2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Blokkolás, blokktörés

    Meghatározó eleme az erődharcnak a blokkolás. Ez a jelenség arra a szabályra épük, hogy azonos szektorban nem tartózkodhat egyszerre támadó és védő. Emiatt nem lehet fellépni toronyba és falra, amikor ott még az ellenség emberei vannak. Ugyanez a szabály működik az erődön kívül (és belül) is. Az alábbi képen kékkel jelölt szektorokba a támadók (vörös), csak akkor tudnak belépni, ha onnan kilövik a védők (kék) harcosait. Ráadásul, mivel minden körben a védők mozdulnak előre, a gyengülő blokkoló játékost frissek válthatják.

    Hogyan lehet a blokkot legyőzni?
    Van egy olyan szabály is a Westben, hogy mindig arra lő a harcos, akire rálát és a legközelebb van hozzá. Eszerint a szabály szerint a fenti képen, a katona torony alatt álló blokkolót addig nem lőné senki, míg a tornyos társai ki nem halnak, az meg eltart sok-sok körig. Emiatt van egy kivétel a találós szabályban, amit blokktörésnek hívnak:

    Ha a szomszédos szektorban állsz, és a blokkoló szektorába jelölsz, akkor olyan esetben is rá fogsz lőni, ha van hozzád közelebb álló ellenség. Ennél a kivételnél is teljesülnie kell annak, hogy ráláss a blokkolóra.

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Gondolatok az irányításról

    Sokat gondolkodtam azon, lehet-e érdemes-e az erőharcok irányításához útmutatót csinálni. Végül arra jutotta, hogy bár vannak megfontolandó alaptételek, általános recept a győzelemre nincs. Legfőképpen azért, mert a győzelemnek csak az egyik része a jó irányítói teljesítmény. Optimális kezdő felállás és jó csapat nélkül legfeljebb csak gyenge ellenféllel szemben lehetünk sikeresek. Írok pár gondolatot, melyek szerintem a legtöbb esetben sikerhez vezetnek.

    1. Mindig adjunk egyértelmű parancsokat! Ha valamilyen irányba (balra, jobbra, fel, le) vezényeljük az embereinket, írjuk meg nekik azt is, hány mezővel akarjuk őket a megadott irányba mozdítani. Célserű nagyjából a másfél-kétszeresét mondani a kívánt távolságnak.

    2. Sose kapkodjunk! Mindig figyeljük a köridőt, az utolsó 10-20 másodpercben már ne nagyon parancsolgassunk. Ha egy komolyabb mozdulathoz (fellépés, kilépés) érünk, inkább várjunk egy kört, alaposan egyeztessük a mozdulatot. Ellenkező esetben megtörténhet, hogy a fürgébb embereink ki/fellépnek, a lassabbak lemaradnak. Ha már összejött egy feles mozdulat, akkor többnyire célszerűbb a többieket is utánuk küldeni, mint a korán mozdulókat visszahívni.

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Pontozás - TANK

    Erődharc kapcsán biztosam hallottad már a Tank kifejezést. Olyan harcosokra mondják, akik hatalmas Életerő Ponttal (ÉP - szigorúan naggyal), rendelkeznek. Ők azok, akik beállva a tűzvonalba akár egy teljes támadó hadat meg tudnak akasztani 2-3 körre, vagy fogják a lövéseket egy-egy komolyabb kilépésnél. Egy magas szintű, elit tanknak akár 10 000 ÉP-je is lehet, amit még pontos winchesterrel is csak 30-40 találattal lehet leszedni.

    Hogyan érdemes egy tankot megcsinálni? Kétféle útja van ennek: komoly és nagyon komoly. Ami közös mind a kettőben, hogy katona karakter kell hozzá és nem szabd túl korán kezdeni a tankká válást. Ugyanis egy tanknak rengeteg életerő pontja (ép – szigorúan kicsivel) van, ami miatt nem biztos, hogy tud majd dolgozni. Mondjuk ez a probléma a nadrágokkal és övekkel már nem olyan vészes. Mindenesetre azt javaslom, hogy 75. szint alatt még ne fajulj el túlzottan ÉP felé!

    Ha simán csak komolyan gondolod a tankot, akkor az összes tulajdonságodat tedd erőre, utána tegyél úgy 10-10 képességet célzásra és kitérésre, 10-et rejtőzésre, a többi pedig 120-130-ig (bónusz nélkül) mehet irányításra. Amikor ezt elérted, már csak életerő pontra kell raknod. A 75. szinten karakterbónuszos prémium nélkül eléred majd a 4000 ÉP-t, prémiummal 5500 környékén leszel. Innen már minden tulajdonság mehet erőre, a képesség meg életerő pontra. Mire eléred a 95.

    Folytatás...

    rudi 13 éve

  • Hogyan érdemes erődharcra pontozni

    Először is szögezzük le, hogy a magyar helpben lévő erődpontozásos leírás HIBÁS! Erődharcban az alábbi képlet szerint számolja a rendszer a lövési és kitérési képességet

    Támadó lövés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
    Támadó kitérés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz
    Védő lövés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
    Védő kitérés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz

    Az ^0,4 a 0,4-edik hatványt jelenti. A lövő értékek végén a 25 és a kitérő értékek végén a 10 egy-egy állandó érték, amit nem az határoz meg, hogy támad-e a játékos vagy véd, hanem az, hogy lő-e vagy éppen kitér. Minden bizonnyal azért vezették be, hogy több legyen a találat, ne húzódjanak végtelenre az erődharcok. Az épületbónusz nulla ha a földön állunk, és emelkedik, a falakon, tornyokon de az erődben lévő épületeken is. Mennyiségét erődharc előtt, a karakter lerakásakor lehet megnézni, továbbá itt leírtam.

    Annyit kell még megjegyezni, hogy a munkás karakter extrája, hogy 30%-kal (prémiummal 60%-kal) emeli az épületbónuszt, a katona pedig 25%-kal (prémiummal 50%-kal) több irányítást kap, és emellett ad is a vele szomszédos mezőben álló játékostársának.

    Folytatás...

    rudi 13 éve 1

  • Ruházat erődharchoz

    Alábbi ruha javaslataim nem feltétlenül az abszolút legjobbak, de nagyon közel vannak hozzá, a különbségei pedig elenyészőek:

    Férfi karakter támadó ruha:
    - Barna cilinder
    - Fekete nyakkendő
    - Vasárnapi ruha
    - Kék töltényöv (majd Elegáns pisztolyos öv)
    - Fekete vászonnadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
    - Szandál
    - Szamár
    - Tomahawk (katonának trombita)
    - Sétapálca

    Férfi karakter védő ruha:
    - Barna cilinder
    - Fekete nyakkendő
    - Fekete bőrdzseki
    - Zöld sasos öv (majd később Kék pisztolyos öv)
    - Fekete lovaglónadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
    - Mokaszin
    - Musztáng
    - Tomahawk (katonának trombita)
    - Sétapálca

    Női karakter támadó ruha:
    - Fekete Stetson
    - Drága nyakkendő (olcsóbb és alig gyengébb a szürke nyakkendő)
    - Vasárnapi ruha
    - Kék töltényöv (majd Elegáns pisztolyos öv)
    - Fekete vászonnadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
    - Szandál
    - Szamár
    - Tomahawk (katonának trombita)
    - Kudram esernyője

    Folytatás...

    rudi 13 éve

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.