Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#62951) j.bravo válasza footy (#62950) üzenetére


j.bravo
addikt

footy: Neeem, arra "this sticker adds 20HP" matrica kell :D

Qru: ha nem gáz kérni majd a képcserét, ha lövök jobbat (pláne ha majd jobban néz ki a gép) akkor akár mehet ezzel is. De ha sikerült ma még úgy hazaindulnom, hogy még világosban le tudjam mosni, akkor egy mosás után kép készül majd.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#62952) Qru válasza j.bravo (#62951) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kész! Felszereltségre milyen? ES vagy LS?

#nincsbennetarcsi

(#62953) flegga92 válasza j.bravo (#62951) üzenetére


flegga92
senior tag

Ez hány lóérő? :D

[ Szerkesztve ]

(#62954) tboldi válasza j.bravo (#62948) üzenetére


tboldi
nagyúr

Jobb érzés vele váltani. A műanyagnál nehezebb, emiatt egy kicsit hangsúlyosabb a klattyanás, ahogy behúzod fokozatba.
Illetve télen qrva hideg, nyáron meg qrva meleg, de nem lehet nem szeretni. Legalább ösztönöz a gyorsabb kapcsolásra. :D

(#62952) Qru: Szerintem LS, nincs rajta ködlámpa.

[ Szerkesztve ]

(#62955) Qru válasza tboldi (#62954) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Köszi, javítva.

#nincsbennetarcsi

(#62956) sugarforce válasza Shade45 (#62939) üzenetére


sugarforce
őstag

1.8 sedanhoz gyári olajszűrő, csavar és alátét, mann lég és pollenszűrő, olaj meg (most lehet kővel dobálgatni) 5w30 eneos. legutóbb kovácsatótól jöttek ezek össze olyan 20-25 között valahol (már nem emlékszem).

(#62957) j.bravo válasza Qru (#62952) üzenetére


j.bravo
addikt

Hátööö, valamelyik adattáblán keressem, vagy alvázszám/VIN alapján van okos netes adatbázis, ami mindent is megmond róla?

Jut eszembe, ködlámpa vagy még inkább nappali menetfény az kéne, abból is az lenne elegáns ami a ködlámpa helyére szerelhető, de egyelőre nem nagyon jutottam előre. Fontos hogy road legal legyen, E jellel, mindennel.
Az előző autóban nyugodtan bekapcsolva hagyhattam a tompítottat, mert ha levettem a gyújtást, kikapcsolta (külön, csak egy pöcköt benyomva elérhető kulcsállás volt arra az esetre ha gyújtás nélkül akarna az ember pilácsot), itt pedig könnyen elfelejtem felkattintani, pedig pályán ingázom munkába :F


tboldi: lehet kesztyűben vezetni, de lehet hogy ez nem az az autó ahol ez nem megmosolyogtató :) gondoltam is rá hogy inkább bőr gomb/kormány irányba kéne menni, de tudja a franc.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#62958) Avicularia


Avicularia
veterán

Ha már úgyis az olajcsere a téma, azzal van tapasztalata valakinek, hogy az új civic-en mennyi km múlva jelzi hogy olajcserére kell vinni?
A gépkönyv szerint mutatja a hátralevő km-t is ami van az olajcseréig, de nekem csak napokat mutat.
Amikor elhoztam újonnan augusztusban 365 napot mutatott. Aztán hirtelen elkezdett csökkenni, talán 5000 km-nél mutatott 50 napot aztán 7000-nél 40 napra csökkent.
Nemrég átléptem a 10K-t és akkor 30 napra csökkent.
Azért fontos, mert vettem az autóhoz kiegészítő 5 év Honda biztosítást, ami kedvezményesen 7900 sek volt (750 EUR)
Ez ingyen biztosít minden tervezett szervizt, olajcserét, stb. 5 évig és assistance-t.
Viszont a gépkönyv szerint olajcsere akkor esedékes, ha világítani kezd a visszajelző vagy évente (olajszűrő ha világít a kontroll lámpa vagy két évente ). Mivel még csak fél éves és már benne van 10K ezért cserélném az olajat, de ha rövidesen bedobja a szervizt, akkor megvárnám. Viszont 10K-nál sokkal többet nem szeretnék várni az olajcserével.

(#62959) tboldi válasza j.bravo (#62957) üzenetére


tboldi
nagyúr

Itt meg tudod nézni, de 100%, hogy ez egy LS. Hátsó ablak kurblis?

Ködlámpából egy ilyen komplett szett kell, nekem sikerült egy "new old stock" csomagot megvennem az eBay-en, de sajnos facelift előtti lökhárítóhoz való keretek vannak benne, és még nem találtam FL utánihoz valókat, úgyhogy a beszerelés várat magára.

Egy univerzális DRL-t viszont sokkal egyszerűbb beszerezni és installálni, de ha én nem találtam még gyári ködlámpakeretet, akkor te sem nagyon fogsz, úgyhogy a rácsok közé tudnád csak rakni. :D

És a kormányt én is bebőröztettem. :)

(#62960) Qru válasza j.bravo (#62957) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Puntoban is olyan volt a pilács nekünk. Szerettem, jó feature. :K

DRL: Osram-ot a legegyszerűbb beheggeszteni. [link]

#nincsbennetarcsi

(#62961) j.bravo válasza tboldi (#62959) üzenetére


j.bravo
addikt

Köszi! Eszerint is LS. Igen, a hátsó ablak kurblis.

Hja, ha a keret nem hozzáférhető, akkor cumi. :U
A rácsok között elég rosszul nézne ki, jelenleg úgy gondolom :(
Nem bízom annyira a szobrásztehetségemben, hogy szép, jól illeszkedő, és és főleg két szimmetrikus keretet tudnék alkotni, pedig az mutatna legjobban talán, ha ilyet tudnék varázsolni, és belemenne egy ilyesmi. Persze nem kékben :U

A kormány faja. :R

Qru: azaz, volt itt Punto, illetve jelenleg is még van egy Alfa 156. Osramra gondoltam én is, csak elsősorban nem a pálcikára.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#62962) tboldi válasza j.bravo (#62961) üzenetére


tboldi
nagyúr

Kínából lehet rendelni kérdéses minőségű (és vírustartalmú :D) keretet, de abba is ovális ködlámpa, vagy DRL kell, mint a gyáriba, ez a köralakú nem jó. :N

[ Szerkesztve ]

(#62963) j.bravo válasza tboldi (#62962) üzenetére


j.bravo
addikt

Erre jutottam eddig én is, igaz, mérsékelt mélységben túrtam csak fel az AliExpresst.
Pont ekkora ovális DRL-t találni feltételezhetően kb mission impossible, főleg hogy engedélyezett is legyen. De a remény hal meg utoljára...
vagy lehet agyalni, hátha esztétikusan fel lehet applikálni valamely más típusra ill kerek ködlámpához való keretet, és abba a kerek DRL-t.
Vagy megszokni hogy fel kell kapcsolni a tompítottat :DDD
Bár, talán az ovális keret is átmókolható valahogy kerekre...? :F

Whatever.

(#62964) tboldi válasza j.bravo (#62963) üzenetére


tboldi
nagyúr

Esetleg valami ilyesmi?

Őszintén szólva nem a legszebb, de a keret átfaragásánál kevésbé sufnis megoldás. :D

szerk.: Vagy ilyen ide?

[ Szerkesztve ]

(#62965) Damateo


Damateo
aktív tag

Üdv,
Nemrégen sikerült hozzájutnom egy Honda Jazz-hez (2004/10)
Elkezdtem összevásárolni a dolgokat hozzá.
Pollenszűrő: Blue print
Motorolaj: Castrol Magnatec C3 5W-40 4L
Levegő szűrő: Champion
Olajszűrő: Hengst

Váltóolajat honnan lehetne beszerezni?
Ha jól látom csak a HONDA MTF-3 jöhet szóba?

(#62966) Qru válasza Damateo (#62965) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 5W40 nagyon vastag bele, 5W30 inkább de leginkább 0W20 vagy 0W30.

MTF3: Zsemito pl.

#nincsbennetarcsi

(#62967) Damateo válasza Qru (#62966) üzenetére


Damateo
aktív tag

Köszönöm.
Az autó könyve ezt javasolta, a következő cserénél lehet hogy megnézem a 5W30-at.
MTF-3-ból mennyire lehet szükség cserénél?

(#62968) tboldi válasza Damateo (#62967) üzenetére


tboldi
nagyúr

Másfél liter.

(#62969) j.bravo válasza tboldi (#62964) üzenetére


j.bravo
addikt

Csábító hogy csak fúrni kéne, de oldalanként 5 helyett mondjuk 8-9 pöttyből jobban ki lehetne rakni.
A második ugye a sztenderd, utángyártottból építkező megoldás, de ez lenne nálam a Z terv :DDD

Whatever.

(#62970) tboldi válasza j.bravo (#62969) üzenetére


tboldi
nagyúr

Így? :D

(#62971) j.bravo válasza tboldi (#62970) üzenetére


j.bravo
addikt

Nem rossz, Watson; ez lehet az Y terv :) na jó, L vagy K tervnek is jó lehet :R

Whatever.

(#62972) Rp526


Rp526
aktív tag

Sziasztok,

1998 1.4 IS D14A4

Az egész egy lambdaszonda csere miatt indult.. az előző tulaj úgy gondolta nincs rá szükség.. és elvágta a vezetéket.. :((( a CEL izzóját pedig egyszerűen kihúzta a műszerfalból.
Ma megpróbáltam kivillogtatni a CEL és ABS kódokat az autómból. Először OBD csatit kerestem, de sehol nem találtam.. majd a neten talált infók alapján rájöttem, hogy nincs is benne.

Ezután a két pines kék csatit összezártam, megkaptam az ABS kódokat. Viszont a Check Engine Light felvillan és gyorsan el is alszik. Semmi nem történik utána.
Az ABS villogja folyamatosan a kódokat.
A CEL folyamatosan világít, ha nincs összezárva a csati.
Kivettem a 7,5-es biztit is, semmi változás.
Több fórumon írták, h esetleg ECU hiba és, h cserélni kell.

Van egy 99-es 1.4 IS donorom. D14Z motorszámú. Abban már benne van a hivatalos OBDII-es csati is. Ha arra kerülne sor, hogy tényleg cserélnem kell az ECU-t, akkor gondolom ott immobiliser, kzpontizár stb problémák lehetnek.. Egyáltalán kompatibilis, vagy ez nem ilyen átteszem és kész vagyok dolog?

Tudnátok ebben segíteni? Mit csinálhatok?
Előre is köszi! :)

(#62973) minas


minas
aktív tag

Visszaolvasva van szórás, úgyhogy inkább felteszem a kérdést:
Accord K20A6 motorba milyen viszkozitású Motul 8100-ast tegyek? Olvastam már 0W-20, 0W-30, 5W-30, 5W-40-et is.

(#62974) Qru válasza minas (#62973) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

0W20 vagy ha sportosan vezetsz (tartósan magas fordulat nyáron is) 0W30.

#nincsbennetarcsi

(#62975) honda23 válasza minas (#62973) üzenetére


honda23
aktív tag

Eneos sustina 5w30.

K20-ba rakom 8 éve.
Hidegen 0w20 viszkozitás.
Melegen 5w30 viszkozitás.
Max 8-9 e km-ig használható az adalékok miatt.

Amúgy gyárilag 0w20.
Vagy gyári 0w20 vagy sustina 5w30.
Csak ezeket raknám bele.
Mindkettő olaj bírja a magas fordulatot.

[ Szerkesztve ]

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#62976) KrAt


KrAt
veterán

Jazz ablaktorlo megadta magat.. :) :R :DDD


(#62977) eisento


eisento
addikt

Hali. Ufo civicbe milyen lengescsillapitot ajanlotok?
Kayaba? Trw? Vagy sachs?
Evi 5-8000 km-t megyek max kocsi marad hosszutavon.
Probalok bardibol 50%os kedvezmennyel venni minel olcsobban meguszni

Szerk: csaladi auto szoval nem kell sport kemenysegu xD

[ Szerkesztve ]

Motorola Edge 40 | PSN ID: HUN_Ejzi

(#62978) minas válasza Qru (#62974) üzenetére


minas
aktív tag

Qru, honda23 kösz.
Egyrészt automata (ez annyiban lényeges, hogy nagyon ritkán pörgetem 4500-5000 fölé, inkább kényelmesen, de dinamikusan használom, a kézi váltást pedig szinte soha), másrészt 300 ezer van benne, ennek ellenére nagyon jó állapotú és megkímélt. A Motul választója erre a motorra 150 ezer km feletti futásteljesítménynél Motul Eco-Lite 5W-20-at ajánl (mondjuk ilyet nem is találtam, csak Eco-lite 5W30-at). Vékonyabb 0W talán már nem az igazi. Szóval 5W20-ra és 5W-30-ra szűkült a kör. Csak annyit tudok, hogy az előző tulaj mindig Motult rakatott bele a Honda szervizben, ezen nem változtatnék. Sajnos azt nem tudtam kideríteni, hogy milyen viszkozitásút.

[ Szerkesztve ]

(#62979) BlacKSouL válasza KrAt (#62976) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Az kemény.
A műanyag(POM) perselybe osszeszereleskor nyomnak egy tisztességes adag zsirt(Attolub No2) és úgy nyomják össze az acél golyóval. A fölösleges zsír kinyomodik közülük, és a gumigalleron úgy nagyjából vízzáró réteget biztosít. Ez persze idővel kikophat, beporosodik, a poros zsír kikemenyedik, kipereg, beengedi a vizet, port, ami idővel kimoshatja a zsírt ami szintén kipereg a golyó és a persely közül, majd elkezd kopni és rozsdasodni a golyó, és így lecsökken az átmérője, a műanyagnak meg nőni, és szétugrik. Ritka, de elofordul.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#62980) Qru válasza minas (#62978) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A 0W30 vagy 5W30 Eco-Lite teljesen jó bele.

Én a 0w30-at bepróbálnám, mert hidegen jobban ken és melegen sem vékonyabb igazából mint az 5W30.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#62981) minas válasza Qru (#62980) üzenetére


minas
aktív tag

Azt hiszem az Eco-lite 5W-30 marad. :R

(#62982) i-sti válasza minas (#62981) üzenetére


i-sti
senior tag

:O

Novum Forum Siculorum

(#62983) minas válasza i-sti (#62982) üzenetére


minas
aktív tag

Ha ez az egyet nem értés jele, akkor nem lepődtem meg. Bár talán hasznosabb lett volna egy konkrét építő javaslat.

[ Szerkesztve ]

(#62984) tboldi válasza minas (#62983) üzenetére


tboldi
nagyúr

Qru már leírta, miért lenne jobb a 0-s olaj. És a hiedelmekkel ellentétben a magasabb km sem indokolja a magasabb viszkozitást.

(#62985) rothfb válasza tboldi (#62984) üzenetére


rothfb
veterán

Az enyémben is 5w30 van évek óta, plusz előtte a németek is azt töltöttek bele (onnan tudom, mert az ülés hátsó erszényében felejtették a számlát róla annó). És egy fikarsznyi olaj sem fogy 3 és fél éve, mióta nálam van a kocsi. Most van benne 99850 km. UFO 1.8 benzin 140LE.
Tehát nem olyan rossz az az 5w30 se. Miért zavar ez itt ennyire mindenkit?
Engem max az zavar, hogy sosem hallottam az Eco-lite olajokról, de mindjárt utána nézek.

(#62986) j.bravo válasza j.bravo (#62934) üzenetére


j.bravo
addikt

Kiderült, hogy is volt ez. Volt rajta gyári/szalonban rátett díszléc (nem emlékszik após hogy szélesebb volt-e), aztán amikor egyszer - 4 éve kb - meghúzták az autót, és fényezve lett a'sszem az első lökhárító, akkor a szerviz aki csinálta nem talált távolról se hasonlítót, ezért a lököshöz jobban hasonlítóra cserélte az ajtókon is.
Azt mondjuk továbbra se tudom hogy ez gyári FL-es, vagy 3rd party :DD mindenesetre bő 4 éve rajta van gond nélkül.
A hátsó lökös egy későbbi ízben lett fényezve, arra amit sikerült lőni az lett feltéve az amilyet sikerült lőni típusú kétoldalas ragasztóval, ez jön is lefelé, de majd orvoslom.

Whatever.

(#62987) tboy93 válasza eisento (#62977) üzenetére


tboy93
nagyúr

Gyárit.

(#62988) tboldi válasza rothfb (#62985) üzenetére


tboldi
nagyúr

Engem ugyan nem zavar, mindenki azt önt az autójába, amit akar, egyszerűen csak furcsállom, hogy sokan ódzkodnak a 0-s olajoktól, pedig hidegindításkor jobbak (általánosan, mert biztos van a világon 1-2 kivétel), mint a vastagabbak. Ha a gyártó megengedi a használatát, akkor nem lehet baj.

Egyébként az, hogy látható mennyiségben nem fogy vagy fogy, az még nem jelenti azt egyenesen, hogy az az olaj megfelelő vagy nem megfelelő az adott motorba. ;)

(#62989) i-sti


i-sti
senior tag

CRV 4x4 teszt

Novum Forum Siculorum

(#62990) BlacKSouL válasza rothfb (#62985) üzenetére


BlacKSouL
addikt

"Az enyémben is 5w30 van évek óta" - ez nem jelenti azt, hogy ez az ideális, csak egy tény.
"plusz előtte a németek is azt töltöttek bele" - ez szintén nem jelenti azt, hogy ez az ideális, különösen hogy a németek 2-5 évre vesznek autót, szóval számukra 2, max 3 olajcsere periódus, addig meg neki mindegy mit tesz bele, úgyis eladja. Plusz az ő szervizüknek éppen ilyenre volt a legjövedelmezőbb szerződésük a nagykerrel, és kész.
"egy fikarsznyi olaj sem fogy 3 és fél éve" - ez tulajdonképpen jó, ha nem szőrözünk azon, hogy minden motorban fogy az olaj, a mérték nem mindegy, illetve az, hogy mivel az olaj fogy, mi pótolja ki a helyét(korom, üzemanyag, víz, savak, fémkopadék, stb..) és milyen mértékben.
"Most van benne 99850 km. UFO 1.8 benzin 140LE" - nekem 171.000 km van benne, nem ufo, de sedan 1.8 benzin. Vagyis ugyanaz a motor. 0 km-es kora óta fogyasztja az olajat, csak nem mindegy miből mennyit. a gyári 0W20-ból minimálisat, 4-6 decit 10-12 ezer km-enként. Próbáltam 0W30 fuel economyval is, abból is akörül, picit talán többet fogyasztott, mondjuk 6-8 decit. Próbáltam 0W40-el is, hogy ne engedjünk a 0W-ből, de sajnos abból kifejezetten sokat fogyasztott, többször is kellett utántöltenem, egyszer drasztikusan, nívópálca alá, 6000 km-el olajcsere után. Majd visszaváltottam 0W20-ra, és azóta ismét a 0 km-es korában megszokott, újkori 4-6 decit eszi meg, 10-12 ezrenként. Mivel a 0W20 olajjal körülbelül fél literrel fogyaszt kevesebb benzint, simán vállalható ésszerű áldozat, a konstrukciós jellegből adódó fél liter olaj ára, a 100 km-enként fél liter benzin áráért.
"Tehát nem olyan rossz az az 5w30 se" - ezt senki nem állította, csak az a kérdés, hogy nem olyan rosszat, vagy jót, vagy optimálisat keresünk-e.
Az is elhangzott több ezzel foglalkozó helyen, hogy ha több viszkozitás is megengedett, akkor érdemes a megengedett legalacsonyabb viszkozitást használni. Többször előkerült a bizonyos Toyota motor is, amibe szintén nem a megengedett legalacsonyabb viszkozitást tették, hanem mást, így a kicsit ritkább periódusokkal meg is adta magát.

Még azt nem tudom, hogy akik 0W20 vagy 0W30 helyett 5W30-at használnak, azok miért nem használnak inkább 5W40-et, vagy 10W30-at? A logikát próbálnám megfejteni.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#62991) rothfb válasza BlacKSouL (#62990) üzenetére


rothfb
veterán

Az a bizonyos Toyota motor különősen érzékeny az olajra... ha egyről beszélünk. Ha jól rémlik 1.33-as?

(#62992) minas válasza BlacKSouL (#62990) üzenetére


minas
aktív tag

Nem okoskodásból, de ha szerinted ha már 5W-30, akkor miért ne lehetne 5W-40, vagy 10W-30. Ezen logika alapján, ha már 0W-20 vagy 0W-30, akkor miért ne lehetne 5W-30?
Tudom, hogy ez inkább csak egy hitvita, de azért én rákérdeztem egy ismerősömnél, aki kenéstechnikában mérnök, úgyhogy az ő tudására és véleményére adok.

[ Szerkesztve ]

(#62993) rothfb válasza minas (#62992) üzenetére


rothfb
veterán

Mi volt az érve az 5w30 mellett az ismerősödnek?
Csak azért kérdezem, mert én is 5w30-at használok és érdekelne. A 0w20 melletti érvelést már olvastam.

(#62994) KrAt


KrAt
veterán

Egyik kollégámnak van egy projektoros lámpatestes, 7gen Accordja, és végigpróbáltuk az izzókat: sima H1 Tungsram - Osram NBL - Einparts 4300k-s xenon.
Ugyanaz a telefon, ugyanaz manuális beállítás. Azért van magasabban a fény, mert a halogénnél le volt tekerve, nem az izzó miatt.

Az eredmény engem meggyőzött :)

Sima halogén:

ONBL:

Xenon:

[ Szerkesztve ]

(#62995) i-sti válasza minas (#62992) üzenetére


i-sti
senior tag

Én is kíváncsi lennék egy érvelésre az 5W30 mellé. :K
Ha nem titok a kenéstechnika mely területén dolgozik?

Atesz: Rendes autókban ezért van gyárilag Xenon/led/lézer, mert a halogén szar :K

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#62996) flegga92 válasza i-sti (#62995) üzenetére


flegga92
senior tag

Vagy nem ez az idióta projektoros megoldás, hanem sima foncsor. Céges kocsiba is foncsoros halogén van, baromi jól látni vele.

(#62997) Qru válasza flegga92 (#62996) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a projektoros kialakítás a xenon izzóhoz ideális. :K Mondjuk egy jól eltalált halogént én jobban szeretek, mint a xenont. Oké, nagy a xenon fényereje de nem világít elég messzire nekem.

#nincsbennetarcsi

(#62998) i-sti válasza Qru (#62997) üzenetére


i-sti
senior tag

B8ban nagy a fényereje és messzire is világít.
Plusz nem kell évente cserélni.

Novum Forum Siculorum

(#62999) Qru válasza i-sti (#62998) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

B8-ban nem ültem, B6-ot meg E92-t vezettem, egyikben sem világított elég messzire pedig többször több helyen voltak fényszóró állításon.

#nincsbennetarcsi

(#63000) Aladdin válasza Qru (#62997) üzenetére


Aladdin
senior tag

A 7gen Civicnek speciel nagyon jo volt a projektoros halogenje, viszont abbol ultem at ugye a 8 gen fl Accordba, ahogy te is, ugy en is elajultam, hogy milyen kozelre vilagitott. Orszaguton 80 kornyeken mar veszelyes volt. Aztan feljebbtekertem, es utana hozza sem kellett nyulni, sot, a fenyszorot is alig hasznaltam. Az Accord bixenonja egy nagyon jol eltalalt lampa volt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.