2022. szeptember 26., hétfő

Gyorskeresés

Optimális ruha és képességpontok elosztása

Írta: | Kulcsszavak: The-West . erődharc . erőd . kézikönyv

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Korábban már leírtam az erődharcok pontozását és az alap kérdezz-felelekben javasoltam is egy elosztást. Most egy támadásban és védésben, lövésben és kitérésben egyformán jó verziót számolok precízebben. Elég összetett és unalmas anyag lesz, a "tegyél minden erődös képességre egyformán, az irányítást kicsit jobban megnyomva" illetve a "vedd fel azt, amit a számolóprogramok javasolnak" elveknél nem sokkal jobb megoldást eredményezve.

A képességek az alábbi szerint számítanak az erődharcos lövés is kitérés pontban:

Támadó lövés – irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + célzás^0,4 + egyéb bónuszok
Támadó kitérés – irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + kitérés^0,4 + egyéb bónuszok
Védő lövés – irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + egyéb bónuszok
Védő kitérés – irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + kitérés^0,4 + egyéb bónuszok

Minden képletben minden képesség azonos súllyal szerepel. A 100 irányítás, 10 kitartás, 10 célzás ugyanazt eredményezi mint 10 irányítás, 100 kitartás, 10 célzás. Általánosan optimális erődöst akarunk, aki lőni és kitérni is egyformán jól tud, támadásban és védésben. Ehhez összeadjuk a négy képletet és az alábbi jön ki:

4x irányítás^0,4 + 2x kitartás^0,4 + 2x rejtőzés^0,4 + 2x célzás^0,4 + 2x kitérés^0,4

Ezt az összeget kell a lehető legmagasabbra tornászni megfelelő ruhákkal és a pontok elosztásával. Látszik, hogy az irányítást érdemes magasan tartani, a többi képességre pedig egyenletesen ugyanannyit tenni. Érdemes még azon is elgondolkodni, hogy mennyi ÉP-t szeretnénk, rakunk-e rá pontot, vagy kerítünk-e hozzá ruhát.

Mivel a ruhák bónusza adott, a pontokat pedig tetszés szerint csoportosíthatjuk, érdemes a ruhával kezdeni. Csak arra kell figyelni, hogy a lehető legtöbb bármilyen erődös képességpontot szedjük össze. Nem számít, hogy az irányítás vagy kitérés vagy más, az optimális arányokat majd belőjük a képességpontokkal.

Védésre és támadásra is más az optimális öltözék. Kiválasztásakor figyelni kell a szettbónuszokra! Egyelőre nem találtam még olyan The-West segédprogramot, ami pontos tippet, adna, de elvileg lehet ilyet csinálni. Aki úgy érzi tudna alap Visual Basic programozásban segíteni, keressen meg! Egyelőre az alábbi excel fájlt használom optimalizálásnak. Ebben számolom a ruhák pontjait az első lapon. Védésnél az irányítás és rejtőzködés kétszeres súllyal számít, mert a lövés és kitérés számolásában is benne van. A célzás és kitérés egyszeres súlyt kapott, mert csak egy-egy számolásban szerepelnek. Emellett a további képességpontok optimális elosztása mellett azt is feltüntettem, hogy mennyi képességpontot ad a felszerelés. Aki tovább számolna csináljon új blokkokat, vagy törölje a felszerelésre vonatkozó számokat a példákból.

Pusztán erődös képességekre koncentrálva az alábbi tűnik optimálisnak védelemben férfi karakterekre (nőiekkel később bővítem)

Védelem:

Tomahawk – 3 rejtőzés, 3 kitérés
Szelleműző talizmán – 11 irányítás, 4 rejtőzés
Indián kalap – 14 pont irányítás
Fekete bőrdzseki – 11 irányítás, 11 rejtőzés
Mokaszin – 11 rejtőzés
Sétapálca – 2 irányítás
Musztáng
Indián szett bónusza 3 tárgyra – 13 rejtőzés, 8 kitérés
ÖSSZESEN: 38 irányítás, 42 rejtőzés, 11 kitérés – 91 képességpont

Azért nem az arany indián nyaklánc, mert az csak 4 rejtőzést ad, az indián szett bónuszát pedig 3 kitéréssel és 3 rejtőzéssel emeli. Tehát súlyozva összesen 17 pontot hoz a konyhára, míg a szelleműző 30-at. Ha életerőre is szeretnénk gyúrni ruhával, akkor az alábbi tűnik nyerőnek:

Tomahawk – 3 rejtőzés, 3 kitérés
Szürke nyakkendő – 11 irányítás, 10 életerő
Fekete stetson – 12 irányítás, 2 célzás, 13 életerő
Fekete bőrdzseki – 11 irányítás, 11 rejtőzködés
Mokaszín – 11 rejtőzködés
Sétapálca – 2 irányítás
Musztáng
Indián szett bónusza 2 tárgyar – 10 rejtőzés, 2 kitérés
ÖSSZESEN: 36 irányítás, 35 rejtőzés, 2 célzás, 5 kitérés, 23 életerő – 101 PONT

Lényegében így 10 képességponttal kevesebbet kell életerőre költenünk. Már ha szándékozunk ilyet tenni. Csupán egyetlen képességpontnyival rosszabb az alábbi:

Tomahawk – 3 rejtőzés, 3 kitérés
Fekete nyakkendő – 10 irányítás, 8 életerő
Barna cilinder – 10 irányítás, 8 életerő
Fekete bőrdzseki – 11 irányítás, 11 rejtőzés
Mokaszin – 11 rejtőzés
Sétapálca – 2 irányítás
Musztáng
Indián szett bónusz 2 tárnyra – 10 rejtőzés, 2 kitérés
Úri szett bónusza – 11 irányítás
ÖSSZESEN: 44 irányítás, 35 rejtőzés, 5 kitérés, 16 életerő – 100 PONT

Ez az összeállítás talán azért jobb, mert kevesebb regenerálódási időt igényel erődharc előtt, hogy maximumon legyen az életerőnk. Továbbá az úri szettet munkák miatt úgyis beszerezzük elég hamar, illetve nem kell megvenni hozzá a drága, de erődön kívül nem sokra jó fekete stetsont.

Támadás:

Tomahawk – 3 kitérés
Fekete nyakkendő – 10 irányítás, 8 életerő
Barna cilinder – 10 irányítás, 8 életerő
Vasárnapi ruha – 7 irányítás, 6 kitartás
Elegáns csizma – 2 irányítás, 8 kitartás, 2 célzás
Sétapálca – 2 irányítás
ÖSSZESEN: 42 irányítás, 14 kitartás, 2 célzás, 3 kitérés, 16 életerő – 77 PONT

Itt sajnos csak a fényes fegyverek (Nat machetéje, Allen revolvere, Athos tőre, Ike katoai revolvere) és a katona trombitája adnak igazán sok pontot. Képességpontra koncentrálva össze lehet állítani erősebb felszerelés is (lásd táblázat), csakhogy ott a harcban mindig csak egy-egy esetben számító célzás és kitérés növekszik. Ráadásul a későbbi képességpontok kiosztásánál arra is kell figyelni, hogy a kétféle ruha nagyjából igazodjon egymáshoz. Ha mondjuk támadásnál 0 célzást ad a ruhánk, védekezésnél meg 17-et, akkor bajos lesz úgy pontoznunk, hogy mindkét esetben közel legyünk az optimális képességes arányhoz. Emiatt ajánlom a fenti támadó ruhát. Esetleg a jó drága csizmát le ehet cserélni a mokaszinra, amit úgyis megveszünk védés és munkák miatt. Azzal csupán egyetlen képességpontot veszítünk (lásd táblázat).

Felszerelés további számolgatáshoz pár javaslat:
- tartsuk mindig szem előtt az irányítást és a rejtőzködést (védelem) illetve kitérést (támadás)
- az úri szettből igyekezzünk 3 darabot használni, az ugyanis 11 irányítást ad, míg kettő darab csak egyet, a negyedik pedig további hármat
- védelemben az indián szettből már két darab (a musztáng eleve adja magát) is szép bónuszt ad (10 rejtőzködés, 2 kitérés), igaz további darabok használatával ez az érték már nem nő olyan gyorsan
- igyekezzünk minél hamarébb (50. szinten) megszerezni a gyilkosság kalandból a sétapálcát

Pontok optimális elosztása

Amikor végre kitaláltuk, hogy milyen ruhát használunk, akkor jöhet a képességek. Némi próbálgatás után arra jutottam, hogy katona esetében az összes pont 48,7%-át érdemes irányításra tenni, a fennmaradókat pedig egyforma részbe elosztani a többi erődös képesség között. Például 200 pontból 98 mehet irányításra, kitartásra, rejtőzködésre, célzásra és kitérésre pedig egyaránt 25-26. Teljesen pontosan egész számra nem lehet midig elosztani, de annyi baj legyen. A prémiumos katonánál már az összes pont 51,1%-a lehet irányítás, a többi karakternél pedig 44,4% irányítás tűnik optimálisnak. Azért érdemes a katonánál többet tenni, mert annak van irányítást növelő karakterbőnusza. Természetesen ennek elosztásához is van táblázat (a ruhás rész alatt keresd).

Felmerül a kérdés, érdemes-e a tulajdonság pontokat mozgékonyságra tenni? Hiszen azzal a kitérést és a rejtőzést is emeljük. Ötvenedik szinten még a védekező ruha is megadja az optimális (30-40 pontnyi) rejtőzködésnyi mennyiséget , szóval azalatt a tulajdonságot inkább karizmára tegyük. Feljebb már célszerű lehet néha mozgékonyságra is tenni egy-egy tulajdonságot. Aki életerőre is akar gyúrni, annak érdemes a kívánt kitartási mennyiséget erő tulajdonságból felépítenie.

Elég összetett gondolatmenettel közelítettük meg az optimumot. Ráadásul az Életerő pontok, a férfi-női karakter, továbbá a védés-támadás, illetve a munkák függvényében további variációk merülnek fel. Egy csak erődvédésre beállított karakternél például a rejtőzködés teljesen fölösleges, egy női az úri szett helyett a táncosnővel számol, ami pedig valami kaland miatt akar egy munkát megint másképp fog pontozni.

Ráadásul az egész fejtegetésnek elég kicsi a jelentősége a „növeljünk minden erődös képességet egyenletesen” elvhez képest. Vegyünk egy 60-as szintű karaktert optimális ruhában. Neki 60 tulajdonsága, 180 képessége és 70 pontja van ruhából, ez összesen 310 pont.

Katonaként optimálisan ebből 150 irányítást, a többi képességre pedig fejenként 40-et kellene csinálni. Ez erődös támadásban és védésben, lövésben és kitérésben is 16,86-os bónuszt jelentene, ami összesen 67,44.

Egyenletes elosztás, vagyis 62 irányítás, 62 kitartás, 62 rejtőzés, 62 célzás és 62 kitérés mellett a négy bónuszra egyenként 16,55 jön ki, összegezve pedig 66,21-et kapunk. Az eltérés kevesebb mint fél pont mind a négy értéknél. Ennyit akkor is nyerhetünk, ha csata közben egy katona mellé állunk.

A táblázat kotroll felület nevű része arra jó, hogy összehasonlítsd a jelenlegi erődös számaidat az optimálisnak javasolttal.

Vissza a kézikönyvhöz

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.