Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03
LOGOUT.hu
Hozzászólások
rustysaw
csendes tag
Köszönöm a válaszokat. Azt tudom, hogy a Katana 50-es a legkisebb (Mk. II), de éppen arra gondoltam a Boss esetében. Azt nem gondolom, hogy az egymástól 10-15 centire lévő hangszóró pl. a Blackstarban nagyon kiemelkedne hangzásban az 1x12" hangszóróhoz képest. Az IDCore-ból a 40W-ost néztem, az picivel több csak a 20-asnál. A Line6 Spider esetében vannak kérdőjelek, egy kollégám, aki gitározik, azt mondta, hogy annak van a "legszintetikusabb" hangja, amúgy az sem rossz. Persze tudom, hogy ezek a modellezők elmaradnak a pedáloktól. Többektől hallottam, hogy az IDcore-ban nagyon jó a delay, bár gondolom ez is egyéni preferencia. Szóval döntő lehet a választásomban a patchek "választéka" és hozzáférhetősége. Az még nem néztem, hogy melyiknek lehet jobb az usb audio interface fiunkciója, illetve nekem fontos lenne a szoftver használata, így annak felülete, sokoldalúsága és gyártói támogatása. És befigyelt közben a Catalyst 60 is, mert benézett az ára 100 ezer alá.
[ Szerkesztve ]
Majd ha eljutsz egy jobb szintre és még mindig érdekel, akkor azért lehet jó lesz ebbe is belenyalni. Engem sem érdekelt, csak tudom mennyire jó és hasznos.
Példa. Ex kolléganőm panaszkodott, hogy szar a biciklije mert recseg a váltó, elmagyaráztam hogy kell használni, erre azt mondta, hogy nem érdekli, nem akarja tudni hogy működik, nem akarja külön megtanulni a biciklizést, csak használni akarja. És panaszkodott tovább, hogy recseg a váltó mikor beleáll a pedálba és úgy vállt vissza.
Félre értés ne essék, nem rosszból írom. De ezzel én is így vagyok, nem érdekel az elmélet, csak tudom mennyire sokat segítene az improvizációmon.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Igen de nem. Jó torzító pedálok azért jobban beleszólnak a hangba mint clippeljék a jelet.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
cucka
addikt
Hát ennél sokrétűbb a téma.
Volt az egyik gondolat, a szétvágott hangszóró. Ez egy kimagaslóan idióta ötlet, nem is nagyon terjedt el. Időrendben ez volt legkorábban, de mivel maga az ötlet fasság, ezért legfeljebb történelmi kuriózumként lehet rá gondolni.
Volt a fuzz, amit eredetileg úgy képzeltek el, hogy arra lesz jó, hogy szaxofon hangú legyen a gitár. Aztán a Rolling Stones a Satisfaction c. gigaslágerükben ezt használta, onnantól ezt a szaxofon témát nem erőltették.
Meg volt a csöves torzítás, ami úgy lett, hogy a rockzenében koncerteken a fő korlátozó tényező és megoldandó probléma a hangerő volt. Ezért mindenki csutkára tekerte az erősítőket, és így jöttek rá, hogy fasza muzikális torzított hang jön létre.
Ugye ekkor még minden erősítőnél a fő szempont az volt, hogy tisztán szóljon. A torzítás ekkoriban egy tervezési/műszaki probléma volt, nem pedig kívánatos hangzás.
Manapság ha azt mondod, hogy torzított gitár, akkor az vagy valamilyen fuzz-variációt jelent, vagy valamilyen megközelítése a túlvezérelt csöves erősítő torzításának.
Márhogy a klasszikus értelmezés szerint. De persze pedál meg ötlet annyi van, mint csillag az égen, végül is a bit crusherre, gitárszintire, meg minden egyéb hülyeségre rá lehet mondani, hogy torzítás.
[ Szerkesztve ]
X2N
senior tag
Jelenleg én is ezen gondolkodom hogy lehetne hangszigetelni, és akkor lehetne kicsit nagyobb hangerőn itthon döngetni
Több évnyi megtakarítást gitárba tenni? Meg se fordulna sose a fejembe. Ezek nem gyűjtögethető cuccok, nem is lesz már az sose amennyi gitár készül jelenleg... akkora szerencsém meg nincs h veszek pl egy klon pedált és pár év múlva a a többszázszorosát fogja érni, amióta ezek a modellezős cuccok bejöttek már az új dolgokra nem tekintek úgy mint "befektetés". Régen voltak jó gyűjtögethető dolgok ma már szerintem nincs ilyen, mindent lefognak modellezni. Meg nincsenek már annyira használhatatlanul rossz dolgok hogy meg kelljen venni a drágábbat.
Ctrl+Alt~Del-Azt azért hozzátenném hogy nem ugyanolyan erősítőt építettem mint az SLO30. Nem ez volt a szempont. Ugyanolyat nem is tudnák csinálni, de jelenleg a piacon általam elérhető legjobb minőségű alkatrészekből lett elkészítve...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
arnyekxxx
veterán
Ez volt a csávó marketing-e.
az a marketingje, hogy közben róla beszélnek. Ahogy a JHS is tolja a kontentet az olcsó meg másgyártotta pedálokról és a végére azt érzed, hogy fasza ez a csávó, csak venni kellene tőle egy pedált.
[ Szerkesztve ]
Amúgy arra kíváncsi lennék, milyen az a rozsdamentes acél.
Nemrég nézelődtem kések után és acél és acél között irdatlan különbségek vannak. Érdekes hogy míg a késeknél ezek mind fel vannak tüntetve egy bizonyos árkategória felett, hangszereknél erről szó nincs. Szintúgy a nikkel bundok... ha jók azok a nikkel bundok akkor a büdös életben nem lesz vele bajod.
"Az mekkora kutatás már hogy letekersz egy meglévő hangszedőről 15-20e menetet megállapítod a menetszámot, meg hogy hogy milyen mágnes/ huzal van rajta?" Hogy is szoktad mondani? Jönnek a szakértők és jól megszakértik? Hát jól meg szakértetted. Hallgasd meg mit mond a pali. Az a 63-as pickup több ezer dolláros veszteség. Ráadásul ős is azt mondta, hogy letekerték megszámolták megmérték és nem szólt úgy.
re: #57075 arnyekxxx
Meghívták és elfogadta a meghívást. Kiről beszéljenek? És még egyszer mondom, többet beszélt sztratokról meg Marshall erősítőkről mint kb bármilyen PRS gitárról/erősítőről.
Amúgy ha nagyon komolyan gondolnád akkor vennél a JHS-től egy pedált
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
arnyekxxx
veterán
nem veszek mert nem kell, de úgy érzem, hogy szeretnék venni egy JHS pedált
Tibizzz
kezdő
Megvettem ezt a MOOER GE100 effektet.
PDF
Kipróbáltam a wah pedált. Így szól : Wah Blues.
[ Szerkesztve ]
pigatt
őstag
Adatlapod alapján nagyon közel lakunk egymáshoz, nyugodtan kipróbálhatod a DigiTech Drop pedálomat, hátha beválik!
i9 / 4080 / 32"
sza.sa
tag
Majdnem hasonlót néztem, amit küldtél, még a bundok is ferdék
https://www.thomann.de/hu/harley_benton_r_446_flip_flop_blue.htm
doc: majd kipróbálom, igaz nem pedállal, valami szoftveres cucc gondolom jó lehet erre
Létezik hogy ez a gitár még van és ennyi? Haveromnak vettünk ilyet, kb 10 éve, akkor is ennyi volt:
[link]
Nem volt rossz, kapott egy SH-5-öt és ment a Nigtwish cover
sza.sa
sza.sa
tag
Ááá, még csak most reggelbeszéltük meg, hogy hogy legyen a gitár beállítva.
Meg ez távlati terv, még bármi lehet. Nem böngészgettem még, de pl ez a pedál se lehet rossz, de mondjuk újonnan egy HB gitár ára. Igaz arra is kell meg valószínűleg költeni...
De majd nézegetem az aprókat is.
sza.sa
Goose-T
veterán
Nem szólok szarul egyáltalán, szerintem a Headrush Pedalboard minőségét simán hozza a kis effektem. Persze hallom, hogy miben lehetne jobb, de azért ezt nem olyan egyszerű leírni szavakkal. Amit hallok, az az, hogy pl. a Helix élethűbben szól, de nem akarok már túl sok pénzt tolni egy sokéves technikába, ezért csábított a Headrush, de mindig kiábrándít, amikor meghallom a hangját. Mindegy, szerintem megvárom a kis multik következő generációját, ami már talán fogja hozni a Helix hangminőséget 100-200 ezer közötti áron. Ja meg legyen rajta legalább 4 presetgomb és pedál, így a Mooer GE 1000 már ki is esett.
Amúgy a kérdésedre válaszolva a high gain rhythm presetemben Friedman erősítőt használok OwnHammer ENGL IR-rel.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Ba cy lus
őstag
Vettem ma egy újabb budget fuzz pedált:
cuvave. Aki kicsit utánanéz youtube-on, láthatja, hogy ez az olcsó fuzz pedálok között afféle best. Csodálkoztam, hogy emag ilyet árul, nem is mertem előre fizetni, de ma megjött, és nagyon jó kis fuzz pedál. Az is fent van youtube-on, hogy pár éve megváltoztatták és lett egy alapzaja/zúgása emiatt, ami az első verziónál egyáltalán nem volt. Na most ez, amit kaptam, egy érdekes jószág, mert ennek sincs alapból zúgása/zaja. Viszont ha fel van tekerve a gain/fuzz a pedálon, akkor miután befejeztem a játékot, még egy pár másodpercig hallható némi zaj (nem az a fajta zaj, ami alapból jön egy nem kapuzott pedálból), tehát nem lesz rögtön teljesen csendes. Ettől függetlenül tök faszán szól. Jó egy hete láttam először egy videót róla, ahol a rusty fuzzal vetik össze, kapásból megtetszett a hangja, de akkor még nem tudatosult bennem, hogy ez egy olcsó pedál, s hogy ilyen könnyen be is szerezhető.
Egyébként még a budget pedálok között is budget ez a cuvave. Amit nem is a hangján, hanem inkább a kivitelezésen érezni: a rusty fuzz sokkal jobb e tekintetben. Hangban már nem, ami persze szubjektív.
[ Szerkesztve ]
consono
nagyúr
Ez hányadik fuzz? Te amúgy stoner zenében utazol, hogy a fuzzokat gyűjtöd, vagy Hendrixben?
Én 20 év után a Spark Mini miatt megint rájöttem, hogy nekem a Proco RAT az ultimate pedál Lassan kellene majd venni igazit is belőle, de mindenem ment a dobozba megint, mert elég egy kábel a gitár meg a Spark közé ahhoz, hogy jót gitározzak.
"In God we trust. All others must bring data"
Ba cy lus
őstag
Harmadik csak. (Hacsak a Behringer HM300-at/Boss HM2-t nem számoljuk a fuzz pedálok közé, mert amúgy eléggé fuzzos az is, doom metálra simán jó lenne.)
A pszichedelikus irány engem jobban érdekel, de azért nem zárnám ki a stoner-t, doomot sem.
A Proco Rat egy legenda, az majd nekem is kell egyszer. De még jobban szeretnék egy eredeti Maestro Fuzz-Tone FZ-1A-t: [link]. Ugye kiadtak a modern időkben egyet FZ-M néven, dehát annak köze nincs a régihez.
[ Szerkesztve ]
Steven Fryetteről beszéltem. De sajnos tudom hogy a hifi, erősítő téma is csak egy vallás mint a tonewood
Csak a múltkori prs vitára akartam reflektálni.
A múltkor én már bizonyítottam hogy meg tudom különböztetni a single coilt a humbitól meg a passzív humbit az aktívtól. Amúgy általában számomra mikor zenét hallgatok nem az az érdekes hogy ez soldano vagy Marshall, hanem hogy lp, st, tele, vagy milyen gitár
És ne forgassátok ki amit mondok, tudom hogy baromi fontos az erősítő, a láda a pedál. Csak nem nézzétek le ennyire a gitár szerepét miközben a másik dolgot meg az égbe magasztaljátok.
Re: consono
Amúgy a prs vita múltkor nem csak a fáról szólt. Pont ugyanarról beszélt hogy minden mennyire beleszól a hangba.
Písz
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
Goose-T
veterán
Lehet csak nem én vagyok a célközönség, de nekem ez nagyon sok sebből vérzik:
1. Milyen kijelző már ez 2024-ben?
2. Monó kimenet.
3. Nincs expression pedál, bár nyilván azért nincs, mert nagyon effektek sincsenek benne, amit lehetne vezérelni vele.
4. Ha már úgyis csak olyanoknak szánják, akik meglévő pedalboardba rakják a kis effektpedáljaik mellé, miért nincs FX loop rajta? Hogy rakok így az előfok és a láda közé effektet?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
arnyekxxx
veterán
Szerinted igen, mások szerint meg nem. Én pl egy életet leéltem effektloophasználat nélkül. Pont annyira hiányzik mint a sztereo kimenet, a szines kijelző.
A nagy ToneX pedálban sincs loop, a kijelzője olyan mint egy rádiós óráé. A kispedálon meg kijelző sincs.
arnyekxxx
veterán
Ahogy minden más pedált-multit vezérel amin 1,2,3,4 lábkapcsoló van. Akinek meg nem elég az rádug egy midi vezérlőt.
Nagy jelentősége ennek azért nincs, mert mind az IR (impulzusválasz, azaz konvolúció), mind a time-based effektek (amiknek a preamp után a helyük), azaz MOD/DLY/RVB lineárisak, ezért tetszőlegesen felcserélhetők. A kevés kivétel egyike pl. a shimmer reverb ahol erős harmonikus torzítás is része az effektnek.
Stúdióban is az az ésszerű, hogy a nem gain típusú (lineáris) effekteket utólag alkalmazzák a mikrofonnal rögzített hangon. Ilyen célból fölösleges az FX loop a modellezőkre, hiszen az IR-t is használó line level output után lehet akasztani a time-based pedálokat, és ez ugyanúgy szól, mintha egy FX loopba tennénk az IR előtt (mínusz egy fölös D/A-A/D loop).
A modellezők effect loopjának éppenséggel pont a (modellezett) preamp előtt van értelme, ha az ember vegyesen akar fizikai és virtuális drive/comp pedálokat keverni, mivel ezek nemlineárisak (kompresszió / torzítás), itt nem mindegy a sorrend. Ha egy modellezett pedál után akarunk használni egy fizikait, az nem megy FX loop nélkül. Ha minden fizikai pedált az első virtuális előtt használunk a láncban, akkor szintén nem kell loop.
M@trixfan
addikt
Ide még az előfokokat lehetne becsatolni a “return”-höz és akkor az előfok elé mennek az “input” pedálok, illetve ilyenkor az előfok loop-ja van használatban. Ha loadbox-olva van az erősítő akkor pedig mehetnek az effektek post IR, vagy a loadbox loop-jába (pl. Fryette Power Station).
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
X2N
senior tag
Igen ez a legenda, aztán kiderült hogy a több mély(vastagabb húrok) az ≠ jobb hangzással, mert jobban túlvezérli a csöves cuccot(Marshall-t) aztán nem lesz annyira feszes a mély tartománya mert túlvezérled rögtön az első 2 erősítő fokozatot. A legtöbb booster pedál pont azt csinálja hogy levesz a mélytartományból és megnyomja a közepet.
Persze ha olyan erősítőd van amin lehet rögtön állítani az első erősítő fokozat után mint a Mesa Mark sorozatú erősítőknél vagy speciális erősítőd van mint egy Krank Krankenstein, Fryette SigX, Deliverance, vagy hasonló modernebb cucc aminél nincsenek akkora csatolókondik, katód bypass kondik hogy az alacsony frekvenciákat is túlerősítsék nem lesz az mint a régi Marshall-oknál, akkor aztán lehet hót mindegy milyen húrokat használsz és booster pedál sem kell. A probléma mindössze ezzel az ha elkezdek kondenzátor értékeket csökkenteni akkor meg a tiszta csatorna fog kiherélten szólni. Nyilván ha le van hangolva a gitár akkor utána kell menni alkatrész értékekkel is hogy megfelelően szóljon. Kapcsolási rajzokon alkatrész értékek alapján ezt látom.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Most, hogy nagyjából egy hónapja használom a csöves erősítőt, leírom a tapasztalataimat. Csöves vs. modellezős.
Saját benyomásaim alapján is a csöves erősítőnek más hangja van, nem adja vissza egy modellezős cucc. Azt a nyers erőt, a vibrációt, pláne nagyobb hangerőn, nagyon jó érzés. Azon, hogy mennyiben tudja utánozni egy modellezős cucc a hangzását, lehet vitatkozni, ha most tippelnem kéne, 80-90%-ban biztosan.
Ugyanakkor egy csöves erősítő az one trick pony, egyfajta hangzást tud jól, vagy kiválóan, nem sokoldalú, mint egy modellezős cucc. Arról nem beszélve, hogy a csöves erősítőn nulla effekt van, max reverb, azaz, egy csomó pedál kell mellé, ha valaki egy bizonyos hangzást keres. Helyigénye nagyobb, hordozhatósága nehezebb. Fajlagos ára lényegesen drágább.
Tanulás szempontjából előnyösebb a csöves, mert minden apró hibát "megmutat", sokkal tisztább játékra van szükség vele, mint egy modellezős cuccon.
Mivel nagyobb hangerőn otthon kevésbé lehet használni, ebbéli előnye nem igazán jön ki egy átlag háztartásban a csövesnek.
Arra kevés embernek van lehetősége, hogy 5-6 minőségi csöves erősítőt tartson a különböző zenei ízlésének megfelelően, helyhiánytól kezdve akár az anyagiakig is.
Az a fajta sokszínűséget, amit akár egy Ampero kínál, ládaszimulációkkal, mikrofonokkal, pedálokkal, fejekkel nem kompenzálja szerintem a csöves cucc csövessége, abbéli előnyei.
Így én abszolút megértem, ha valaki otthonra azt választja, hogy olcsóbban, sokszínűbben, többféle hangzás mellett teszi le a voksát, még akkor is, ha az adott hangzás nem lesz pariban a csöves hangzással.
W | W | H | W | W | W | H
Moleman
addikt
Én pont fordítva tapasztaltam meg. Amplitube-ban kikísérleteztem, hogy melyik erősítőtípusokat, melyik analóg pedálokat szeretem, és annak megfelelően vásároltam be.
Mai szemmel mondhatjuk azt is, hogy feleslegesen, mert sokkal zajosabb a pedalboard, ezért inkább az Amplitube-ot használom mindenre.
Ennek ellenére átérzem a rajongást, évente egyszer-kétszer kapcsolom be, de imádom a Laney Cub hangját, az illatát, mikor melegszik, na meg ott az óriási hozzáadott értéke az emléknek, amikor az Eldoradoban először kipróbáltam, és Eastman kollégával összenéztünk, hogy igen, ez kell nekem.
De nem is kell csövesnek lennie, a fulltranyós 2×12 Trace Elliot is hatalmasat tud szólni, volt szerencsém egy klubkoncerten rendesen meghajtani.
Ez teljesen valid szintén. Én is tisztán analóg setuppal indultam, és volt bennem egyfajta analóg elitizmus is. Bár végül győzött a praktikum, a gain staging / kompresszió / drive-ok működését talán jobb volt elsőként analóg módon kitapasztalni.
De nálam is van pár pedál (főleg MOD/DLY/RVB), amit a modellezett változat alapján gondoltam, hogy beszerzek. Csak aztán mindig rájövök, hogy minek
Másrészt a Boss IR-2 elgondolkodtatott, mivel a multiban csak 2-3 presetet használok (és 1-1 analóg kompresszor / drive pedált megtartottam előtte), tehát kb. amp+cab sim uzemmódban megy, lehet, hogy kisebb fizikai méretben kijönne a dolog 3-4 analóg pedállal (de több stomp kapcsolóval, tehát használni lehet, hogy praktikusabb lenne). Aztán hagyom a francba, így is megvan minden, ami kell.
[ Szerkesztve ]
Ba cy lus
őstag
Tulajdonképpen azt sikerült bizonyítanod, hogy nem bírsz leállni a térítéssel. Igen, rohadtul szubjektív, kinek milyen igényei vannak. El nem tudom mondani, mennyire hidegen hagy, ha nincs a birtokomban többszáz erősítő modellezett hangja. Hogy mennyire nem zavar a művészi kiteljesedésben, hogy ha analóg erősítővel és analóg pedálokkal oldok meg mindent. És aki akusztikus hangszeren játszik? Annak még ennyi variálási lehetősége sincs, mégsem dől a kardjába. A lényeg az számára a hangot illetően, hogy a hangszere azon az egy hangszínen szépen szóljon.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Triangle Heliade Es hangfalpár
- Apple iPhone 14 128gb Midnight + Garancia
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.