Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
krups8
tag
Eladónál elvileg működött két napja... persze.
seawolf570
aktív tag
A Fanatec kormányok soha nem középállásban (pár fokkal balra) állnak meg kalibrálás után, de ez nem jelent semmit, a közép mindig középen van, tehát nem húz félre. Ez nem hibája a kormánynak, ilyen a kalibrálás alapból. Ha a kalibrálás után nincs bántva a kormány (úgy marad balra pár fokkal), belépve a Fanatec Property-be látszik, hogy nem 0-n áll, hanem - 5-6 foknál.
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A
szacsee
nagyúr
Bocs DFP-m és G27-em van/ volt így ez rögzült bennem.
seawolf570: Köszi, ezek szerint jól rémlett.
krups8
tag
Semmi. Ugyan. Lett egy (viszonylag új, dobozos, tartozékos) rossz kormányom 6.500-ért. A másik felé visszautalja a srác. Vadásztam liciten egy DFP-re, de elkéstem 1 másodpercel a licittel és az orrem előtt ment el 12-ért. A picsába ja. Mind1, mindenhogymegbántam már a Momot, kell a 900 fok tényleg, hogy lehessen mozogni az aszfalton. Keresek DFP-t, DFGT-t. Kösz!
krups8
tag
Momo Force pedáljai milyenek? Áh, DFX(X) lesz úgyis.
[ Szerkesztve ]
werszomjas
őstag
Jajj, én ezt a kalibrálást nem szeretem, a végén elég durván kattannak, megoldhatták volna valahogy finomabban is
G27-em van, ráadásul az enyém a gép bekapcsolásakor kétszer is kalibrál.
Reméljük nagyon nem árt neki.
üdv
Chrys_
addikt
CSW sem középen áll meg bekapcsoláskor, hanem vagy kb. 30 fokkal jobbra tekerve. Viszont ez nem befolyásolja a beállítást semmiben, a rendes középállás a 0 a driverben. És a két végállás is tökéletes.
Szerk.: gyorsan megnéztem, nekem most balra több mint 90 fokra áll be bekapcs után.
[ Szerkesztve ]
(#9658) werszomjas válasza werszomjas (#9656) üzenetére
werszomjas
őstag
Na ha már ide tévedtem, akartam is kérdezni G27-el kapcsolatban, akinek ilyen van:
Nektek csinál-e olyat, hogy alaphelyzetben (windows-ban) jobbra-balra kicsit forgatva még nagyon könnyen mozog a kormány és majd csak egy nagyobb forgatás után kezd el bekeményedni és lehet nehezebben forgatni.
Illetve közép állásban mozgatva jobbra-balra kattogó hangot is kiad.
Ez normális jelenség-e?
Kis szemléltető videó, látszik és hallatszik, amiről beszélek.
A kormány egyébként néhány hetes, újként vettem, tehát nincsen széthajtva, már az elejétől kezdve ilyen.
[ Szerkesztve ]
üdv
Kephamos
addikt
Szerintem ez csak a holtjáték lehet. Gondolom normális. A momo is lötyögött kicsit.
werszomjas
őstag
De pl a DFGT-m nem csinált ilyet, nem volt ekkora holtjátéka. És nem tudom mindegyik G27 ilyen-e vagy csak az enyém.
üdv
AMD_ok
őstag
Sztem ennek semmi baja, enyém is hasonló hangokat hallat, több mint 1 éve megvan már, ilyen volt, most is ilyen
ja, no és persze tökéletesen működik
[ Szerkesztve ]
cselt
senior tag
Szerintem is ez inkább egy sima FFB lyuk. Ez ilyen sajnos.
F4Zi
tag
Ez teljesen normális. minden g27 ilyen. Nekem még ezen felül ha jobbra eltekerem a beállitott szög határáig, pl 200 fokig jobbra, ahonnan elkezdődik a full-ffb, nekem ott kattan egy nagyon hangosat a kormány. balra nem csinálja. Ez nem természetes de amíg nincs komoly baja nem gariztatom
Kephamos
addikt
Szerintem ma megrendelem a fanatecet. Estig meg megprobalhattok lebeszelni.
_voodoo_
tag
Sziasztok!
Minap vettem egy DFGT-t gyakorlatilag karcmentes, hibátlan állapotban, pár hónapos csupán, látszik hogy nagyon vigyázott rá az előző tulaj.
Egyetlen dolog zavar egy picit: óvatosan mozgatva "kotyog" picit, úgy mint a nemrég linkelt g27-es, de nekem sokkal kevésbé, sztem nincs 1mm sem az elfordulás a kerületén kotyogáskor, játék közben észre sem vehető.
Kérdésem az lenne, hogy a fogaskerekek (újra)zsírozásával megszüntethető-e ez a holtjáték, vagy többet ártanék vele?
Gari ugrik ha szétszedem a zsírozáshoz?
Thx
Kephamos
addikt
Tudomasom szerint muanyag fogaskerekek vannak benne, igy zsirozni felesleges. A fogaskerekkapcsolat ilyen. Forgasiiranyvaltaskor "kotyogas" tapasztalhato.
Illes74
csendes tag
Hello!
DFGT-m van és nálam is ugyan ez van és ez normális és semmit nem tudsz vele kezdeni... Ez az úgy nevezett FFB lyuk.
F4Zi
tag
Az összes force feedback-es Logitech-nek van valamennyi "holtjátéka", mivel fogaskerekesek. Ez teljesen normális. Akinek ez nem tetszik, azok szoktak szíjas kormányt venni(Fanatec, Thrustmaster...)
Jim74
nagyúr
Szerintem ne foglalkozz ezzel, mert mint előttem többen is írták, teljesen normális jelenség ennél a típusnál (is), ráadásul játék közben a nyakamat merem rátenni, hogy nem ezzel a kotyogással fogsz foglalkozni
Volt szíjas hajtású kormányom is (Thrustmaster RGT), de egyszerűen nem tudtam megszokni a szíjas hajtást.
Semmi baja kormányodnak, ne aggódj
fagy53
nagyúr
Ne törődj vele, használd egészséggel és örülj, hogy egy megkímélt kormányhoz jutottál hozzá!
A zsírzásnak csak akkor van értelme, ha un. kemény zsírt használsz, de idővel úgyis kinyomják a fogak és visszaáll a régi rend.... Én megcsináltam újkorában, egy év után újra megteszem, de enélkül is nyugodtan használható.
Kephamos
addikt
Most rendelnénk a fanatechtől, de nem teljesen értem a fizetési módokat. Van paypal, az jelenleg nem jó nekünk. A másik kettőt nem értem.
Van Money Order és Debit Procedure. Mik is ezek pontosan?
_voodoo_
tag
OK Köszi mindenkinek a választ, azt sejtettem hogy gyárilag ilyen... de akkor marad így, vezetés közben úgysem érezhető a kotyogásból semmi...
Thx
Egyszer régen(van már vagy tíz éve) volt már egy ffb-s kormányom, ott megcsináltam a zsírzást, asszem meg is szűnt a kotyogás, de úgy emléxem sokkal nehezebb lett utána tekerni a kormányt, mintha fogta volna a szilikonzsír...
[ Szerkesztve ]
Jack@l
veterán
Sziasztok,
G27-el kapcsolatban lenne kérdésem, amikor kihúzom az usb-ből, akkor érdemes a tápból is kihúzni? (lemegy e olyankor standby-ba?)
Ha esetleg táp nélkül dugom be véletlenül, az árt az alaplapnak/kormánynak?(túl sok feszt akar felvenni vagy ilyenek)
Milyen szögre érdemes állítani, amikor még nem kell kilómétereket tekerni rajta, de elég precízen is lehet vele fordulni? (most 360 fokon próbálkozok)
Agyalok még valami kormánytartó konzol szerűségen, valaki épített már ilyet otthon? (vagy valami jó link esetleg erről)
(bocs a sok noob kérdésért, ez az első tápos kormányom, még friss az élmény...)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
cselt
senior tag
Bár nem G27-em van, de azért elmondom a véleményem.
Én nem szoktak kihúzni a tápot, csak az usb-t, szerintem semmi baja nem lesz, legalábbis az elmúlt évek alatt nem volt vele gond.
Ha táp nélkül dugod be, akkor annyi történik, hogy nem lesz FFB Ha visszadugod, akkor elvileg visszajön, de lehet, hogy az usb-t újra ki kell húzni és visszadugni.
Én 540°-on használom, de ha kicsit visszaolvasol volt itt szó nemrég újból erről a kormányszög témáról. A megfelelő kormányzár értékkel nyugodtan lehet nagyobb elfordulást is használni. Én pl már nem szívesen mennék kisebbel, max csak valami OW autóval.
Kezdetnek ajánlom a mabo féle cockpitet, első körben én is egy hasonlót építettem. Majd aztán átépítettem, mert az a középen lévő kormánytartó oszlop nem a legkényelmesebb megoldás. Ha van egy kis barkácsolási tehetséged, akkor szerintem elég könnyen csinálhatsz magadnak egyet.
Jack@l
veterán
Köszönöm a segítséget, csomó dolog letisztult.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
neilszab
őstag
Hát szerintem meg egyik elektromos berendezésnek sem árt, ha kihúzod a konnektorból, amikor nem használod. Egyrészt, mivel így nem fogyaszt áramot, másrészt kíméled vele az adaptert, ami bedugva azért folyamatosan "dolgozik". Én csak a konnektorból szoktam kihúzni, USB-t bent hagyom.
Ez pedig a kormányszög témához: [link]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
cselt
senior tag
Az igaz, hogy valamennyit fogyaszt úgy is ha be van dugva, de én megmondom őszintén lusta vagyok mindig kihúzogatni.
(bedugott USB-n amúgy nem vesz fel áramot, ha nincs bedugva az adapter? )
De igazat adok neked, úgyhogy Jack@l, ha teheted húzd ki használat után a konnektorból.
Jack@l
veterán
Már csak egy kérdésem lenne, hol állítok steeriing lock-ot? (22.5 kellene az 540-es beállításhoz)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
szacsee
nagyúr
Szimulátorban kell beállítani.
Beállításoknál, vagy pl én Race sorozatnál a pitben állítom pl... alapon 15 körül van ha jól emlékszem.
Iracing pl magától állítja valósághoz legközelebbi értékre és csak a max kormányelfordulás szögét kell belőni win vezérlőpultban, vagy profilerben.
Jack@l
veterán
Siker! Köszönöm mindenkinek, végre frankón lehet vele irányítani Race Injectionben.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Kroni1
veterán
Ha már a témáról beszéltetek: Van még esetleg aki rajtam kívül MOMO-val nyomja a Race07-et? Steering lock-nak mit érdemes beállítani a kormány 240 fokjához? Utánaolvastam a GTR-masters forumban is, de még mindig nem tudom mi lenne a legjobb.. Ha a 12:1-es arányt tartani akarom, akkor ugye 10-es Steering Lockot kell beállítanom, de az ilyenkor megjelenő 20 fok az nekem gyanusan kevés kerékelfordulás.. HA 9:1-re lemegyek akkor is csak 26fok lesz a teljes elfordulás ha jól sejtem.. Ennél nagyobbnál pedig ahogy olvastam igencsak percíz mozdulatokra volna szükség.. Akkor mi lehet mégis a legjobb kompromisszum? (nyilván a legjobb az egy új G27 lenne, de arra most nincs esély..)
[ Szerkesztve ]
KaraDani
addikt
Elsőkeres WTCC-vel mentem 10-es steering lockal rFactorban (amikor 200 fokos formula force EX-em volt), a legtöbb pályán éppen elég. Szűk kanyarokban, meg boxban segít a sebességérzékeny kormányzás.
Documents\SimBin\RACE 07\UserData\profilneved\profilneved.plr fileban van egy ilyen sor:
"Steer Ratio Speed="00.00000" // Speed at which low speed steering lock override ends (for pit navigation, units are meters/sec, 0.0 to disable" Ez alapból 25-ös értéken van, azaz 90km/h alatt növeli a steering lockodat folyamatosan ahogy lassulsz. 200-270 fokos kormánnyal nem érdemes kivenni szerintem, volt, hogy úgy mentem, de azért amikor a 10 es steering lock mellett a garázsból kifelé Y-ozni kellett az már a vicces kategória
Mindenhogy limitálni fog a kormány, de én tapasztalatból azt mondanám, hogy 240 fok mellé 12-15 steering lock komfortérzettől, és pályától függően, és ezt a rásegítést hagyd bent, esetleg vedd lejjebb, ha úgy érzed, hogy csak lassabb sebességnél lenne rá szükség.
Kroni1
veterán
Megnéztem, nekem is 25-ön van.. Erre szükségem is van, úgyhogy marad is ennyin. A kisebb 10-12-es SR-en próbáltam menni pár kört, de ott elég sokszor tekerem teljesen ki a kormányt, úgyhogy marad a 15-ös ratio, amig nem lesz pénzem egy másik kormányra, bár őszintén szólva volt már DFP-m, és mindent összevetve a MOMO nekem valamiért jobban tetszik, azért is tértem vissza erre..
[ Szerkesztve ]
KaraDani
addikt
Hát igen 10-es sterring lockal nekem is elég sokat koppant, nem is bírta sokáig:
[link]
krups8
tag
Szerintem a Momo nagyon játék szerű valami, mert kicsit. Most DFGT-től a mérete miatt egészen más élményt várok. * Meg 540 fokkal remélem ott vagyok a pályán érzés lesz. Rfactor-al vannak bajnokságok?
[ Szerkesztve ]
DonPetiHUN
csendes tag
Sziasztok!
Tudna valaki olcsón egy átalakítót a logitech driving force pro pedáljához (USB-be)?
Szükséges lenne, előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv! DonPeti
Kroni1
veterán
Lehet már ő is érezte, hogy jön a vég, de nem akart a padláson porosodni..
[ Szerkesztve ]
szacsee
nagyúr
Olcsón még nem láttam, de van egy eladó ismerősök között ha érdekel.
Összehozlak az eladóval, ha nem adta még el.
Leo Bodnar féle átalakítóról lenne szó 9000 Ft-ért árulja.
PM ha érdekel.
Mivel nem magam portékáját hirdetem, csak infóm van hol lehet beszerezni, ezért remélem nem minősül hirdetésnek és nem lesz erotikus a Moderátorok szemének.
[ Szerkesztve ]
apollo12
veterán
heló H váltós kormány keresek g25, g27 kívül
Kephamos
addikt
Fanatechez van H-váltó. Nekem elvileg csütörtök körül érkezik meg a Fanatecem, de én nem rendeltem hozzá váltót.
szacsee: Szerintem ez nem minősül annak. Nem te hirdetted, hanem ő kérdezte és segítettél neki. Ezért szerintem inkább piros pont jár, mint pofon.
ftc
nagyúr
Üdv
Találtunk egy régi manta compressor supreme hy-822 kormányt... a probléma az, hogy win7 nem hajlandó felismerni.. Vkinek ötlete? Legutolsó drivert leszedtem(Vistara van), de win7 ismeretlen eszköznek kezeli...
előrre is köszönöm az ötleteket
szacsee
nagyúr
Kephamos
addikt
Piros pont vagy pofon?
Kephamos
addikt
Most küldtem a pénzt a fanatecnek. Szerintem hét végén be is tudok majd számolni.
apollo12
veterán
melyiket vetted, és milyen árban ??
Kephamos
addikt
Porsche 911 GT3 RS V2 CSR Elite Edition EU - ezt az összeállítást. Postával együtt a kettő 300,04 euró.
apollo12
veterán
hát nem olcsó ennyiből g27
Kephamos
addikt
Ez elvileg jobb, mint a g27. Load sensoros pedál és szíjhajtás a kormányban.
Jack@l
veterán
Jobbnak mondják mint a g27-et, kíváncsian várom a beszámolót.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.