Nos, ha timer-rel frissíted "valamikor" a pályát MIKÖZBEN esetleg a törlések éppen zajlanak, az nem tűnik szerencsésnek. Itt valamilyen minimális szervezésnek illene lennie, pl. egy logikai változónak, hogy éppen "karbantartás" zajlik, ilyenkor a frissítés legyen blokkolva. A karbantartás végeztével a logikai változó megváltozásával ismét mehet a frissítés. Tehát a törlések UTÁN a megváltozott állapotra kell ráengedni a frissítést.
Esetleg - ez még jobb - lehet 2 db logikai változó is, oda-vissza ellenőrzéssel, addig nincs frissítés, amíg karbantartás van, illetve addig nem kezdődik karbantartás, amíg zajlik a frissítés.
Mondom ezt csak ötletként, a pontos kód ismerete nélkül, de amúgy lehet, hogy eddig is ez az egyidejűség okozta a problémádat.
Ezek a változók lennének az ún. "szemafor"-ok, ennek van hagyománya a programozásban, és kb. ilyen esetekben használják őket, az egyidejűség elkerülésére, hogy ne legyen "karambol".