.hu/hasznos/digi-pontok

* A 1272 telefonszám belföldi vezetékes telefonról ingyenesen, mobiltelefonról kék szám hívás díjáért hívható. A telefonos ügyfélszolgálat átlagos terheltségéről ITT kaphatsz információt.

** A közösségi oldalak nem minősülnek hivatalos kapcsolattartásra szolgáló csatornának!

Az eredeti nagyítható PDF verzió ITT található.

Az Invitel szolgáltatási területe a fenti térképen jelölt primer körzetekből és a Fibernettől megvásárolt koax területekből áll. Primer körzet területen a szolgáltató jellemzően rézérpáras, helyenként optikai hozzáférési hálózattal rendelkezik. Fibernet-Invitel átállásról részletes információt ITT találsz.

További hasznos információk ITT találhatók.
A szolgáltatási területek felsorolása ITT található.

Készülékek leírásai ITT és ITT találhatók.

Hordozott telefonszámmal kapcsolatos információ ITT érhető el.

Mivel a hozzáférési hálózat technológiától függően (koax/réz/optika) más-más szolgáltatások érhetők el ezért konkrét megrendelési szándék esetén mindenképpen érdemes a digi.hu szolgáltatáskeresőjébe beírni az ingatlan címét, vagy az ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot.

Először is nézd meg, hogy a környéken nincs-e előre bejelentett karbantartás, ha pedig van, akkor érdemes kivárni annak végét, mielőtt reklamálsz az ügyben. Ha nincs karbantartás a környéken, akkor lehetőség szerint érdeklődj szomszédoktól környékbeliektől, hogy ők tapasztalnak-e hasonló problémát.

Internet működési probléma esetén mindenképpen úgy mérd meg a sebességet, hogy az esetleges meglévő saját eszközöket (switch, router) kikötöd a hálózatból, és a modemre (HGW esetén LAN 1 portra) közvetlenül, UTP kábellel csatlakoztatott PC-vel mérsz! Mérés előtt minden hálózati erőforrást használó oldalt és alkalmazást zárj be. A mérést ismételd meg több sebességmérő szerverrel, és esetleg más sebességmérő oldalakon is, mert főként gyorsabb csomagok esetén adhat hamis eredményt egy-egy mérés. Az esetleges hibabejelentéshez csatold a mérési eredményt.

http://speedtest.invitel.net (a szolgáltató saját tesztoldala)
http://szelessav.net/ (az NMHH sebességmérő oldala)
www.speedtest.net

xDSL esetén ellenőrizd hogy nem húzódott-e ki (pl takarítás miatt) egy csatlakozó, majd indítsd újra a modemet / HGW-t, és nézd meg, hogy a DSL LED világít-e rajta. Ha nem világít, akkor a probléma hardveres eredetű, valahol vezeték szakadás esetleg a DSLAM oldalán van műszaki meghibásodás. Amennyiben a DSL kapcsolat felépül, de a szoftveres PPPoE kapcsolat nem, és használsz saját routert, akkor nézd meg az eszköz log-ját, hogy vannak-e PPPoE hibaüzenetek, illetve próbálj meg router nélkül, közvetlenül a modemre kötött PC-vel csatlakozni.

Kábelnet esetén meg-megszakadó netkapcsolat, gyakran újrainduló modem esetén érdemes ránézni a jelszint értékeke http://192.168.100.1 címen (CBV382E1 tipusú kábelmodem esetében így lehet belépni), lefelé irányban/Downstream Channels szekcióban -6 és 12dBmV között megfelelő, az SNR értéke minél magasabb annál jobb, 30-32dB felett már elfogadható. Felfelé irányban/Upstream Channels esetén 50-52dBmV felette D3 modem nem tud négy adási frekvenciával csatlakozni, tehát 50dBmV alatti érték megfelelő. Fontos, hogy ezek az értékek tájékoztató jellegűek. Figyelembe kell venni, hogy a kábelnet osztott erőforrásokat használ, vagyis terheltebb környékeken, főleg csúcsidőben előfordulhat, hogy időlegesen csak a névleges sebesség alatt tudod használni a szolgáltatást, szerencsére nem ez a jellemző!

A kábelinternet és kábeltévé szolgáltatás átviteli közege a koax kábel, ezért a csatlakozás minősége befolyásolja az internetkapcsolat stabilitását és a televízió adások vételi minőségét. Nézd meg nem lazultak-e ki az F csatlakozók modemnél, az osztónál, és ha van egyéb toldás akkor ott is. Ha problémád van az internetkapcsolattal, a jelszintek jelentősen eltérnek a fent leírtaktól és nincs tv előfizetésed, tehát a koax osztás nélkül megy a modembe (ha van bekötve osztó akkor vedd ki) jelentsd be a problémát. Amennyiben van TV előfizetésed és a modem előtt ilyen vagy ehhez hasonló kettes splitter található jelentsd be a hibát.
Ha tratec vagy mmwo osztó van a modem előtt osztóhiba kizárása érdekében ideiglenesen szüntesd meg az osztást, azaz a bejövő koaxot kösd rá a modemre vagy bejövő kábel és a modem F csatlakozóját F toldó segítségével kösd össze. Ha ezután nem javul a helyzet jelentsd be a hibát. Ha megjavul akkor is jelentsd be, amennyiben házon belül saját felelősségedre szeretnéd (nincs lehetőséged otthon maradni és várni, kell hétvégén a tévé stb.) megoldani a problémát akkor cseréld ki az osztót jó minőségű kettes splitter+HPF-re utóbbi használata elkerülhetetlen!

FONTOS!
Ha osztócserére vállalkozol a kettes splitter tévé kimenetére feltétlen tegyél HPF szűrőt különben a tévék felől az alacsony frekvenciás zajok zavarni fogják a modem visszirányú kommunikációját, tehát a szűrő hiánya nem csak nálad de a környéken lévő többi előfizetőnél is problémát fog okozni és ezzel megsérted az ASZF-et, ezért a szolgáltató felmondhatja az előfizetési szerződést!!!!

EZ az osztó nem számít jó minőségűnek, kábeltévés jelosztásra nem alkalmas ezért használata szigorúan tilos! Tehát az említett fajtán kívül jó minőségűnek számít ami 5-1000MHz-s nem sárga színű és CE jelölés van rajta! Például ezek a fajták megfelelőek: link link YCM-1002B EKT-1002B A felsoroltakon kívül más típus is elfogadható ha a fent felsorolt kritériumoknak megfelel!
Tehát cserénél az mmwo osztó tévés kimenetéről (ha nincs rajta hpf akkor rendelned kell) helyezd át a szűrőt a modem előtt lévő új kettes splitter tévés kimenetére, ha tratec osztót cserélsz rendelj (jelenleg négy helyről innen innen vagy innen vagy innen tudsz rendelni) HPF szűrőt. Ha bizonytalan vagy kérj segítséget. Amennyiben a modem előtt több osztó is van szintén kérj segítséget, ha bonyolult (két osztónál több) egyszerű rajz hozzájárul a probléma gyors megértéséhez.

xDSL rendszerrel kapcsolatban (is) javaslom dchard által írt cikkeket.

Optika esetén a HGW-n világító LOSS LED, sérült optikai kábelre is utalhat, jelentsd be a hibát.

IPTV esetén nézd meg a box és a HGW közötti kábel csatlakozója nem húzódott-e ki, indítsd újra a boxot és a HGW-t.

Digitális TV (DVB-C) és analóg TV szolgáltatás esetén amennyiben több készülékkel/STB-vel rendelkezel, mindenképpen nézd meg, hogy a hiba más, több készüléken is előfordul-e! Nézd meg a csatlakozó nem húzódott-e ki véletlen, az F csatlakozók nem lazultak-e ki az osztónál/toldásnál. Ha ilyen osztóval van elosztva a tévék között a koax (ez az osztó kábeltévés jelosztásra nem alkalmas!) cseréld ki jó minőségűre vagy jelentsd be a hibát! Ha többfelé van elosztva a koax mint ahány helyen van tévé akkor cseréld kisebbre az osztót vagy szüntesd meg az osztást. Csak a fent leírt kritériumok figyelembevételével vásárolj osztót!
Amennyiben csak egy készülékre érvényes előfizetésed van kérdezd meg szomszédtól, hogy Ők tapasztaltak-e hasonlót, ezzel kizárható a lakáshálózaton belüli hiba. Ha osztás nélkül megy a vevőkészülékbe a koax akkor jelentsd be a problémát.

DVB-C esetén nézd meg hány % a jelerősség és a jelminőség. Tévén a jelszintet használati utasításban leírt módon tudod megnézni. Vannak típusok amelyeknél az info gomb vagy menü/diagnosztika menüpontban láthatók az értékek. Ha a vételhez használsz box-ot, azt javasolt újraindítani, esetleg gyári alapbeállításokra visszaállítani, a kártyát kivenni belőle, majd visszatenni. Amennyiben a vételhez tv tunerét használod szintén javasolt a Neotion/Smit conax modul kihúzása, majd visszahelyezése CI+ foglalatba, és ugyanígy ajánlott eljárni a benne lévő kártyával is. Előfordul, hogy az adott CA modullal nem működik jól (GoodSpeed-nél a Sony tv-ben gond volt a Neotion CA modullal) a tv, ilyenkor érdemes megpróbálni a másik tipust, hátha azzal nem jelentkezik a hibajelenség.

A fentieken kívül általánosan érdemes kipróbálni az érintett eszközök, mint modem, HGW, médiabox újraindítását is, mielőtt megkongatod a vészharangot az ügyfélszolgálaton. Ha ezek nem segítenek, jelentsd be a hibát a szolgáltatónak!

Tudom-e a HGW, médiabox USB portját, HDD vagy pendrive megosztására, esetleg arról történő médiatartalom lejátszására, oda történő felvételre használni?
Nem, a HGW és médiabox ethernet valamint USB csatlakozója le van tiltva, esetleg 5V-os USB töltőként használható, de ez sem mindegyiken működik.

Hogyan tudom a médiabox-al rögzített műsorokat számítógépre másolni?
A médiabox-ból a felvételeket digitális úton (fájlként) nem lehet kinyerni. Az egyetlen járható út, hogy az analóg kimenetre kötött magnóval/digitalizáló segítségével mented ki a felvételeket.

A HGW sokszor instabil, problémás a működése, mit lehet ezzel csinálni?
HGW-n kapcsold ki a WiFi szolgáltatást, kábelesen csatlakozz, LAN 1 portra köss rá switchet vagy routert.

A HGW által szórt WiFi hálózatra csatlakozva az átvitel akadozik, mit lehet tenni ezzel?
Válts csatornát! A megfelelő beállításban segít az inSSIDer program, használatához útmutatót ITT találod. További segítséget ebben a topikban kaphatsz.

Milyen routert vegyek?
Router vásárlással kapcsolatban ITT kérj segítséget.

Mi a teendő, ha routeren keresztül probléma van az internetkapcsolattal?
Router problémával kapcsolatban ITT kérj segítséget.

Milyen vezetékes TV szolgáltatásra tudok előfizetni?
Koax területen digitális (DVB-C) TV-re, primer körzetben IPTV-re lehet előfizetni.

Digitális TV szolgáltatás esetén kötelező a box használata?
Nem ha a tévédben van DVB-C tuner és modulfogadó (CI+) akkor kérhetsz kártyát.

Milyen vezetékes internet szolgáltatásra tudok előfizetni?
A hozzáférési hálózat tipusútól függően DSL (ADSL/VDSL) kábelnet (koax) vagy optikai (FTTx) szolgáltatásra lehet előfizetni.

DSL esetén milyen csomagra tudok előfizetni? IPTV kérhető DSL kapcsolat mellé?
DSL kapcsolatnál a központtól (DSLAM) való távolság növekedésével arányosan csökken a maximálisan biztosítható sávszélesség, ezért a szolgáltató csak előzetes felmérés után tudja megmondani, hogy a kívánt csomag igénybe vehető-e vagy sem. Szintén előzetes felmérés után tudják megmondani, hogy az adott vonal alkalmas-e IPTV szolgáltatásra-e vagy sem.

DSL hgw esetén van lehetőség, hogy a saját routerem végezze e PPPoE csatlakozást?
Ha a nálad lévő eszközben van PPPoE Passthrough funkció úgy ezt kiválasztva a routered fogja elvégezni a csatlakozást, ehhez a wan kapcsolatnál válaszd ki a PPPoE-t utána írd be a felhasználónevet és jelszót.
Bridge mód taki01 által leírtak alapján beállítható, bővebben ITT.

DSL/ optikai hgw-be hogy lehet belépni?
taki01 által leírtak alapján betudsz lépni a modembe, további segítség ITT

DSL / optikai hgw-n van lehetőség, hogy a lan2-4portokon is legyen internet?
Egyes tipusoknál lehetséges, Lauda képpel szemléltetett útmutatása és lacac_ szöveges leírása alapján könnyen elvégezhető a beállítás.
Huawei EchoLife HG8240 hgw esetén a Winner_hun által írt hsz-ok alapján [link] [link] elvégezhető a beállítás.

Kábelinternet esetén milyen csomagokra tudok előfizetni?
Az digi.hu oldalon szolgáltatáskeresőbe írd be az ingatlan címét. DOCSIS 2-es területen 15Megabit a legnagyobb csomag, DOCSIS 3-as területen 60 vagy 100 Mbit a leggyorsabb csomag.

Miért jobb a DOCSIS 3-as internetszolgáltatás mint a DOCSIS 2-es?
DOCSIS 2 esetében a kábelmodem egy le és egy feltöltési frekvencián kapcsolódik az internetre, DOCSIS 3 modem esetében nyolc letöltési és négy feltöltési frekvencia van használatban ezért nagyobb sebesség érhető el.

Kábelinternet előfizetéssel rendelkezem. Lakóhelyemen elérhetőek lettek a nagyobb csomagok. A nálam lévő modem alkalmas a gyorsabb sebességre vagy cserélni kell?
Gyorsabb csomaghoz DOCSIS 3-as kábelmodem szükséges a jelenlegit ezért cserélni kell, az új berendezést a szolgáltató munkatársai fogják beüzemelni.

Hiába jelentettem be gyakran (délután/esténként és hétvégén) lassú az internetkapcsolat. Van lehetőség kisebb csomagra váltani?
Ez ügyben keresd az ügyfélszolgálatot.

ADSL előfizetéssel rendelkezem. Lakhelyemen elérhető lett a VDSL szolgáltatás. A nálam lévő modem alkalmas a nagyobb sebességre vagy cserélni kell?
ADSL modem VDSL kapcsolatra nem alkalmas ezért a szolgáltató munkatársai cserélni fogják a modemet.

ADSL előfizetéssel rendelkezem. Lakhelyemen elérhető lett az optikai szolgáltatás mit jelent ez a gyakorlatban?
A jelenlegi sávszélességnél nagyobb sávszélességet tud biztosítani a szolgáltató. Optikai kapcsolathoz optikai kábelt kell bevezetni a lakásba és a modemet cserélni kell ONT-re.

Analóg kábeltévé előfizetéssel rendelkezem. Lakóhelyemen elérhető a Digitális TV (DVB-C) szolgáltatás. Mit jelent ez a gyakorlatban?
Van lehetőséged analóg adásnál jobb minőségű TV szolgáltatás igénybevételére, kiegészítő szolgáltatásként van EPG, így txt nélküli csatorna esetén nincs szükséged műsorújságra, sztereó hang és egyes csatornán dolby digital hang is elérhető, ha az adott műsort ebben a formátumban sugározzák. Digitális kiosztásba több olyan csatorna is van ami analóg előfizetéssel nem fogható.

Mely TV csatornák érhetők el?
Lakhelyeden elérhető csatornakiosztást ITT , a dvb-c csatornák frekvenciáit pedig ITT találod.

Létezik digitális tv (dvb-c) szolgáltatás működését bemutató videó?
GoodSpeed által készített DVB-C csatornakínálatot bemutató videó ITT, csatornakeresést bemutató videó ITT, csatornakiosztás módosítás utáni videó ITT, a Neotion és Smit CA modulokat bemutató videó ITT, eszközök bemutatása ITT érhető el.

Kábelnet előfizetés mellé milyen routert ad a szolgáltató?
Új előfizetéshez D-Link GO-RT-N300 tipusú routert adnak, amely GoodSpeed által készített videóban megtekinthető.

Docsis3 kábelnet esetén milyen Cisco modemet ad a szolgáltató?
Csak internet előfizetés esetén Cisco EPC3008-as tipust, amely ismertetése GoodSpeed által készített videóban látható, telefon előfizetés esetén TC7200 vagy CBV382E vagy Cisco EPC3208-as tipust, amely GoodSpeed által készített videóban megtekinthető.

Technikolor 7200 tipusú koax hgw-t lehet bridge módban használni?
Nem lehet, mert a modemen lévő fw nem tartalmaz bridge módot ezért hívd fel a 1272-öt és kérj modemcserét.

Alcatel Lucent 240W optikai hgw-n nem sikerül beállítani a portforwardot. Mi a teendő?
Tonyk leírása alapján megoldható a probléma.

Lehet kérni elektronikus számlát?
Igen, www.digi.hu oldalon kell ügyfélkapu felhasználói fiókot regisztrálni, majd belépés után a Szolgáltatások – e-pack és hűség kedvezmény menüpontban igényelhető az elektronikus számla.

Mi történt a dijnet.hu oldallal?
A Digi és a Díjnet Zrt. közötti együttműködés 2021. augusztus 31-én véget ért, így ez idő után készült számlák a dijnet oldalon már nem láthatóak, a korábbi számlák dijnet plusz szolgáltatás esetén és a többi szolgáltatónál keletkezett számlák a továbbiakban is elérhetőek a díjneten, a dijneten elérhető szolgáltatók listája a www.dijnet.hu oldalon található és regisztrálni is ezen az oldalon lehet. A Díjnet Zrt. és a Shell Hungary Zrt. befejezték együttműködésüket, ezért a Díjnet felületén 2017. április 27-től nincs lehetőség ClubSmart pontok gyűjtésére. Pontbeváltás Shell benzinkutakon és a www.clubsmart.hu oldalon lehetséges.

Szeretném lemondani a szolgáltatást TV2 és Rtl Klub által bevezetett és a szolgáltató által áthárított műsordíj miatt. Mi a teendő?
Ezt a nyomtatványt kitöltve és GoodSpeed által leírtak alapján indokolva juttasd el az ügyfélszolgálat számára postai úton vagy az ugyfelszolgalat@digi.hu címre, felmondásról küldj másolatot a NFH és a NMHH számára a (nfh@nfh.hu info@nmhh.hu), lemondás folyamatáról további információt ITT és ITT találsz.
headhunter tanácsa ITT található.

Ingatlan értékesítésekor kötbérfizetés nélkül lemondható a hűségidős szolgáltatás?
Ace Ventura által leírt feltételek teljesülése esetén kötbérmetesen lemondható a hűségidős szolgáltatás.

Ingatlan eladásakor az új tulajdonos átveheti a hűségidős szolgáltatást?
Igen, ezekkel a feltételekkel az új tulajdonos átveheti az előző tulajdonos előfizetői szerződését.

A helyi televízió kivételével miért nem érhetők el az analóg adások?
A szolgáltató az analóg tv szolgáltatást megszüntette, a részletekről tájékoztatást ITT találsz. A digitális tv szolgáltatás igénybevételéhez szükséges eszközökről tájékoztatást ITT találod.

Ex Invitel területen van lehetőség digi online szolgáltatás igénybevételére?
Ez a szolgáltatás ex Invitel területen nem érhető el.

Más szolgáltatókkal, és azok szolgáltatásaival történő összehasonlítást itt lehet megtenni, akár kérdezni, akár véleményt nyilvánítani szeretnél a kérdésben, ne ezt a topikot OFF-old vele!
Internet, TV, és telefon szolgáltatók, pro és kontra

Problémamentes működés esetén jelszint helyzetjelentést Internet és kábel TV hálózatokról kötetlenül topikba lehet írni.

Díjnet rendszerrel kapcsolatban Díjnet topikba lehet írni.

A téma-összefoglaló tartalmának összeállításában nyújtott segítségért, köszönet kabelmania27 fórumtársnak!

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  Invitel (TV, internet, telefon) (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.