2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Intel vs. AMD: harc az óvodás csoportban

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Egy (ASUS) AMD APU-s netbook bemutatása, összevetve Intel Atomos (Toshiba) vetélytársával.

[ ÚJ TESZT ]

Játékok

Vetemedtem olyan bolondságra, hogy játékokat is eresztettem a gépekre. Frapsszel mértem ahol lehetett, de mivel diagramot nem tudtam beszúrni ide, csak simán kiírom az átlag és a maximum fps számot a Fraps által készített szövegfájlból.

Természetesen ne mostani játékokra gondoljatok, hanem a gépekhez megfelelőkre, vagyis ne számítson senki Watch Dogs, vagy netán AC Black Flag teszre.

Játékok: Far Cry 1-2, Hitman 2-4, Assassin's Creed, Battlefield 2, NFS Most Wanted (2005), Killing Floor, Counter Strike 1.6, Source.

A grafikai beállítások az ASUS-ra vonatkoznak, Az Intelnél mindent levettem mert nem bírta máshogy.

Far Cry: 1024x600, High beállítások, árnyékok és élsimítás off vagy low.

AMD: Átlag 28, Max 60 fps
Intel: Átlag 2 fps, Max 8

Far Cry 2: AMD : Átlag 23, Max 35 fps
Intel: nem indult el

Az AMD-nél teljesen játszható volt, de szegényke Intel GMA nem tudott mit kezdeni vele, még low-on is akadt rajta.

A második része el sem indult a gyengébbiken, viszont a HD6290-es max felbontásban, medium-low keverékkel meglepően jól futott.

Hitman: 1024x600 vagy ahhoz közeli, minden maxon, csak a Blood Moneyban van lehúzva az árnyék lowra, élsimítás 2x-re.

A 2. és a 3. része még csak-csak elment az Intellel low-on, de a 4. már a menüben meghalt. AMD megint győzött.

Hitman 2(800x600, itt gyárilag nem támogatja a noti felbontását, a konfigfájlt megpiszkálva pedig nem indul):
AMD: Átlag 56, Max 62 fps
Intel: Átlag 23, Max 43 fps

Hitman 3: AMD Átlag 35, Max 67 fps
Intel: Átlag 14, Max 21 fps

Hitman 4: AMD: Átlag: 42, Max 74 fps
Intel: nem indult el

Assassins Creed: 1024x600, árnyékok és élsimítás off vagy low, Látótáv és textúrák 2-esen.

Ez már megfeküdte a gyomrát a procinak, sajna nagyon erősen procilimitesek a gammák, érezni is, meg látni az Aidában... Átlag 21, Max 30 fps, Intelre nem mertem rárakni.

Bf2: 800x600, high, látótáv 70%

AMD: Átlag 37, Max 53 fps
Intel: lowon átlag: 32, Max 41 fps. Levett grafikus opciókkal meglepően fürge volt a játék, az már másik kérdés, hogy ocsmányul nézett ki.

NFS: moddal 1024x600, High, árnyékok és élsimítás off vagy low, kocsi tükröződés max

AMD: Átlag: 27, Max 53 fps, szintén teljesen jól megy, lejjebb véve meg már rendesen szalad a játék.
Intel: hagyjuk, minimumon is akad mint állat.

Killing Floor: 1024x600, High/Very High keveréke, árnyékok és élsimítás off vagy low

AMD: Átlag 47, Max 83 fps
Intel: low: Átlag 9, Max 17 fps, vetítés üzemmód.

Cs 1.6: 800x600, Minden ULTRA High, Tesszeláció, Motion Blur és DX11-es effektek maxon... vagyis nem, csak a felbontást meg a színmélységet lehet állítani

AMD: Átlag 32, Max 91 fps, meglepő, de akadozott, optimalizálatlanság?
Intel: Átlag 12, Max 27 fps

Source: 1024x600, High, árnyékok és élsimítás off vagy low

AMD: Átlag: 42, Max 131 fps, fura, de jobban fut mint az 1.6
Intel: Átlag 23, Max 24 fps, Még egy furcsaság, itt le sem vettem a grafikus beállításokból, csak a felbontásból, de jól ment, persze nem azt mondom, hogy játszhatóan, de jól.

Hát igen, rendesen kijön a különbség. A legtöbb gamma szinte el sem indult Intellel, AMD-vel viszont ment. Hardver szempontból az AMD a nyerő, alkalmi vagy régebbi játékokra megfelelő, és még be sem kell annyira áldoznunk a képminőséget a sebesség oltárán. De az ára is megvan ennek, zabálja az aksit rendesen a piroska, és a hőt is jobban termeli, kb. 10-15 fokkal melegebb. De szerintem ennyit megér az a plusz amit a 3D oldalán tud nyújtani.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.