Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#47914) Alexios válasza Ctrl+Alt~Del (#47913) üzenetére


Alexios
veterán

Teljesen jó az a Behringer hangkártya egyelőre mindenhez ami neked kell, garage bandet nem annyira ismerem, de valahogy ott is meg lehet oldani, hogy az effektek élőben szóljanak. Szóval nem kell a gitár nyers hangját felvenned és utólag effektezni, simán lehet olyat hogy kiválasztod az effekteket(erősítő, stb) élőben, és ugyanúgy szól a gitár a számítógép hangszóróján át mint egy erősítőből.

Vagyis ugyanolyan nem lesz, azért egy 12" hangszóró nem ugyanúgy fog szólni mint egy számítógép hangszóró :) De elektromos gitár hangja lesz

[ Szerkesztve ]

(#47940) arnyekxxx válasza Ctrl+Alt~Del (#47935) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Az a füleskimenet a behringeren a direct out, a nyers hangot küldi ki késés nélkül, azért nem hallottál effektet. Abból a jelútból kell a füleskimenetet megoldani ami a hangszóróra megy, hogy ez a te rendszeredben hogy oldható meg azt nem tudom megmondani.

(#47990) Goose-T


Goose-T
veterán

Ez olyan jól szól, hogy meg kell osztanom veletek. :D Részlet a próbatermi felvételünkből, rengeteg bénázás van benne, mivel havonta kb. egy alkalommal próbálunk. Inkább az a fasza benne, hogy relatíve olcsó háztáji cuccokkal milyen hangzást ki lehet hozni egy próbatermi felvételből is.

Amiket használtunk:
* Harley Benton DNAfx GiT Pro az én gitáromhoz (mixben a jobb oldalon szól)
* Mooer GE250 a másik gitárhoz (bal oldal)
* Zoom B3n a basszushoz
* Millenium MPS-850 dob
Mindez egy Behringer XR18-cal és rengeteg XLR kábel segítségével (minden sztereóban) lett rögzítve. A dob MIDI kábellel is be lett még kötve a Behringerbe, és a MIDI sáv is rögzítve lett, hogy utólag tudjak frankó dobhangot csinálni. Talán nettó 3-4 órányi munka van az utókeverésben és a masterelésben, amit én csináltam.

A gear:

A Marhsall már itt is csak dekoráció, mint a nagyoknál. :DDD

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#48486) arnyekxxx válasza Goose-T (#48484) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Én a 2020as Fekete zaj óta járok szimulátorral koncertre, akkor még a behringer GDI21 volt a "fejláda" a multi után kötve, igazából az is teljesen jó volt még ott a böszme színpadon is, aztán jött a piros gyufásdobozBaby az ő IR loaderével és boldogság van :) Egyébként simán lehet gerjesztődni a monitorládával is, csak kevésbé látványos mint odaállni a 4x12-k elé.

(#49053) arnyekxxx


arnyekxxx
veterán

a behringernek van egy tizesért passzív szűrője a hálózati zúgás ellen

(#49056) arnyekxxx válasza doc (#49054) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Szintén a behringernek van pedálos zajzára is occóé, de ez elemmel megy vagy hálózatról és nem csak a hálózati zajt szedi ki hanem a pickup zaját is, gyakorlatilag mindent levág ami a beállított jelszint alatt szól, cserébe azért ez már bele tud nyúlni a hangba is pont emiatt.

[ Szerkesztve ]

(#49622) doc válasza Vegyigyümi (#49621) üzenetére


doc
nagyúr

Persze, talan mar holnap megjon ha szerencsem van.

Azert egy BOSS pedal az mas kategoria, kapasbol a massziv, mindent tulelo femhazas csomagolas onmagaban komoly ertek.
A Behringer kb az osszes Boss pedalt lemasolta, muanyag csomagolasban, feleannyiert. Tok jol mukodnek, de azert mas kategoria.
Na ez a Zoom szerintem ugy nez ki mintha a Behringert masolnak :D
De ha mukodik megbizhatoan, ennyi penzert mar onmagaban a loop, ritmus es tuner miatt megeri, az osszes tobbi meg igazabol 'ingyen' van benne :D
Mondjuk octave es kompresszor pedalt amugy is raktam a wishlistemre azzal hogy "majd egyszer", itt legalabb ki tudom probalni hogy tenyleg van-e ertelme.

(#49623) consono válasza doc (#49622) üzenetére


consono
nagyúr

"Na ez a Zoom szerintem ugy nez ki mintha a Behringert masolnak :D" - azért ez durva, a Zoom egyik első cég volt, aki előállt digitális multival, "zseb" multival meg biztosan (talán Zoom 9000 vagy 9002 volt a neve, de teljesen már nem emlékszem). Nekem Zoom 1010-em volt valamikor a 90-es évek közepén/végén, akkor a Behringer még nagyon nem gitáreffekteket másolt :)
Az tény, hogy műanyag a legtöbb Zoom pedál, de a tapasztalataim szerint bírják a kiképzést.

A kompresszor nekem a szívem csücske, mióta van :) Az volt az a komponens, amit mindig hiányoltam a gitár "hangjából", amíg nem volt...

"In God we trust. All others must bring data"

(#49624) doc válasza consono (#49623) üzenetére


doc
nagyúr

Nem a tudasat vagy a minoseget vontam ketsegbe, de egy Boss az abszolut 'ipari' eszkoznek tunik, a Behringer egy jol sikerult 'felprofi' kacatnak, es ahhoz kepest a Zoom nekem ranezesre nagyon muanyag... De kiderul, nem fogom nagyon taposni, vigyazok a cuccaimra :)

A kompresszorra kivancsi leszek, bar annyira nem tunt 'nelkulozhetetlennek' hogy szamottevo penzt koltseg ra, erre nagyo jo lesz egy multi, rajonni hogy mire is van meg szuksegem :)

(#49644) cucka válasza doc (#49622) üzenetére


cucka
addikt

A Behringer nem csak a Boss pedálokat másol le, hanem mindent, de tényleg mindent. Ez a cég erről híres. Van egy rohadt nagy saját gyáruk kínában, bármilyen termékről is legyen szó, ők le tudják gyártani gyengébb minőségben fele-harmad áron.

Ami fura, hogy elvileg metált akarsz játszani, erre kiválasztottad azt a két effektet, amit leginkább senki sem használ ebben a műfajban :) .

[ Szerkesztve ]

(#49690) doc válasza consono (#49684) üzenetére


doc
nagyúr

Jatszogattam vele en is tegnap, valoban van basszus :) Mondjuk azt az Octave pedalt rendesen kell tekergetni, hogy hasznalhato hangja legyen, de megoldhato.

A Pitch shiftnel is valoszinuleg ez lesz, egyelore az tok hasznalhatatlan, majd igyekszem megtalalni hogy hogyan is lesz jo (viszont -12 felhangra letekerve faXa oktavot rak a hang ala :D)

A legnagyobb 'aztaQrva' elmenyt viszont az 'Aco.Sim' hozta. Panaszkodtam tobbszor hogy az egyetlen problemam a Schecterrel a tiszta, akusztikus jellegu hang hianya, ami pedig kene, mert ha nem akarom a csaladot zavarni az akkordozassal, akkor nem veszem le az akusztikust a falrol, jon a fejhallgato. Na az Aco.Sim tokkkkkeletes akusztikus hangot tud produkalni :C

A dobgep es a looper is szuper, allithato hogy a looper az effekt loop elott vagy mogott legyen, igy egyszeruen meg lehet csinalni hogy felveszek egy melyitett oktavos 'basszus' kiseretet, aztan utana egy teljesen mas patchet kivalasztva jatszok ra tok mas hangon.

A cucc minosege is teljesen jo, pont olyan ranezesre es erzesre mint a Behringerem. Muanyag, de strapabiro, igenyes anyag, nem valami filleres plasztik.

Osszessegeben abszolut pozitivak a tapasztalatok, en minden kezdo villanygitarosnak ajanlanek egy ilyet, mar onmagaban arra is szuper hogy a kulonfele effektekkel megismerkedjen az ember, rajojjon melyik mit csinal, hogy mukodik, mik a kulonbsegek az egyes megvalositasok kozott. A dobgep/metronom meg nagy segitseg a kezdo gyakorlashoz, skalazashoz is.

Ja, a Guitar Lab kisse fapados, de teljesen jol hasznalhato, szamitogeprol lehet patcheket (lenyegben egymas moge kotott virtualis eszkozoket) csinalni, a cuccra ramenteni (alapbol 10 ures hely van rajta a 40 gyari preset mogott).

Aramot en tobb modon probaltam neki adni. Az eddigi ket pedalt a Katana Mini gyari tapjarol hajtom, ratettem a G1-et is, de egy nagyon enyhe, de hallhato sipolast produkalt vele, ugyhogy eloturtam egy regi telefonos USB adaptert, es egy micro USB kabellel hajtom, igy tokeletes, es mivel egy kapcsolos hosszabbitoba van bedugva az erositovel (es a pedalokkal) egyutt, igy azt kikapcsolva szepen le is all minden, ha meg bekapcsolom, akkor 'minden ON'

(#49980) Alexios válasza doc (#49979) üzenetére


Alexios
veterán

Viszont tiszta csatornából bármelyik erositobol lehet tortzitottat csinálni egy pedállal, kezdőként valami olcsó behringer metal zone vagy hasonló klonnal olcsón

(#50252) Goose-T


Goose-T
veterán

Ha már gear, ezen a képen nagyjából minden rajta van.

Millenium MPS-850 dobszerkó
The box CL 115 sub + 2x CL 110 top aktív 2.1 PA rendszer
Behringer XR18 digitális keverő
Harley Benton DNAfx GiT Pro az én gitáromra
Mooer GE250 a másik gitárra
Zoom B3n a basszusgitárra (nem látszik, bár lehet ekkor ott sem volt)
Audio Technica AE6100 mikrofon
Marshall JCM900 (narancssárga törölközővel letakarva) + felújított Laney Klipp láda dekorációnak :D

Minden közvetlenül megy a keverőbe, onnan meg a PA-ra. A keverő interfészként rá van kötve egy PC-re, így minden zenélést sávonként tudunk rögzíteni, a dobnak a MIDI jelét is.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#50550) moma


moma
őstag

Sziasztok, a hi-fi-ből lettem ide tanácsolva, hátha itt lesz ötletetek :)
Adott egy 25m2-es szoba nagy belmagassággal. Van egy Behringer U-PHORIA UMC404HD audiointerfacem, amivel elektromos gitárt kötök össze laptoppal.
Milyen hangfalat kellene vennem, hogy ezzel is összetudjam kötni, meg laptopról is hallgathassak zenét bluetoothal? Először amíg ez az audio interface dolog nem jutott eszembe, hogy ilyenem is van, addig tetszett, amit Edifier S2000MK III 2.0 aktív hangfalpár, amit ajánlott valaki. De ahogy olvastam utána csak zavar lett a fejemben. Mert olyat is olvastam, hogy jobb lenne, ha lenne mélyláda kimenete, ha szeretnék később szép mélyeket vehessek hozzá majd egyet. Meg eleve nem értem ezt az aktív hangfal vs audiointerface dolgot. Most ez így jó lenne, csak esetleg egy másik típus mélyláda kimenettel, vagy inkább erősítő kellene és passzív hangfalak. Meg az, hogy van egy hangkártya a Behringerben azt érdemes zenehallgatáshoz is használni valahogy? (azt már ide sem veszem, hogyha szerkesztgetek zenét akkor jó lenne e inkább studio monitor, mert az én szintemen az nem lényeg szerintem)
Ha bármilyen támpontotok van, hogy ne csináljak hülyeséget, nagyon hálás vagyok :D

we all deserve a bit of luck.

(#50561) moma válasza Goose-T (#50552) üzenetére


moma
őstag

NeoPampalini nek is. Igazából a kiinduló pont az, hogy most végre van egy hely ahol maradok hosszabban és akkor akartam venni valami jobb hangfalat zenelejátszásra. És ez volt a pont ahol bejött a Edifier S2000MK III 2.0, amiről baromi jó reviewk vannak és árban is ok nekem. Egy hátrányát amit kivettem, hogy nincs rajta mélyláda kimenet, szóval ha később lenne ilyen igényem, akkor ezt nem tudnám, vagy csak valahogy macerásan. Szóval mindenképp az a cél, hogy végre életemben először jobb minőségben zenét hallgatni.

És csak itt jutott eszembe, hogy hopp akkor már a gitárt is bekéne kombózni eseteg, meg a külső hangkártya. És hogy akkor nem kéne most sok pénzt elköltenem úgy, hogy ezeket nem tudom bekapcsolni a játékba.

amúgy a studió monitorral az nem gond, hogy zenehallgatásra nem annyira tetszetős a hangja? ahogy olvastam erről az jött le, hogy az pont, hogy kiemeli a hibákat a keverésben.

Egyébként szerintem én toltam már a gitárt bluetoothon, pont így hogy a laptop arról ment a hangfalra és asszem nem volt gond. de nem emlékszem tutira mert általában fejhallgatólór tolom a behringerből. De emlékszem volt amikor itt volt valaki és akkor csak bluetoothal lehetett. csak most nem annyira gitároztam mert külföldön dolgoztam. De lehet kipróbálom most hétvégén ezt a bluetootht.

Amúgy ha most jól emlékszem, ha rávan dugva usbvel a külső hangkártya a laptopra akkor végülis minig azt használja zenehallgatásra tehát ennyivel jobb a minőség. És akkor eldönthetem, hogy a hangfalat vagy bluetoothal laptop, vagy pedig kábellel a hangkártyába.

Most így gondolkodva szerintem az a kérdés, hogy studio monitor vagy ilyen hifi jellegű hangfal és hogy mennyire fontos, hogy legyen mélyláda kimenet a jövőre.

we all deserve a bit of luck.

(#50649) moma


moma
őstag

Sok idő után összetettem most a behringer umc404hd audiointerfacet, a laptoppal usb kábellel és reaperrel használom. és minden ok, csak egy dolog, hogy csak a behriner-en keresztül van hang. most nem tudom hülyén emlékszek és ezt csak így lehet. de mintha az lett vona bennem, hogy valahogy azt is lehet, hogy a hang a laptoból szólal meg. meg amúgy ha zenét hallgat az ember, akkor tudok váltani a laptop és a behringer között. de vajon amikor a laptop szól, akkor használja a külső hangkártyát? ezt lehet valahogy tudni?

we all deserve a bit of luck.

(#51095) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Sziasztok,

Idegállapotból felszámolom az egész hóbelevancot, mert időhiány miatt egy percem nincs rá hónapok óta és így csak egy stressz faktor az egész. Ha valakit valami felizgat, akkor jelezze. :) :W :W

Jackson JS11 Dinky piros - új állapot, puha tokkal, hangszerész által beállítva, új Earnie Ball húrokkal, 1 gitár kábellel - 60k
Harley Bentom Custom Line CLD60SCE tömör fedlapos, kék, puha tokkal, Gitár Clinicben beállítva, új Earnie Ball húrokkal - 45k
Roland Micro Cube fehér, szép állapot, hibátlan - 35k
Behringer UMC202HD dobozában - 20k (itt mellé még egy mac mini 2018 is eladó )
PreSonus Eris 3.5 studio monitor pár dobozában, 1 órát nem ment, még 1,5 év garancia - 35k
2x2m szimmetrikus 6.3jack-jack kábel a fenti studio monitor párhoz - 5000/2db

Ha nem itt a helye, akkor a topikgazda törölje a posztot.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#51225) Goose-T válasza marcusa (#51224) üzenetére


Goose-T
veterán

Mivel a Headrushban van fejhallgató-előerősítő, ami a kispedálokban általában nincs, ezért a láncod végére tenned kell egyet, ami megfelelő jelet állít elő a fejhallgatódnak. A lehetőségeid:
1. Veszel egy speckó előerősítőt, ahonnan már nem tud tovább menni a jel a hangfal felé.
2. Veszel egy kis analóg keverőt, ami tudja a jelet továbbítani, ez viszont bele fog nyúlni a jelbe.
3. Veszel egy digitális keverőt, ami nem nyúl bele a jelbe, ha nem állítasz semmit rajta.
4. Veszel egy monitorvezérlőt, a drágábbakon van fejlhallgató-kimenet. és még interfészként is működnek. Hirtelen ez a Mackie jutott eszembe, mint lehetséges jelölt. Nézelődhetsz még itt, de nem nagyon van olcsóbb, talán csak ez vagy ez a Behringer, ami tudja, amit kell.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#51227) marcusa válasza Goose-T (#51225) üzenetére


marcusa
addikt

Köszi a választ! Az 1. lehetőség tetszik, az nem jelent gondot, hogy dugdosni kell ha váltani akarok fejhallgató és hangszóró között. A linkeden a második lehetőség ez a "Behringer HA 400 MICROAMP Fejhallgató erősítő". Árban ez pazar. Ez jó lesz nekem?

:-)

(#51479) cucka válasza Baltincs (#51472) üzenetére


cucka
addikt

Ha márkás kompresszort akarsz venni, az simán 40-50 pénz, annyiért már találsz egy használt pickup-szettet.
Oké, van Harley Benton meg Behringer kompresszor olcsóért, fogalmam sincs, hogy azok jók-e.

Amúgy az a Sandberg Electra aktív hangszer? Lehet, nem a pickup-al lesz a probléma, hanem a preamp-al.

(#51625) arnyekxxx válasza benedekco (#51624) üzenetére


arnyekxxx
veterán

ez ránézésre ugyanaz a sans-amp klón aux-innel meg füleskimenettel felturbózva amit a behringer egy tizesért ad.

(#51626) benedekco válasza arnyekxxx (#51625) üzenetére


benedekco
addikt

Tudtam hogy valaki már linkelt itt valami hasonló cuccost és gondoltam is hogy te voltál. Picsáért nem kérdeztem meg. Kerestem, de nem találtam a hsz-t.
Mostanában nincs sok időm utánanézni dolgoknak. de sebaj az is csak egy kisebb bevásárlásnyival olcsóbb, £15 font a Behringer javára. Ez van legközelebb kérdezek :W Mégha a Palmer akár jobb is hangra, a Behringer ökéletesen elegendő lett volna gyakorolni.
Szerk:
Álljon meg a menet, a Behringeren nincs aux meg füles? Akkor nem voltam hülye mert ezen funkciókat szerettem volna.
Illetve mindenképpen használtat szerettem volna.
Will it chug? It will! [link]

[ Szerkesztve ]

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#51633) arnyekxxx válasza benedekco (#51629) üzenetére


arnyekxxx
veterán

pedig jópárszor volt róla szó :) tényleg nincs jack aux, rosszul emlékeztem, de BT-on lehet rá zenét küldeni meg usb hangkártya is szoval usb-n is megy rá zene

egyébként én pont úgy használtam a behringert ahogy írod, az ment a multi után fejládának és onnan ment a PA-ba a jel, meg most ugyígy használom a cubebabyt a behringer meg ott van backupnak

(#51635) benedekco válasza doc (#51634) üzenetére


benedekco
addikt

Jaja, ez a ver2, az egyesnek fix a csatija, nem lehet dönteni.

re: arnyekxxx
Tényleg nem emlékszem, lehet épp akkor parkoltattam a témát, vagy csak mivel megint "csak egy hülye pedál" szartam rá :D Ignoráns f@sz. Mert ugye a Headrush-al megtaláltam amit akartam, innen nekem már nem lesz tovább, kivéve ha kipukkan a pedál és javíthatatlanná válik. Azaz már nem foglalkozom a pedálokkal, pedig...
A Behringeredre emlékeztem, de az meg pont arra nem jó amire nekem kell.
A lényeg, hogy a cube baby is jó megoldás lehet. Majd esetleg egyszer kipróbálom ha lesz kedvem/időm még kísérletezgetni. Te miért váltottál a Behringerről a CB-re?
Már egy ideje (Headrush gigboard előtt, mint alternatíva a Zoom G3 után kötve) amúgy nézegettem ezeket a fajta pedálokat, de horror egy áruk van némelyiknek. A Behringered volt az első ami korrekt áron van, jó véleménnyel is voltál róla ezért is emlékeztem rá.
Most legalább kipróbálok egy ilyen beugró cab/amp sim pedált. Amúgy ez a Humboldt Simplifier tetszett baromira, legalábbis a hangja, de ez megint teljesen más liga és nincs is rajta aux, se füles kimenet. Talán a legjobb hangú azok közül amiket hallottam eddig.

[ Szerkesztve ]

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#51637) consono válasza benedekco (#51635) üzenetére


consono
nagyúr

Disclaimer: nekem is van CubeBaby-m, szóval biztosan elfogult vagyok :) Szerintem leginkább az IR rátöltés az, amiben többet ad, mint a Behringer. Meg persze az, hogy ha akarod lehet "multieffekt"-ként használni, meg hangkártyaként, sőt akár mobilra is rá lehet kötni.

"In God we trust. All others must bring data"

(#51904) Ba cy lus


Ba cy lus
őstag

[link]

Fuzz lehet ez? :F (1972-es a rész évjárata)

Az az én nagy bánatom, hogy a behringer super fuzz azért nem így szól. Meg nem is így.

[ Szerkesztve ]

(#52039) Ba cy lus


Ba cy lus
őstag

Ma jött meg a TC Electronic Rusty Fuzz pedál. Na, ez végre egy tök jó fuzz pedál budget árkategóriában! A Behringer super fuzz sem rossz, de az még a fuzz I módban sem az az igazi pszichedelikus fuzz, amit most kerestem. Ez meg eléggé. :C

[ Szerkesztve ]

(#52090) arnyekxxx válasza btraven (#52081) üzenetére


arnyekxxx
veterán

a többiek leirták ami kell, és azt a kört javaslom, hogy próbáld ki az alaplapi karival (nyilván kell hozzá egy 6,3-3,5 jack átalakító vagy olyan gitárkábelt forrasztani aminek az egyik végén kisjack van) aztán ha szól és nem érzed úgy, hogy szar amit hallasz akkor jó, ha szarul szól, akkor meg jöhet az usb interfész. a GS-en alegolcsóbb most egy huszasért egy behringer umc204HD ami egyértelműen jobb mint bármilyen alaplapi cucc, vagy a fentebb említett rocksmith kábel lehet még költséghatékonyan alternatíva, de azon a szinten amikor még az a kérdés, hogy kell-e pengetőt venni a gitárhoz, nem biztos, hogy számít.

szerk. azt tudni kell, hogy winen az ASIO (ez a normális hangkártyadriver) elég szigorú és szereti egyeduralkodóvá tenni azt a programot ami épp használja, igy ha szól a gitár valami erősítőszimulátoron akkor más programnak nem lesz hangja, így az, hogy egy YT videoval vagy akár csak egy mp3-al együtt játsz az nem annyira triviális dolog. hardcore kerülőút egy DAW (szerkesztő/felvevő program) használata amiben egyik sávon beteszed a zenét és úgy tudsz vele együtt játszani, vagy olyan szimulátort használsz aminek van beépített audiólejátszó funkciója (pl a Guitar Rig, van ingyenes változata) vagy használod pl az Element-et ami egy free program és bele lehet pakolni bármilyen plug-int és emellett van audioplayer modulja is

[ Szerkesztve ]

(#52191) arnyekxxx válasza lacibattya (#52188) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Nem a kata volt a kidobott pénz.

Egy 12ezres behringer hangkártya meg a mindenkinek meglevő számítógépe akár egy ingyenes ampszimmel is körberöhögi a Katanát. És a Laney-d is jól szólt volna ha elé teszel egy multieffektet (a Katana egy multi egybeépítve egy végfokkal meg hangszóróval)

(#52472) doc válasza sith7 (#52471) üzenetére


doc
nagyúr

Igen, az a baj hogy a tapja foldeletlen, emiatt maga az erosito nincs foldre kotve. szet lehet esetleg kapni, megnezni hogy belul van-e GND csati amit ki lehetne vezetni.
Ennel kevesbe invaziv megoldas ha fogsz egy kabelt, a ket vegere teszel egy-egy krokodilcsipeszt, az egyik felet a gitar valamelyik fem alkatreszere, a masikat meg a konnektorban levo foldcsatlakozora, elvileg az is megoldja a gondot :D
Ha nem akarsz szerelni, akkor meg tenyleg egy noise gate (pl. Behringer NR300 jo es olcso).

(#52474) sith7 válasza doc (#52472) üzenetére


sith7
nagyúr

Köszi a választ

Szerelés kilőve :N

Behringer NR300
Ezt megnézem, rákeresek :R

(#52654) Csupati69


Csupati69
újonc

Sziasztok ! Nem tudom, hogy ez off topik-e, de inkább iderakom : egy kérdés, de ez rettenetesen érdekel : "természetesen" full kezdő vagyok, most szereztem olcsón egy Cort G-110 elektromos gitárt ( jó nehéz, lehet, hogy ez valami normálisabb anyagból van ?...) + 1 Behringer combót és a full alapokat gyakorolgatom. DE : kipróbáltam lefogni több akkordot is, ( TUDOM, hogy azokat ráérek még bőven ), de számomra felfoghatatlan az, hogy pl. egy A dur akkordnál ugye a kisujj a H húron van de nekem beleér a legalsó ( E ) húrba úgy, hogy még rá sem nyomtam a kisujjamat a H húrra ! Ha rányomom ( lefogom a húrt ) "szétlapul" az ujjam és úgy még jobban beleér a legalsó húrba. És ez még csak a kisujjam volt , a többi akkordfogásról már ne is beszéljek, mert ott a vastagabb ujjaim még jobban beleérnek olyan húrokba, amibe nem kéne rányomás nélkül, ha meg lefogom az adott húrt, akkor meg rettenetesen beleér :( Lemértem és 2 húr közötti távolság durván 7 mm ezen a gitáron, az ujjam szélessége meg (nyomás nélkül ) 17 mm . A Tieiteken is csak ennyi a 2 húr távolsága ? :) Erre tudtok valami megoldást ? Ti hogy csináljátok ? Néztem sok videót és erre nem jöttem rá....Köszi, ha segítetek !

(#52731) arnyekxxx válasza consono (#52730) üzenetére


arnyekxxx
veterán

egyébként tényleg mindent megcsinálnak vele ami beleszól a hangba, rögzitőeszközök, keverők, lassan mindenből amin át tudják küldeni a tanító wav filet-t abból gyártanak modelt :) Az egyik srác a Behringer V-ampjából csinált egy baszottnagy könyvtárat :)

(#52838) arnyekxxx válasza emiki6 (#52837) üzenetére


arnyekxxx
veterán

persze az alapkarakter az adott, de azért máskép szól egy behringer kombóba dugott hangszer mint egy ampegbe vagy trace elliotba. A JB hangja szerintem mindenkinek tetszik :)

Azt nem írtad meg, hogy milyen stílust szeretnél játszani. Ha torzítóval rendesen megtolt punkotmetált akkor sokkal kevésbé számít az alaphangja mintha valami szolid jazzt clean sounddal.

(#52862) arnyekxxx válasza Ctrl+Alt~Del (#52858) üzenetére


arnyekxxx
veterán

van többféle wah, van a klasszik pedálos, van ami időalapúan hullámzik meg van ami dinamikafüggően.

nyilván az építési minőség is más meg a hangjuk sem egyforma a pedálosoknak. Én otthonra simán ellennék egy behringerrel huszezerért.

Egyébként a katanádba nem lehet expressionpedált beledugni? Mert azzal lehetne pedálosan vezérelni.

(#53209) Ba cy lus


Ba cy lus
őstag

Ma hosszú idő után elővettem a Behringer Super Fuzz pedálom. Valószínűleg a hangszórócsere miatt is, de most ez tetszik jobban, nem a később vett Rusty Fuzz. Főleg stratocasterrel. Ez meg lehet, hogy a kisebb kiadott jele miatt is, ugyanis a Super Fuzz már a humbuckeres gitárommal is jobban szólt, ha a volume potit visszavettem 6-7-re. A classic vibe-bal ez szükségtelen.

A rusty fuzz igazából úgy szól most tetszetősen, ha ultra gain csatornán egész kicsi gain mellett használom. De még úgy sem olyan jó, mint a super fuzz a tisztán.

Ehhez képest, még mikor csak az S270-nel használtam, és az eredeti Ten 30 hangszóróval volt szerelve a kombó, a Super Fuzz nekem valami fedett és vékonyka vacaknak jött le a Rusty Fuzzhoz képest. Szóval elég meglepő most ez. :)

[ Szerkesztve ]

(#53384) Goose-T


Goose-T
veterán

Egy kis jamvideó a tegnap esti koncertünkről, elég nyers, csak behajintottam a régi fényképezőgépemet a színpad hátsó sarkába, aztán elindítottam a videófelvételt. A hangot a jó kis Behringer keverőmmel vettem fel egy laptoppal, aztán ma volt időm megkeverni egy kicsit, azt tettem a videó alá. Fogyasszátok egészséggel! Van teljes hangfelvétel is a koncertről, de készült több, ennél sokkal jobb videó is, majd össze lesznek vagdosva és azok alá mennek a bekevert számok. Egyelőre csak ez a gagyi videó került el hozzám, a többit nem én készítettem.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#53657) arnyekxxx válasza X2N (#53655) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Csak reméltem hogy tartunk már pl ott hogy minden modellezős kütyüben tudsz mondjuk páruzamosan 2 erősítő szimulációt futtatni

ez mennyivel reálisabb elvárás, minthogy egy jcm800 egyszerre két hangon szóljon különféleképp beállítva és effektezve? Ha kell két párhuzamos hang akkor veszel 2 eszközt vagy megfizetsz egy drágát ami tudja.

így pont a modellezés előnye fog elveszni

A modellezés előnye, hogy nem kell 50kilós tornyot mozgatnod, nem kell X erősítőt és ládát megvenned ha az egyik dalban AC30 hang kell a másikban Marshall Plexi a harmadikban meg Engl Fireball, és bárhova mész ugyanúgy fog szólni a cuccod.

Konkrét áramkört lehet hogy le tudsz védeni (ezt nem tudom mennyire működik, a Behringer nem tegnap indul cég és kb a zeneipar minden eszközét lemásolta már, mégsincs szarrá perelve) de egy hangzást nem. Ezért szokott legtöbb esetben valami ráutaló fantázianeve lenni a modelleknek. Drágább cuccban pedig esetleg megveszik a névhasználat jogát.

(#53773) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Na, ismét kaptam egy inputot arra vonatkozóan, hogy számomra szimpatikusabb a bedugom valamibe a jacket és zenélek, mint a kábelhegyek között ülök a gép előtt, ami mellett még van egy "DAC, DAW, PA, IR" kutyafasza, 65 kábel, és próbálom összemókolni valahogy, hogy azt halljam, amit szeretnék.

Bias FX 2 -

*Katanával, egyszerre hallom a Katana csatornáját és a szimulált hangot
* Sparkkal - zavaró látencia van, szintén megvan a dupla hang
* Behringer dobozba dugva elméletileg működik, de mind a Katanán mind a Sparkon furán szól.

Sokkal jobb, ha a Spark/Katana saját emulált dolgait használom Bias nélkül.

W | W | H | W | W | W | H

(#54092) espista válasza Goose-T (#54073) üzenetére


espista
senior tag

Valóban van EU-s viszonteladójuk. Viszont ott még drágább. :-) Arra gondoltam, hogy 1-1 XLR Y kábellel elosztom a gitár és a mikrofon jelét. Egy menne egy Behringer MX400-ba. Onnan mehetne az IEM-be. Az Y másik végéről meg mehetne a jel a PA-ba. Ez működhet szerinted? 2 kimenetes kis keverőt nem találtam sehol. Első körben egy NUX B-7 PSM-re gondoltam, mert az 5.8 GHz-en működik.

Romani ite domum!

(#54101) Goose-T válasza espista (#54100) üzenetére


Goose-T
veterán

Van pedalboardba való keverő, de vagy megveszed drágán a jót (Elite Acoustics GigMix) vagy olcsón a zsákbamacskát (Ammoon AM-228), de egyik sem lesz teljes értékű keverő. Szerintem lehetne helyet szorítani egy Behringer Xenyx 502-nek vagy egy t.mix 502-nek, és sokkal előrébb lennél.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#54102) espista válasza Goose-T (#54101) üzenetére


espista
senior tag

Tényleg nem kötözködés képpen, csak szeretném tudni az okokat. Ha veszek egy ilyen IEM-t: [link] , aminek két bemenete van. Az egyikbe be tudom dugni a Zoom AC-3-as gitár pedált, mert annak van Jack és XLR kimenete is, így abból a jel tud kétfelé menni (IEM és PA). Ha az ének pedál után teszek egy Splittert (pl a korábban említett Behringer Ultra DI DI20), akkor onnan is megvan a két jelutam. Egy mehet az IEM másik bemenetére egy pedig a PA-ba. Miért nem jó ez így? Miért lenne jobb egy keverő a DI-Box/Splitter helyett?

Romani ite domum!

(#54114) espista


espista
senior tag

Egyszerű, de nagyszerű (és olcsó) megoldásra leltem! :-) 2 in 1 kábel! [link] Ehhez a megoldáshoz tökéletes lesz a Behringer MA400-as.

Romani ite domum!

(#54490) X2N


X2N
senior tag

Vintage'52-ben hallottam múltkor 1930-as évekbeli Fender erősítőt,(szeretek ide betérni időnként mert rengeteg jó erősítőt lehet itt kipróbálni...itt volt lehetőségem kipróbálni Mesa Dual Rectifiert, Bogner Ubershall, Soldano SLO-t, SLO-t igaz nem vettem meg, pedig jó áron volt...utána döntöttem hogy inkább megépítettem magamnak) kicsit sajnálom hogy ennyire felmegy ezeknek a dolgoknak az eszmei érték miatt az ára, de ettől még ezek ugyanúgy használhatóak maradnak a mai napig, ilyen egyszerűbb 1 csatornás(max 2 csatorna közös EQ-val)erősítőket ma is megéri megvenni és akár építeni is(itt Magyarországon is sokan vannak akik ezzel foglalkoznak), könnyen fenntarthatóak és jól is szólnak, persze ez annak opció aki tudja hogy mit akar, nem annak aki megveszi a multieffektet a 125 erősítő modellel(Belelapoztam múltkor egy Ampero manual-ba és messze nincs benne annyi erősítő mint amit promóznak, simán beteszik ugyanannak az erősítőnek 1-2-3 csatornáját külön modellbe így van meg 100+ erősítő...pedig reménykedtem hogy lesz benne pl jó kis Trainwreck, Dumble, vagy régebbi Fender/Vox, Sunn modellek...hát nem...) . Aprón meg olyan dolgokat lehet kifogni, tegnap láttam egy Bugera 1960 100W-os Marshall Plexi klón-t egy 4X12 Behringer ládával egybe 100eFt-ért. :C Szerintem nem volt fent 8 órát elvitték. De most is van fent egy rackes cucc viszonylag jó áron ami tartalmaz egy Lexicon MPX-1-et Midi pedállal, reverben csak ennek az ára 1000usd felett van...profi stúdió minőségű effekt,plusz egy olyan marshall előfokot(az sem egy olcsó cucc) is tartalmaz a rack ami fentebb az Iron Maidenes setup-ban van...

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54491) arnyekxxx válasza X2N (#54490) üzenetére


arnyekxxx
veterán

csöves erősítőből behringert venni, nem ciki? Mert még egy filléres pedált vagy ilyesmit...

(#54493) X2N válasza arnyekxxx (#54491) üzenetére


X2N
senior tag

A filléres Behringer pedálok jó Boss pedál kópiák, van pár darab ami még az eredetinél is jobban szól mert továbbgondolták és fejlesztették az eredeti hibáit, persze műanyag háza van mindegyiknek, de ha vigyáz rá az ember és nem tapossa agyon az ember szerintem jó lehet. A Boss-pedálok sem olcsók már, azért 2-3 darab áráért tisztességes multieffektet lehet venni, ezért már inkább multieffekt lesz vásárolva pont emiatt, gondolkozok egy ideje ezen, kellene kis OD, Compresszor, hangoló, volume pedál, de mire ezt összeraknám analóg pedálokból már 100e felett lenne...

A Bugera erősítők közül ez az amit szerintem érdemes lehet megvenni(1960, esetleg az 1990 viszont ilyet még nem láttam belülről).
Ez egy sima plexi kópia, halál egyszerű erősítő, minden szervizes fejből tudja a kapcsolását és csukott szemmel megjavítja neked és modolja is, ha kell.
Szemben mondjuk a 333XL, 6262 Bugerával ami egy jóval komplexebb dolog, és vért fognak hugyozni a szervizesek hogy megcsinálják. Nem azért mert nem értenek hozzá hanem mert nincs hozzá szervízdokumentáció, a nyák full feketére le van festve hogy ne tudd még csak véletlenül se hogy mi mihez van kötve, szóval a szervizes azzal kezdi hogy atomjaira bontja az egészet,(órákba is telhet mire normálisan szétszedsz egy ilyen erősítőt mert minden a nyákban van már integrálva a potméterek és a cső foglalatok is... nem lehet egy sima potmétert se kicserélni ha meghibásodott, ki kell emelni a egész panelt mindenestül) visszafejti az eredeti kapcsolást, majd rájön hogy az erősítőben adott esetben valami vezérlő ic szált el, na most lehet hogy ezen az ic-n nincs egy darab felirat se, vagy ha van akkor se tudod meg hogy micsoda pontosan, esetleg alkatrészt se fog tudni hozzá szerezni... kicsi kínaiak ugye, a legszebb amikor valami programozott cucc, és le van zárva az eprom. Az 1960-asban van 3 fő panel és viszonylag kevés alkatrész mivel 1 csatornás a cucc nincs szükség relékre, és az ezeket vezérlő áramkörökre csatornaváltáshoz, viszont ettől még az erősítő kiválóan használható pedálokkal, lehet a 4 bemenetet párhuzamosítani szóval elég jó platform a cucc 1-2 pedállal sokat kilehet belőle hozni, ahogy a régi plexinél is. Gyárilag persze ezek kíni csövekkel jönnek amiből a végfokcsövek hamar elhalnak, de ezeket kicserélve van egy fasza 150-200W-os Marshall hangú fejed...

A behringer 4x12 ládára nem tudok mit írni, a hangszórók nyilván nem fognak úgy szólni mint egy Celestion V30, de alapvetően nem lehet rosszabb mint egy mostani Marshall MG láda, ami szintén 35 kiló körül van. Faanyag az más, egy tisztességesen megépített láda 50kg körül van.

Találtam közben egy 1990 képet is(ránézésre nem tűnik túl vészesnek ez sem:

Ellenpéldának itt van a HD55-ös fej belülről:

Ez az amit a szervizesek nem akarnak látni se, szar, mert szét kell szedni az egész erősítőt, SMD alkatrészek, integrált áramkörök, minden egy panelen, csőfoglalat, potméterek, ha egy ilyennél valami komolyabb probléma van mint csak sima cső csere, az erősítő árának a többszöröse is lehet a javítás...nem éri meg javítani se. Egyszerűbb már új erősítőt bele építeni mint megcsinálni ezt. :D

[ Szerkesztve ]

Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100

(#54661) Ba cy lus


Ba cy lus
őstag

Hosszú idő után elővettem a Behringer um300-at (metal zone koppintás). :Y Persze rengeteg beállítási opció van rajta, de annyira vékony, már-már zsebrádiós hang, hogy a mélyet kapásból max közelébe kell rajta tekerni, a magasából meg nem árt leszedni. De valahogy akkor sem az igazi.

(#55925) benedekco válasza X2N (#55908) üzenetére


benedekco
addikt

Perpill egy Headrush Gigboard van, egy Zoom U-44-be dugva ami átmegy egy Behringer MS40 stúdió hangszórónak csúfolt dologba. Nem mondom hogy jó, sőt igazából a Headrush-on kívül nem szeretek semmit ebben a láncban, azt viszont nagyon. Elképesztő lépés volt az ezer éves Zoom G3-hoz képest.
A Headrush-t néha átkötöm egy Orange Crush12-be, ilyenkor a erősítő/hangláda szimet kilövöm. Nem sűrűn van ilyen, csak mikor egyedül vagyok itthon és kizárólag reggel 9 és este 7 között van ilyenre lehetőség a szomszédok miatt. Mivel annyira nem használom ezt a lehetőséget ezért nem tervezek ezen változtatni. Nem szól valami fergetegesen, de a semminél jobb. Gondolkodtam is rajta, hogy lehet az Orange-ot el kellene adni annyira nem használom. De nagy ritkán szeretnék egy kis hangerőt be kell hogy valljam, évente kétszer megesik az ilyen.
Amúgy az FRFR-en én is gondolkodtam, de baromi drága. Szóval egy jobb monitor párral sokkal jobban járnék, akkor két funkciója lenne a dolognak.
Itt mindig az a baj, hogy mivel a hang az usbs hangkarin megy keresztül azaz a PC-nek be kell lennie kapcsolva, ezt nem szeretem. Arra gondoltam, hogy lehet kellene valami keverőt vennem és arról oda keverhetném a zajt ahova akarom, ha akarom átkeverem az orange-ra ha akarom akkor a stúdiókra, vagy a PC-re ha épp felvenni van kedvem, vagy a PC-t a stúdiókra. Ehhez viszont már tényleg hülye vagyok, nem értek hozzá, valószínűleg át kellene nyálazni a palettát, olvasni a témában, de perpill se időm se energiám egy ilyennek nekiállni, lehet jövőre.
De egyelőre nincs semmiféle pénz költés, gyerek van, család van, pénz nincs, alvás nincs. Amit fogok venni mostanság az max egy Fast Fret, meg talán húr.
Ha nyugdíjas leszek és lesz pénzem, időm, helyem. Akkor lehet veszek valami hasonlót mint amit te is mondasz, SLO. Vicc, hogy a modellező programokon/effekteken, valahogy a SLO (vagy annak alternatívája/megfelelője) jött be általában a legjobban. De mivel se pénzem se időm, se helyem, ezért maradok a Headrush-on. De mire odaérek, lehet már teljesen más megoldások lesznek és lesz valami olyan hangos motyó amit ma el sem tudunk képzelni, ha lesz még egyáltalán nyugdíj 20+ év múlva :D

Összegezve.
Számomra a Headrush az a megérkezés hangban, ezt kerestem évek óta, ez baromira bevált, qrva jó hangja van. VST-vel simán megvan a hang, csak PC-t nem nagyon szeretnék muzsikálni. Jó lenne függetlenedni tőle. Sok zajt is hozzátesz. Perpill a hangerő az ami hiányzik, hogy a testemben érezzem a hangot, erre kellene valami PA/FRFR megoldás jelenleg. Később milliomos koromban meg egy csővel hogy leszakadjon a fejem. Nekem a Headrush nem az 1000+ erősítő/hangszóró modell miatt kell.

[ Szerkesztve ]

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#55928) cucka válasza benedekco (#55927) üzenetére


cucka
addikt

Az eszköz, amit keresel, azt úgy hívják, hogy "matrix mixer".
Azt nem tudom, létezik-e belőle olcsó otthoni megoldás, arra tippelnék, hogy nem :) . Én szétnéznék a Behringernél, hátha mégis. Ha valaki gyárt ebből olcsó verziót, akkor ők lehetnek azok.

#55926kutyek
Ez a videó is bizonyítja, hogy a magas szintű hangszeres tudás és a jó ízlés nem feltétlenül jár együtt.
Kb. ez nálam az a kategória, mint amikor Mága Zoltán elhegedűli a gyöngyhajú lányt. Amúgy ő is nagyon szépen tud hegedűlni, csak hát na... :D

[ Szerkesztve ]

(#55935) Moleman válasza benedekco (#55925) üzenetére


Moleman
addikt

A PC zajától tényleg jó lenne függetlenedni, mióta nagy asztali gép van nagy monitorral, a single coilok brutálisan sok zajt fel tudnak venni, ha rossz irányba fordulok - de ez akkor is így van, ha egyszál erősítővel játszom a gép előtt ülve. Egy laptoppal lehetne minimalizálni a zajt, de azt meg lusta vagyok mindig előszedegetni, az asztali úgyis mindig be van kapcsolva. Lehet, hogy emiatt is fordultam mostanában újra az akusztikusok felé, az a gép előtt se zajos. :D

A kisvasutam viszont mai füllel már nagyon zajos, még kikapcsolt állapotban is, de arra már nem akarok többet költeni, úgyhogy emiatt fogok a VST-knél maradni, vagy veszek én is egy jó multit, vagy akár egy Boss IR-2-t, ha nem lenne ilyen drága. :D
Pár éve gondolkodtam is többször HD500X-en, Katanán is, de végül nem lett egyik sem, nem is tudom, hogy mai szemmel mennyire jók még ezek a legmodernebb multikhoz képest.

Zenehallgatásra/játékra csak egy olcsó 4"-os Genius 2.0 hangfalam van, tök jól szól, de gitározásra már kevés, meg nem is akarok annyira hangoskodni, úgyhogy általában fejhallgatóval zenélek, ezért lenne értelme valami multinak, mert egyik erősítőmön sincs fejhallgatókimenet. Emiatt meg overkill lenne egy attenuatort venni, még egy Harley-Benton vagy Behringer is 30-50 ezer lenne.

Amúgy van 2 régi multim, de már csak historikus értéket képviselnek, bár a Zoom 707II a mai napig használatban van, mint hangoló. A Behringer LX1-X-et meg simán csak el kéne adni, 2 éve kaptam ingyen, vettem hozzá való tápot, de sose használtam. :D

#55927 benedekco
Mancuso gitárja ha nem is sima, de Revstar, custom shop. Eddig nem foglalkoztam a munkásságával, de nagyon ötletes, ahogy ujjal pengetve játszik pinch harmonicokat, lehet én is kipróbálom, mert szeretek pengető nélkül játszani. :D

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.