Eredmények – Tesztprogamok
Elsőként a szintetikus tesztprogramok kerültek sorra.
CrystalDiskMark
Az SSD sebességmérési eredményei hozzák a pár éves „olcsó” meghajtótól elvárt értékeket. Összességében az LTSC kicsit lassabb, de szerintem ezt a különbséget „gamer” szemmel nézve nem lehet a használat közben észrevenni. (Érdemes megfigyelni, hogy az operációs rendszer és a programok, játékok telepítése után mekkora különbségek vannak az elfoglalt terület mérete között.)
A Raid 0 tömb a Home esetén jelentősen gyorsabb volt. Ennek okára nem tudtam rájönni, hisz mindkét tesztet közvetlenül egy teljes töredezettség-mentesítés után, frissen telepített operációs rendszerrel futtattam. Külön driver telepítésére egyik esetben sem volt szükség, minden ugyanolyan beállítások szerint működött. Az LTSC esetén a mérést többszöri újraindítás után is megismételtem, és mindig ugyanazt a jelentősen rosszabb eredményt kaptam. Sajnos mivel az operációs rendszer váltása előtt nem jegyeztem fel a driver típusát és verzióját, így nem tudom megmondani, hogy mindkét esetben ugyanaz volt használatban vagy sem.
Az anomáliák miatt LTSC alatt futtattam egy HDtune olvasási tesztet is. Ez alapján az LTSC képes hozni a Home alatt látott maximális átviteli sebességet. Furcsa...
3DMark Time Spy
A program a kötelezőt hozta, mindkét operációs rendszer a hibahatáron belül ugyanúgy teljesített, kis előny figyelhető meg a Home javára.
PCMark10
Ez az egyetlen teszt, amit csak egyszer futtattam le, mert irtó sokáig tart. Itt is a papírforma érvényesül. Az alapvetően általános célra tervezett Home jelentős előnnyel zárja a mérést.
Superposition bechmark
Itt is tovább folytatódik a papírforma, ugyanis a két rendszer jóformán fej-fej mellett halad, a Home minimális előnyével fejezve be az összehasonlítást.
Cinebench R15
A CPU teszteredményeinek láttán már nem ér minket meglepetés. A Home fölényesen győz ugyanazon a hardveren. Megértem, ha itt a kedves olvasó abbahagyja az olvasást, a bajsza alatt morogva, hogy: „na ez tényleg hülye!” – de aki valaha is tippmixezett, az tudja, hogy mindig az utolsó meccsen úszik el minden. OpenGL alatt ugyanis az LTSC a gyorsabb kerek 20%-kal. Az előzőek alapján ez több mint furcsa, de kapaszkodjatok, mert jönnek még érdekességek! Íme a lényeg, a játéktesztek!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!