2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Hogyan kell külső chatszobát foglalni

    A harc előtti rangosztás és irányítás rendszerint külső chaten történik, többnyire a mibbit szervrein. Ez a rendszer még azelőtt alakult ki, hogy a The-Westbe belső chatet integráltak, de annak korlátozottsága miatt, továbbra is ajánlott használni. Ahhoz, hogy egy szobát irányítani tudjunk, egyes résztvevőket törölni tudjuk, némíthassuk a beszélgetést, operátori (OP) joggal kell rendelkeznünk.

    Hogy a szobát biztosan birtokoljuk, más OP jogú ne tudja tőlünk elvenni, célszerű a tulajdonosává válnunk. Ehhez először is regisztrálni kell magunknak egy felhasználót. Ehhez elég belépni a Mibbit chatre (http://02.chat.mibbit.com/), azzal a felhasználói névvel, amit regisztrálni szeretnénk, és érdemes egyből a szoba (channel) nevének a birtoklásra kijelölt szobát megadni.

    Ekkor bejutunk a megadott névvel a megadott szobába, egyelőre még birtokosi jog nélkül. Az első dolgunk a felhasználónév regisztrálása az alábbi paranccsal:

    /msg nickserv REGISTER jelszó mailcím

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Fortbattle Player használata - 1.8 verzióhoz

    Harcos és irányító is akkor tanul a legtöbbet ha erődharcokon vesz részt legalább nézőként. Ez időigényes és időhöz is van kötve, és minden harcot csak egyszer (amikor zajlik) lehet megnézni. Szerencsére az erődharcok „felvételről” nézéséhez is van már eszköz. Egyelőre csak németül tud és itt található a fejlesztői fóruma, ahonnan egyben letölthető is. Akit megviccelne a sourceforge letöltő része, innen próbálja meg leszedni. A program kezelése is igényel némi német/angol nyelvtudást, amihez a SZTAKI szótárát, vagy a Google fordítóját lehet használni.

    1. Elindítva a letöltött programot úgy néz ki, mintha nem csinálna semmit, de ezzel nincs gond. Először egy ctrl+e nyomás kell, ami előhoz egy scriptet. Ezt a scriptet kijelölve be kell másolni a The-West böngészős ablakunkba, akárcsak a kalkuláló és egyéb scripteket, és utána Entert nyomni. Látszatra nem fog semmi történni, de így van ez rendjén.

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Mozgás rejtelmei támadásban

    Támadásban az a legfontosabb, hogy a csapat mindig egyben maradjon. Ilyenkor jobban megoszlik a védők találatainak száma a támadók pedig többen lövik őket egyszerre. A legtöbb támadó akkor szokott meghalni, ha lemarad, vagy túlzottan előre lép. Ilyenkor a védők teljes tűzereje a kilógókra összpontosulhat.

    A védők a falak és a tornyok előnyeit élvezik, a támadóknak azt kell kihasználniuk, hogy egyszerre az összes harcosuk rész tud venni a harcban. Ugyanis a védők eleve kevesebben lehetnek, és az erőd belsejében illetve átellenes oldalon állók nem vesznek részt aktívan egy-egy falért vagy toronyért folytatott küzdelemben. Szóval az irányítónak és minden harcosnak nagyon kell arra figyelnie, hogy ha egy kilépést vagy fellépést beindítottak, akkor minél többen részt vegyenek benne.

    Támadásnál hatványozottan igaz, hogy nem szabad gyávának lenni, és fegyelmezetten kötetni kell az irányító utasításait, még ha azok ránk nézve veszélyesek is. Ha nem lépünk időben és eleget, akkor lemaradunk és meghalunk. Ha nem lépünk időben és fegyelmezetten, akkor a fegyelmezetten mozgók egyedül lépnek előre és meghalnak.

    Akárcsak a védelemnél, most is két nagyon fontos tényt kell figyelembe venni

    1. minden körben először a védők lőnek aztán a védők mozognak, majd a támadók lőnek, és végül a támadók mozognak
    2. mindenki arra az ellenfélre lő, akire rálát és legközelebb van hozzá

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Lelépés alapjai képekkel

    Általában az elhibázott lelépéseken bukik el védelem. Minél szűkebb egy erőd, annál nehezebb jól fel-lelépni. Ha egy szektorba többen akarnak belépni, mint ahány mezője van, akkor a fölösleg kinn fog rekedni. Rossz esetben fenn marad a tornyon vagy a falon, és jól lelövi az ellenfél, aki pont erre számít. Az alábbi ábrákon sötétkék szín jelöli azokat a szektorokat és mezőket, ahová a falakról SZABAD lelépni, és vörös szín jelöli azokat a mezőket, ahová toronyból SZABAD belépni. Lehet máshová is, de annak emberhalál lehet a vége. A vörös szektorokba offline harcost ne állíts, és az erőd belsejéből se lépj oda!


    Kis erőd: kék - falakról; vörös - tornyokból

    A kis erőd belseje nagyon szűk, itt kell a legjobban figyelnie az oldalsó falasoknak. Az alsó tornyosok biztonsággal kiugorhatnak jó nagy térbe, felül viszont hamar a nyakukon lesz az ellenfél. Arra ügyelni kell, hogy a felső falon hamar beengedjék őket. Okos húzás ilyenkor a felső falasoktól egyből lelépni a saját kék mezőikbe.


    Közepes erőd: kék - falakról; vörös - tornyokból

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Optimális ruha és képességpontok elosztása

    Korábban már leírtam az erődharcok pontozását és az alap kérdezz-felelekben javasoltam is egy elosztást. Most egy támadásban és védésben, lövésben és kitérésben egyformán jó verziót számolok precízebben. Elég összetett és unalmas anyag lesz, a "tegyél minden erődös képességre egyformán, az irányítást kicsit jobban megnyomva" illetve a "vedd fel azt, amit a számolóprogramok javasolnak" elveknél nem sokkal jobb megoldást eredményezve.

    A képességek az alábbi szerint számítanak az erődharcos lövés is kitérés pontban:

    Támadó lövés – irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + célzás^0,4 + egyéb bónuszok
    Támadó kitérés – irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + kitérés^0,4 + egyéb bónuszok
    Védő lövés – irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + egyéb bónuszok
    Védő kitérés – irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + kitérés^0,4 + egyéb bónuszok

    Minden képletben minden képesség azonos súllyal szerepel. A 100 irányítás, 10 kitartás, 10 célzás ugyanazt eredményezi mint 10 irányítás, 100 kitartás, 10 célzás. Általánosan optimális erődöst akarunk, aki lőni és kitérni is egyformán jól tud, támadásban és védésben. Ehhez összeadjuk a négy képletet és az alábbi jön ki:

    4x irányítás^0,4 + 2x kitartás^0,4 + 2x rejtőzés^0,4 + 2x célzás^0,4 + 2x kitérés^0,4

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Tanuljunk hibáinkból, sikereinkből

    Ebben a részben lefolyt erődharcokból ragadok ki részleteket, hogy elemezzünk pár helyzetet, amint nagyon jól és nem annyira nagyon jól csináltunk.

    Félresikerült lelépés

    Alább egy szerencsétlenül kivitelezett lelépés látható. Az ilyen helyzetet némi gyakorlással és az irányító követésével lazán el lehet kerülni.

    A lelépés után fenn ragadt két ember a tornyon és egy a falon a torony tövében, mert nem maradt nekik hely a torony alatti szektorban. Annak ugyanis csak 8 mezője van, és már a teljes torony lelépéséhez is kicsi. Ezzel szemben a teljes falról elérhető, kékkel jelölt szektor félig üres maradt. Ha ide lépett volna le a falon rekedt és a mellette álló ember is, akkor mindenki befért volna a toronyból a torony alá, mert egy ember a toronyban (jobb felső sarokban) offline volt, nem mozdult.

    További hiba volt, hogy az erőd belsejéből néhányan a torony alatti szektorba mozdultak, továbbá az alsó fal katona torony felőli széle sem működött együtt. Szóval többféleképpen lejöhetett volna mindenki biztonságban, mert a nagy erőd belül tágas. Ezzel szemben az oldalsó falon maradt ember saját hibájából kivégezte magát, mert a sárga nyílon és a fölötte állók mind őt lőttek. A torony felső sorának közepén maradt emberre 4-5 támadó jutott, szóval őt is alaposan megsorozták.

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Erődharcos pontozás számolása

    FIGYELEM: ez a téma a The-West magyar helpjében hiányosan és pontatlanul van elírva! Rengeteg magyar leírás és útmutató ezekre a hibás adatokra támaszkodik. Az alábbi számolás az angol help, fejlesztőkkel konzultálás és gyakorlati próbák sora után készült.

    Három része van az erődharcos lövési és kitérési pontok számolásnak. Az elsőt a karakter képességpontjai adják, másodikat az épület, amin áll (szektorbónusz), a harmadik pedig egy fix érték (lövésnél 25, kitérésnél 10), illetve van még a karakterspecifikus bónusz.

    Az erődben számító képességpontokat a 0,4 hatványra emelik és összeadják. Ehhez jön még az szektorbónusz és a fix rész. Vegyünk egy példát. Legyen az emberünknek 60 irányítása, 50 rejtőzése, 40 célzása és 35 kitérése. Álljon egy 4. szintű toronyban, ami lövésben 25, kitérésben 18 további pontot ad. És hozzáadjuk még a lövésben 25, kitérésben 10 állandó bónuszt. A karakter lövési értéke így alakul:

    Irányítás^0.4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + torony sektorbónusza + állandó lövési bónusz = (5,14+4,78+4,37) + 25 + 25 = 14,39 + 25 + 25 = 64,39.

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • The-West erődharcos kézikönyv

    Csapjunk hát bele a lecsóba! Bár a vadnyugatra inkább a chilis bab illik. Olvasd el a kezdőknek való részt is, hogy belerázódj a gondolatmenetembe!

    Kezdőknek
    - Kérdezz-felelek alapfokon
    - Lelépés képekben

    Haladóknak
    - Ruházat eőrdharchoz
    - Gazdaságo erődruha alacsony szintre
    - Hogyan érdemes erődharcra pontozni
    - Lövési és kitérészi pontok számolása
    - Mozgás rejtelmei védelemben
    - Mozgás rejtelmei támadásban

    Folytatás...

    rudi 13 éve 24

  • Erődös mozgás rejtelmei védelemben

    Alapvetően a jól végrehajtott és jól időzített mozgás határozza meg egy erődharc végkimenetelét. Ha nincs összhang a csapaton belül, akkor egy sima győzelemnek látszó csatából is vereség lehet. Három nagyon fontos dolgot kell észben tartani:

    1. Egy szektorba csak annyi harcos fér, ahány mezője van.
    2. Egy szektorban nem tartózkodhat védő és támadó egyszerre.
    3. Egy körben csak a szomszédos szektorba léphetsz.

    Ezeknek a pontoknak a védelmet meghatározó fel- és lelépéseknél van szerepe. Ha egyszerre kilenc ember akar egy olyan szektorba lépni, amiben csak hat hely van, akkor hárman nem férnek majd be. Egy szűk erődben, toronyból lelépéskor ez a három ember halálát jelenthetni. Tovább bonyolítja a helyzetet, ha a falakon is beindul a mozgás, és az erőd belsejében is állnak.


    Belül egyik torony alatt sincs annyi hely, hogy mindenki kényelmesen beléphessen

    Folytatás...

    rudi 13 éve 2

  • The-West - Erődharcos kérdezz-felelek alapfokon

    Elsősorban azoknak ajánlom ezt az írást, akik most ismerkednek a The-West erődharcaival. Azért a gyakorlottabbaknak is érdemes átfutnia, hátha találnak valami új információt.

    Milyen képességekre gyúrjak erődharcos karakternél?
    Támadásnál az irányítás, kitartás, célzás és kitérés, védésnél az irányítás, rejtőzés, célzás, kitérés számít. Minden esetben nagyjából egyenlő mértékben veszi őket figyelembe a rendszer, szóval akkor jársz a legjobban, ha az erődös ruhádat figyelembe véve mindegyiket egyformán növeled. Azért nem kell túlzásba vinni a dolgot, annyira nagyon nem befolyásolja a pontozás az erődös teljesítményt. Sokkal fontosabb a gyakorlat!

    Milyen erődös felszerelést használjak?
    Azt, amelyiket a westcalc.info vagy más számoló dob ki a felszerelésedből. Bónuszaik miatt a szettes tárgyal egészen jók. Az úrit és a mexikóit kombinálva – amiket egyébként is érdemes begyűjteni – már elég jó szerkónk lehet, továbbá védésben az indián darabjai sem rosszak. Fontos, hogy mindig az éppen elérhető legjobb erődös fegyvered legyen! Ha olyan a ruhád, hogy az ÉP-det emeli, akkor figyelj rá, hogy a harc előtt maximumra tudd tölteni. A sok ÉP és jó fegyver legalább annyit (ha nem többet) használ harcban, mint a kimondottan erődre pontozás.

    Folytatás...

    rudi 14 éve 0

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.