Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [M0ng00se:] Northwood VS Prescott - Előszó, múltidézés
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] Ketogén étrend
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Kornel
veterán
Szóval megpróbálom az eddigi infoimat érthetően elmondani.
Ami biztos, hogy az R18A2-be a 0w20-tol a 10w40-ig bármi jó, úgyhogy csak finomságokrol beszélhetünk ezen esetekben. Egyikkel sem lehet gondja az autónak.
Viszont az ajánlott a 0w30.
Azt, hogy a minel kisebb hideg oldali viszkozitas miert jo, gondolom nem kell magyaráznom.
Azt viszont, hogy miért jó a minél kisebb melegoldali viszkozitas (az előírt lehetőségeken belül), az már szerintem hosszabb magyarázatot igényel. Először én se ezen az állásponton voltam (magamtól), de nálam okosabbak és tapasztaltabbak meggyőztek, hogy amit gondoltam, téves.
Az alaphelyzet az volt, hogy a SSS-om csipegette az eneos sustina 5w30-at, ami amúgy is nagyon vékony olaj, a w30 alsó ertekhataran mozog. Kb. 8000 km alatt megevett 1 litert, de közben azért kapott extrém terhelést is, 50 km 6500-6950 rpm kozott, stb.
Két dolgot nem voltam képes felfogni. Az egyik, hogy nagy fordulaton minden motor eszik olajat. Ketto, hogy azzal, hogy vastagabbra váltanék, nem oldanek meg semmit, max. kinyirnam a motort.
SSS motort 1.6M16A (amugy orök élet plusz 2 nap) nem egy user nyírt már ki ugyanilyen felbuzdulasbol, hogy 20w50-es olajjal használta, mert ő versenyzik vele.
Két ok miatt is:
Az egyik, hogy a lassubb áramlás miatt romlik az olaj hőelvezetőkepessege, illetve a másik, hogy eleve lassabban áramlik, romlik a szivattyúzhatosaga a sűrűbb folyadéknak, kisebb olaj nyomást elérve ezáltal. Kisebb nyomás, nagy fordulaton, nem kell ecsetelnem.
Fizikai oldalról megközelítve:
p=F/A
A az állandó, F változhat.
F=m*a=m*(v/t)
Tehát minel nagyobb a sebesség (kisebb viszkozitasu folyadeknak azonos keresztmetszeten nagyobb a sebessége, mint a nagyobb viszkozitasunak), annál nagyobb a nyomás.
Ergo, ha valaki szereti forgatni a motort, érdemes az előírt értékeken belül a legkisebb melegoldali viszkozitasut használni.
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- XFX GTS RX 580 8GB OC - eladó!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, E-SIM, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beats Studio 3 Wireless /// Makulátlan Állapot // Számla + 6 Hónap Garancia
- 1More ComfoBuds Pro Vezeték nélküli fejhallgató ZAJSZŰRÉSSEL /// ÚJ // Számla + garancia