Gyorskeresés
Olvasói reakciók
Blog
[ ÚJ BEJEGYZÉS ] [ ÚJ CIKK ]
-
Blokkolás, blokktörés
Meghatározó eleme az erődharcnak a blokkolás. Ez a jelenség arra a szabályra épük, hogy azonos szektorban nem tartózkodhat egyszerre támadó és védő. Emiatt nem lehet fellépni toronyba és falra, amikor ott még az ellenség emberei vannak. Ugyanez a szabály működik az erődön kívül (és belül) is. Az alábbi képen kékkel jelölt szektorokba a támadók (vörös), csak akkor tudnak belépni, ha onnan kilövik a védők (kék) harcosait. Ráadásul, mivel minden körben a védők mozdulnak előre, a gyengülő blokkoló játékost frissek válthatják.
Hogyan lehet a blokkot legyőzni?
Van egy olyan szabály is a Westben, hogy mindig arra lő a harcos, akire rálát és a legközelebb van hozzá. Eszerint a szabály szerint a fenti képen, a katona torony alatt álló blokkolót addig nem lőné senki, míg a tornyos társai ki nem halnak, az meg eltart sok-sok körig. Emiatt van egy kivétel a találós szabályban, amit blokktörésnek hívnak:Ha a szomszédos szektorban állsz, és a blokkoló szektorába jelölsz, akkor olyan esetben is rá fogsz lőni, ha van hozzád közelebb álló ellenség. Ennél a kivételnél is teljesülnie kell annak, hogy ráláss a blokkolóra.
rudi 13 éve
-
Gondolatok az irányításról
Sokat gondolkodtam azon, lehet-e érdemes-e az erőharcok irányításához útmutatót csinálni. Végül arra jutotta, hogy bár vannak megfontolandó alaptételek, általános recept a győzelemre nincs. Legfőképpen azért, mert a győzelemnek csak az egyik része a jó irányítói teljesítmény. Optimális kezdő felállás és jó csapat nélkül legfeljebb csak gyenge ellenféllel szemben lehetünk sikeresek. Írok pár gondolatot, melyek szerintem a legtöbb esetben sikerhez vezetnek.
1. Mindig adjunk egyértelmű parancsokat! Ha valamilyen irányba (balra, jobbra, fel, le) vezényeljük az embereinket, írjuk meg nekik azt is, hány mezővel akarjuk őket a megadott irányba mozdítani. Célserű nagyjából a másfél-kétszeresét mondani a kívánt távolságnak.
2. Sose kapkodjunk! Mindig figyeljük a köridőt, az utolsó 10-20 másodpercben már ne nagyon parancsolgassunk. Ha egy komolyabb mozdulathoz (fellépés, kilépés) érünk, inkább várjunk egy kört, alaposan egyeztessük a mozdulatot. Ellenkező esetben megtörténhet, hogy a fürgébb embereink ki/fellépnek, a lassabbak lemaradnak. Ha már összejött egy feles mozdulat, akkor többnyire célszerűbb a többieket is utánuk küldeni, mint a korán mozdulókat visszahívni.
rudi 13 éve
-
Pontozás - TANK
Erődharc kapcsán biztosam hallottad már a Tank kifejezést. Olyan harcosokra mondják, akik hatalmas Életerő Ponttal (ÉP - szigorúan naggyal), rendelkeznek. Ők azok, akik beállva a tűzvonalba akár egy teljes támadó hadat meg tudnak akasztani 2-3 körre, vagy fogják a lövéseket egy-egy komolyabb kilépésnél. Egy magas szintű, elit tanknak akár 10 000 ÉP-je is lehet, amit még pontos winchesterrel is csak 30-40 találattal lehet leszedni.
Hogyan érdemes egy tankot megcsinálni? Kétféle útja van ennek: komoly és nagyon komoly. Ami közös mind a kettőben, hogy katona karakter kell hozzá és nem szabd túl korán kezdeni a tankká válást. Ugyanis egy tanknak rengeteg életerő pontja (ép – szigorúan kicsivel) van, ami miatt nem biztos, hogy tud majd dolgozni. Mondjuk ez a probléma a nadrágokkal és övekkel már nem olyan vészes. Mindenesetre azt javaslom, hogy 75. szint alatt még ne fajulj el túlzottan ÉP felé!
Ha simán csak komolyan gondolod a tankot, akkor az összes tulajdonságodat tedd erőre, utána tegyél úgy 10-10 képességet célzásra és kitérésre, 10-et rejtőzésre, a többi pedig 120-130-ig (bónusz nélkül) mehet irányításra. Amikor ezt elérted, már csak életerő pontra kell raknod. A 75. szinten karakterbónuszos prémium nélkül eléred majd a 4000 ÉP-t, prémiummal 5500 környékén leszel. Innen már minden tulajdonság mehet erőre, a képesség meg életerő pontra. Mire eléred a 95.
rudi 13 éve
-
Hogyan érdemes erődharcra pontozni
Először is szögezzük le, hogy a magyar helpben lévő erődpontozásos leírás HIBÁS! Erődharcban az alábbi képlet szerint számolja a rendszer a lövési és kitérési képességet
Támadó lövés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
Támadó kitérés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz
Védő lövés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
Védő kitérés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónuszAz ^0,4 a 0,4-edik hatványt jelenti. A lövő értékek végén a 25 és a kitérő értékek végén a 10 egy-egy állandó érték, amit nem az határoz meg, hogy támad-e a játékos vagy véd, hanem az, hogy lő-e vagy éppen kitér. Minden bizonnyal azért vezették be, hogy több legyen a találat, ne húzódjanak végtelenre az erődharcok. Az épületbónusz nulla ha a földön állunk, és emelkedik, a falakon, tornyokon de az erődben lévő épületeken is. Mennyiségét erődharc előtt, a karakter lerakásakor lehet megnézni, továbbá itt leírtam.
Annyit kell még megjegyezni, hogy a munkás karakter extrája, hogy 30%-kal (prémiummal 60%-kal) emeli az épületbónuszt, a katona pedig 25%-kal (prémiummal 50%-kal) több irányítást kap, és emellett ad is a vele szomszédos mezőben álló játékostársának.
rudi 13 éve 1
-
Ruházat erődharchoz
Alábbi ruha javaslataim nem feltétlenül az abszolút legjobbak, de nagyon közel vannak hozzá, a különbségei pedig elenyészőek:
Férfi karakter támadó ruha:
- Barna cilinder
- Fekete nyakkendő
- Vasárnapi ruha
- Kék töltényöv (majd Elegáns pisztolyos öv)
- Fekete vászonnadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
- Szandál
- Szamár
- Tomahawk (katonának trombita)
- SétapálcaFérfi karakter védő ruha:
- Barna cilinder
- Fekete nyakkendő
- Fekete bőrdzseki
- Zöld sasos öv (majd később Kék pisztolyos öv)
- Fekete lovaglónadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
- Mokaszin
- Musztáng
- Tomahawk (katonának trombita)
- SétapálcaNői karakter támadó ruha:
- Fekete Stetson
- Drága nyakkendő (olcsóbb és alig gyengébb a szürke nyakkendő)
- Vasárnapi ruha
- Kék töltényöv (majd Elegáns pisztolyos öv)
- Fekete vászonnadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
- Szandál
- Szamár
- Tomahawk (katonának trombita)
- Kudram esernyőjerudi 13 éve
rudi top 5 címlapos írása
rudi top 10 blogbejegyzése
Percről percre
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
ChatGPT-hallucinálás
Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Kripocég és agyi chip
A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
EU, iPadOS szabályozás
Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
A Shein nagy változása
Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
USA - Kína - jóbarátok?
Antony Blinken külügyminiszter szerint az USA a chipkorlátozásai ellenére nem akarja visszafogni Kína növekedését és fejlődését.
-
AI, iPhone, OpenAI
Újra egyeztet az Apple és az OpenAI az iPhone-okba szánt generatív AI-funkciók kapcsán.