Régebbi AAA játékok #2
Overlord (2007)
Talán kicsit kilóg az AAA kategóriából az Overlord, amelyet nem előztek meg nagy várakozások, viszont annál pozitívabb fogadtatásban részesült. A sajátos felfogású és humorú hadvezér-szimulátor az újkori videojáték-történelem egyik legjobb évében jelent meg, így sokan talán elsiklottak felette - de sosem késő pótolni, a játék egyéni világa mindenképpen megér egy próbát.
A high fokozat a maximális beállításokat jelenti AA nélkül (a 7770-nél AA-val), a low pedig mindenben a minimumot. Az FPS-ek:
A 7770 mérései ismét CPU-limitre utalnak a high beállítások mellett. Ugyanezen beállítások még AA nélkül sem igazán fekszenek az Intel IGP-nek, a low szint már sokkal inkább testhez áll neki - ellenben az AMD-s APU-k várhatóan high beállítások mellett is jól teljesítenének.
A játékban hibával, megjelenítési gonddal nem találkoztam.
Prey (2006)
A cherokee legendákra építő Prey-t nagyon szeretem, ezen tesztben pedig az adja az apropóját, hogy az id Software Tech4 motorjára épül - így azon motor IGP-kompatibilitását is meg tudjuk vizsgálni.
A high beállításoknál szokás szerint minden a maximumra van tolva, kivéve az AA-t (ill. a 7770 bírta azt is), a low-ban pedig minden a minimumra került - kivéve a shaderek használatának kikapcsolását, mert úgy botrány ronda a játék. Íme az eredmény:
A 7770 grafikonja kissé zavarodott, ez platform limitre utal - és ez az egy magot használó Tech4 motor ismeretében minden bizonnyal CPU-korlát. Az Intel IGP-nek láthatóan túl nagy teher az engine shaderekkel erősen felturbózott változata, még low beállítások mellett is elég kevés FPS-t tud kipréselni magából. A teszt közben az alacsony FPS-szám nem volt vészesen zavaró, ha az ember az elvárásait megfelelően hangolja - ill. a shaderek teljes kikapcsolásával lehet ezen javítani.
Az AMD APU-k becsült sebessége viszont ismét egész jó - és érdemes kiemelni, hogy ezek pont azok az FPS-számok, ahol az A10-5800K 20% körüli előnye valódi jelentőséggel bír.
A játékban hibával, megjelenítési gonddal nem találkoztam.
Összegzés
A korábbi AAA játékok méréseinek elemzésében feltűnt némi trendszerűség, lássuk összefoglalva:
Megjegyzés: a Deus Ex 208 FPS-ét a grafikon áttekinthetősége miatt levágva ábrázoltam.
A kép kísértetiesen hasonlít a modern AAA játékoknál látottakra, csak a beállítások vannak egy szinttel magasabban. A Max Payne kivételével az Intel IGP a high beállításokban használhatatlan, míg az AMD-s APU-k becsült sebessége egészen kellemes - az A10-5800K konzekvensen 60 FPS felett mozoghat, az A8-5600k pedig játéktól függően kevéssel 60 FPS alatt vagy felett. Az Intel megoldása ezt a szintet még a legalacsonyabb beállítások mellett sem éri el, de ennek ellenére a játékok mind játszhatóak - a Mirror's Edge és a Prey éppenhogy, a többi 4 játék kényelmesen.
A minimum FPS-ek a fenti képet erősítik meg - a Deus Ex és az Oblivion esetében tapasztalunk kisebb-nagyobb anomáliákat, de ez a játékok velejárója, nem függenek a használt videovezérlőtől.
Megjelenítési probléma szerencsére nem volt sok - az Oblivionben nem működő HDR kivételével a video-driverek jól muzsikáltak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!