2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Játék PC-n, olcsóbban - IGP-vel

A belépő kategóriás játékos VGA-k után van még egy lépés árban lefelé - az IGP-k. Lássuk, mire képesek!

[ ÚJ TESZT ]

Modern AAA játékok

Modern AAA játékok

Ahogy az előző oldalon már említettem, a modern játékok nem maradhatnak ki, de túl sokat nem is akarok foglalkozni velük (rögtön kiderül, miért) - játékonként külön grafikonokat ezért nem készítettem, csak az összefoglalókat mutatom meg átlagos és minimum FPS-ek tekintetében.
Mindegyik játékot 1280x720-as felbontásban, a létező legalacsonyabb beállításokkal, kikapcsolt vsync mellett teszteltem. A grafikonokon az Intel HD Graphics IGP mért eredményei, valamint az AMD APU-k becsült teljesítménye szerepel.

Az átlagos FPS-ek így alakulnak:

Az Intel IGP igen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt a tesztekben - egyetlen játék, a GRID 2 kivételével mindegyik mérés tökéletesen játszhatatlan FPS-eket eredményez. Annyira azonban nem alacsonyak az értékek, hogy még a 2-3-szor gyorsabb AMD APU-k eredménye is értékelhetetlenek legyenek - a GRID 2 eredményei itt is kiugranak, a többi játék terén pedig az A8-5600K eredményét konzekvensen 35 FPS felett, az A10-5800k számait pedig 42 FPS felett várhatjuk.
A számok nem igazán meggyőzőek, de nem is reménytelenek - nézzük a minimumokat:

Az Intel IGP esetében csak a GRID 2 eredménye érdekes. A 28 FPS-es minimum érték nem annyira rossz, és így a vezetés éppencsak a játszható kategóriába esik - ez látszott egyébként a képernyőn is, nem volt éppen sima a játék, de nem volt elfogadhatatlan sem. Persze az sajnos nem garantált, hogy nincsenek olyan részei a játéknak, ahol mélyebbre zuhan a sebesség, és komolyabban zavarja a játékost a vezetésben.

Az AMD-ktől várható sebesség igazából elfogadható - a minimumok majdnem mindenhol 25 fps felett vannak, egyedül a Sniper Elite V2 rendetlenkedik, ill. a memória-sávszélesség által limitált Hitman Absolution esetében könnyen elképzelhető, hogy az AMD-k a 30 körüli minimum FPS-t nem tudnák hozni. A GRID 2 és a Tomb Raider várhatóan egész kellemes sebességgel menne, a többi játék pedig elfogadhatóan.

A sebesség mellett persze muszáj szót ejteni a képminőségről is. Az 1280x720-as felbontás és a minimum beállítások kombinációját leginkább a "ronda" jelzővel lehetne illetni - mindegyik játékban, de leginkább a Borderlands 2-ben, ahol már a fegyver-effektek is erősen limitáltak az alacsony beállítások mellett. Nincs tehát szó arról, mint a 7770 esetében - nem tudunk olyan opciókat találni, amelyek kikapcsolása a sebességet jelentősen javítja, de a képminőséget csak minimálisan "rombolja".

Modern AAA játékok - összefoglalás

Míg a HD 7770 maximális beállítások mellett is kényelmesen megbirkózott a teszt játékaival (a Hitman kivételével) HD felbontás mellett, az IGP-k még a minimum beállítások mellett is igencsak szenvednek.
Az Intel IGP esetében igen egyszerű a következtetés - felejtsük el a legújabb játékokat, még kipróbálás szintjén is. Dicsérjük meg a Codemasterst, hogy a GRID 2 még ezen a teljesítményszinten is képes értelmes FPS-ekre, de ettől még a HD Graphics ebben a kategóriában használhatatlan marad.

Az AMD IGP-k eredményei biztatóbbak, de nem egyértelműen pozitívak. Az FPS-ek ugyan többnyire elfogadhatóak, de ennek eléréséhez a beállítások olyan mértékű lebutítása szükséges, hogy a játékokra szinte rá sem lehet ismerni. Derék dolog, hogy ennyire skálázható a grafika és a sebesség, de ennek ellenére az AMD APU-k is csak arra jók, hogy a játékokba belekóstoljunk, ill. ha esetleg a történet miatt egyet-egyet végigjátsszunk - de a legújabb AAA címek élvezetéhez továbbra is dedikált VGA szükséges.

A fenti következtetésekig a legtöbb teszt el szokott jutni - lássuk akkor azokat a játékokat, ahol az IGP-knek több értelme lehet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.