Hirdetés

2019. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Teszt: 8600GE és 2600XT - frissítve!

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Hétvégén lehetőségem adódott kipróbálni egy 8600GE-t és összehasonlítani a 2600XT-vel.

[ ÚJ TESZT ]

Hétvégén lehetőségem adódott kipróbálni egy 8600GE-t és összehasonlítani a 2600XT-vel. Sok teszt van a neten, amik régi driverrel készültek, ezért szerintem azok alapján nem lehet objektíven értékelni a két videokártyát. Ezen indok miatt döntöttem úgy, hogy csinálok egy saját 8600GT és 2600XT tesztet, ami nem reprezentatív, de jól mutatja a különbséget az új játékokban.

[8600GE:]

A 8600GE tulajdonképpen egy 8600GT, de tudása alapján a 8600GTS-hez közelít. Sajnos szériánként változik a GPU órajele, van 650, 630, és 600 Mhz-es is, a tesztben szereplő GE is ilyen órajelen megy alapból. Így 25/45/75 Mhz-el lassabb a GPU-ja mint a 8600GTS-nek, a Shader pedig 170 Mhz-el lassabb a referencia 8600GTS shader-énél. Van rajta 6 pines PCI-E tápcsatlakozó, csakúgy mint nagyobb testvérén. És végül, 1Ghz-es (DDR 2000) 1.0ns ramok vannak rajta.

[2600XT:]

A GDDR4-es HD2600XT-nél rövidebb NYÁK-ja van, és a 65nm-es csíkszélességnek köszönhetően nincs szükség kiegészítő tápcsatlakozóra, megelégszik a PCI-E csatlakozóból felvehető árammal. Általában 1.4ns ram-ok kerülnek rá, de előfordulhat, hogy gyorsabb, 1.3ns, vagy akár 1.0ns ram van rajta. Átlagosan 5-10% különbség van a GDDR3 és a GDDR4-es változat között.

[Tuning:]

8600GE: A gyári 600/1320/1000 Mhz-es órajelről 790/1750/1100 Mhz-re sikerült húzni, ezen a 3DMark06 lefutott, de játékokban nem volt stabil, ezért 750/1750/1000 Mhz-en teszteltem. Megjegyzés: az órajeleket így kell érteni: GPU/Shader/MEM.

2600XT: Gyárilag 800/700 Mhz-en megy, ezt maximum 904/1000 Mhz-ig tudtam húzni, 3DMark06 itt is lefutott, de játékokban nem volt stabil, ezért 880/1000 Mhz-en teszteltem.

[Hogyan teszteltem:]

Mindkét videokártyánál legnagyobb teljesítményre állítottam a képminőségi beállításokat, mert én mindig így használom a videokártyákat, mivel hogy nem sokkal rondábbak, de gyorsabbak így a játékok. Csak 1024x768-as felbontásban, és főleg AA nélkül teszteltem, csak a F.E.A.R.-ben és a Race07-ben kapcsoltam be az elsimítást. A 8600GE-t leteszteltem GT órajeleken is, hogy könnyebb legyen összehasonlítani a 2600XT-vel.
Fontos: Véletlenül a Forceware-ben letiltottam az élsimítást és az anisotropic szűrést, vagyis a 8600GE a tesztben végig AA+AF nélkül ment, míg a 2600XT végig alkalmazásvezérelten volt. Azért hogy objektív legyen a teszt, megismételtem a teszteket a 2600XT-vel. Mivel a Catalyst-ban nem lehet letiltani az élsimitást, és az AF-et, ezért: a Race07-ben kikapcsoltam az AA-t, a F.E.A.R.-ben pedig az AA+AF-et. A többi játék beállításait nem változtattam, mert azokban nem használtam AA-t, és nincs jelölve hogy milyen textúra szűrést használjon. Az új teszteket a Catalyst 7.11-el csináltam.
Crysis, NFS PS, és a COH-ban nem tapasztaltam különbséget az új driverrel, ezért a grafikonokon a 7.10-es Catalyst-al elért eredmények láthatóak.

[Tesztkörnyezet:]

Gigabyte P35-DS3P, F7b bios
Pentium Dual-Core E2160 @ 3Ghz (9x333 Mhz)
Zalman 9500 LED
Kingmax 2x1GB DDR2 1066 @ 1110 Mhz
Galaxy 8600GE 256MB (600/1320/1000 Mhz), gyári hűtő, Forceware 163.75
Galaxy 8600GE 256MB (@ 750/1750/1000 Mhz), gyári hűtő, Forceware 163.75
Galaxy 8600GE 256MB (@ 540/1190/700 Mhz), gyári hűtő, Forceware 163.75
Sapphire HD2600XT GDDR3 256MB (800/700 Mhz), gyári hűtő, Catalyst 7.10; 7.11
Sapphire HD2600XT GDDR3 256MB (@ 880/1000 Mhz), gyári hűtő, Catalyst 7.10; 7.11
Samsung 60GB PATA
Samsung 160GB SATA
LG 4166B DVD-RW
FSP ATX-400PNF
LG F700B
XP SP2

[Játékok:]

Crysis demo, beépített benchmark; Beállítások: [kép1] [kép2] [kép2]
Need For Speed Pro Steet demo, FRAPS benchmark; Beállítások: [kép]
Call Of Duty 4 demo, FRAPS benchmark; Beállítások: [kép1] [kép2] [kép3] [kép4]
Company Of Heroes demo, beépített benchmark; Beállítások: [kép]
Race07, FRAPS benchmark; Beállítások: [kép1] [kép2] [kép3]
F.E.A.R. demo, FRAPS benchmark; Beállítások: [kép1] [kép2] [kép3] [kép4] [kép5]

Azokban a játékokban, amelyikben van beépített benchmark, azt használtam, a többiben egy begyakorolt útvonalat jártam be, és közben FRAPS-el mértem az fps-eket. A grafikonokban az átlag fps-t tüntettem fel, mégpedig kerekítve: 5 tized alatt lefele, 5 tized felett pedig felfele.

[Tesztek:]

A 2600XT elég jól teljesít a Crysis-ben, csak a tuningolt 8600GE tudja befogni.

Pro Street-ben változik a helyzet, a 8600GE/GT-nek behozhatatlan előnye van.

COD4-ben a 7.11-es Catalyst-nak köszönhetően megtáltosodik a 2600XT, a 8600GT hasonlóan teljesít vele, viszont a tuningolt 8600GE nyeri a tesztet.

A 2600XT alapon jobb volt a 8600GE/GT-nél, de a tuningolt 8600GE jobb volt a tuningolt 2600XT-nél, igaz hogy csak 2 fps-el.

Úgy, hogy egyenlő eséllyel indult a 2600XT, fordult a kocka. A 8600GE/GT nem tudott labdába rúgni, annak ellenére hogy ez a játék is nagy zöld logóval indul.

Akárcsak az előző tesztnél, itt is a 2600XT győzött.

[Konklúzió:]

A 8600GE a legtöbb tesztben győzött, kivéve a Race07-ben és a F.E.A.R.-ben. Viszont a 2600XT végig közel volt hozzá, egyedül a Pro Street-ben maradt le a 8600GE-től. Tuning-potenciálja miatt tetszett a 8600GE, de ár-érték arányban jobban megéri a 2600XT. Ezért az kapja az ajánlott minősítést.

Sapphire HD2600XT GDDR3

A 8600GE-t ezúton is szeretném megköszönni egyik barátomnak, aki nélkül ez a teszt nem jöhetett volna létre.

[További képek:]

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.